Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[1.9 tdi AFN] wymiana plynu w chlodnicy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
gość_

[1.9 tdi AFN] wymiana plynu w chlodnicy

Post autor: gość_ » 09 sty 2010, 16:12

Panowie i Panie czy ktos z was wie w jaki sposob spuscic stary plyn z chlodnicy?
Czy jedynym sposobem jest poluzowanie weza czy jest jakis korek spustowy?
chodzi mi dokladie o silnik 1.9 TDI AFN
dzieki z gory

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 09 sty 2010, 16:39

jest korek, zdejmujesz tą osłonkejak jest halogen i tam powinienes miec korek spustowy, odkrecasz i delikatnie go wyciągasz

gość_

Post autor: gość_ » 09 sty 2010, 16:53

no kurde patrzylem zarowno po jednej jak i po drugiej stronie i nic nie moge znalezc
zadnego korka supstowego
czy ktorys z was moglby zrobic fotke i mniej wiecej pokazac w ktorym on jest miejscu
u mnie dostep dodatkowo utrudnioa zestaw xenonow i rzetwornice upchete zaraz za oslona halogenow :/

gość_

Post autor: gość_ » 09 sty 2010, 17:46

poradzilem soebi inaczej
odczepilem ten mniejszy wezyk od zbiorniczka wyrownawczego zeby woda sobie sciekala spokojnie
z poczatku ze wzgledu na to iz byla to sama woda to plyn byl czysty pozniej juz w miare jak dolewalam borygo z uplywem czasu plyn zaczal sie robic zielony
wlalem tak okolo 4 litrow plynu
wiem ze nanpewno nie spuscilem wszystkiego ale az takich mrozow nie spodziewam sie w Irlandii zeby jezdzic na czystym borygo przenzaczopnym do -35 stopni
mam nadzieje ze bedzie wszystko dizlac
zaraz jade zrobic rundke samochodziekim zeby wszystko ladnie rozeszlo sie po silniku
pozniej sprawdze czy cos ubylo

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 09 sty 2010, 18:59

slawekl98 pisze:jest korek, zdejmujesz tą osłonkejak jest halogen i tam powinienes miec korek spustowy, odkrecasz i delikatnie go wyciągasz
No prawie, że się zgadza :) Zdejmujesz tą osłonkę jak jest halogen ale za tą osłonką jest cholernie duży plastikowy wlot powietrza do IC i prawdopodbnie nie można nic z tym zrobić(zdemontowac tego wlotu) bez zdemontowania zderzaka :/

Wiem bo właśnie wróciłem z garażu - walczyłem z wymianą termostatu.
Wcześniej w Passacie B5 robiłem to w 20 minut zgodnie z zaleceniami:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... termostatu

A A6 jest dokładnie to samo oprócz jednej rzeczy - nieszczęsne dostanie się do zaworu spustowego w chłodnicy...
Najprawdopodobniej trzeba sciągać zderzak żeby się do niego dostać...

Moja misja zakończyła się niepowodzeniem. Jeżeli ktoś przy wymianie termostatu chce wymienić płyn to nie trzeba się bawić z tym zaworem w chłodnicy tylko sciągnac dolny wąż od chłodnicy i płyn wyleci tylko troche szybciej :)
Mi natomiast zależy na uratowaniu płynu bo jest zalany swieży orginalny kupiony w AUDI G12. A przy demontażu zderzaka trochę roboty jest więc się poddałem z lenistwa :)
Naszczęscie z termostatem nie jest źle bo nie padł do końca - utrzymuje 80 zamiast 90 także narazie odpuszczam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl