Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.

Silniki wysokoprężne
gość_

Post autor: gość_ » 17 sty 2010, 18:59

a na forum znalazłem że 70 :>
Jutro dojdzie kabel będę rozkminiał co i jak!! :)
Mam nadzieje, że nic nie popsuje bo jesli chodzi o komputery jestem totalnym laikiem :/

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 17 sty 2010, 20:02

jak ja kupiłem kabelek , wylaczylem kompa a nastepnego dnia rano wyzionął ducha ([hp złom]) :-P tak mi sie przypomnialo sorry za ot

szybki-ens, a masz może jakiś np filnik jak twoje auto pali z tym przestawionym kątem ? jestem ciekawy

Dlatego pytam CZY jest tu jakis Hardkor ktory zrobi to co napisałem w moim 2 poście - zmiana dawki startowej :-) ???? JA bym to zrobił teraz ale jestem 120 km od domu i jak coś zdupce to niewiem jak bede wracał.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 12:37 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 17 sty 2010, 20:33

jutro rano mogę nagrać nie ma sprawy ;) dać do publicznego wglądu :mrgreen: :-D

[ Dodano: 2010-01-18, 13:26 ]
Dziś rano fajnie odpalił bo nie było aż tak dużego mrozu
tutaj link do rannego odpalenia:


A tu po 3 godzinnym postoju:

Jak mówiłem, po wymianie akumulatora problem z paleniem jakby zniknął fakt faktem, przy ostrych mrozach z rana nie jest dobrze :/ no dziś akurat względnie było.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 sty 2010, 14:15

no nie na letnim pali ladnie :-) co do 1 zapenia ja zauważyłem że nie czekasz po tym jak zgaśnie lampka od świec jeszcze chwile na tzw "klik" , coś mi sie nie podobają te obroty na tzw ssaniu u mnie jak zapali zimny wchodzi na około 900~1000obr nigdy wiecej , może u ciebie to wynika z tego kąta

pozatym jak ustawisz kąt daj jeszcze jeden filmik jak po tym zabiegu zapala ;-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 18 sty 2010, 14:27

u mnie ten "klik" jest jeszcze wtedy gdy się pali lampka :>

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 18 sty 2010, 14:53

szybki-ens dlaczego na zimnym silniku włączasz 3 razy grzanie świec ? Jak będziesz tak grzał to ci świece szybko się zjarają.
A jak odpala na zimnym gdy tylko raz zagrzejesz świece ?

gość_

Post autor: gość_ » 18 sty 2010, 14:59

A ile wy razy z rana grzejecie świece?
W ciągu dnia jeśli mi się zapali grzanie podgrzewam tylko raz i odpala od razu. Jak widać na 2 filmiku świec nie podgrzało. Lampka od razu zgasła.

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 18 sty 2010, 15:20

Ja podgrzewam tylko raz, po czym przekręcam kluczyk, wal się obróci około 3-5 razy i odpala, przez 5 sekund trochę się buja, później zaczyna pracować równo.
Tak sobie myślę, że jak kilka razy włącza się świece to czy nie skraca to ich żywotności, ponieważ czas nagrzewania jest trzykrotnie większy, czyli temperatura świec też o wiele wyższa.
Zauważyłem, że przy około 0 stopni lampka gaśnie szybciej niż jak jest -10, czyli sterownik świec wie ile ma podgrzać świece w zależności od zewnętrznej temperatury.

Moje pytanie jest takie czy nie skraca się żywotność świec, gdy włączamy świece 3 razy?

gość_

Post autor: gość_ » 18 sty 2010, 15:24

Z długością grzania zauważyłem to samo.
Jeśli chodzi o żywotność ciężko mi powiedzieć bo to mój pierwszy diesel w życiu.
Mój tata ma Opla Frontere ok 3 lat z silnikiem 2,2 DTI chyba:> nie pamiętam dokładnie oznaczenia. Od niego przejąłem nawyk grzania świec 3 krotnie z rana. Dopiero tej zimy wymienił wszystkie 4 świece od momentu kupna auta. Spalona była tylko jedna.
Jutro rano przetestuje z pojedynczym grzaniem :]

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 18 sty 2010, 15:47

Z tym odpalaniem to u mnie była taka historia.

Jakieś 25 tyś. km wymieniłem rozrząd, ustawiłem początek wtrysku za pomocą zegara. Ojciec mój jest mechanikiem, więc wszystko robiliśmy razem z nim, dlatego wiem, że było wszystko prawidłowo ustawione. Na początku odpalał bardzo dobrze, ale z biegiem czasu zauważyłem, że coraz to gorzej pali. Musiałem coraz dłużej kręcić rozrusznikiem z rana. Podłączyłem Vag'a i zobaczyłem, że kąt wyprzedzenia zapłonu jest w granicach dopuszczalnych ale jest opóźniony. Więc pojechałem do ojca aby sprawdzić na zegarze i faktycznie wyszło opóźnione. Ojciec mówi, że to normalne po przejechaniu około 20 tyś. km należy raz jeszcze sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ponieważ paski "siadają" na swoje miejsce i kąt lekko się różni. Przy okazji sprawdziłem świece, jedna była spalona więc wymieniłem.
Jeszcze jeden mankament, który podpowiedział mi ojciec. Zauważył więc, że te same silniki stoją też v Volvo i sprawdziliśmy w Autodacie jaki mają kąt wyprzedzenia zapłonu i okazało się, że jest zamiast 0.25 mm (jak jest przypisane do Audi AEL) dla Volvo jest 0.29 mm, różnica nie wielka 0.04 mm na zegarze przy ustawianiu. Różnica po ustawianiu jest duża, odpala znacznie lepiej jak na zimne tak i na ciepłe.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 sty 2010, 16:08

Valery pisze:Zauważył więc, że te same silniki stoją też v Volvo i sprawdziliśmy w Autodacie jaki mają kąt wyprzedzenia zapłonu i okazało się, że jest zamiast 0.25 mm (jak jest przypisane do Audi AEL) dla Volvo jest 0.29 mm, różnica nie wielka 0.04 mm na zegarze przy ustawianiu. Różnica po ustawianiu jest duża, odpala znacznie lepiej jak na zimne tak i na ciepłe.
_________________
ok tylko jak to sie przedstawia na kąty widziane w vagu?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 sty 2010, 16:28

te endżiny pakowali takze w 850 ,s70 i v70 8-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 18 sty 2010, 16:46

Czytałem wypowiedz Piotrusia w forum i twierdzi ze kilkakrotne grzanie swiec skraca ich zywotnosc, na potwierdzienie spytalem mechanika to samo mi powiedzial, wczesniej ja tak samo 3 razy grzalem i wtedy odpalalem, a teraz nawet jak bylo u mnie -25 przekrecilem kluczyk poczekalem ok 10-15 sek jak zgasla ikonka grzania i przekrecilem i za pierwszym razem odpalił

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 19 sty 2010, 00:27

widze że problem rozwiazany tylko , pozostalo jeszcze to coś ,,, 1000zł to drogo , Andi 2.5 tdi, nie wymusileś od pompiarza info co w tej glowiczce jest nie tak ?


Andi mógł bys nagrać filmik jak teraz po tej naprawie zapala na zimno i na letnim - sorry że tak truje z tymi filmami ale po twojej naprawie byłby to obietywny obraz jak ten silnik 2,5 powinien zapalać :-P
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 21 sty 2010, 09:33

Ogarnąłem dziś ten kąt wtrysku. Teraz wskaźniki pokazują wszystko ok. Co zauważyłem, że jakby auto lepiej się zwijało? Możliwe? Zobaczymy jaki efekt w paleniu będzie jutro z rana. Chociaż nie powiem dziś przy -12 elegancko odpalił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja