[A6 C5 1.9] Jest dużo tematów o problemach z temperaturą
[A6 C5 1.9] Jest dużo tematów o problemach z temperaturą
silnika, ale takiego nie znalazłem...Mianowicie problemów z odpaleniem nie ma (tzn. dziś przy -21 trzeba było pokręcić z 10 sekund ale zawsze odpalił) ale w weekend byłem w górach i na trasie ani razu temperatura silnika nie złapała 90 stopni, co może być nie tak ? Termostat ? Czy to może normalne, że się nie nagrzewa ? Dodam, że w samych górach często na podjazdach na trzecim biegu łapał 90 stopni ale jak tylko się zatrzymałem lub zwolniłem temperatura spadała, to samo na trasie na autostradzie tempomat 140km/h i nie nagrzał się do 90 stopni, proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
			
			
									
									Pozdrawiam,
//Piotrek
						- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Ja bym od tego zaczął ewentualnie sprawdził jeszcze czy się nie zapowietrzył. Choć wtedy by raczej skakał z tą temperaturą. U mnie kiedyś był też uwalony termostat i nie łapał 90stopni (jedynie 80) i jedynie dało się to osiągnąć po "butowaniu" lub bardzo dużym obciążeniu. Termostat i jego wymiana to nie taka trudna sprawa i powinieneś sam sobie z tym poradzić.
			
			
									
									
						Dokładnie o to chodzi :mrgreen: , ale mam taniego i dobrego majstra także spoko...Witia pisze:No nie każdy ma dostęp do garażu, a wymiana na parkingu przy minus 20 stopniach to poprostu bajkaK@MiL pisze:Z wymianą termostatu byś sam sobie poradził
A Witia wie, że w naszym mieście trzeba albo dziedziczyć dom, albo mieć min. 1 mln pln, albo wziąć duuuuży kredyt :lol:
//Piotrek
						A ja Panowie wymienilem na nowy ori i temperatura na postoju spada,podczas jazdy jest wszystko ok... wydaje mi sie że wiatrak(na wiskozie) robi swoje przy takich mrozach..
I z tego z zauważyłem to ogrzewanie tez robi swoje... z ciekawości wyłączyłem ogrzewanie i temperatura na postoju zaczęła rosnąc powoli ...
			
			
													I z tego z zauważyłem to ogrzewanie tez robi swoje... z ciekawości wyłączyłem ogrzewanie i temperatura na postoju zaczęła rosnąc powoli ...
					Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 21:22 przez adam_77, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Właśnie, dziś spróbuję wyłączyć ogrzewanie i zobaczymy czy wzrośnie do 90st., bo na trasie jak wyżej pisałem miałem w środku cieplutko i nawiew na nogi też był :mrgreen:K@MiL pisze:Może lekko spaść zwłaszcza jak masz ustawioną temp wysoką i nawiew na nogi.
Ssanie działa bez zarzutu także też obstawiam termostat, ale dzięki bo o tym nie wiedziałem...arkolek pisze:jeżeli włącza się ssanie to czujnik temperatury powinien być ok. pewnie termostat do wymiany. co do temperatury w dieslach to po parominutowym postoju zawsze spada. tak to już jest.

//Piotrek
						- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
pioroon, w Twoim wypadku to raczej nic nie zmieni. Bo to jest tak, że jak masz 90stopni i stoisz powiedzmy dłużej w korku i wtedy właczysz sobie jakieś 27stopni na klimie i nawiew na nogi+szyba to troszkę temp może spać (max 10stopni). 
[ Dodano: 2010-01-26, 08:58 ]
A jeżeli silnik się nie nagrzewa no to po co ta temp ma spadać jeszcze bardziej
			
			
									
									
						[ Dodano: 2010-01-26, 08:58 ]
A jeżeli silnik się nie nagrzewa no to po co ta temp ma spadać jeszcze bardziej

K@MiL pisze:pioroon, w Twoim wypadku to raczej nic nie zmieni. Bo to jest tak, że jak masz 90stopni i stoisz powiedzmy dłużej w korku i wtedy właczysz sobie jakieś 27stopni na klimie i nawiew na nogi+szyba to troszkę temp może spać (max 10stopni).
[ Dodano: 2010-01-26, 08:58 ]
A jeżeli silnik się nie nagrzewa no to po co ta temp ma spadać jeszcze bardziej
W mojej dość krótkiej drodze do pracy to się zgodzę, np: wczoraj wskazówka po przejechaniu 10km wcale nie wstała z 60 stopni, dziś wskoczyła na jakieś 70 przy tej samej trasie, jednak dziwiło mnie to że w trasie Kraków-Warszawa w weekend ani razu nie miałem 90 stopni a większość trasy leciałem 130-140 na tempomacie...
Mój majster powiedział, że przyjadę to sprawdzi czy do wymiany czy nie i chyba tak zrobię dla spokoju ducha :mrgreen:
//Piotrek
						- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
pioroon, zacznij od wymiany termostatu, a potem proponuję testy  Nie warto jeździć na niedogrzanym silniku.
 Nie warto jeździć na niedogrzanym silniku.
 Chyba, że go wykręci i sprawdzi pod wrzątkiem ale z tym też bywa różnie... Najlepiej go wymień od razu, nie kosztuje aż tak wiele.
 Chyba, że go wykręci i sprawdzi pod wrzątkiem ale z tym też bywa różnie... Najlepiej go wymień od razu, nie kosztuje aż tak wiele.
			
			
									
									
						 Nie warto jeździć na niedogrzanym silniku.
 Nie warto jeździć na niedogrzanym silniku.A poza tym... Hm... Co tu diagnozować, wszystko dowiedziałeś się z forumpioroon pisze:Mój majster powiedział, że przyjadę to sprawdzi czy do wymiany czy nie i chyba tak zrobię dla spokoju ducha
 Chyba, że go wykręci i sprawdzi pod wrzątkiem ale z tym też bywa różnie... Najlepiej go wymień od razu, nie kosztuje aż tak wiele.
 Chyba, że go wykręci i sprawdzi pod wrzątkiem ale z tym też bywa różnie... Najlepiej go wymień od razu, nie kosztuje aż tak wiele.Dokładnie tak zrobię, w poniedziałek napiszę czy pomogłoK@MiL pisze:pioroon, zacznij od wymiany termostatu, a potem proponuję testyNie warto jeździć na niedogrzanym silniku.
A poza tym... Hm... Co tu diagnozować, wszystko dowiedziałeś się z forumpioroon pisze:Mój majster powiedział, że przyjadę to sprawdzi czy do wymiany czy nie i chyba tak zrobię dla spokoju duchaChyba, że go wykręci i sprawdzi pod wrzątkiem ale z tym też bywa różnie... Najlepiej go wymień od razu, nie kosztuje aż tak wiele.

//Piotrek
						 
							














 
 
