Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2,5 TDi 180km] problem z odpalaniem - inny

Silniki wysokoprężne
bogdanel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 sie 2008, 20:49
Lokalizacja: Łódź

[A6 2,5 TDi 180km] problem z odpalaniem - inny

Post autor: bogdanel » 15 sty 2010, 01:01

Witam szanownych forumowiczów - proszę o pomoc może ktoś przerabiał temat:
- autko nie chce odpalać po dłuższym postoju, czasami silnik zagada ale nie wchodzi na obroty tylko gaśnie i lipa (można kręcić do renty).Trochę już walczyłem :)
- sprawdziłem układ paliwowy od filtra do zbiornika ( paliwo tak jakby się cofało - założenie zaworków kierunkowych przed filtrem upewniło mnie i teraz paliwo jest w przewodzie igielitowym)
- sprawdziłem miernikiem czujnik wtrysku początkowego , mieści się w normie .
- odwiedziłem mechanika i z błędów wynika że pompa wtryskowa na 80-90% ale nie jestem przekonany do końca , pompa też chyba daje jakieś sygnały wcześniej że ją rak toczy:]
- z samostartu też nie bardzo chce gadać , zapali ale aż się zatrzymuje silnik momentami - tak jakby aku nie miał siły zakręcić (może to wina że za mocny ten samostart bo z plaka ładnie odpala:]

Generalnie proszę o pomoc - jak zdiagnozować pompę wtryskową ? wiem że można też logami ale nie mam doświadczenia a nie chciałbym namieszać.
Ewentualnie co jeszcze sprawdzić?

Jacek olsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2009, 21:10
Lokalizacja: Olsztyn/War-maz

Post autor: Jacek olsztyn » 15 sty 2010, 08:20

bogdanel pisze:- z samostartu też nie bardzo chce gadać , zapali ale aż się zatrzymuje silnik momentami - tak jakby aku nie miał siły zakręcić (może to wina że za mocny ten samostart bo z plaka ładnie odpala:]
Samostartem to tylko narobisz sobie większej biedy :!:

oyamatom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 maja 2008, 10:15
Lokalizacja: Knurów

Post autor: oyamatom » 15 sty 2010, 08:51

moja audica tez jak przez noc postoi to lipa z odpaleniem :/ za 10 razem odpali i potem jest wszystko ok ale jak postoi cala noc rano znowu mam taki problem:/ bylem wymienic swiece wszystkie byly spalone:/ .... auto stoi u mechanika i niewiadomo co zrobic:/ prad do swiec dochodzi wtryski ok zadnych bledow:/ nie widac na komputerze ... akumulator kreci jak szalony ... poleci ktros cos ?

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 15 sty 2010, 14:10

oyamatom może gdzieś paliwka nie ma??
Wiesz co ja mam podobnie (co prawda 1,9) okazało się że po wymianie 4 nieżywych świec i filtra paliwa nadszedł po prostu czas na aku. Nie byłnówka więc mróz - 20 dokonał jego żywota. Zdarza się, wcześniej kręcił jak szalony ale nie odpalał, a teraz jak autka nie ruszę maksymalnie 24 h to tylko kable. Poszukaj jakiejś metody na sprawdzenie wartości rozruchowej akuma (u mnie powinno być 680 A - u ciebie pewnie więcej). Wolty łatwo sprawdzić, ampery nie tak łatwo - a to one są ważne w "klekotach" :->

bogdanel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 sie 2008, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bogdanel » 16 sty 2010, 13:05

witam ponownie - nic już nie wiem!!! zatankowałem auto na full i odpala normalnie ciekawe czy chwilowo :) tak czy inaczej szukam przyczyny jak znajdę podzielę się uwagami
ps: może do jakiegoś szamana trzeba jechać - nie do mechanika:)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 16 sty 2010, 16:09

bogdanel pisze:nic już nie wiem!!! zatankowałem auto na full i odpala normalnie ciekawe czy chwilowo
Proponuję wyciągnąć bezpiecznik Nr 28 ,do prawego zacisku podłączyć bezpośrednio do plus na aku , położyć się na podłodze w pace bliżej tylnych siedzeń i posłuchać pompki w baku czy działa. Niedziałająca pompka i w zbiorniku mniej niż 3/4 paliwka moze powodować zapowietrzanie się układu. Dodam że przy pełnym zbiorniku ,kosz przelewowy jest wystarczająco pełny aby VP bez problemu zasysała sobie ON. Pozdrawiam

paulos1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2009, 17:37
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: paulos1982 » 17 sty 2010, 11:03

witam.
miałem podobny problem z odpalaniem jak postal dłuzej. krecil silnik ale nie lapal.
po podłaczeniu pod komputer nic nie wykazywal.
a przyczyna byla w pompie wtryskowej.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 sty 2010, 11:08

paulos1982 pisze:a przyczyna byla w pompie wtryskowej
No i jak się to zakończyło?. Całkowitą regeneracją czy tylko wymiana tłoczka? Gdzie kryła się usterka?? :-/

bogdanel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 11 sie 2008, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bogdanel » 18 sty 2010, 21:18

witam - przyczyna jeszcze nie ustalona , sprawdzone wszystko od zbiornika do filtra włącznie .Wymienię jeszcze wszystkie wężyki - powroty i zasilania . Dam znać jak to się zakończy , oby tak to się skończyło:)

ps. powietrze jeszcze się pojawia w igielicie:(

Awatar użytkownika
Makaron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Makaron » 28 sty 2010, 22:20

Witam,

czytając posty w tym temacie,myślę że przyda się moja wskazówka. Mianowice w ciągu ostatniego tygodnia(MROZY -10 DO -20) miałem kłopoty z odpaleniem mojego AUDI (świece żarowe OK, autko zapalało i po 3 sekundach gasło) po kolejnych próbach startowania silnik nie odzywał się,natomiast akumulator sie wyładował i to był już koniec!! Otóż problem polegał na tym że cofało mi się paliwo (widać to w przeźroczystym przewodzie zasilającym z filtra paliwa do pompy) I ZWYCZAJNIE SIę ZAPOWIETRZAÂŁ!

Należy wykonać następujące działania:

1. WYMIENIć WSZYSTKIE NADMIARKI KONIECZNIE NA NOWE(10.00ZÂŁ)
2. WYMIENIć ZAWOREK OD POWROTU PALIWA DO FILTRA (30.00ZÂŁ)
3. WYMIENIć ORING GUMOWY ZNAJDUJÂĄCY SIę POD ZAWORKIEM ZWROTNYM (1.00ZÂŁ)
4 SPRAWDZIć KONIECZNIE NA CIEPÂŁYCH PRZEWODACH GUMOWYCH DOCHODZÂĄCYCH
I WYCHODZÂĄCYCH Z FILTRA PALIWA OPASKI ZACISKOWE (JEÂŻELI TO MOÂŻLIWE SKRÓCIć I SKRęCIć NA NOWYCH MIEJSCACH)

U MNIE W 100% POMOGÂŁO AUTO PALI NA DOTYK :-)

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 29 sty 2010, 12:53

witam kolego Makaron o co chodzi w punkcie 1 jakie nadmiarki ?chodzi o powrot z wtryskow? bo u mnie sa mokre te przewody strasznie i wymienic chcem na gumowe a jak wymienie to chyba nic sie nie zapowietrzy co?
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 sty 2010, 20:56

kumangt pisze:hodzi o powrot z wtryskow?
Ja się wtrącę. Tak chodzi o powroty. Wymieniaj jeśli się pocą i odpalaj. Myślę ze się tak szybko nie zapowietrzy bo wymiana to 2 min :lol: . Pozdrawiam

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 sty 2010, 21:21

kumangt pisze:witam kolego Makaron o co chodzi w punkcie 1 jakie nadmiarki ?chodzi o powrot z wtryskow? bo u mnie sa mokre te przewody strasznie i wymienic chcem na gumowe a jak wymienie to chyba nic sie nie zapowietrzy co?
bez przesady :mrgreen: 3 dni mi stalo bez przelewow i nic sie nie zapowietrzylo <ok>

Awatar użytkownika
Makaron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, 20:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Makaron » 30 sty 2010, 18:14

mariusz888 pisze:
kumangt pisze:witam kolego Makaron o co chodzi w punkcie 1 jakie nadmiarki ?chodzi o powrot z wtryskow? bo u mnie sa mokre te przewody strasznie i wymienic chcem na gumowe a jak wymienie to chyba nic sie nie zapowietrzy co?
bez przesady :mrgreen: 3 dni mi stalo bez przelewow i nic sie nie zapowietrzylo <ok>

kolego mariusz888
jeśli chodzi o nadmiarki to bardzo dziwne że ci się nie zapowietrzył, gdyż powrót paliwa z nadmiarek jest podłączony do pompy wtryskowej i siłą rzeczy aby paliwo nie schodziło(cofało się do baku) konieczne jest podciśnienie a po odczepienie NADMIAREK niestety tracisz podciśnienie! wiec jes to ciekawe co piszesz :shock:
Cztery Łapy to Podstawa..... :-)

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 sty 2010, 18:23

fakty kolego :lol: (sciagalem dekle ,przelewy i przewody pompa-wtryski)
po trzech dniach poskrecalem i odpalil :lol: (moze dla twojej v6 jest to dziwne :cry: )
pozdro <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja