KrissJeep pisze:Roznica ponoc jest tylko taka ,że ten 5W30 jest na 30 tys . km a 5W40 na 15 tys.
Jestem negatywnie nastawiony do wymiany oleju co 30 tys np LONGLIFE z kilku powodów.Bylem posiadaczem a6c5 1.9TDI 131PS teraz jestem a6c6 2.0TDI 140PS gdzie w obu przypadkach wchodzi w granicach 4l oliwy.(3.8-4.2)Obie audi od początku zalewane przezemnie olejem Mobil Syst S Special V 5W30 (VW50501) co 15 tys. Na motorku 1.9 131PS zrobilem 250tys i nadal chodził jak nowy,obecnie w c6 nowy motorek BKD 2.0 140PS z przebiegiem 30tys i juz po drugiej wymianie w/w olejem.
Nie rozumiem co miałaby na celu wymiana oleju w obu przypadkach co 30tys napewno nie oszczedność bo 4l Mobil Syst S Special V 5W30 (VW50501) kosztuje w granicach 200zł.Miało by to sens np. w sprinterze 2.2CDI gdzie wchodzi skromnie wiaderko 9.2l :shock:
Nastepna sprawą są jego ubytki po 30tys jazdy na dużym bucie i nie zaglądania pod maske chciał nie chał napewno więcej go ubędzie jak po 15tys (może kiedyś wymyślą idealnie szczelne turbiny a wiadomo jakie są następstwa jazdy na niskim stanie oliwy.
No ale to jest moja opinia i pewnie większość ma swoja receptę na trwałość swoich silniczków...