Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 2.5 TDI 150km] Chyba problem z Pompą??albo Turbina?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

[A6 2.5 TDI 150km] Chyba problem z Pompą??albo Turbina?

Post autor: Boldos » 11 sty 2010, 18:36

Witam, Auto było sprawdzane w Niemczech na kompie i wykazało jakiś błąd ze sterownikiem pompy wtryskowej, facet w warsztacie powiedział że do wymiany sterownik+ regeneracja. Ale też powiedział że mogę bez problemu jeszcze jezdzić. I teraz po 2 tygodniach auto straciło moc rozpędza się do 2500 obr. i dalej się muli nie mogę też go wkręcić na postoju powyżej 3000 tys.obr. Za to drugi koleś powiedział że to wina turbiny(chociaż VAG nic nie wykazał) Może ktoś podpowiedzieć czy zacząć od pompy czy turbiny?? Są to duże koszty naprawy w Niemczech i nie wiem w co najpierw włożyć pieniądze.

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 11 sty 2010, 20:07

Zalatw sobie kabelek do zdiagnozowania silnika. To nie jest szczyt marzen ale przez internet inaczej sie nie da pomoc.

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 11 sty 2010, 22:40

mogę się spytać o przebieg ?
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 sty 2010, 12:44

Boldos pisze:dalej się muli nie mogę też go wkręcić na postoju powyżej 3000 tys.obr
Często właśnie w pompach zaciera sie tłoczek kąta przestawiacza wtrysku którego powodem jest właśnie niewkręcanie sie na obroty. Oczywiście podłączenie pod kompa moze jasno zobrazuje usterkę. Jak sie nie myle to w Garbowie macie niezły serwis pomp a od ciebie to jakieś ze 20km?. Mam racje? No chyba że nie o ten Garbów chodzi.

Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

Post autor: Boldos » 18 sty 2010, 15:55

Zgadza się kolego do Garbowa mam 20 km tylko problem w tym że przebywam teraz za granicą. Jak byłem w Polsce na świeta wszystko było ok zalałem auto Dieslem z BP i dolałem środek do czyszczenia wtrysków i pompy firmy STS i wtedy złapał muła. Po zalaniu Niemieckim Dieslem odmulił sie ale tylko wtedy jak złapie tęperaturę 90 C. Jak jest zimny jest mułowaty.

[ Dodano: 2010-01-18, 15:57 ]
Artur27"]mogę się spytać o przebieg ?



Przebieg to 200 tys.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 18 sty 2010, 20:00

Cześć. Nie wiem czy dobrze doradzę ale możne przepal go kolego na autobanie na niemieckim dieslu tak ze 100km obroty min (ponad) 3tys czyli prędkość jakieś 160 i więcej. Może go odmuli. Zawsze warto spróbować. A może a może...... ;-)

Awatar użytkownika
robo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 paź 2009, 06:47
Lokalizacja: Police

Post autor: robo » 19 sty 2010, 14:45

Ja mam dokładnie to samo max.3000obr. górke widzi szybciej ode mnie a o jakimś wielkim wyprzedzaniu można pomażyć :mrgreen: byłem na kompie, mechanik powiedzial ze to wina przepływomierza. Jakoś na dniach bede zmieniał, może pomoże. A co do tego przepalenia go to raczej na 160 nie ma szans ;] u mnie dochodzi do 140km/h i koniec. . . . Z tego co wiem przez padnięty przepływomierz pompa może źle dawkować paliwo, więc radziłbym sie wstrzymać z wymianą pompy paliwa albo turbiny :-D a jak wyglada spalanie u ciebie?

Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

Post autor: Boldos » 15 lut 2010, 11:55

I jak tam kolego z tą wymianą przepływomierza pomogło coś?

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 15 lut 2010, 20:44

Pewnie na dodatek auto stawia zasłonę dymną . Na VAGu rzeczywiste ciśnienie turbina nie nadąża za zakładanym . Zostawcie w spokoju pompę , zostawcie turbinę i sprawdźcie przetwornik ciśnienia - to jest taki elemencik do którego idzie taksporo rurek gumowych i znajduje się na grodzi po lewej stronie . Daje to właśnie dokładnie ten objaw 2500 tys obrotów i koniec . W porywach dojdzie do trzech ale to już męczarnia .
Chodzi o ten element http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=892968649

Pczywiście dostawca może być inny i tańszy . Chodzi tylko o to że tu jest pokazany elelment .

Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

Post autor: Boldos » 16 lut 2010, 13:22

W moim przypadku kolego to nie jest ten zaworek był sprawdzany. Ale auto faktycznie dymi na szaro ale tylko jak jest zimny.

Antol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2007, 10:30
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Antol » 16 lut 2010, 15:28

u mnie jak sie auto tylko kreciło max do 2500obr i dymiił na szaro-biało wyszło ze pompa.po wymianie śmiga.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 16 lut 2010, 16:33

Antol pisze:u mnie jak sie auto tylko kreciło max do 2500obr i dymiił na szaro-biało wyszło ze pompa.po wymianie śmiga.
Antol pisze:u mnie jak sie auto tylko kreciło max do 2500obr i dymiił na szaro-biało wyszło ze pompa.po wymianie śmiga.
Mam pytanie dodatkowe : Sam wymieniłeś pompę i stąd wiesz że pomogło czy zapłaciłeś za wymianę pompy i dlatego mówisz że pomogło ?
Dlaczego wskazuję na przetwornik ciśnienia ? Kolega Boldos nazwa go zaworkiem . Nie wiem jaka jest właściwa nazwa bo okazuje się że w dostępnej literaturze fachowej sa błędy . Gdy lokalizowałem ten problem przy pomocy VAGa poprzez porównanie wskazń w dwóch samochodach znalazłem dwie różnice . Nie pamiętam w tej chwili numerów bloków pomiarowych ani nazw wielkości mierzonych . Jedna wielkośc która się w znaczący sposób rózniła to to rzeczywista ilość zasysanego powietrza . W sprawnym samochodzie wielkość oczekiwana i rzeczywista zmieniały sie proporcjonalnie na wykresie wraz ze wzrostem obrotów. W niesprawnym samochodzie wielkość oczekiwana wzrastała a wilkość rzeczywista była stała . Ponadto w innym bloku pomiarrowym współczynnik kąta wyprzedzenia wtrysku w sprawnym samochodzie był ciągły na poziomie 40 jednostek a w niesprawnym pojawiały się jedynie impulsy o wielkości 40 i sygnał zanikał . Z książki na temat pompy VP44 wynikało że usterka może dotyczyć turbiny lub przetwornika ciśnienia . Elsa wskazuje że taki czujnik jest w intercoolerze ale to ślepy zaułek . Chodzi o element oznaczony 28 na załaczonym rysunku . W moim przypadku to ten element powodował zadymienie właśnie przy zimnym silniku (poniżej 90 stopni ) , silnik nie wchodził na obroty powyżej 2500 obr .
Podstawienie elementu nie jest problemem a za wymianę pompy , bądź naprawę trzeba tyle zapłacić że wielu będzie starało się wcisnąć taką naprawę i zapewniać że właśnie to pomogło.

Chciałem tu podpiąć wydruk w postaci pliku pdf ze stosownym rysunkiem z ETKI ale to forum nie chce przyjąc takiego pliku (chociaż mnie to dziwi ) Pliku w JPG też nie moge dołączyć bo pewnie za duży plik podaję więc dane ETKA rys 131-20 poz 28 A6 2001 rok AKN

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 lut 2010, 07:26

Paweł....

Rozpisałeś się ze hoho...dopiero jak etke otworzyłem ,zrozumiałem o jaki zaworek ci chodzi. Mianowicie o zawór N75 na grodzi koło filtra paliwa. Obok niego znajduje sie n18 -strona lewa (pasażera).

Faktem jest ze niedomagania tego zaworka N75 , jak i membrany na turbo z którą jest połączony i nią steruje, prowadzi do objawów : niewkręcania sie na obroty, mułowaty itd. Siłownik z którym ten zaworek jest połączony steruje kierownicami w turbinie. Bardzo często wystarczy ten układ (podciśnienia) przedmuchać i jest ok. Pozdrawiam

Antol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2007, 10:30
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Antol » 17 lut 2010, 10:14

pompe wymieniałem sam z tym ze u mnie wyskakiwał błąd kata wtrysku 550.

Boldos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:58
Lokalizacja: lubartow

Post autor: Boldos » 17 lut 2010, 13:25

Antol pisze:pompe wymieniałem sam z tym ze u mnie wyskakiwał błąd kata wtrysku 550.

Pompę wymieniłeś na inną czy regenerowałeś swoją??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl