Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] problem z odpaleniem -15st. C

Silniki wysokoprężne
kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 22 gru 2009, 21:49

marcin290890 pisze:hehe nareszcie odpaliłem podgrzewając filtr paliwa ale poprawa warunków pogodowych również miała swoje znaczenie. Chciałem go po prostu uruchomić aby jutro jechać i wymienić filtr. Nie chcę tego robić samemu gdyż nie wiem tak do końca jak potem odpowietrzyć układ paliwowy...
nic nie będziesz musiał odpowietrzać jak zrobisz to według zaleceń piotrusia do którego masz link w moim poprzednim poście.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 23 gru 2009, 12:50

marcin290890 pisze:hehe nareszcie odpaliłem podgrzewając filtr paliwa ale poprawa warunków pogodowych również miała swoje znaczenie. Chciałem go po prostu uruchomić aby jutro jechać i wymienić filtr. Nie chcę tego robić samemu gdyż nie wiem tak do końca jak potem odpowietrzyć układ paliwowy...
Dokładnie tak, ja wczoraj w nocy (między 21 a 22) wymieniałem u siebie filtr paliwa. Tak ja mam 1,9 TDI i filtr jest odkręcany, więc jest troszkę mniej roboty (jak się już odkręci stary to praktycznie po robocie. Co nie jest proste) Wcale nie robiłem tego cały czas. Operacja max 20 minut. Zalałem cały filtr nową ropką ze stacji. Poteem odkręciłem małą śrubkę u góry filtra i strzykawką dopełniłem pod korek. Odpaliło na dotyk. ÂŻadnych bąbli powietrza. 8-)
Pozdrawiam.

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 23 gru 2009, 20:52

witam, filtr wymieniony aczkolwiek nie swoimi rękami, troszkę z lenistwa wjechałem do znajomych mechaniorów i w 10 min wymienili mi tę puszkę. Ten stary miał duży emblemat Audi i napis made in china... Czyżby jeszcze oryginał?? :-/ . Teraz mam tylko cichą nadzieję na bezproblemowe odpalanie na mrozie :-> , dziś jeszcze przed wymianą zauważyłem ciekawe zjawisko, tak jakby ktoś trzymał mi audi z tyłu i nie pozwalał odjechać... potem to znikneło na szczęscie :-D

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 24 gru 2009, 10:17

Bo paliwka filtr nie podawał tyle ile trzeba, bo był na pewno zapchany.
marcin290890 pisze:Ten stary miał duży emblemat Audi i napis made in china... Czyżby jeszcze oryginał??
Podobno tak, w jakimś topiku pisali że takie też były oryginały. :shock:

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 24 gru 2009, 21:11

dziś rano Audiolka odpaliła mi od strzała ale było co prawda +1 st wiec prawdziwa próba jeszcze nadejdzie. Chłopaki dzięki za sugestie dotyczące filtra <ok>

Awatar użytkownika
lobivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 cze 2009, 19:19
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: lobivan » 13 sty 2010, 23:21

Mi tak dziwnie pali jak dziub auta jest wyżej , kręci dłuzej ( filtr wymieniony ) , a jak dziub jest nizej pali na dotyk ;-)
Z mądrym człowiekiem, to i pogadać ciekawie.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 14 sty 2010, 12:05

lobivan pisze:Mi tak dziwnie pali jak dziub auta jest wyżej , kręci dłuzej ( filtr wymieniony ) , a jak dziub jest nizej pali na dotyk
Może mało paliwa w baku i nie dochodzi do silnika?
Albo najnormalniej odpływa paliwo z przewodów do baku.
Moim zdanie nie ma się czym przejmować, ale troszkę to dziwne. Skoro na płasko odpala normalnie.

Może ewentualnie gdzieś masz zbyt słabo połączone przewody paliwowe i dlatego paliwo ma możliwość spłynąć do baku.

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 14 sty 2010, 23:12

dziś u mnie rano było -14 st i odpaliłem po 5 sekundach kręcenia więc dobry wynik jak na 10 letniego diesla :-P , porada dla kolegów którzy mają problem z odpalaniem : czym prędzej wymienić filtr paliwa ;-) , przed wymianą nawet nie miałem co marzyć o odpaleniu przy takich mrozach syberyjskich a teraz proszę <ok>

a6 1.9tdi

Post autor: a6 1.9tdi » 21 sty 2010, 19:19

Pamiętajcie ngdy nie dolewać do diesla denaturatu!!! do benzyniaka można dodać a do diesla najlepsza jest benzyna niz jakięś tam dodatki za 200ml 20zł. W wiekszości dieslach wm książce jest zalecane że przy niskich temp można dolać do 10% benzyny także ja dolewam na pełny bak 70 litrów 5 benzynki i bynajmniej to wyjeżdże i spale niz dodatki ktore mało dają co to jest 200ml na 70 litrów ropy?? zastanówcie się!

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 23 sty 2010, 10:42

a6 1.9tdi pisze:do diesla najlepsza jest benzyna
a6 1.9tdi pisze:W wiekszości dieslach wm książce jest zalecane że przy niskich temp można dolać do 10% benzyny także ja dolewam na pełny bak 70 litrów 5 benzynki
Ktoś tak jeszcze robi?? Pytam bo problem z paliwem znów wrócił. Przy minus 20 autko odpaliło, a po max 15 sekundach zgasło i nie jest w stanie odpalić bo mi akumulator umarł. Wiem że jest do wymiany. Ale nawet po podpięciu kablami nie dało rady odpalić.
Podgrzeję filtr paliwa i spróbuję po raz kolejny.

Ale najważniejsza ta benzynka do baku, bo się jeszcze z tym nie spotkałem.

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 23 sty 2010, 13:21

Jurek85 pisze: i nie jest w stanie odpalić bo mi akumulator umarł. Wiem że jest do wymiany. Ale nawet po podpięciu kablami nie dało rady odpalić.

Zdejmij plusową kleme ze swojego aku przy odpalaniu z innego auta to ci odpali, wtedy plusa zapniesz z powrotem.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 23 sty 2010, 14:55

Splawik pisze:Zdejmij plusową kleme ze swojego aku przy odpalaniu z innego auta to ci odpali, wtedy plusa zapniesz z powrotem.
Jeżeli dobrze rozumiem to trzeba odpiąć plusową klemę, podpiąć kabel od dawcy do odpiętego kabla. Minus od dawcy do klemy aku.
W ten sposób odpalę można powiedzieć z pominięciem aku. Tak, to rozumiem. W razie czego wyprowadźcie mnie z błędu.

Ale moim zdaniem to nie jest problem aku, chociaż?

Sprawa wyglądała tak.
Wczoraj około 13 po 70 km przejechanych podpiąłem kontrolnie prostownik (miało być zimno do - 17 stopni) odpiąłem o 17:40. Nie odpalałem. Po prostu odpiąłem i tyle. Dzisiaj rano około 5:30 chciałem odpalić. Wsiadłem (aha świece (bosch)i filtr paliwa (Mann) mam nówki) kontrolka świec zgasła i zacząłem kręcić. Przekręciłem kluczyk i trzymam cały czas -kręciło aż rozrusznik zaczął zwalniać i załapała. Super :-) ale po 10 sekundach zgasło i koniec brakło prądu na następne kręcenie. Teraz nawet po podpięciu kablami i lekkim podładowaniu kręci i nawet nie ma zamiaru załapać. :-( :-x

Do tej pory nawet gdy dawcą było Cinquaecento :!: to odpalała normalnie - od razu.
Dodam jeszcze że paliwka w baku nie jest dużo może jakieś 10-15 litrów.

Pytanie 2 To może być pompa paliwa?? Jak to jednoznacznie stwierdzić. Tak jak 2,5 TDI bezpiecznik podajże 28. Proszę o prostą instrukcję.

Albo sterownik świec - jak zdiagnozować.

Pozdro dla wszystkich OOOO.

PS. już nie lubię zimy - a na jesień nie mogłem się jej doczekać.

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 23 sty 2010, 15:33

Zdejmowanie klemy i odpalanie z pominięciem aku ma sens kiedy nasze aku jest mocno padnięte. Przy odpalaniu za pomocą "kabli" daje duży opór. Skoro u Ciebie jednak nadal kręci po podpięciu "kablami" to wina nir leży raczek po stronie aku tylko może auto paliwa nie dostaje.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 23 sty 2010, 15:53

Po naładowaniu aku prostownikiem - du...a :-(
Czyli jednak coś z paliwem, jednak dodam że po odkręceniu zaworka u dołu filtra paliwa polała się ropka. Jak to sprawdzić? Czyżby przez brak paliwa? tylko 10-15 litrów.
Przypomnę że rano odpalił.
Już nic nie wiem, a do domu muszę wrócić jutro - 70 km.
Paliwo stężało - aaaaaa - pomocy.

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 23 sty 2010, 16:10

no mi tez niestety odmówił posłuszenstwa:-(, filtr wyjąłem, zalałem swieżym paliwkiem, do baku dolałem dodatku i nic :-( nakrętki od wtrysków poluzowałem (niestety nie miałem drugiej osoby do pomocy) wiec tylko chwilie przytrzymałem na rozruszniku, a paliwo było wokół wszystkich, co dalej robic, bo juz nie mam pojecia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja