Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.5 TDI 140KM AEL] Rozrząd - prośba o poradę

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 14 sty 2010, 23:41

szybki-ens ja rozrząd wymieniałem u Krzyśka Ciszewskiego na reja w Stacji Kontroli Pojazdów za części i robotę zapłaciłem 1200pln.
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

gość_

Post autor: gość_ » 15 sty 2010, 07:04

No i ja prawie 1200 z robocizną dałem. Ale robiłem w jednostce na Reja u Krzyśka i Jana.
Wszystkie części praktycznie z Gates`a brałem. Nie pamiętam tylko jaka pompa była wsadzana, cenę pamiętam :D 284 pln

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 15 sty 2010, 10:29

kamil138 pisze:Krzyśka Ciszewskiego na reja w Stacji Kontroli Pojazdów
nie wiem jak ty ich znasz bo ja tak w miarę i nigdy do partaczy nie pojadę, żeby wymienic wąchacz, dwie tuleja na stabilatorze, dwie tuleje na tylich wahaczach i zawietrzność to zajęło im dwa dni i jeszcze kierownice przestawiali bo stała skosem
tylko zaje... bać takich mechaniorów,
od samego początku u nich robiłem jak A6 kupiłem włącznie z przeglądami

pedros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
Imię: Henryk.
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pedros » 15 sty 2010, 17:11

panowie nie róbmy off topa :) , a propo pomp , jaka jest różnica miedzy 18 zebną a 20 zębną?

Francis1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Katowice

Koszt i sposób wymiany rozrządu A6 C4

Post autor: Francis1982 » 15 sty 2010, 19:16

Witam. Przymierzam się do zakupu takiego właśnie autka. Obecnie mam 80-tke i rozrząd sam w niej robiłem (w jednym miejscu żona pomogła :mrgreen: ). Piszesz ryba80 , że da się i tu samemu coś zdziałać. Ja w 80 benz ABK rozkręciłem wentylatory, spuściłem płyn, zdjąłem chłodnicę, no i tą blachę łączącą obudowy reflektorów. No i wtedy zaczęła się "prawdziwa" wymiana. 6-7 godzin roboty samemu. Jak się przyglądałeś koledze to czy potrzebował może jakiegoś "magicznego" wichajstra typu "VAG ileśtam"? Kupiłem kiedyś Giedory za parę stów i powiem że trochę kasy już mi zostawiły w portfelu (a i trochę wiedzy doszło pod dekiel :shock: ) Czy i tym razem da się przeskoczyć temat? Dziękuję za pomoc.[/b]
Paweł
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN

Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 15 sty 2010, 20:29

Mam na rozrządzie najechane ponad 80 kkm i nie wiem kiedy trzeba wymienić (chodzi o dokładną granice np. 120 kkm). Ale przymierze się do wymiany gdy będzie ok. 90 kkm, czyli zapewne w wakacje. W gre wchodzą częsci tylko sprawdzonych producentów: Contitech, Ruville, SKF itp.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 15 sty 2010, 20:40

no wlaśnie jak jest z ta pompą - a dokładnie z tymi ząbkami - czy roznica 18 a 20 ma znaczenie ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 16 sty 2010, 13:41

Francis1982
Ja w swojej 80 1.8 rozrząd wymieniłem w godzinę dopiero jak wymieniałem pompę wodną było ciężej bo się 4 szpilki ukręciły ale przegwintowałem drugie śruby i trzymało.
Teraz w A6 2.5 AEL też nie było źle, kolega pomagał mi przedni zderzak zdjąć, bo nie chciałem go uszkodzić. Potem odkręciliśmy chłodnicę wody (wyjęliśmy ją całkiem), chłodnica od klimy ładnie się odchyliła na elastycznych wężach, potem osłony blaszane od rozrządu. ÂŻadnego Vag-u nie używaliśmy, może to prymitywne ale zaznaczyliśmy sobie farbą szybkoschnącą położenie wału, i wałka rozrządu i bez problemu wymieniliśmy pasek pompę wodną napinacz, silnik palił od dotyku, moc bez zmian pompy wtryskowej też nie musiałem regulować.

Francis1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Francis1982 » 17 sty 2010, 16:43

Super. Dziękuję za poradę. W swoim 2.0 jak wymieniałem rozrząd to przydał się "prymitywny" korektor. To chciałem się dowiedzieć, że można. P.s. Nadal szukam swojej niuni A6. Musi mieć koniecznie silnik 2.5 TDi i musi być w kombiku. Na allegro nic nie ma i w Gliwicach na giełdzie również. Chyba trzeba będzie pomyśleć nad C5...
Paweł
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN

Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.

grucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 18:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grucha » 22 sty 2010, 01:24

Lechu pisze:Podejdz do tego z innej strony bo teraz chcesz zaoszczedzic 400 zl . Ale kupisz i sam zamontujesz ? Co z gwarancją ?
jeśli chodzi o ten rozrząd to jest na gwarancji, a jeśli chodzi o jego wymianę to ja się za to nigdy nie zabiorę, po prostu nie ufam sobie na tyle ;D

w jednym z lepszych warsztatów w moim mieście, z dowodem wymiany (F-Vat:) płacę 250-300zł za wymianę.

Kupując z, na samym początku wspomnianego, sklepu wyszło by mnie około 1400zł z wymianą, a tak 900zł więc jest różnica, a z tego co wiem, Ruville to dobra firma, jak i Contitech, a za te ponad 1000zł w miejscowym sklepie to i tak nie wiadomo co bym dostał...

jak za kilka miesięcy nie będę klnął na forum, że robię remont silnika to znaczy, że wszystko jest dobrze ;)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja