[2.5 TDI AAT] Odpala z białym dymem
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Biały czy siwy?
Wg tego co z kolegą mechanikiem rozmawiałem, siwy od oleju zazwyczaj, biały to para albo coś z kątem, czarny-za dużo paliwa albo wtrysk leje..
U mnie jest ciekawiej, auto odpala w miare, im zimniej tym lepiej ale jak zostawie po odpaleniu na chodzie to zaczyna coraz bardziej walić siwy dym, po przejechaniu troche/zagrzaniu nic nie wali z rury.. olałem to ciepłym moczem bo narazie nic sie nie dzieje
Jedynie moge podejrzewać turbo o to, chociaż oleju nie ubywa no i nie tykany nominalny układ wtryskowy, za dużo wydatkow żeby sie z tym bawić..
Olej bierze?
Wg tego co z kolegą mechanikiem rozmawiałem, siwy od oleju zazwyczaj, biały to para albo coś z kątem, czarny-za dużo paliwa albo wtrysk leje..
U mnie jest ciekawiej, auto odpala w miare, im zimniej tym lepiej ale jak zostawie po odpaleniu na chodzie to zaczyna coraz bardziej walić siwy dym, po przejechaniu troche/zagrzaniu nic nie wali z rury.. olałem to ciepłym moczem bo narazie nic sie nie dzieje
Jedynie moge podejrzewać turbo o to, chociaż oleju nie ubywa no i nie tykany nominalny układ wtryskowy, za dużo wydatkow żeby sie z tym bawić..
Olej bierze?
Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 16:05 przez Hincó, łącznie zmieniany 3 razy.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Z tym wciskaniem pedału to dla mnie dziwna sprawa :roll:
Mi sie odpalanie znacznie poprawilo jak przypadkowo zauważyłem zap%^^%# bąbelki powietrza na odcinku filtr-pompa.. 'Mechanicy' w punkcie wymian oleju nie dokręcili śruby drążonej która od góry trzyma filtr.. Wgołe brali sie za wykręcenie filtra poprzez kręcenie za niego a nie za śrube . <hihi> Sprawdź coś w tej kwesti. Mi im dłużej stał-tym gorzej palił, teraz w temperaturach powyżej -5 pali gorzej ale znośnie. Już nie telepie silnikiem jak wcześniej, telepanie bywa też od niesprawnej świecy, ale to pewnie nie to
Ten dym nie znika po zagrzaniu?
Mi sie odpalanie znacznie poprawilo jak przypadkowo zauważyłem zap%^^%# bąbelki powietrza na odcinku filtr-pompa.. 'Mechanicy' w punkcie wymian oleju nie dokręcili śruby drążonej która od góry trzyma filtr.. Wgołe brali sie za wykręcenie filtra poprzez kręcenie za niego a nie za śrube . <hihi> Sprawdź coś w tej kwesti. Mi im dłużej stał-tym gorzej palił, teraz w temperaturach powyżej -5 pali gorzej ale znośnie. Już nie telepie silnikiem jak wcześniej, telepanie bywa też od niesprawnej świecy, ale to pewnie nie to
Ten dym nie znika po zagrzaniu?
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
Lechu, porzypomnialo mi sie jak kiedys u dziadka na wsi wymianialismy filtry w ciągniku i potem odpowitrzalismy je ale jakos zapowietrzyla sie sama pompa albo pomkpa zaliajaca w pompie , efekt był taki - mimo krecenia rozrusznikiem - silnik jakiby delikatnie lapal nie łapał - w tłumika wydobywal sie własnie biały dym - z nowy odpowietrzanie - pozniej okazałko sie że filtry (2)z powodu pospiechu zostały zalożłone w odwotnej kolejnosci , po tym silnikodpalil ale nie miał mocy - dalej dymił jessze przez chwile na bialo
(pózniej i tak tamta pompa wtryskowa poszla do remontu ) ale nie wiem czy to była tego przyczyna bo i tak cały sillnik dostał remont kapitalny ///// chyba cie nie pocieszyłem :-P
(pózniej i tak tamta pompa wtryskowa poszla do remontu ) ale nie wiem czy to była tego przyczyna bo i tak cały sillnik dostał remont kapitalny ///// chyba cie nie pocieszyłem :-P
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Lechu, u Ciebie mogą byc 2 różne rzeczy: jedna to cięzkie odpalanie, i to może byc jakiś problem a druga to siwy/biały dym i to zimą rzecz normalna. Ciepłe spaliny wypadają z rury wydechowej w zmrozone powietrze to od razu nastepuje kondensacja pary wodnej. W efekcie mamy spaliny wymieszane z para wodną, więc kolor jest własciwy.
Jest sposób żeby tego nie oglądać: jechać tak szybko, żeby zostawało z tyłu (i nie patrzec w lusterko :mrgreen: ).
Jest sposób żeby tego nie oglądać: jechać tak szybko, żeby zostawało z tyłu (i nie patrzec w lusterko :mrgreen: ).
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sty 2010, 16:45
- Lokalizacja: Katowice
Długo nie odpalany. Jaki kolor powinien być?
Witam. Oglądając jeden model jaki chcę kupić poprosiłem o jego odpalenie. Nie wiem ile dni nie był odpalany ale raczej długo i odpalił za 3 podgrzaniem świec o własnych siłach. Chodził może przez 1-2 minuty trochę głośniej a potem się uspokoił. Z rury leciał szary dym, a potem po 5 minutach leciał biały (chyba para bo leciał do góry). Cosik mu dolega czy jest ok. Proszę o pomoc, bo diesla nigdy nie miałem. A chodził w miarę cicho jak na ropulca i równo. Nie kulał jak był zimny. Znikome wachania obrotów. Pożyje ten silnik jeszcze według Was? Dziękuję za pomoc.
Paweł
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN
Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN
Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.
Re: Długo nie odpalany. Jaki kolor powinien być?
Z tego co mi wiadomo:Francis1982 pisze:Witam. Oglądając jeden model jaki chcę kupić poprosiłem o jego odpalenie. Nie wiem ile dni nie był odpalany ale raczej długo i odpalił za 3 podgrzaniem świec o własnych siłach. Chodził może przez 1-2 minuty trochę głośniej a potem się uspokoił. Z rury leciał szary dym, a potem po 5 minutach leciał biały (chyba para bo leciał do góry). Cosik mu dolega czy jest ok. Proszę o pomoc, bo diesla nigdy nie miałem. A chodził w miarę cicho jak na ropulca i równo. Nie kulał jak był zimny. Znikome wachania obrotów. Pożyje ten silnik jeszcze według Was? Dziękuję za pomoc.
-powinien zapalać od "strzału" i to bez "heblowania" rozrusznikiem( kilkukrotne grzanie świec tylko je wykańcza a nie pomaga podczas odpalania)
-to że głośniej chodził może świadczyć że faktycznie postał trochę i zanim "chydrosztycle " się nie ustawią to zawory klekoczą
-co do dymu to trudno mi powiedzieć jak nie widze , nie czuje
...a czy pożyje ...tu to tylko wróżka może na 100% odpowiedzieć ,ja niestety tylko z własnego doświadczenia spróbuje coś niecoś .....
"silnik"- sam blok jak jest wymieniany olej, nie był przegrzany to jest wieczny ,znacznie prędzej padnie turbo,pompa wtryskowa,wtryski itp.
W przypadku awarii turbiny na pewno będzie podczas jazdy dymił jak diabli i będzie słaby
Jeżeli chodzi o pompę , to TDI-ki są dość ciekawe(bynajmniej dla mnie) bo problem nie pojawia się gdy jest zimno tylko odwrotnie gdy auto jest mocno rozgrzane to niemożna odpalić (wtedy polewa się pompę zimną wodą ,jak zapali to znaczy "pompa do remontu)
:mrgreen: Jednak pamiętaj że żyjesz w Polsce i....gdy problem z pompą to wlutowuje się mały układzik elektroniczny który powoduje że podczas odpalania autko dostaje większą dawkę paliwa ,lekko przy kopci przy odpalaniu ale łapie znacznie lepiej,zmiana konta wtrysku też pomaga przy odpalaniu i powoduje że autko jest mocniejsze ale skraca żywotność "układu korbowego"... to wychodzi po czasie ....i zmartwienie ma nowy właściciel
Najlepiej zabierz kogoś co ma o tym trochę pojęcia ,komputerem można dużo sprawdzić
czujnik do sprawdzania grubości lakieru może Cie ochronić od kupna np. przodu z 94 a tyłu 97 choć w dowodzie będzie jeden rok produkcji , z resztą z kupnem samochodu to tak jak z "zakochaniem się" ..na początku "piękne oczy i zgrabny...." a po czasie dostrzegasz że brak "jedynek".lekko ją ściąga bo kulawa ....i co dalej ?"aż śmierć nas nie rozłączy"...lub się trafi kupiec
...ktoś z "chłodnym spojrzeniem " , ktoś co Ci zaraz wytknie(a nie po kupnie) co się mu niepodobna jest miliony wart .Nie oszczędzaj przed zakupem to oszczędzisz dużo więcej po.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga