Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI AKE] stukanie po wolnej jezdzie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C5 2.5 TDI AKE] stukanie po wolnej jezdzie

Post autor: SCORPI » 07 sty 2010, 00:38

Silnik po wymianie wałków, popychaczy, dźwigienek, pestek z ASO przejechane 20 tyś km.

Podczas bardzo wolnej jazdy bez dodawania zbytnio gazu prędkość w automacie około 8km/h obroty biegu jałowego około 750-800obr/min na dystansie około 1km i czasie około 10minut po zatrzymaniu stukanie, które nigdy wcześniej nie słyszałem?

Co się dzieje? Dodam, że przytrzymałem gaz na 7sekund i przestało

Tak już kilka razy się zdarzyło, więc zaczęło mnie to niepokoić, co może być przyczyną?

Link do filmiku
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 07 sty 2010, 23:25

jak dojdziesz do tego co tak tłucze to daj znać na forum bo mój afb identycznie chodzi i stukanie to dobiega u mnie spod głowicy od strony pasażera.....

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 09 sty 2010, 19:32

Do Kowallubin co do stukania pewnie będzie bardzo ciężko ustalić z uwagi na to, że występuje niezwykle rzadko nawet nie mogłem ustalić, z której strony ponieważ z 2 stron było tak samo głośno - Jeżeli uda mi się ustalić to na 100% napisze na forum.

Do Piotruś ogólnie sprawdzałem z góry czy nic się nie styka gdzieś, przykładałem rękę żeby ewentualnie coś wytłumić.

Ogólnie wydaje mi się, że niemożliwe by było żeby tak szybko uszkodziły się jakieś popychacze zaledwie po 20 tyś km - chyba, że fabrycznie były trefne. Co ty na to?

Wydaje mi się, że problem może być związany z okresowym zbyt słabym smarowaniem w szczególności na wolnych obrotach lub jakiś paproch czy coś przytkało kanalik smarujący.

Zastanawiałem się również na tym zaworkami zwrotnymi, które są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowego ciśnienia smarowania może muszę je wymienić.

Odmy też nigdy nie wymieniałem, ale raczej nie ma z tym związku.

Jestem już przewrażliwiony z uwagi tego, że zostały wymienione wałki oryginalne z ASO wraz z potrzebnym osprzętem i nie chcę żeby coś się uszkodziło i znowu wymieniać popychacze czy wałki itd.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja