Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AFN] Zmiana turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

[A6 C5 AFN] Zmiana turbo

Post autor: K@MiL » 23 sty 2010, 14:08

Witam!

Mam takie pytanie do Was. W jednym Audi mam AFN'a w którym będę chciał dać CHIP na jakieś 130-140KM. Autko chodzi całkiem fajnie ale zastanawiam się nad wymianą turbo. I teraz pytanie czy do AFN'a można zamontować turbawkę z jakiegoś innego modelu? Czy dzięki temu przybędzie już w tym momencie parę KM? Oraz czy po wymianie turbo trzeba przeprogramować kompa/mapy?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 23 sty 2010, 21:27

było już kilka razy ;-)
zależy jaką moc chcesz osiągnąć, najpopularniejszy mod to:
- 216ki
- turbo AWX
- FMIC
- program
ok 155-165KM/320-350Nm do zrobienia
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 24 sty 2010, 16:41

No właśnie chodzi o to, że nic poza turbo nie chcę wymienić... Ewentualnie jeszcze program sterujący.

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 24 sty 2010, 18:53

To wrzuć turbo od AWXa i zrób program pod to, turbo będzie pracowało na lightowych nastawach więc powinno długo pożyć.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 24 sty 2010, 18:56

TuneFORCE pisze:zrób program pod to
Coś więcej? :-P A tak z ciekawości czy programem VCDS mogę zmienić jakieś tam parametry podczas wymiany turbo?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 24 sty 2010, 19:22

Nic VCDSem nie zrobisz ;-)
Jak będziesz miał TYLKO większe turbo to nie spodziewaj się cudów, bo paliwa będzie brakowało i raczej więcej niż ok 145KM nie będzie - trochę więcej niż na seryjnej turb.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 24 sty 2010, 20:12

Czyli sama wymiana turbawki ile mi może dodać KM?

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 24 sty 2010, 23:14

Wymiana turbiny da Ci tylko możliwość zrobienia więcej o ok 5-10KM nic więcej bo i tak braknie paliwa. Jeżeli i tak masz turbo do wymiany to pakuj od 130ki, dłużej pojeździ niż seria(pod warunkiem że będzie w dobrym stanie).

Jak jednak się zdecydujesz na seryjną turbinę to mam taką na sprzedaż <ok>
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 25 sty 2010, 10:55

Jeszcze takie pytanie o ile może być wyższe spalanie?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 sty 2010, 12:31

po co chcesz wymieniac turbo skoro nie wymienisz nic innego ...
moim zdaniem bez sensu ....
spalanie przy jezdzie takiej jak do tej pory nie wzrosnie
ale majac chipa nie da sie tak jezdzic wiec napewno bedzie wieksze myzle ze nie powinno byc wiecej niz 1 litr przy butowaniu

wkladaj 216 + hybryde 18/20 i masz 150 kunia o ile zdrowa pompa

najlepiej przed chipem na hamownie
na seryjnych klockach wtedy bedziesz wiedział na czym stoisz
bo moze byc tak ze pompa nie pocisnie wiecej niz 130ps i wtedy ....
sam sobie odpowiedz na pytanie

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 25 sty 2010, 12:42

No właśnie o to chodzi, że nie chcę za dużo wrzucać w auto, bo nie wiem czy nie będę go sprzedawał tak szczerze... Jedynie bym zrobił wtedy turbo od tego AWXa i chip. I to bardziej z czystej ciekawości ten CHIP bo chciałbym zobaczyć dla samego siebie jakie daje to rezultaty.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 sty 2010, 12:49

moim zdaniem na seryjnych innych klockach + turbo od AWX nic (ewentualnie moze minimalnie ale to minimalnie moment u gory bedzie wyzej i max 5 koni wiecej )
bo co ci da samo powietrze jak nie bedziesz mial paliwa ??

dla mnie to jest tak jakbys
zalozyl z tylu wieksze kola a z przodu mniejsze i mowil ze masz z gorki bo chcesz zby ci auto szybciej jezdzilo ....

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 28 sty 2010, 09:04

Czyli dobrze by było jeszcze 216 założyć?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 28 sty 2010, 13:59

K@MiL pisze:Czyli dobrze by było jeszcze 216 założyć?
nie dobrze tylko w pierwszej kolejnosci :mrgreen:

ale najlepiej to :
pompe 11 mm 038 130 107 J
wtryski 230
turbinka od BRD
FMIC z Iveco
Jednomas od 1Z + sprzeglo od VR6

i masz pan jakies 200 kunia <ok>

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 28 sty 2010, 22:35

alukard, kolega się pyta czy może przy okazji zamiany turbiny wrzuć wiekszą, nie pyta o jakiś mega tuning tylko o to czy można i co to da....

a wracając do Twojej wypowiedzi...na 160KM jest prosty sposób:
- turbo od AWX a nie żadne hybrydy
- 216ki
- FMIC
- soft

to wszystko kosztuje, a turbo od AWXa jest nie wiele droższe więc niech je sobie założy, jak będzie miał ochotę to w przyszłości wrzuci 216ki...itd
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja