Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDI AAT] Odpala z białym dymem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 07 sty 2010, 22:31

nie spala paliwa - lub jakiś wtrysk leje
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 08 sty 2010, 15:59

Biały czy siwy? ;)
Wg tego co z kolegą mechanikiem rozmawiałem, siwy od oleju zazwyczaj, biały to para albo coś z kątem, czarny-za dużo paliwa albo wtrysk leje..
U mnie jest ciekawiej, auto odpala w miare, im zimniej tym lepiej ;) ale jak zostawie po odpaleniu na chodzie to zaczyna coraz bardziej walić siwy dym, po przejechaniu troche/zagrzaniu nic nie wali z rury.. olałem to ciepłym moczem bo narazie nic sie nie dzieje ;)
Jedynie moge podejrzewać turbo o to, chociaż oleju nie ubywa no i nie tykany nominalny układ wtryskowy, za dużo wydatkow żeby sie z tym bawić..
Olej bierze?
Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 16:05 przez Hincó, łącznie zmieniany 3 razy.

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 08 sty 2010, 16:01

Sprawdz świece. Nie spala paliwa. Ewentualnie jak mówi kolega Dodek, wtryski do sprawdzenia...

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 08 sty 2010, 16:31

Z tym wciskaniem pedału to dla mnie dziwna sprawa :roll:
Mi sie odpalanie znacznie poprawilo jak przypadkowo zauważyłem zap%^^%# bąbelki powietrza na odcinku filtr-pompa.. 'Mechanicy' w punkcie wymian oleju nie dokręcili śruby drążonej która od góry trzyma filtr.. Wgołe brali sie za wykręcenie filtra poprzez kręcenie za niego a nie za śrube . <hihi> Sprawdź coś w tej kwesti. Mi im dłużej stał-tym gorzej palił, teraz w temperaturach powyżej -5 pali gorzej ale znośnie. Już nie telepie silnikiem jak wcześniej, telepanie bywa też od niesprawnej świecy, ale to pewnie nie to ;)
Ten dym nie znika po zagrzaniu?

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 09 sty 2010, 00:02

ale jak silnik nierówno chodzi po odpaleniu to też może być wina świeć .
olej i filtry miałeś jakieś wymiany ostatnio ?
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 09 sty 2010, 16:37

Lechu, porzypomnialo mi sie jak kiedys u dziadka na wsi wymianialismy filtry w ciągniku i potem odpowitrzalismy je ale jakos zapowietrzyla sie sama pompa albo pomkpa zaliajaca w pompie , efekt był taki - mimo krecenia rozrusznikiem - silnik jakiby delikatnie lapal nie łapał - w tłumika wydobywal sie własnie biały dym - z nowy odpowietrzanie - pozniej okazałko sie że filtry (2)z powodu pospiechu zostały zalożłone w odwotnej kolejnosci , po tym silnikodpalil ale nie miał mocy - dalej dymił jessze przez chwile na bialo

(pózniej i tak tamta pompa wtryskowa poszla do remontu ) ale nie wiem czy to była tego przyczyna bo i tak cały sillnik dostał remont kapitalny ///// chyba cie nie pocieszyłem :-P
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2010, 21:58

Lechu, u Ciebie mogą byc 2 różne rzeczy: jedna to cięzkie odpalanie, i to może byc jakiś problem a druga to siwy/biały dym i to zimą rzecz normalna. Ciepłe spaliny wypadają z rury wydechowej w zmrozone powietrze to od razu nastepuje kondensacja pary wodnej. W efekcie mamy spaliny wymieszane z para wodną, więc kolor jest własciwy.

Jest sposób żeby tego nie oglądać: jechać tak szybko, żeby zostawało z tyłu (i nie patrzec w lusterko :mrgreen: ).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 09 sty 2010, 23:23

nie wymieniałeś przy wymianie oleju filtra oleju ? jak już masz 10 tys spróbuj go wymienić jakiś dobry filierek może coś pomoże ( niewielkie koszta ) . A uszczelka pod głowicą masz ok ?
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Francis1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Katowice

Długo nie odpalany. Jaki kolor powinien być?

Post autor: Francis1982 » 15 sty 2010, 19:37

Witam. Oglądając jeden model jaki chcę kupić poprosiłem o jego odpalenie. Nie wiem ile dni nie był odpalany ale raczej długo i odpalił za 3 podgrzaniem świec o własnych siłach. Chodził może przez 1-2 minuty trochę głośniej a potem się uspokoił. Z rury leciał szary dym, a potem po 5 minutach leciał biały (chyba para bo leciał do góry). Cosik mu dolega czy jest ok. Proszę o pomoc, bo diesla nigdy nie miałem. A chodził w miarę cicho jak na ropulca i równo. Nie kulał jak był zimny. Znikome wachania obrotów. Pożyje ten silnik jeszcze według Was? Dziękuję za pomoc.
Paweł
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN

Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.

Bogdan71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bogdan71 » 15 sty 2010, 20:37

Przy takich temperaturach jake mamy teraz mimo wszystko powinien odpalać od powąchania kluczyka. Biały "dym" to faktycznie może być para wodna.
Nie wiem co daje 3 krotne podgrzanie świec :-/ przecież czas podgrzewania dopasowywuje się do temp.
Audi vor allen

Awatar użytkownika
Voyteck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2009, 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Voyteck » 16 sty 2010, 20:56

Od mechaników słyszałem że problemy z duzą ilościa dymu przy odpalaniu to wina lejących wtrysków, warto sprawdzić....

Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

Re: Długo nie odpalany. Jaki kolor powinien być?

Post autor: blackberd » 17 sty 2010, 12:33

Francis1982 pisze:Witam. Oglądając jeden model jaki chcę kupić poprosiłem o jego odpalenie. Nie wiem ile dni nie był odpalany ale raczej długo i odpalił za 3 podgrzaniem świec o własnych siłach. Chodził może przez 1-2 minuty trochę głośniej a potem się uspokoił. Z rury leciał szary dym, a potem po 5 minutach leciał biały (chyba para bo leciał do góry). Cosik mu dolega czy jest ok. Proszę o pomoc, bo diesla nigdy nie miałem. A chodził w miarę cicho jak na ropulca i równo. Nie kulał jak był zimny. Znikome wachania obrotów. Pożyje ten silnik jeszcze według Was? Dziękuję za pomoc.
Z tego co mi wiadomo:

-powinien zapalać od "strzału" i to bez "heblowania" rozrusznikiem( kilkukrotne grzanie świec tylko je wykańcza a nie pomaga podczas odpalania)
-to że głośniej chodził może świadczyć że faktycznie postał trochę i zanim "chydrosztycle " się nie ustawią to zawory klekoczą
-co do dymu to trudno mi powiedzieć jak nie widze , nie czuje :)
...a czy pożyje ...tu to tylko wróżka może na 100% odpowiedzieć ,ja niestety tylko z własnego doświadczenia spróbuje coś niecoś .....
"silnik"- sam blok jak jest wymieniany olej, nie był przegrzany to jest wieczny ,znacznie prędzej padnie turbo,pompa wtryskowa,wtryski itp.
W przypadku awarii turbiny na pewno będzie podczas jazdy dymił jak diabli i będzie słaby
Jeżeli chodzi o pompę , to TDI-ki są dość ciekawe(bynajmniej dla mnie) bo problem nie pojawia się gdy jest zimno tylko odwrotnie gdy auto jest mocno rozgrzane to niemożna odpalić (wtedy polewa się pompę zimną wodą ,jak zapali to znaczy "pompa do remontu)
:mrgreen: Jednak pamiętaj że żyjesz w Polsce i....gdy problem z pompą to wlutowuje się mały układzik elektroniczny który powoduje że podczas odpalania autko dostaje większą dawkę paliwa ,lekko przy kopci przy odpalaniu ale łapie znacznie lepiej,zmiana konta wtrysku też pomaga przy odpalaniu i powoduje że autko jest mocniejsze ale skraca żywotność "układu korbowego"... to wychodzi po czasie ....i zmartwienie ma nowy właściciel
Najlepiej zabierz kogoś co ma o tym trochę pojęcia ,komputerem można dużo sprawdzić
czujnik do sprawdzania grubości lakieru może Cie ochronić od kupna np. przodu z 94 a tyłu 97 choć w dowodzie będzie jeden rok produkcji , z resztą z kupnem samochodu to tak jak z "zakochaniem się" ..na początku "piękne oczy i zgrabny...." a po czasie dostrzegasz że brak "jedynek".lekko ją ściąga bo kulawa ....i co dalej ?"aż śmierć nas nie rozłączy"...lub się trafi kupiec <ok>
...ktoś z "chłodnym spojrzeniem " , ktoś co Ci zaraz wytknie(a nie po kupnie) co się mu niepodobna jest miliony wart .Nie oszczędzaj przed zakupem to oszczędzisz dużo więcej po. <piwo>

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 17 sty 2010, 14:30

U mnie pomogło czyszczenie wtrysków i ustawienie konta. Teraz pali od strzału nawet przy -15 gdy wcześniej trzeba go było długo trzymać na rozruszniku a po odpaleniu pojawiała się chmura białego gryzącego dymu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga