[A6 C5 2.5 TDI] problem z odpaleniem tylko podczas zimy
[A6 C5 2.5 TDI] problem z odpaleniem tylko podczas zimy
Tylko podczas temperatur ujemnych i dodatkowo dłuższego postoju około 12h występuje problem z odpaleniem silnika.
Jeżeli auto stoi krótko około 4-5 h i nawet może być -18’C odpali bez problemu za 1 razem
Podczas 1 próby odpalenia auta chwile dłużej kręci tak jakby paliwo się cofnęło i w momencie wyczuwalnego odpalenia silnika przestałem kręcić rozrusznikiem, ale zgasł.
W porze letniej nie ma takiego efektu jakby paliwo się cofnęło zawsze odpala za 1 razem i w momencie wyczuwalnego odpalenia przestaje kręcić i silnik zaczyna normalnie pracować.
Podczas 2 próby odpalenia auta kręciłem cały czas rozrusznikiem aż do momentu, gdy silnik zaczął pracować (są 3 takie momenty, że prawie odpalił i jakbym przestał kręcić to by zgasł jak podczas 1 próby).
Link do filmiku.
Jak pomóc auto podczas tych niskich temperatur?
Jeżeli auto stoi krótko około 4-5 h i nawet może być -18’C odpali bez problemu za 1 razem
Podczas 1 próby odpalenia auta chwile dłużej kręci tak jakby paliwo się cofnęło i w momencie wyczuwalnego odpalenia silnika przestałem kręcić rozrusznikiem, ale zgasł.
W porze letniej nie ma takiego efektu jakby paliwo się cofnęło zawsze odpala za 1 razem i w momencie wyczuwalnego odpalenia przestaje kręcić i silnik zaczyna normalnie pracować.
Podczas 2 próby odpalenia auta kręciłem cały czas rozrusznikiem aż do momentu, gdy silnik zaczął pracować (są 3 takie momenty, że prawie odpalił i jakbym przestał kręcić to by zgasł jak podczas 1 próby).
Link do filmiku.
Jak pomóc auto podczas tych niskich temperatur?
1) Właśnie zacząłem od filtra paliwa i wymieniłem na oryginalny z ASO, ale nie zauważyłem znacznej poprawy (stary przeciąłem na pół i faktycznie był brudny, ale po30 tyś km miał prawo)
2) Następnie podpiąłem, Vag ale nie ma żadnych błędów.
3) ÂŚwiece jak widać grzeją w zależności od potrzeby raz dłużej raz krócej przy -5’C około 7sekund. Nie wiem jak je można sprawdzić żeby mieć 100% pewności?
4) Co do cofania paliwa to może trochę się cofa, ale 2sekundy dłużej pokręcę podczas długiego postoju i to raczej zimową porą.
Może zamontować jakiś zaworek żeby się nie cofało? o ile, jeżeli faktycznie się cofa.
(jak to sprawdzić)
2) Następnie podpiąłem, Vag ale nie ma żadnych błędów.
3) ÂŚwiece jak widać grzeją w zależności od potrzeby raz dłużej raz krócej przy -5’C około 7sekund. Nie wiem jak je można sprawdzić żeby mieć 100% pewności?
4) Co do cofania paliwa to może trochę się cofa, ale 2sekundy dłużej pokręcę podczas długiego postoju i to raczej zimową porą.
Może zamontować jakiś zaworek żeby się nie cofało? o ile, jeżeli faktycznie się cofa.
(jak to sprawdzić)
Najpierw sprawdziłem wszystkie świece żarowe, i na 100 % wszystkie nie grzały.
Dziwie się, że jeszcze za 1 lub 2 razem odpalał przy -3'C, a przy wyższej tak ok.-7'C musiałem kręcić na 3 razy i odpalał, ale chodził nie równo.
UWAGA: ÂŚwiece żarowe podobno lubią się ukręcać
Niektóre szły ciężko i po wykręceniu na świecy był płaski gwint, ale udało się i wymieniłem komplet 6 świec żarowych takie jak były BERU 0 100 226 338 kupione z aledrogo, bo są identyczne jak w serwisie a ponad połowę taniej.
Poza tym te w serwisie nawet nie są w opakowaniach VW, AUDI tylko są w woreczkach a na nim naklejony nr katalogowy VW, Audi.
Poranny test i odpalił przy -14’C za 1 razem i chodził równo.
Czy ktoś wie gdzie można odczytać, z jakiego roku były poprzednie świece?
I jaka jest żywotność nowych świec żarowych?
Dziwie się, że jeszcze za 1 lub 2 razem odpalał przy -3'C, a przy wyższej tak ok.-7'C musiałem kręcić na 3 razy i odpalał, ale chodził nie równo.
UWAGA: ÂŚwiece żarowe podobno lubią się ukręcać
Niektóre szły ciężko i po wykręceniu na świecy był płaski gwint, ale udało się i wymieniłem komplet 6 świec żarowych takie jak były BERU 0 100 226 338 kupione z aledrogo, bo są identyczne jak w serwisie a ponad połowę taniej.
Poza tym te w serwisie nawet nie są w opakowaniach VW, AUDI tylko są w woreczkach a na nim naklejony nr katalogowy VW, Audi.
Poranny test i odpalił przy -14’C za 1 razem i chodził równo.
Czy ktoś wie gdzie można odczytać, z jakiego roku były poprzednie świece?
I jaka jest żywotność nowych świec żarowych?
Podaje link, ale jak by wygasł to był to użytkownik JARCARS
http://www.allegro.pl/ite...vw_2_5_tdi.html
http://www.allegro.pl/ite...vw_2_5_tdi.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga