nic nie będziesz musiał odpowietrzać jak zrobisz to według zaleceń piotrusia do którego masz link w moim poprzednim poście.marcin290890 pisze:hehe nareszcie odpaliłem podgrzewając filtr paliwa ale poprawa warunków pogodowych również miała swoje znaczenie. Chciałem go po prostu uruchomić aby jutro jechać i wymienić filtr. Nie chcę tego robić samemu gdyż nie wiem tak do końca jak potem odpowietrzyć układ paliwowy...
[A6 C5] problem z odpaleniem -15st. C
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie tak, ja wczoraj w nocy (między 21 a 22) wymieniałem u siebie filtr paliwa. Tak ja mam 1,9 TDI i filtr jest odkręcany, więc jest troszkę mniej roboty (jak się już odkręci stary to praktycznie po robocie. Co nie jest proste) Wcale nie robiłem tego cały czas. Operacja max 20 minut. Zalałem cały filtr nową ropką ze stacji. Poteem odkręciłem małą śrubkę u góry filtra i strzykawką dopełniłem pod korek. Odpaliło na dotyk. ÂŻadnych bąbli powietrza. 8-)marcin290890 pisze:hehe nareszcie odpaliłem podgrzewając filtr paliwa ale poprawa warunków pogodowych również miała swoje znaczenie. Chciałem go po prostu uruchomić aby jutro jechać i wymienić filtr. Nie chcę tego robić samemu gdyż nie wiem tak do końca jak potem odpowietrzyć układ paliwowy...
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
witam, filtr wymieniony aczkolwiek nie swoimi rękami, troszkę z lenistwa wjechałem do znajomych mechaniorów i w 10 min wymienili mi tę puszkę. Ten stary miał duży emblemat Audi i napis made in china... Czyżby jeszcze oryginał??
. Teraz mam tylko cichą nadzieję na bezproblemowe odpalanie na mrozie
, dziś jeszcze przed wymianą zauważyłem ciekawe zjawisko, tak jakby ktoś trzymał mi audi z tyłu i nie pozwalał odjechać... potem to znikneło na szczęscie :-D


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Może mało paliwa w baku i nie dochodzi do silnika?lobivan pisze:Mi tak dziwnie pali jak dziub auta jest wyżej , kręci dłuzej ( filtr wymieniony ) , a jak dziub jest nizej pali na dotyk
Albo najnormalniej odpływa paliwo z przewodów do baku.
Moim zdanie nie ma się czym przejmować, ale troszkę to dziwne. Skoro na płasko odpala normalnie.
Może ewentualnie gdzieś masz zbyt słabo połączone przewody paliwowe i dlatego paliwo ma możliwość spłynąć do baku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
dziś u mnie rano było -14 st i odpaliłem po 5 sekundach kręcenia więc dobry wynik jak na 10 letniego diesla :-P , porada dla kolegów którzy mają problem z odpalaniem : czym prędzej wymienić filtr paliwa
, przed wymianą nawet nie miałem co marzyć o odpaleniu przy takich mrozach syberyjskich a teraz proszę 


Pamiętajcie ngdy nie dolewać do diesla denaturatu!!! do benzyniaka można dodać a do diesla najlepsza jest benzyna niz jakięś tam dodatki za 200ml 20zł. W wiekszości dieslach wm książce jest zalecane że przy niskich temp można dolać do 10% benzyny także ja dolewam na pełny bak 70 litrów 5 benzynki i bynajmniej to wyjeżdże i spale niz dodatki ktore mało dają co to jest 200ml na 70 litrów ropy?? zastanówcie się!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
a6 1.9tdi pisze:do diesla najlepsza jest benzyna
Ktoś tak jeszcze robi?? Pytam bo problem z paliwem znów wrócił. Przy minus 20 autko odpaliło, a po max 15 sekundach zgasło i nie jest w stanie odpalić bo mi akumulator umarł. Wiem że jest do wymiany. Ale nawet po podpięciu kablami nie dało rady odpalić.a6 1.9tdi pisze:W wiekszości dieslach wm książce jest zalecane że przy niskich temp można dolać do 10% benzyny także ja dolewam na pełny bak 70 litrów 5 benzynki
Podgrzeję filtr paliwa i spróbuję po raz kolejny.
Ale najważniejsza ta benzynka do baku, bo się jeszcze z tym nie spotkałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Jeżeli dobrze rozumiem to trzeba odpiąć plusową klemę, podpiąć kabel od dawcy do odpiętego kabla. Minus od dawcy do klemy aku.Splawik pisze:Zdejmij plusową kleme ze swojego aku przy odpalaniu z innego auta to ci odpali, wtedy plusa zapniesz z powrotem.
W ten sposób odpalę można powiedzieć z pominięciem aku. Tak, to rozumiem. W razie czego wyprowadźcie mnie z błędu.
Ale moim zdaniem to nie jest problem aku, chociaż?
Sprawa wyglądała tak.
Wczoraj około 13 po 70 km przejechanych podpiąłem kontrolnie prostownik (miało być zimno do - 17 stopni) odpiąłem o 17:40. Nie odpalałem. Po prostu odpiąłem i tyle. Dzisiaj rano około 5:30 chciałem odpalić. Wsiadłem (aha świece (bosch)i filtr paliwa (Mann) mam nówki) kontrolka świec zgasła i zacząłem kręcić. Przekręciłem kluczyk i trzymam cały czas -kręciło aż rozrusznik zaczął zwalniać i załapała. Super


Do tej pory nawet gdy dawcą było Cinquaecento :!: to odpalała normalnie - od razu.
Dodam jeszcze że paliwka w baku nie jest dużo może jakieś 10-15 litrów.
Pytanie 2 To może być pompa paliwa?? Jak to jednoznacznie stwierdzić. Tak jak 2,5 TDI bezpiecznik podajże 28. Proszę o prostą instrukcję.
Albo sterownik świec - jak zdiagnozować.
Pozdro dla wszystkich OOOO.
PS. już nie lubię zimy - a na jesień nie mogłem się jej doczekać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Po naładowaniu aku prostownikiem - du...a
Czyli jednak coś z paliwem, jednak dodam że po odkręceniu zaworka u dołu filtra paliwa polała się ropka. Jak to sprawdzić? Czyżby przez brak paliwa? tylko 10-15 litrów.
Przypomnę że rano odpalił.
Już nic nie wiem, a do domu muszę wrócić jutro - 70 km.
Paliwo stężało - aaaaaa - pomocy.

Czyli jednak coś z paliwem, jednak dodam że po odkręceniu zaworka u dołu filtra paliwa polała się ropka. Jak to sprawdzić? Czyżby przez brak paliwa? tylko 10-15 litrów.
Przypomnę że rano odpalił.
Już nic nie wiem, a do domu muszę wrócić jutro - 70 km.
Paliwo stężało - aaaaaa - pomocy.
no mi tez niestety odmówił posłuszenstwa:-(, filtr wyjąłem, zalałem swieżym paliwkiem, do baku dolałem dodatku i nic
nakrętki od wtrysków poluzowałem (niestety nie miałem drugiej osoby do pomocy) wiec tylko chwilie przytrzymałem na rozruszniku, a paliwo było wokół wszystkich, co dalej robic, bo juz nie mam pojecia
