[Audi A6 C5 ] Problem z zamkami na mrozie
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wallywally, Jak będę miał coś o tym szrocie dam Ci znać na priv, sprawdziłem w etce musisz mieć zamek do auta z kierownicą z prawej (przy zamkach jest zaznaczone KZP - kiera z prawej lub KZL - analogicznie z lewej).
Symbole zaczynające się "4B1 XXX XXX" to KZL, a "4B2 XXX XXX" to KZP więc europejczyk raczej nie podejdzie powodem jest zapewne wkładka kluczyka.
Symbole zaczynające się "4B1 XXX XXX" to KZL, a "4B2 XXX XXX" to KZP więc europejczyk raczej nie podejdzie powodem jest zapewne wkładka kluczyka.
ja kupilem za 550 zl i na wymiane dalem 50 zl kupiony w ASO nie wymienialem sam z braku czasu i ochoty :-Pmarcin290890 pisze:aha... a ile dałeś za zamek? wymiana jakoś specjalnie skomplikowana?? ł
choc nie twierdze za wymiana jest jakos bardzo skomplikowana


Jest > Allroad C5 2,5 TDI BAU 180KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
Re: Problem z zamkami na mrozie
Witka też mam taki problem z drzwiami od kierowcy jak otworze to juz nie zamknę he ale spryskałem to HHS jest to dobry nawet bardzo dobry srodek smarny powiem ci narazie jak ręką odją.llysy81 pisze:czesc
mam problem z zamkami z przodu. jak jest mroz to nie moge zamknac drzwi . jak w aucie sie troche nagrzeje to wszystko wraca do normy. napiszcie co zrobic zeby to naprawic. czym to spryskac?
laki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wallywally, to chyba dlatego że jest cieplej, pewnie tak jak u mnie tak i u Ciebie czuć ze drzwi się zupełnie inaczej otwierają. Poczekajmy aż przymrozi wtedy zobaczysz czy faktycznie poskutkowało.
Próbowałem namierzyć kolesia od którego wiem o tym szrocie w Nantwich, ale bez skutku, nie wiem gdzie mieszka a telefon ma wyłączony lub nieaktywny
Próbowałem namierzyć kolesia od którego wiem o tym szrocie w Nantwich, ale bez skutku, nie wiem gdzie mieszka a telefon ma wyłączony lub nieaktywny

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
witam, mam idem problem, trzaskam drzwiami ile sie da, troche zimniej tzn ok.10 st i juz zaczyna sie problem. jak tylko jest ponad 18st to gitara, zauwazylem ze plastik na zamku jest z deka wgnieciony, tzn zluzyty, wiec zamek bede wymieniac, tylko mam maly problem, nie moge odczytac nr ref na zamku, widac tylko to co widac, zastanawia mnie jaka moze byc litera koncowa F czy G
[ Dodano: 2010-08-17, 09:07 ]
Witam, przejrzalem ETKE, z tego co widze to chyba sa dwa rodzaja zamka, tzn 4B1 837 015 "G" i "J" tylko jak sprawdzic jaki mam zamek skoro ostatnia litera jest nie widoczna, no i pytanie sie nasuwa czy nie zaleznie od tego z jaka litea urzyje zamka, czy bedzie on dzialac??
[ Dodano: 2010-08-17, 09:07 ]
Witam, przejrzalem ETKE, z tego co widze to chyba sa dwa rodzaja zamka, tzn 4B1 837 015 "G" i "J" tylko jak sprawdzic jaki mam zamek skoro ostatnia litera jest nie widoczna, no i pytanie sie nasuwa czy nie zaleznie od tego z jaka litea urzyje zamka, czy bedzie on dzialac??
Przedwczoraj pojawił się ten problem w mojej A6. Przy -9 drzwi przednie nie chciały się otworzyć, przyciskałem guziki na pilocie kilka razy w końcu sie otworzyły. Po powrocie do domu furka przestała noc i dziś rano to samo, tylne drzwi się otworzyły a w przednich rygielki tylko podskoczyły do góry i opadły. Przycisłkałem guziki na pilocie ale nic to nie dało. Musiałem wejśc przez tylne drzwi, odpaliłem auto i dopiero po jakis 15min udało mi sie otworzyć drzwi. Próbowałem pociągać za klamkę i wiciskałem guzik otwierania, ale też nic z tego. Czy to oznaka że zamki w przednich drzwiach są do wymiany czy trzeba coś przeczyścić, nasmarować??? Aż się boje co będzie jak temperatura dojdzie do -20 stopni albo i więcej.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Wiem, że mrozy zmalały i temat nieco przycichł, ale w międzyczasie opracowałem metodę która pozwoliła mi całkowicie wyeliminować problem niezamykających się drzwi.
Samo czyszczenie, osuszanie i smarowanie działało przez jakiś czas, jednak po kilku wizytach na myjni i w mrozach dochodzących do -20'C problem wracał. Dlatego postanowiłem rozebrać ponownie zamek i przypatrzeć się dokładnie.
Wypatrzyłem sprężynkę odpowiedzialną za zatrzaskiwanie zamka i wydobyłem ją z mechanizmu. Była dość słaba, ewidentnie uległa zużyciu. Postanowiłem ją wymienić, jednak tymczasowo spróbowałem po prostu rozciągnąć ją w rękach, tak by była dłuższa.
Umieszczenie rozciągniętej sprężynki z powrotem na miejscu było tylko trochę trudniejsze niż jej wyjęcie.
Ponieważ ten sposób "naprawy" działa już od miesiąca, niezależnie od ilości wizyt na myjni i kaprysów pogody (w -15'C zamek daje radę), postanowiłem podzielić się zdjęciem które nieco ułatwia zlokalizowanie felernej sprężynki.
![Obrazek]()
Fotka dotyczy przedniego zamka prawych drzwi - nie wiem czy pozostałe zamki wyglądają tak samo, ale na zdrowy rozum sprężynkę też powinno dać się zlokalizować.
Samo czyszczenie, osuszanie i smarowanie działało przez jakiś czas, jednak po kilku wizytach na myjni i w mrozach dochodzących do -20'C problem wracał. Dlatego postanowiłem rozebrać ponownie zamek i przypatrzeć się dokładnie.
Wypatrzyłem sprężynkę odpowiedzialną za zatrzaskiwanie zamka i wydobyłem ją z mechanizmu. Była dość słaba, ewidentnie uległa zużyciu. Postanowiłem ją wymienić, jednak tymczasowo spróbowałem po prostu rozciągnąć ją w rękach, tak by była dłuższa.
Umieszczenie rozciągniętej sprężynki z powrotem na miejscu było tylko trochę trudniejsze niż jej wyjęcie.
Ponieważ ten sposób "naprawy" działa już od miesiąca, niezależnie od ilości wizyt na myjni i kaprysów pogody (w -15'C zamek daje radę), postanowiłem podzielić się zdjęciem które nieco ułatwia zlokalizowanie felernej sprężynki.
Fotka dotyczy przedniego zamka prawych drzwi - nie wiem czy pozostałe zamki wyglądają tak samo, ale na zdrowy rozum sprężynkę też powinno dać się zlokalizować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Też mi się zdarzył podobny problem z drzwiami pasażera z przodu i nie ryglowało mi ich wcale - tylko ręcznie wciskałem "dzyndzla"
i wszystko git.
Następnie zaskoczyły mnie drzwi kierowcy. Otworzyć się udało idealnie - z pilota rygiel do góry, drzwi otwarłem, ale nie udało mi się ich zamknąć, więc auto zostawiłem otwarte pod domem
(drzwi podparłem zmiotką do odśnieżania żeby mi aku nie umarł).
Ale teraz zauważyłem inny problem - wydaje mi się że powiązany. Mianowicie. Niby to problem z elektryką. Dopóki drzwi mi nie robiły psikusów to -15 czy -20 auto stało 5-6 dni pod chmurką nie ruszane i paliło od kopa bez zająknięcia, a teraz przy -5 wieczorem zostawiam autko i rano już odpala bardzo słabo - problem z prądem nie żadne paliwo ani świece - po prostu kręci bardzo słabo. Wy też po problemach z drzwiami zauważyliście że autka wam zjadają prąd z aku? Aku jest prawie nowy - w zeszłym roku w zimie kupiony.
Aha dokonałem jednego testu. Na noc zostawiłem auto z otwartymi drzwiami i okazało się że rano nadal było tyle samo prądu w aku co wieczorem i odpala jak w lecie (lub przed usterką z zamkami).
Jakieś pomysły i wasze obserwacje?

Następnie zaskoczyły mnie drzwi kierowcy. Otworzyć się udało idealnie - z pilota rygiel do góry, drzwi otwarłem, ale nie udało mi się ich zamknąć, więc auto zostawiłem otwarte pod domem

Ale teraz zauważyłem inny problem - wydaje mi się że powiązany. Mianowicie. Niby to problem z elektryką. Dopóki drzwi mi nie robiły psikusów to -15 czy -20 auto stało 5-6 dni pod chmurką nie ruszane i paliło od kopa bez zająknięcia, a teraz przy -5 wieczorem zostawiam autko i rano już odpala bardzo słabo - problem z prądem nie żadne paliwo ani świece - po prostu kręci bardzo słabo. Wy też po problemach z drzwiami zauważyliście że autka wam zjadają prąd z aku? Aku jest prawie nowy - w zeszłym roku w zimie kupiony.
Aha dokonałem jednego testu. Na noc zostawiłem auto z otwartymi drzwiami i okazało się że rano nadal było tyle samo prądu w aku co wieczorem i odpala jak w lecie (lub przed usterką z zamkami).
Jakieś pomysły i wasze obserwacje?