Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 09 wrz 2009, 21:40

patryk456 pisze:Kolego kmm maxi. Bardzo mi przykro, ze umiera twoja skrzynka. Przeczytalem wszystkie porady i uwagi dotyczace tojego postu. Wszyscy radza Ci pieknie i chetnie. Ja chcialbym poradzic Ci abys nienaprawial tej skrzyni tylko kupil nowencje. to jest dobra rada choc kosztowna. ja kupilemmoje audi juz z popsuta skrzynia ale auto bylo na gwarancji wiec mi ta skrzynie naprawili. Gwarancja opiewala na 1rok bez limitu kilometrow. Po 6 miesiacach znow zaczelo sie robic to co na poczatku czyli szarpanie przy zmiannie przelozenia i przy ostrym dodaniu gazu. Teraz wymienilem znow na gwaracji ale na nowke z serwisu audi i niema zednego problemu. Nastepne 200tys. spokuj. Naprawde z wlasnego doswiadczenia odradzam naprawe w takim przypadku powaznej czesci. Tylko zacisnac zeby i kupic nowa :-/ Pozdrawiam
Patryk po pierwsze te skrzynie mają wadliwe DNA, które w przedziale 2001-2004 dostało trochę poprawionego softu, oraz poważnych modyfikacji, które do zakończenia produkcji w 2004 nie dorobiły się miana bezawaryjnych. Po drugie - jeżeli dostałeś nową skrzynię w ASO to daję 99 %, że dostałeś taką samą skrzynię jaka znalazła się pierwotnie w twoim Audi i możliwe, że ze starym softem. Dla pewności podaj dokładnie kod twojej nowej skrzyni oraz jak możesz kod silnika. Po za tym jeszcze coś o czym wiele osób zapomina - moment obrotowy. 2.4 V6 to "słaby" motor dla multi w porównaniu do 2.5 TDI, ale nawet w tych motorach ta skrzynia nie była w stanie znieść nie tylko mniejszych Nm, ale i kiepskiego serwisowania, może też użykowania. 200 tys. km ? Zapomnij !!! Chyba, że co 50 tys. wymiana oleju w skrzyni, co 100 tys. km filtr oleju w skrzyni, nie jeździsz zbyt często na krótkich odcinkach - czyt. pozwalasz skrzyni na zaprogramowanie się zanim silnik zostanie wyłączony, nie mieszkasz na terenie górskim, będziesz regularnie sprawdzał, czy masz adaptację itd. Chyba - nr 2, że dostałeś skrzynię z ostatniego momentu produkcji z funkcją S - tam przy regularnym serwisie i świadomym użytkowaniu jest to możliwe. Jeżeli jest to ta pierwsza to daję ci 150 tys. km, a 200 tys. zobaczysz jak spałnisz powyższe warunki ;-)
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
vegas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:26
Lokalizacja: Choszczno/Clonmel

Post autor: vegas » 03 paź 2009, 19:20

Witam. Dorzucę swoje 3 grosze do rozmowy.
Omijać sserwis szerokim łukiem!!!
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 17:32 przez vegas, łącznie zmieniany 1 raz.

ucho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: ucho » 30 gru 2009, 21:18

koledzy mam ten sam problem z multi.poprostu umiera.już była naprawiana u "fachowca".szkoda słów.czy ktoś może mi dać namiary na uczciwy warsztat.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 30 gru 2009, 22:33

ucho pisze:czy ktoś może mi dać namiary na uczciwy warsztat.
SSerwis Pana Sopy
kawał drogi z Pomorskiego, ale najtaniej i najpewniej

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 31 gru 2009, 13:52

goly191 pisze:SSerwis Pana Sopy
kawał drogi z Pomorskiego, ale najtaniej i najpewniej
A nie polecasz z GD na ul Marynarki tego od skrzyń?. Juz kiedyś pisaliśmy o nim w innym temacie. Co myślisz ,jakie masz zdanie?. Koledzy z trójmiasta czy to mesiami czy paskami na różne serwisy do niego jezdzą i są zadowoleni. Ja takze w przyszłym roczku planuje wymiane oleju u niego. Podobno niezły fachura od automatów wszelkiego rodzaju. No chyba ze juz we wcześniejszych postach pisaliście o nim a ja wyżej nie czytałem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 31 gru 2009, 18:25

Witajcie,

dawno mnie nie bylo w tym watku ale sledze go caly czas bardzo uwaznie. Ja tez mam Multitronika i tez z nim niejedno przeszedlem. Bardzo pomocny byl mi kolega paw1972 - jego rady podniosly mnie na duchu w momencie kiedy moj Multi umieral. A bylo to wszystko tak:

Chcialem kupic A6 Avanta z automatem. Poczytalem sobie kilka forow i wiedzialem, ze zdecydowanie lepiej kupic Tiptronica bo jest z nim niej klopotow a jak juz sie cos przydazy to naprawa jest mniej kosztowna niz przy Multi. Poszukiwania trwaly dosc dlugo az w koncu znalazlem moje cudo (jest tu: a6-c5-moje-autko-vt2422.htm). Sprawdzalem je bardzo dokladnie, ogladalem ze wszystkich stron, sprawdzalem liste kodow wyposazenia. Ale za chorobe nie wiedzialem jak to sprawdzic czy jest to Multi czy Tip. Oczywiscie sprzedajcy powiedzial mi ze on tez nie wie jaki to typ i nie zna sie na tym, wiec nie umie mi pomoc. W koncu znalazlem w opcjach wyposazenia kod 0G7 co translator kodow ze strony audiklub_org przeltumaczyl mi na "5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic". Nie posiadalem sie z radosci - autko spelnialo wszystkie moje wymagania i miescilo sie w budzecie. Niedlugo po tym stalem sie jego posiadaczem.

Oddalem je do poleconego warsztatu na pierwszy przeglad serwisowy. No i wtedy sie zaczelo... Padlem ofiara zlego tlumaczenia z transaltora kodow. Nie wiem zupelnie dlaczego ktos przetlumaczyl angielski opis "Tiptronic" na "5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic" co jest totalna nieprawda. Okazalo sie, ze skrzynia to wcale nie Tip tylko Multrironic z funkcja Tiptronic czyli zmiana biegow za pomoca dzwigni +/-. Oczywiscie wykazywala juz oznaki umierania ale ja o tym nawet nie wiedzialem. Wymiana oleju wykonana w ramach serwisu tylko przyspieszyla bieg wydazen (wymiana docelowo byla wykonana w firmie Midparts). Pare miesiecy pozniej stracilem wsteczny bieg a przednie tez nie dzialaly za rewelacyjnie. Bardzo czesto migalo mi podswietlenie wszystkich biegow ale samochod jakos jechal. Diagnoza w Midparts jednoznaczna - padl komputer skrzyni. Bez wymiany sie nie obejdzie.

Po przeczytaniu kolejnej tony postow na roznych forach i pomocy wielu Kolegow, w tym paw1972, wiedzialem, ze najlepiej udac sie do SSerwisu. Niestety stan samochodu ani moje mozliwosci urlopowe nie pozwolily mi na to (jestem spod Warszawy). W koncu udalem sie do innego warsztatu wspominanego na forach. Byl to warsztat EDMAR pana Olczaka. Pan Olczak okazal sie bardzo milym a przede wszystkim niesamowicie kompetentnym czlowiekiem z profesjonalnym podejsciem. Spedzilem w warsztacie u niego w sumie kilka godzin. W tym czasie bardzo dokladnie wytlumaczyl mi wszystko o skyrzni Multitronic, o zasadzie jej dzialania, o typowych usterkach, o tym jak o nia dbac i co mozna zrobic zeby moja skrzynke przywrocic do zycia. Pan Olczak i jego Malzonka poswiecili wiele czasu (za co bardzo im dziekuje!) mojemu autku i zrobili wszystko co bylo w ich mocy zeby wykluczyc wszystkie mozliwe awarie zanim zostala podjeta decyzja o koniecznosci wymiany jednostki sterujacej skrzynia. Wszystkie inne naprawy zamknely by sie w 1/4 - 1/3 ceny sterownika ale niestety - komputer poszedl do wymiany. Dobrym aspektem takiego obrotu sprawy byl fakt, ze rzeczywiscie po wymianie sterownika wszystkie problemy zniknely jak reka odjal! W sumie wladowalem w te skrzynie od poczatku z 5K PLN ale bylo warto. Od tamtej pory nie mialem z nia zadnych wiekszych klopotow.

Niestety mam tamte przygody caly czas w pamieci i nie pozbylem sie dziwnego przyzwyczajenia do nieustannego kontrolowania pracy mojej skrzyni. To niestety ujmuje troche komfortowi i spokojowi jazdy bo caly czas mysle tylko o tym, ze zaraz znow moze mi sie ta skrzynia wysypac i problemy zaczna sie od nowa. Mimo tego sam komfort jazdy z Multitronikiem jest boski! Nie mialem w zyciu okazji pojezdzic wiecej innymi automatami ale ten automat to bajka!

Ostatnio musialem wymienic akumulator a co za tym idzie wykonac od nowa adaptacje skrzyni. Zrobilem to dokladnie wedlug opisu kolegi paw1972. Skrzynka chodzi bardzo ladnie i silnik pieknie wchodzi na obroty. Mimo tego mam nieodparte wrazenie ze pracuje zupelnie inaczej niz po poprzedniej adaptacji wykonanej niemal rok temu. Jest teraz duzo "delikatniejsza" - dluzej trzyma silnik na nizszych obrotach a samchod rusza z miejsca duzo plynniej. Nie wiem niestety czy to lepiej czy gorzej. Nie mam tez mozliwosci porownaj pracy tej skrzyni z jakimkolwiek innym Multitronikiem zeby sie przekonac czy jest OK czy nie. Nikt z moich znajomych nie ma A6-tki :( W zwiazku z tym planuje wycieczke do SSerwisu na ostateczne starcie moj-Multi vs. Mechnik-Pro. Mam nadzieje, ze to ostatecznie pozwoli orzec stan mojej skrzyni i uspokoi moje obawy (lub tez je zaogni ale tak czy inaczej bede widzial na czym stoje ;-) ).

Jesli ktokolwiek z Was drodzy Klubowicze mialby jeszcze jakies pytania na temat moich przygod z Multi to chetnie sluze informacjami i pomoca jesli tylko bede w stanie.

Wlasciciele A6-tek z Multitronikami laczcie sie! :-D

Pozdrawiam Was,
paveu

PS: pomyslnosci w Nowym 2010 Roku i niech Wasze Niunie klopotu Wam nie sprawiaja!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 31 gru 2009, 19:24

witam,

Moja historia zakupu była bardzo podobna, też kupiłem tiptronica który okazał się multi.
Według kodu był to tip, dopiero później na fakturach z serwisu zauważyłem że to multi.
Samochód kupiony w kraju regularnie serwisowany olej wymieniany 2 razy co 80 tyś.
Jak na razie jeździ bardzo dobrze, skrzynia jak jest sprawna jest super komfortowa.
Na początku miałem trochę obaw co do jazdy z tą skrzynią ale już mi przeszło, przecież są w kraju fachowcy co się na tym znają i w razie czego naprawią.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 31 gru 2009, 19:55

citrin pisze:A nie polecasz z GD na ul Marynarki tego od skrzyń?. Juz kiedyś pisaliśmy o nim w innym temacie.
zgadza się, Sosnowski dobry warsztat, nawet śmiem twierdzić, ze najlepszy w Trójmieście (sam wymieniałem olej)
tylko, że wiadomo nie zajmują się multi

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 02 sty 2010, 09:43

witam... ja mam dobrego kolesia od skrzynek w BOZE POLE...miesiac temu robiłem swoja ...poszedł konwerter...koszt nie mały ale jestem zadowolony z jego pracy...rano pojechałem a wieczorkiem juz samochód gotowu do odbioru...jak cos namiar na pw <ok>

ucho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: ucho » 02 sty 2010, 19:41

Cześć.Dzięki za pomoc.Właśnie myślałem o Sopie.Wszystiego dobrego w nowym roku.

Firebee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:56
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Firebee » 04 sty 2010, 09:43

Witajcie. CO prawda na mojego multi nie narzekam (moze tylko jak są ostre mrozy to ma kłopot z ruszeniem, wymaga rozgrzania), w każdym razie olej był wymieniany ponad 100tys temu, więc chciałbym wymienić olej w skrzyni i teraz pytanie, czy mogę zastosować ten olej (febi), gdyż jest wyraźnie tańszy od oryginalnego, oraz czy zna ktoś tą firmę w bydgoszczy, czy mogę tam wymienić ten olej?
Pozdrawiam

http://www.allegro.pl/item846019902_ole ... ginal.html

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 sty 2010, 10:33

Firebee pisze:czy mogę zastosować ten olej (febi), gdyż jest wyraźnie tańszy od oryginalnego,
ori olej 85zł
więc osobiście bym nie ryzykował innym, tym bardziej że przy wymianie w multi jest wymieniane od 2,6-3L więc to nie duży koszt

Borowny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:57
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Borowny » 04 sty 2010, 14:11

2,6-3L ? to chyba na dolewki.

Robiłem pełna wymianę oleju w multi w ASO i weszło do skrzyni 6 litrów.
Pozdrawiam Borowny!

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 sty 2010, 15:27

Borowny pisze:Robiłem pełna wymianę oleju w multi w ASO i weszło do skrzyni 6 litrów.
to Cie chyba ostro w jajo zrobili
6L to nawet w tipie nie da się wymienić jak w całej skrzyni jest 9,7L
a w multi jest 5L wymiana 2,6-3L
podaje dane z Autodaty

strzala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:09
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: strzala » 04 sty 2010, 15:55

W moim "Helmucie" podczas wymiany poszło 5 litrów, może pół szklanki się rozlało. Prawie tak jak napisano tu
http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm
Biorąc poprawkę na "życie" mogli kolegę stuknąć na literek, ale to
goly191 pisze:a w multi jest 5L wymiana 2,6-3L
podaje dane z Autodaty
jest jakaś pomyłka.
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga