Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BLB] Awaryjnosc to nie mit

Silniki wysokoprężne
satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 15 paź 2009, 07:24

2.0 tdi uważam za niezły silnik :lol:
każdy motor ma swoje mankamenty , nawet te najnowsze ...
będziesz dbał o niego on odwdzięczy sie bezawaryjnością ...
a to wszystko bierze się stąd , że 90 % ludzi chce kupić c6 , najlepiej ze skórą do 60 tys zł .
a prawda wygląda tak , że Niem. dobrego auta nie sprzeda tanio , a te z przebiegami do 50 tys. stoją po 20 EUR ... to są pewne auta i pewne motory nawet BLB. ;-)
większość łudzi sie , że przebiegi to 180 czy tam 150 tys km , bo handlarz polaczek zapewnił i książka mówi że tak jest ... a naprawdę maja najechane coś koło 300 w górę i wtedy pada masowe czy imbusik i co tam jeszcze ... powodzenia
GPW

Awatar użytkownika
aront
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: aront » 15 paź 2009, 12:29

Zgodzę się z kilkoma ostatnimi postami, każdy silnik ma wady i zalety cóż, z drugiej strony każdy ma prawo wyboru przy zakupie.
Osobiście powiem tak, kupiłem A6C6 z 2006 z przebiegiem 134 tyś, z pełną dokumentacja po wymianie rozrządu, na wszystkie możliwe sposoby sprawdziłem faktyczność cyferek z książki serwisowej, czy zaryzykowałem nie wiem...
Jeżdżę dużo / w porównaniu do "domowych" przebiegów/ w granicach 6 - 7 tyś miesięcznie, to, co mogłem zauważyć niepokojącego to do tej pory niezlokalizowany dziwny stuk przy gorącym silniku z jego lewej strony. Na pewno samochód przynajmniej mój bierze olej, mechanicy wypowiadają się różnie tak ma być, trochę za dużo itd.. ja dolewam w granicach litra na 8 -10 tyś km, być może to przedmuchy a może tak ma być...???
W celu rozwiania niepewności polecam zapoznać się z książką serwisową fabrycznie nowych samochodów.
Co do osiągów... Silnik bezwzględnie słaby, ale dla mnie wystarczające, może jestem rutyniarzem, ale nie cieszy mnie już gonienie po trasie po 180 km/h tak jak poprzednio każdy bedzie miał swoje zdanie i ja tego nie neguję.
KATEGORYCZNIE nie polecam przeglądów Long Life, namówił mnie do tego mechanik z Audi, ale więcej tego nie zrobię, przy przypadkowej wymianie żarówki zobaczyłem filtr powietrza i ... dramat, jeszcze raz nie polecam.
Co do słynnych imbusików zdania oceniających są podzielone, jedni mówią wymieniać i to szybka, inni zaś tego nie ruszać?... Konsultowałem się z bardzo poważanym mechanikiem z Audi powiedział faktycznie żeby tego nie ruszać... Osobiście dalej jestem w kropce....
Co do kultury pracy samego silnika....COKOLWIEK dziwnego pojawi się w silniku każdy zwraca uwagę właśnie na model tego silnika, u mnie trzęsło samochodem, trzymałem się za serce i potrfel :?: Problem tkwił w filtrze paliwa.....

Mam nadzieje, że auto dalej będzie jeździć jak dotychczas, ja ze swojej strony robię przeglądy i nie żyłuję samochodu... czas pokaże....

Pozdrawiam

sawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2009, 15:12
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: sawek » 15 paź 2009, 13:09

Witam wszystkich, również jestem nieszczęśnikiem posiadającym silnik BLB i również mi coś "sterkosze" w misce olejowej :( Dziwi mnie tylko to ze audi tego nie wymienia na swój koszt skoro wszyscy wiedzą ze to jest błąd fabryczny. Za autko dałem prawie 80 tyś z przebiegiem 110 tyś i pozostaje mi płakać. Czy macie jakieś rozwiązanie żeby z tego wybrnąć ludzkim kosztem? jeżeli to ma kosztować 4500-5000 to może lepiej kupić używany silnik i wymienić wszystkie te wałki czy co tam siada?

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 15 paź 2009, 18:57

Tak jak napisał satch jak się o ten motor dba to jest OK ale to dopiero wy o nie zaczęliście dbać i niestety czasem to już jest za późno aby czemuś zapobiec. Co z tego że kupuje się auto z książka wszystkimi przeglądami itp. patrzcie na mój przykład nie było się do czego przyczepić a motor padł przy 100000km :-/ Raczej nigdy się nie dowiemy jak ktoś przed nami użytkował auto a sprawdzenie w 100% silnika jest nierelane bo nikt wam nie da 100% gwarancji że na drugi dzień się nie okaże że "Bóg będzie tak chciał i się ukręci wał" nie ma takich speców którzy po samych odgłosach stwierdzą że na pewno wszystko jest OK może badanie endoskopowe dało by jakieś światełko w tunelu o stanie paru elementów ale też nie stwierdzi jaki jest stan zmęczenia strukturalnego niektórych materiałów .
Zgodzę się z opisem że pewne to są te modele które mają po kilkadziesiąt koła najechane czyli "normalnie" użytkowane ale wtedy kosztują odpowiednio więcej. Ale cóż niech któryś z was mi powie czy kupując swoje auto z tym motorem wiedział co kupuje ? pewnie nie każdy podchodził do sprawy "co to dla diesla 150tyś kwiat wieku nie :roll: " a tu taki zonk i tak niestety jest powiedzmy 8 na 10 audik z tym motorem to auta z takimi przebiegami i niestety stąd takie opnie.

Z tym chuśtaniem na wolnych obrotach to chyba od każdego już słyszałem najczęściej winą jest wadliwa korekcja wtryskiwaczy lub wada któregoś lub uszkodzona jeśli dobrze pamiętam elektromagnetyczna poduszka silnika (one się albo utwardzają podczas jazdy albo miękną na postoju) ciekawe czy macie też szarpnięcia w okolicy 1800-2200 obrotów takie jakby ktoś was za zderzak łapał z tyłu i puszczał bo to też chyba wszyscy mają :-/
Co do naprawy tego układu na łańcuchu to trochę ktoś tu chyba za bardzo poszalał. Z tego co pamiętam można to zrobić za dużo mniejsze pieniądze jeśli to kogoś interesuje to proszę szukać na forum A4 (linki podałem poniżej) bo nie chce mi się już tego robić :oops:
Nie wiem czy tutaj też jest tyle wątków ale jak komuś się chche poczytać o problemach innych to poniżej jest podane trochę właśnie z forum A4


http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t57849. ... ucha+w+blb

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_nagly_ ... #msg762026

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_swap_u ... #msg818163

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t46461. ... ównoważające+blb

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 paź 2009, 12:47

Koledzy, macie nowsze auta, podajcie dane o swoich przebiegach do naszej ankiety (na razie mamy same "staruszki").

Tu jest link do ankiety.

Z góry dziękuję!
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 12 lis 2009, 15:48

Tak się podłączę do tych waszych pogaduch.

A próbowaliście kiedykolwiek wymienić zębatkę na wale na taką jak 1.9 tdi założyć pompę oleju identyczną jak AWX ma zakupić do tego napinacz i łańcuch od 1.9 tdi?? nie wiem jak w silnikach audi jest wykonany blok ale w passacie czy sharanie wszystkie otwory w bloku potrzebne są.

to taki tam pomysł bez wnikania w wydajność pompy ale podejrzewam że ta z 1.9 będzie wydajniejsza.

Oczywiście to rada dla tych którzy chcą zeswapować silnik bo się boją usterki modułu

armin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2009, 15:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: armin » 09 gru 2009, 10:38

Mam A6 z BLB można powiedzieć że od nówki, obecnie 130tyś przebiegu i problem łańcuszka. Przeczytałem chyba wszystkie posty na A4 i A6 i niestety nie znalazłem innego zadowalającego mnie rozwiązania jak zestaw naprawczy w ASO. (nie wsadzę sobie do bezwypadkowego autka silnika ze schrottu)

Jutro oddaję autko do ASO, koszt zabójczy - części to 5000zł brutto, co ciekawe natomiast serwis w którym serwisuję auto od początku zażyczył sobie 2000-2500zł za robociznę, a pojechałem do innego i i mają się zmieścić w 1200zł

Nie mogę tylko zweryfikować konieczności wymiany miski olejowej 03G 103 603 AH za 450 zł netto, w jednym serwisie mówią że trzeba wymienić przy wymianie tego zestawu bo stara nie będzie pasować, w drugim nic o tym nie wspominali. Czy może się ktoś wypowiedzieć???

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 09 gru 2009, 13:06

Nie wiem czy to na pewno jest rozsądne co robisz za 5 koła można kupić naprawdę dobry motor i wcale nie koniecznie szrot chyba że się kompletnie na tym nie znasz i nie masz nikogo kto mógłby ci doradzić przy zakupie. BLB to nie tylko łańcuszek to chyba najcześciej wymieniany typ 2.0TDI jeśli chodzi o usterkowość. Proponuje ci poszperać na forum np A4 bo z tego co wiem to polecaną zmianą jest BLB na BKD. Poczytaj sobie np. ten post poniżej gdzie za ok 6 tyś masz opisaną wymianę na praktycznie nowy motor a za kolejne 2 koła masz 200 źrebaków nie wiem czy jest sens reanimowanie tego twojego skoro masz już najechane 130 koła wiem z doświadczenie że 150tyś w 2,0TDI z roczników do 2006 to często już wyrok więc po co pchać kasę w niewiadome zrobią ci dół a może za rok ci się rozsypie góra w jakim stanie masz PD ? przemyśl to dokładnie czy ci się to na pewno opłaca swój zawsze możesz sprzedać nie każdy chce się bawić w zmainy typów motoru a zwłaszcza jak pojedzie do serwisu i usłyszy że motor do wymiany i tam bedzie chciał go wymienić. W serwisie na pewno nie będą się bawić w podmianki tylko będą chceli wsadzić ten sam typ motoru. Nie uświadomiony klient zawsze się znajdzie na BLB i wtedy taka podmiana będzie cię kosztowała znacznie mniej a efekt na pewno będzie lepszy. Tu masz link do opisu SWAP-u z BLB na BKD ale nie mówię że jest to jedyne rozwiązanie poszukaj na tym forum jeszcze na pewno znajdziesz więcej bo chłopaki z A4 widać że już trochę na tych motorach zębów zjedli
Oto link:

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_swap_u ... 643.0.html

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 20 sty 2010, 00:24

Tak sobie czytam i czytam. Nabrałem wcześniej ochoty na A6 C6, jednakże po lekturze tego wątku mam poważne obawy. Wynika z tego, że praktycznie każde 2.0TDI ma jakąś mroczną tajemnicę, a najwięcej ten nieszczęśnik BLB. Aktualnie śmigam starym wysłużonym 1.9TDI i poważnie waham się nad wszelkimi zmianami na nowe. Naprawdę. Może, to co napiszę jest i profanacją, ale rozważam też zakup Passata B6 z 1.9TDI. Wiem, że to półka niżesz, skrzypiące plastiki, itd., no ale z drugiej strony sen trochę spokojniejszy i parę grosza zostanie na ewentualne naprawy.
Pozdrawiam,
Andy

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 20 sty 2010, 00:55

Dzięki za zainteresowanie.
Piotruś pisze:Gdybym mógł Ci doradzić to owszem - bardzo opłaca się kupić Passata ale z lat 2003 - 2005, model B5.
Powiem tak, mój wybór jest podwójnie utrudniony, gdyż zmiana na takiego Passata 2003-2005, to nic innego jak zmiana na auto o 4-5 lat młodsze jest dla mnie tak naprawdę żadną zmianą. Model były ten sam, a już go dobrze znam. ;) Dlatego poważnie myślę i gdybam co z tym fantem zrobić.
Może jakieś BMW, już naprawdę sam nie wiem. :(

Teraz tak jeszcze sobie kombinuję w głowie. Może po prostu kupić A6 C6 ale z końca 2007 roku? Zapewne tam już były poprawione pewne usterki. Sprawdzałem w ETCE nawet pompy olejowe i jeżeli nic nie pochrzaniłem, to wygląda na to, że łańcuszka w modelu 2008 już nie ma. :) Specjalnie sprawdzałem dla silnika BLB. :) W rozsądnych pieniążkach wypada coś z okolic 160-170 tyś. km. Co sądzisz o tej opcji?
Pozdrawiam,
Andy

Awatar użytkownika
szymkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:04
Lokalizacja: Reich

Post autor: szymkus » 06 lut 2010, 15:41

Hej Panowie i Panie,
mam pytanko odnośnie napędu pompy oleju w silnikach 2.0 tdi w A6 C6. W ETKA znalazłem takie dwa rozwiązania napędu:

Z łańcuchem:

Obrazek

Z kołami zębatymi:

Obrazek

Są tam zaznaczone czerwonymi elipsami ograniczenia, które jak wnioskuje są ostatnimi numerami VIN pojazdu. Jeśli mam rację to problem napędu pompy oleju poprzez łańcuch w tych silnikach został zastąpiony rozwiązaniem z kolami zębatymi od numeru
VIN _ _ _ _ _ _4F_6_066124, a może nie jest tak pięknie jak wywnioskowałem ?
Proszę lepiej poinformowanych o potwierdzenie lub zaprzeczenie teorii.

Szymkus

Sadownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2010, 08:10
Lokalizacja: Grójec

Post autor: Sadownik » 15 lut 2010, 08:23

Witam,ja mam audi A4 2,0TDI silnik BLB,od tygodnia czasu samochod stooi u mechanika i nie mozna nim jedzić.Objawy są takie że nie ma siły i gasnie na wolnych obrotach.Wyjeta była turbina i wyczyszczona.Turbo o zmiennej fazie dolotu powietrza.Silnika nie można odpalić jak jest założony przewód od pompy prużniowej do siłownicza turbiny.Jak siłownik zamknie przepustnice w turbinie silnik kopci i gasnie po zdięciu tego igielitu i gdy siłownik powruci do pozycji otwartej przepustnicy turba pali na dottym.Fabrycznie wlasnie było że na wolnych obrotach przepustnica ma być zamknieta a on teraz nie chce tak chodzić.Może wiecie co z nim bo mechanik juz rece rozklada.

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 15 lut 2010, 08:33

Piszesz o dolocie, a następnie o turbo. Rozumiem, że jeżeli mechanik zdejmuje wężyk ze sztangi od turbo to auto odpala tak?
Poza tym co na to VAG? Jakie błędy?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 10:50 przez sipowitz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Andy

Sadownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2010, 08:10
Lokalizacja: Grójec

Post autor: Sadownik » 15 lut 2010, 09:01

Witam,posiadam Audi A4 2,0 TDI 140koni z 2005 roku.Tak cały czas pisze o turbospręzarce że jak się zdejmie przewód ze sztngi to chodzi a jak się załozy to pojawia się czarny dym i trudno go odpalić.Był podłaczony do komputera I nic nie wychodzi na nim.Jedziłem tym samochdem wczoraj i tak powyżej 3 tys obrotów to dostaje takiogo kopa że wyrywa kierownice z rąk a z miejsca dławi sie i nie mozna go rozpedzić.Musi wejsc na wysokie obroty i wtedy dopiero idzie ale przecierz dieslem nie można tak jedzić na wysokich obrotach cały czas

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 15 lut 2010, 09:25

Oczywiście, w takim razie zrób logi dynamiczne, wtedy można będzie coś więcej powiedzieć. Można będzie sprawdzić co niedomaga.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Tylko drobna uwaga, w Twoim aucie kabelkiem typu KKL nie zrobisz tej diagnozy, potrzebujesz co najmniej VCDS.

A tak w ogóle to masz benzynę, czy diesla, bo z profilu to jednoznacznie nie wynika... :(
Pozdrawiam,
Andy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja