Post
autor: Valery » 18 sty 2010, 15:47
Z tym odpalaniem to u mnie była taka historia.
Jakieś 25 tyś. km wymieniłem rozrząd, ustawiłem początek wtrysku za pomocą zegara. Ojciec mój jest mechanikiem, więc wszystko robiliśmy razem z nim, dlatego wiem, że było wszystko prawidłowo ustawione. Na początku odpalał bardzo dobrze, ale z biegiem czasu zauważyłem, że coraz to gorzej pali. Musiałem coraz dłużej kręcić rozrusznikiem z rana. Podłączyłem Vag'a i zobaczyłem, że kąt wyprzedzenia zapłonu jest w granicach dopuszczalnych ale jest opóźniony. Więc pojechałem do ojca aby sprawdzić na zegarze i faktycznie wyszło opóźnione. Ojciec mówi, że to normalne po przejechaniu około 20 tyś. km należy raz jeszcze sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ paski "siadają" na swoje miejsce i kąt lekko się różni. Przy okazji sprawdziłem świece, jedna była spalona więc wymieniłem.
Jeszcze jeden mankament, który podpowiedział mi ojciec. Zauważył więc, że te same silniki stoją też v Volvo i sprawdziliśmy w Autodacie jaki mają kąt wyprzedzenia zapłonu i okazało się, że jest zamiast 0.25 mm (jak jest przypisane do Audi AEL) dla Volvo jest 0.29 mm, różnica nie wielka 0.04 mm na zegarze przy ustawianiu. Różnica po ustawianiu jest duża, odpala znacznie lepiej jak na zimne tak i na ciepłe.