Panowie i Panie czy ktos z was wie w jaki sposob spuscic stary plyn z chlodnicy?
Czy jedynym sposobem jest poluzowanie weza czy jest jakis korek spustowy?
chodzi mi dokladie o silnik 1.9 TDI AFN
dzieki z gory
[1.9 tdi AFN] wymiana plynu w chlodnicy
poradzilem soebi inaczej
odczepilem ten mniejszy wezyk od zbiorniczka wyrownawczego zeby woda sobie sciekala spokojnie
z poczatku ze wzgledu na to iz byla to sama woda to plyn byl czysty pozniej juz w miare jak dolewalam borygo z uplywem czasu plyn zaczal sie robic zielony
wlalem tak okolo 4 litrow plynu
wiem ze nanpewno nie spuscilem wszystkiego ale az takich mrozow nie spodziewam sie w Irlandii zeby jezdzic na czystym borygo przenzaczopnym do -35 stopni
mam nadzieje ze bedzie wszystko dizlac
zaraz jade zrobic rundke samochodziekim zeby wszystko ladnie rozeszlo sie po silniku
pozniej sprawdze czy cos ubylo
odczepilem ten mniejszy wezyk od zbiorniczka wyrownawczego zeby woda sobie sciekala spokojnie
z poczatku ze wzgledu na to iz byla to sama woda to plyn byl czysty pozniej juz w miare jak dolewalam borygo z uplywem czasu plyn zaczal sie robic zielony
wlalem tak okolo 4 litrow plynu
wiem ze nanpewno nie spuscilem wszystkiego ale az takich mrozow nie spodziewam sie w Irlandii zeby jezdzic na czystym borygo przenzaczopnym do -35 stopni
mam nadzieje ze bedzie wszystko dizlac
zaraz jade zrobic rundke samochodziekim zeby wszystko ladnie rozeszlo sie po silniku
pozniej sprawdze czy cos ubylo
No prawie, że się zgadzaslawekl98 pisze:jest korek, zdejmujesz tą osłonkejak jest halogen i tam powinienes miec korek spustowy, odkrecasz i delikatnie go wyciągasz


Wiem bo właśnie wróciłem z garażu - walczyłem z wymianą termostatu.
Wcześniej w Passacie B5 robiłem to w 20 minut zgodnie z zaleceniami:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... termostatu
A A6 jest dokładnie to samo oprócz jednej rzeczy - nieszczęsne dostanie się do zaworu spustowego w chłodnicy...
Najprawdopodobniej trzeba sciągać zderzak żeby się do niego dostać...
Moja misja zakończyła się niepowodzeniem. Jeżeli ktoś przy wymianie termostatu chce wymienić płyn to nie trzeba się bawić z tym zaworem w chłodnicy tylko sciągnac dolny wąż od chłodnicy i płyn wyleci tylko troche szybciej

Mi natomiast zależy na uratowaniu płynu bo jest zalany swieży orginalny kupiony w AUDI G12. A przy demontażu zderzaka trochę roboty jest więc się poddałem z lenistwa

Naszczęscie z termostatem nie jest źle bo nie padł do końca - utrzymuje 80 zamiast 90 także narazie odpuszczam
