[A6 C4 2.5 TDI 140KM AEL] Rozrząd - prośba o poradę
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
nie wiem jak ty ich znasz bo ja tak w miarę i nigdy do partaczy nie pojadę, żeby wymienic wąchacz, dwie tuleja na stabilatorze, dwie tuleje na tylich wahaczach i zawietrzność to zajęło im dwa dni i jeszcze kierownice przestawiali bo stała skosemkamil138 pisze:Krzyśka Ciszewskiego na reja w Stacji Kontroli Pojazdów
tylko zaje... bać takich mechaniorów,
od samego początku u nich robiłem jak A6 kupiłem włącznie z przeglądami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
- Imię: Henryk.
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
panowie nie róbmy off topa
, a propo pomp , jaka jest różnica miedzy 18 zebną a 20 zębną?

LED A6 C6 post952248.html#p952248
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sty 2010, 16:45
- Lokalizacja: Katowice
Koszt i sposób wymiany rozrządu A6 C4
Witam. Przymierzam się do zakupu takiego właśnie autka. Obecnie mam 80-tke i rozrząd sam w niej robiłem (w jednym miejscu żona pomogła :mrgreen: ). Piszesz ryba80 , że da się i tu samemu coś zdziałać. Ja w 80 benz ABK rozkręciłem wentylatory, spuściłem płyn, zdjąłem chłodnicę, no i tą blachę łączącą obudowy reflektorów. No i wtedy zaczęła się "prawdziwa" wymiana. 6-7 godzin roboty samemu. Jak się przyglądałeś koledze to czy potrzebował może jakiegoś "magicznego" wichajstra typu "VAG ileśtam"? Kupiłem kiedyś Giedory za parę stów i powiem że trochę kasy już mi zostawiły w portfelu (a i trochę wiedzy doszło pod dekiel :shock: ) Czy i tym razem da się przeskoczyć temat? Dziękuję za pomoc.[/b]
Paweł
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN
Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN
Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.
Mam na rozrządzie najechane ponad 80 kkm i nie wiem kiedy trzeba wymienić (chodzi o dokładną granice np. 120 kkm). Ale przymierze się do wymiany gdy będzie ok. 90 kkm, czyli zapewne w wakacje. W gre wchodzą częsci tylko sprawdzonych producentów: Contitech, Ruville, SKF itp.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
- Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice
Francis1982
Ja w swojej 80 1.8 rozrząd wymieniłem w godzinę dopiero jak wymieniałem pompę wodną było ciężej bo się 4 szpilki ukręciły ale przegwintowałem drugie śruby i trzymało.
Teraz w A6 2.5 AEL też nie było źle, kolega pomagał mi przedni zderzak zdjąć, bo nie chciałem go uszkodzić. Potem odkręciliśmy chłodnicę wody (wyjęliśmy ją całkiem), chłodnica od klimy ładnie się odchyliła na elastycznych wężach, potem osłony blaszane od rozrządu. ÂŻadnego Vag-u nie używaliśmy, może to prymitywne ale zaznaczyliśmy sobie farbą szybkoschnącą położenie wału, i wałka rozrządu i bez problemu wymieniliśmy pasek pompę wodną napinacz, silnik palił od dotyku, moc bez zmian pompy wtryskowej też nie musiałem regulować.
Ja w swojej 80 1.8 rozrząd wymieniłem w godzinę dopiero jak wymieniałem pompę wodną było ciężej bo się 4 szpilki ukręciły ale przegwintowałem drugie śruby i trzymało.
Teraz w A6 2.5 AEL też nie było źle, kolega pomagał mi przedni zderzak zdjąć, bo nie chciałem go uszkodzić. Potem odkręciliśmy chłodnicę wody (wyjęliśmy ją całkiem), chłodnica od klimy ładnie się odchyliła na elastycznych wężach, potem osłony blaszane od rozrządu. ÂŻadnego Vag-u nie używaliśmy, może to prymitywne ale zaznaczyliśmy sobie farbą szybkoschnącą położenie wału, i wałka rozrządu i bez problemu wymieniliśmy pasek pompę wodną napinacz, silnik palił od dotyku, moc bez zmian pompy wtryskowej też nie musiałem regulować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 sty 2010, 16:45
- Lokalizacja: Katowice
Super. Dziękuję za poradę. W swoim 2.0 jak wymieniałem rozrząd to przydał się "prymitywny" korektor. To chciałem się dowiedzieć, że można. P.s. Nadal szukam swojej niuni A6. Musi mieć koniecznie silnik 2.5 TDi i musi być w kombiku. Na allegro nic nie ma i w Gliwicach na giełdzie również. Chyba trzeba będzie pomyśleć nad C5...
Paweł
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN
Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.
Audi 80 B4 1.9 TDI, 1Z + chip (Kostrz) + AFN
Plany to w tej budzie AEL + chip + K24-7000 i najdłuższa piątka P&P w ośce.
jeśli chodzi o ten rozrząd to jest na gwarancji, a jeśli chodzi o jego wymianę to ja się za to nigdy nie zabiorę, po prostu nie ufam sobie na tyle ;DLechu pisze:Podejdz do tego z innej strony bo teraz chcesz zaoszczedzic 400 zl . Ale kupisz i sam zamontujesz ? Co z gwarancją ?
w jednym z lepszych warsztatów w moim mieście, z dowodem wymiany (F-Vat:) płacę 250-300zł za wymianę.
Kupując z, na samym początku wspomnianego, sklepu wyszło by mnie około 1400zł z wymianą, a tak 900zł więc jest różnica, a z tego co wiem, Ruville to dobra firma, jak i Contitech, a za te ponad 1000zł w miejscowym sklepie to i tak nie wiadomo co bym dostał...
jak za kilka miesięcy nie będę klnął na forum, że robię remont silnika to znaczy, że wszystko jest dobrze

Pozdrawiam