Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUDI A6 C5 2,5 TDI 163KM ] postój w mrozie a skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
djbroda80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:11
Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy

[ AUDI A6 C5 2,5 TDI 163KM ] postój w mrozie a skrzynia

Post autor: djbroda80 » 19 sty 2010, 22:34

Witam z tego co ustaliłem dzięki forum to chyba jestem posiadaczem skrzynki multitronic (po czym to wnioskuje: jak ktoś już wcześniej napisał mam rocznik 2002 z września i 6 biegów na +/- , oraz podczas jazdy na jednakowych obrotach np 1400 sam cały czas przyspiesza i zmienia biegi nie "skacząc" wskazówką obrotomierza - ktoś napisał że to wskazuje że mam multitronic - czy tak jest sam nie wiem ale możliwe)
Co do problemu : jak dłużej postoi przed pracą czyli nie w garażu a na mrozie pod chmurką to bezpośrednio po rozruchu przez ok 1 minuty ażeby ruszył muszę dodawać większą ilość gazu to jes normalnie rusza mając ok 1 tys obrotów a jak jest taki zimny to muszę dać ok 2 tys obrotów by ruszył. Z zewnątrz może to być słyszalne jak by mi się sprzęgło ślizgało - dużo obrotów a mało ruchu. Czy to normalne ze względu np na zimny olej? nie wiem czy już mam się martwić? czy jeszcze nie. Natomiast po ok 1 min problem zanika i autko chodzi super.
Pozdrawiam. <piwo>

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 19 sty 2010, 22:43

Ja mam też skrzynię multitronic i też mam taki sam objaw jak Ty. Wydaje mi się że to jest wina oleju, bo jak np. nie ruszałbym od razu tylko auto dłużej postoi na odpalonym silniku to jest wszystko oki.
Obrazek

Obrazek

djbroda80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:11
Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy

Post autor: djbroda80 » 20 sty 2010, 09:35

No ciesze się że nie jestem sam. Ja też staram się by autko chwile postało zanim odjadę , nawet przed tym jak ruszę zmieniam dźwignią zmiany biegów na każdą pozycję i na każdej z nich chwilkę go na hamulcu trzymam , myśląc że może olej będzie przez skrzynkę szybciej wpompowany w odpowiednie miejsca. I faktem jest że wtedy jest troszkę lepiej. Może muszę to robić dłużej i będzie ok. Czyi widzę że myślisz podobnie to i fajnie. A rozumiem że to co napisałem odnośnie mojej skrzynki Twoim zdaniem może oznaczać że faktycznie mam multi? z góry dzięki za odp. pozdrawiam

Sayd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2009, 19:00
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: Sayd » 20 sty 2010, 10:54

Też miałem taki objaw jak koledzy powyżej, później raz na jakiś czas "nie wysprzęglał" przy dojeżdżaniu (nie zatrzymywał się przy wciśniętym hamulcu i po mocniejszym dociśnięciu hamulca gwałtownie "wrzucał na luz") ... po miesiącu zaczęły się pojawiać objawy ślizgającego się sprzęgła - nie ważne czy ciepły czy zimny, ciężko było ruszyć a o przyspieszeniu np na światłach nie było mowy. Wymieniłem przepływomierz który miał sporadyczne błędy i wpływa na pracę autka ale to nic nie dało :(
Akcja - autko na parking, telefon do Sopy (tydzień temu) i jutro stawiam autko na warsztat - zobaczymy co tam poszło i ile to mnie szarpnie :/. Po powrocie opiszę diagnozę, naprawę i koszta :)

Awatar użytkownika
kameleon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kameleon » 20 sty 2010, 21:29

Witam,

Ja też mam multitronic i taki sam objaw. Jak jest zimno to ciężko mi z początku ruszyć ale załączam jazdę do przodu i daje mu się sam własnymi siłami rozpędzić bez znacznego dodawania gazu - akurat wyjadę z podwórka i potem jest już wszystko normalnie, nic nie szarpie i płynnie przyśpiesza.
Pozdrawiam
Kameleon

djbroda80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:11
Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy

Post autor: djbroda80 » 21 sty 2010, 11:39

Znakiem tego , to normalne, dziękuje Wam za odpowiedzi. :) pozdrawiam

Sayd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2009, 19:00
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: Sayd » 23 sty 2010, 18:38

No i po wizycie w warsztacie u Sopy ..... naprawa trwała 2 dni i koszt - 4260 zł. :-?
Widziałem rozebraną skrzynię - olej gęsty jak ..., zabrudzona i widoczne ślady zużycia niektórych elementów + uszkodzony sterownik
Ja mam to autko od 2 miesięcy i dopiero przymierzałem się do wymiany oleju, a okazało się że ten olej był już baaaardzo dawno wymieniany lub nawet wcale, a przebiegu ma już 250 tys.

Diagnoza:
- uszkodzony wałek wejściowy
- zabrudzony układ hydrauliczny
- uszkodzony łańcuch napędowy skrzyni biegów
- uszkodzony sterownik elektryczny skrzyni biegów

Naprawa:
- demontaż wałka wejściowego
- wymiana lameli (zestaw 7 lamelowy)
- ustawienie luzu montażowego
- wymiana zespołu tłoków
- wymiana przewodu olejowego
- wymiana pierścienia zabezpieczającego
- wymiana zestawu uszczelnień
- wymiana łożyska wałka wejściowego
- montaż wałka wejściowego
- kontrola układu hydraulicznego
- czyszczenie układu hydraulicznego
- wymiana łańcucha napędowego skrzyni biegów
- wymiana filtra oleju skrzyni biegów
- uzupełnienie oleju w dyferencjale
- naprawa sterownika elektrycznego skrzyni biegów
- wymiana oprogramowania sterownika skrzyni biegów
- adaptacja skrzyni biegów (jazda próbna)

Konieczność wymiany oleju po 5 tys. km

W końcu skrzynia działa jak należy i jazda sprawia przyjemność :) <ok>
Teraz od razu jedzie i nie zastanawia się czy jechać nawet na zimnym oleju :)

P.S.
djbroda80 kiedy miałeś wymieniany olej w skrzyni ?? prawdopodobnie masz zużyty (gęsty) olej i dlatego masz takie objawy jakby się ślizgało sprzęgło

djbroda80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:11
Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy

Post autor: djbroda80 » 24 sty 2010, 13:01

hmmmm Sayd no teraz to mnie przeraziłeś. Mój ma 293tys przebiegu i w listopadzie sobie go przywiozłem z niemiec. Od tego czasu oleju nie ruszałem bo zbieram pieniążki gdyż z tego co mi wiadomo to drogi gips. Ale po tym co tu piszesz to chyba to zrobie jak najszybciej (znaczy ok 18 lutego ) bo wtedy będe miał pewien wpływ na konto , gorzej jak skrzynka do tego czasu nie wytrzyma. Natomiast ten koszt co poniosłeś na naprawie skrzynki to po prostu jakaś masakra...

Sayd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2009, 19:00
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: Sayd » 24 sty 2010, 15:17

No nie jest to mały koszt w porównaniu do kosztów wymiany oleju - wymiana statyczna z adaptacją u Sopy to koszt 500 zł.
Może dowiedz się jak możesz od poprzedniego właściciela kiedy był wymieniany olej ..... niestety wielu nie wymienia oleju w skrzyni bo jakiś "mądry inaczej" mechanik powie że się nie wymienia i potem są takie a nie inne efekty, a mnie pociesza jedynie fakt że co najmniej 200 tkm mam spokój, jedynie wymiany oleju i cieszyć się komfortem jazdy <ok> 8-)

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 24 sty 2010, 16:58

Sayd pisze:No nie jest to mały koszt w porównaniu do kosztów wymiany oleju - wymiana statyczna z adaptacją u Sopy to koszt 500 zł.
To jest ta wymiana po 5 tyś km ?? niedługo będę musiał do niego jechać na wymianę.

Sayd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 2009, 19:00
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: Sayd » 24 sty 2010, 20:22

tak, to jest koszt statycznej wymiany wraz z adaptacją po 5 tkm od remontu

juliuszcezar1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2012, 19:27
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: juliuszcezar1974 » 23 wrz 2012, 16:01

Witam. Proszę o małą podpowiedz w sprawie mojej skrzyni.
Jestem użytkownikiem Audi A6 C5 2003 rok automat skrzynia multitronic P-R-N-D 1.9 TDI 130km, użytkuje go od około 1.5 roku. W zeszłą zimę zauważyłem taki objaw, który pomału pojawia się znowu, a mianowicie:
w chwili gdy temperatura spada do około 10 C i niżej to podczas ruszania , tylko gdy silnik jest zimny w szczególności po nocy muszę dodać dużo gazu aby ruszył to jest około 2 tyś obrotów i zaczyna ruszać, taka sama sytuacja ma miejsce gdy stoi w jakim dołku koło lub gdy podjeżdża przez jakąś przeszkodę (krawężnik) nadmieniam że tylko wtedy gdy jest zimny. Wszystkie biegi przerzuca płynnie bez szarpania , przy ruszaniu również, skrzynia na komputerze również nie pokazuje żadnych błędów. Dodatkowo mam takie wrażenie że podczas gdy jadę pod górkę i przyspieszam to muszę również dodać trochę więcej gazu aby samochód zaczął przyspieszać (ale to tylko może takie wrażenie), jak zacznie to wszystko też odbywa się płynnie. Gdy samochód jest rozgrzany no i oczywiście latem bo te wszystkie objawy o których pisze nie występują zimą to autko jak wrzucę bieg D lub R to samo pomału przyspiesza jak nie ma jakieś przeszkody pod kołami, jak stoję na wzniesieniu to przyspiesza lub stoi w miejscu w zależności jak duże jest to wzniesienie.
Przebieg moje auta to 215 tyś km, prawdopodobnie jak twierdzi sprzedający (nie handlarz - osoba prywatna) olej był wymieniany przy stanie 178 tyś km. Teraz zastanawiam się, bo słyszałem takie opinie że być może mógł być zalany zły olej i takie objawy lub jest zły tan oleju. W związku z powyższym chce wymienić olej w serwisie Audi VW koszt to 1000 zł, ale czy to pomoże ? może ktoś miał taką sytuację, bo nie chciałbym na marne wydać 1000 zł. Czekam na jakąś informację i z góry dziękuję. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga