[A6 C5] EGR w oleju
[A6 C5] EGR w oleju
Szanowni Państwo.
mam małe pytanko.
Co może być przyczyną , że EGR upaprany jest olejem silnikowym.
Diagnostyka komputerowa nie wykazała jakichkolwiek błędów. ja również nie odczuwam zmian w pracy silnika oprócz jednej:
- na zimnym silniku wszystko ok.
- na rozgrzanym przy biegu D podczas postoju auta np. na światłach zaczyna bujać autem jak na statku z góry na dół , ale nie zawsze.
proszę o jakieś propozycje w rozwikłaniu problemu
pozdrawiam wszystkich
mam małe pytanko.
Co może być przyczyną , że EGR upaprany jest olejem silnikowym.
Diagnostyka komputerowa nie wykazała jakichkolwiek błędów. ja również nie odczuwam zmian w pracy silnika oprócz jednej:
- na zimnym silniku wszystko ok.
- na rozgrzanym przy biegu D podczas postoju auta np. na światłach zaczyna bujać autem jak na statku z góry na dół , ale nie zawsze.
proszę o jakieś propozycje w rozwikłaniu problemu
pozdrawiam wszystkich
Witam ponownie
Dwa miesiące temu wymieniłem wahacze przód oraz końcówki drążka, wymieniłem również wałki rozrządu, pełną hydraulikę, pełen rozrząd, odmę, termostat, przeguby, wszystkie płyny i filtry, olej.
Bujanie następuje przy temp. płynu 90 stopni.
Zgodnie z twoim opisem Piotruś może to być coś z układem wtryskowym, bo wygląda mi że dwa wtryski oraz wężyki powrotne są mokre. wymienię wężyki i zobaczę co będzie dalej .
Odnośnie EGR postaram się dzisiaj zrobić fotki.
pozdrawiam i dziękuję za obszerną i fachową informację.
[ Dodano: 2010-01-28, 17:57 ]
Witam
Oto link do zdjęć EGR, wstawiłem również fotki wtrysków.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d6 ... e1af6.html
Proszę o opinie
pozdrawiam
Dwa miesiące temu wymieniłem wahacze przód oraz końcówki drążka, wymieniłem również wałki rozrządu, pełną hydraulikę, pełen rozrząd, odmę, termostat, przeguby, wszystkie płyny i filtry, olej.
Bujanie następuje przy temp. płynu 90 stopni.
Zgodnie z twoim opisem Piotruś może to być coś z układem wtryskowym, bo wygląda mi że dwa wtryski oraz wężyki powrotne są mokre. wymienię wężyki i zobaczę co będzie dalej .
Odnośnie EGR postaram się dzisiaj zrobić fotki.
pozdrawiam i dziękuję za obszerną i fachową informację.
[ Dodano: 2010-01-28, 17:57 ]
Witam
Oto link do zdjęć EGR, wstawiłem również fotki wtrysków.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d6 ... e1af6.html
Proszę o opinie
pozdrawiam
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Oczywiście jutro wszystko sprawdzę i postaram się zrobić różne inne fotki.
powiem szczerze, ze trochę mnie przestraszyłeś z tym wyciekaniem oleju przez dziurki, jutro sprawdzę ale mam nadzieję że tak nie będzie.
Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju na bagnecie i mam wrażenie że jest tyle co powinno, bez ubytków.
Zastanawiam się czy może istnieje taka możliwość że EGR jest zasyfiony na maxa a obecna pogoda, wilgoć i inne czynniki powodują że gdzieś na mocowaniu wydostaje się ten syf w lekko płynnej i lepkie formie - nie wiem w ogóle czy to możliwe ale co Ty Piotruś o tym sądzisz???
Pozdrawiam
Oczywiście jutro wszystko sprawdzę i postaram się zrobić różne inne fotki.
powiem szczerze, ze trochę mnie przestraszyłeś z tym wyciekaniem oleju przez dziurki, jutro sprawdzę ale mam nadzieję że tak nie będzie.
Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju na bagnecie i mam wrażenie że jest tyle co powinno, bez ubytków.
Zastanawiam się czy może istnieje taka możliwość że EGR jest zasyfiony na maxa a obecna pogoda, wilgoć i inne czynniki powodują że gdzieś na mocowaniu wydostaje się ten syf w lekko płynnej i lepkie formie - nie wiem w ogóle czy to możliwe ale co Ty Piotruś o tym sądzisz???
Pozdrawiam
Witam wszystkich.
W dniu dzisiejszym sprawy maja się tak.
Zrobiłem oględziny zewnętrzne EGR.
Z dziurki znajdującej się na wysokości rurki olej nie wycieka ani nie ma tam jego śladów zarówno na zgaszonym silniku jak i podczas pracy.
Z drugiej dziurki po przekątnej stronie poprzez dotykanie paluchem nie stwierdziłem oleju tak jak i powyżej.
Podczas pracy silnika przykładając palec do tych dziurek oprócz tego że nie stwierdziłem oleju to również żadnego przedmuchu czy podmuchu - nie wiem czy tak ma być.
cała obudowa EGR ta srebrna jest czysta.
Jak widać na zdjęciach większość tej czarnej mazi znajduje się na dole w okolicach tej drugiej dziurki, a ta srebrna-aluminiowa obudowa na przeciw niej jest trochę zabrudzona, ale moim zdaniem to sadza ( chyba ).
Wyczyściłem szmatką wszystkie ślady zabrudzeń na EGR i będę obserwował czy pojawią się nowe.
Ponieważ nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem w wydaniu V6 nie wiem jak te silniki mają się zachowywać. Od kiedy kupiłem auto, a było to w czerwcu 2009 roku każdy kto je oglądał twierdził że silnik jakby za głośno chodzi. Po wymianie wałków, hydrauliki, rozrządu i wszystkiego tego co pisałem wcześniej autko lekko przycichło, ale wszyscy dalej twierdzą że to jeszcze za głośno.
Ponadto przy dodawaniu gazu słyszę z silnika gwizdanie, ale byłem przekonany że przy tiptronicu i silniku V6 tak ma być - teraz już nie jestem tego pewny.
Dzisiaj zaobserwowałem, że po raptownym dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów prawie do czerwonego pola z rury poszła lekka chmura dymu, a śnieg w tym miejscu był czarny tak jakby został wydmuchany jakiś syf.
Czy łącząc te wszystkie czynniki w jedną całość nie oznacza to że ten nieszczęsny EGR jest całkowicie zawalony i po prostu nie działa??????
Auto ma przejechane około 200 tyś km i prawdopodobnie nie był on wymieniany ani czyszczony.
Oto link do dzisiejszych zdjęć które zrobiłem najlepiej jak tylko umiałem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee9 ... aa421.html
Nagrałem również pracę silnika i jak mi się uda wrzucić na you tube to podam linka.
Piotruś, pawełk600 i inni fachowcy POMOCY !
Od zakupu władowałem w to autko ponad 11 tyś. zetów i miałem nadzieję że to już koniec.
Normalnie ręce opadają.
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz pomocy!
Oto link do pracy silnika:
W dniu dzisiejszym sprawy maja się tak.
Zrobiłem oględziny zewnętrzne EGR.
Z dziurki znajdującej się na wysokości rurki olej nie wycieka ani nie ma tam jego śladów zarówno na zgaszonym silniku jak i podczas pracy.
Z drugiej dziurki po przekątnej stronie poprzez dotykanie paluchem nie stwierdziłem oleju tak jak i powyżej.
Podczas pracy silnika przykładając palec do tych dziurek oprócz tego że nie stwierdziłem oleju to również żadnego przedmuchu czy podmuchu - nie wiem czy tak ma być.
cała obudowa EGR ta srebrna jest czysta.
Jak widać na zdjęciach większość tej czarnej mazi znajduje się na dole w okolicach tej drugiej dziurki, a ta srebrna-aluminiowa obudowa na przeciw niej jest trochę zabrudzona, ale moim zdaniem to sadza ( chyba ).
Wyczyściłem szmatką wszystkie ślady zabrudzeń na EGR i będę obserwował czy pojawią się nowe.
Ponieważ nigdy wcześniej nie jeździłem dieslem w wydaniu V6 nie wiem jak te silniki mają się zachowywać. Od kiedy kupiłem auto, a było to w czerwcu 2009 roku każdy kto je oglądał twierdził że silnik jakby za głośno chodzi. Po wymianie wałków, hydrauliki, rozrządu i wszystkiego tego co pisałem wcześniej autko lekko przycichło, ale wszyscy dalej twierdzą że to jeszcze za głośno.
Ponadto przy dodawaniu gazu słyszę z silnika gwizdanie, ale byłem przekonany że przy tiptronicu i silniku V6 tak ma być - teraz już nie jestem tego pewny.
Dzisiaj zaobserwowałem, że po raptownym dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów prawie do czerwonego pola z rury poszła lekka chmura dymu, a śnieg w tym miejscu był czarny tak jakby został wydmuchany jakiś syf.
Czy łącząc te wszystkie czynniki w jedną całość nie oznacza to że ten nieszczęsny EGR jest całkowicie zawalony i po prostu nie działa??????
Auto ma przejechane około 200 tyś km i prawdopodobnie nie był on wymieniany ani czyszczony.
Oto link do dzisiejszych zdjęć które zrobiłem najlepiej jak tylko umiałem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee9 ... aa421.html
Nagrałem również pracę silnika i jak mi się uda wrzucić na you tube to podam linka.
Piotruś, pawełk600 i inni fachowcy POMOCY !
Od zakupu władowałem w to autko ponad 11 tyś. zetów i miałem nadzieję że to już koniec.
Normalnie ręce opadają.
Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz pomocy!
Oto link do pracy silnika:
Piotruś bardzo Ci dziękuję za tak liczne i fachowe informacje.
W znaczny stopniu mnie uspokoiłeś , ale mam taki charakter że u mnie w autku wszystko ma chodzić idealnie.
Przepatrzyłem wszystkie elementy silnika i nigdzie więcej nie widać śladów oleju oprócz
olejopodobnych małych zabrudzeń w tym miejscu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6a ... b30f8.html
Jeszcze raz dzięki.
Za kilka dni dam znać o efektach dalszych obserwacji.
W znaczny stopniu mnie uspokoiłeś , ale mam taki charakter że u mnie w autku wszystko ma chodzić idealnie.
Przepatrzyłem wszystkie elementy silnika i nigdzie więcej nie widać śladów oleju oprócz
olejopodobnych małych zabrudzeń w tym miejscu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6a ... b30f8.html
Jeszcze raz dzięki.
Za kilka dni dam znać o efektach dalszych obserwacji.
pawelk600 oczywiście z niecierpliwością oczekiwałem również na twoją opinię.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
W najbliższych dniach dam znać jak wygląda sytuacja.
Dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-02-01, 19:18 ]
Witam.
Niestety dzisiaj znowu pokazała się znikoma ilość tej czarnej mazi, co prawda bardzo mało
ale jest.
zaznaczyłem na zdjęciu, bo mam wrażenie że sączy się ona z łączenia pomiędzy tym aluminiowym elementem a tym żeliwnym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... b2698.html
co wy na to
???
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-02, 18:30 ]
Witam.
Dzisiaj znowu dokładnie się przyglądałem sytuacji.
Na 99,9 % olej wydobywa się z tego połączenia o którym wspomniałem.
Powiedzcie mi co z tym dalej. Chyba na wiosnę wymienię ERG na nowy, ale pytanie czy do tej pory jeździć czy już wymieniać.
Doradźcie coś.
Dziękuje i pozdrawiam.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
W najbliższych dniach dam znać jak wygląda sytuacja.
Dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-02-01, 19:18 ]
Witam.
Niestety dzisiaj znowu pokazała się znikoma ilość tej czarnej mazi, co prawda bardzo mało
ale jest.
zaznaczyłem na zdjęciu, bo mam wrażenie że sączy się ona z łączenia pomiędzy tym aluminiowym elementem a tym żeliwnym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... b2698.html
co wy na to

pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-02, 18:30 ]
Witam.
Dzisiaj znowu dokładnie się przyglądałem sytuacji.
Na 99,9 % olej wydobywa się z tego połączenia o którym wspomniałem.
Powiedzcie mi co z tym dalej. Chyba na wiosnę wymienię ERG na nowy, ale pytanie czy do tej pory jeździć czy już wymieniać.
Doradźcie coś.
Dziękuje i pozdrawiam.
dzięki, dzięki
powiem tak:
- ubytków oleju nie ma;
- auto kopci tylko na zimnym silniku i na mrozie - kolor dymu biały;
- po rozgrzaniu spaliny są bezbarwne;
- nie straciło na mocy;
- praca silnika taka jak do tej pory;
- w zachowaniu samochodu nie widzę nic niepokojącego, a ten sączący się olej na EGR został przypadkiem zauważony przez mojego kolegę, tak prawdopodobnie do wiosny jeździłbym w nieświadomości, a co za tym idzie bezstresowo.
Chłopaki jak będę wiedział coś nowego to dam znać.
Pozdrawiam
powiem tak:
- ubytków oleju nie ma;
- auto kopci tylko na zimnym silniku i na mrozie - kolor dymu biały;
- po rozgrzaniu spaliny są bezbarwne;
- nie straciło na mocy;
- praca silnika taka jak do tej pory;
- w zachowaniu samochodu nie widzę nic niepokojącego, a ten sączący się olej na EGR został przypadkiem zauważony przez mojego kolegę, tak prawdopodobnie do wiosny jeździłbym w nieświadomości, a co za tym idzie bezstresowo.
Chłopaki jak będę wiedział coś nowego to dam znać.
Pozdrawiam
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
koledzy nie wiem czy to wogole ma jakis zwiazek bo budowa silnika o ktorym powiem pewnie nie ma nic wspolnego z V6
a mianowicie w Vectrze DTI
kolega mial nonstop problem z olejem ktory wyplywal z EGR-u oraz z olejem w IC
z tego co mówił jakiś koles wymienił mu uszczelke od pompy VACUM i wszystko jak ręką odjął ... juz 2 tygodnie smiga i zero oleju z EGR
a mianowicie w Vectrze DTI
kolega mial nonstop problem z olejem ktory wyplywal z EGR-u oraz z olejem w IC
z tego co mówił jakiś koles wymienił mu uszczelke od pompy VACUM i wszystko jak ręką odjął ... juz 2 tygodnie smiga i zero oleju z EGR