Witajcie,
dawno mnie nie bylo w tym watku ale sledze go caly czas bardzo uwaznie. Ja tez mam Multitronika i tez z nim niejedno przeszedlem. Bardzo pomocny byl mi kolega paw1972 - jego rady podniosly mnie na duchu w momencie kiedy moj Multi umieral. A bylo to wszystko tak:
Chcialem kupic A6 Avanta z automatem. Poczytalem sobie kilka forow i wiedzialem, ze zdecydowanie lepiej kupic Tiptronica bo jest z nim niej klopotow a jak juz sie cos przydazy to naprawa jest mniej kosztowna niz przy Multi. Poszukiwania trwaly dosc dlugo az w koncu znalazlem moje cudo (jest tu:
a6-c5-moje-autko-vt2422.htm). Sprawdzalem je bardzo dokladnie, ogladalem ze wszystkich stron, sprawdzalem liste kodow wyposazenia. Ale za chorobe nie wiedzialem jak to sprawdzic czy jest to Multi czy Tip. Oczywiscie sprzedajcy powiedzial mi ze on tez nie wie jaki to typ i nie zna sie na tym, wiec nie umie mi pomoc. W koncu znalazlem w opcjach wyposazenia kod 0G7 co translator kodow ze strony audiklub_org przeltumaczyl mi na "5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic". Nie posiadalem sie z radosci - autko spelnialo wszystkie moje wymagania i miescilo sie w budzecie. Niedlugo po tym stalem sie jego posiadaczem.
Oddalem je do poleconego warsztatu na pierwszy przeglad serwisowy. No i wtedy sie zaczelo... Padlem ofiara zlego tlumaczenia z transaltora kodow. Nie wiem zupelnie dlaczego ktos przetlumaczyl angielski opis "Tiptronic" na "5-biegowa aut. skrzynia biegów tiptronic" co jest totalna nieprawda. Okazalo sie, ze skrzynia to wcale nie Tip tylko Multrironic z funkcja Tiptronic czyli zmiana biegow za pomoca dzwigni +/-. Oczywiscie wykazywala juz oznaki umierania ale ja o tym nawet nie wiedzialem. Wymiana oleju wykonana w ramach serwisu tylko przyspieszyla bieg wydazen (wymiana docelowo byla wykonana w firmie Midparts). Pare miesiecy pozniej stracilem wsteczny bieg a przednie tez nie dzialaly za rewelacyjnie. Bardzo czesto migalo mi podswietlenie wszystkich biegow ale samochod jakos jechal. Diagnoza w Midparts jednoznaczna - padl komputer skrzyni. Bez wymiany sie nie obejdzie.
Po przeczytaniu kolejnej tony postow na roznych forach i pomocy wielu Kolegow, w tym paw1972, wiedzialem, ze najlepiej udac sie do SSerwisu. Niestety stan samochodu ani moje mozliwosci urlopowe nie pozwolily mi na to (jestem spod Warszawy). W koncu udalem sie do innego warsztatu wspominanego na forach. Byl to warsztat EDMAR pana Olczaka. Pan Olczak okazal sie bardzo milym a przede wszystkim niesamowicie kompetentnym czlowiekiem z profesjonalnym podejsciem. Spedzilem w warsztacie u niego w sumie kilka godzin. W tym czasie bardzo dokladnie wytlumaczyl mi wszystko o skyrzni Multitronic, o zasadzie jej dzialania, o typowych usterkach, o tym jak o nia dbac i co mozna zrobic zeby moja skrzynke przywrocic do zycia. Pan Olczak i jego Malzonka poswiecili wiele czasu (za co bardzo im dziekuje!) mojemu autku i zrobili wszystko co bylo w ich mocy zeby wykluczyc wszystkie mozliwe awarie zanim zostala podjeta decyzja o koniecznosci wymiany jednostki sterujacej skrzynia. Wszystkie inne naprawy zamknely by sie w 1/4 - 1/3 ceny sterownika ale niestety - komputer poszedl do wymiany. Dobrym aspektem takiego obrotu sprawy byl fakt, ze rzeczywiscie po wymianie sterownika wszystkie problemy zniknely jak reka odjal! W sumie wladowalem w te skrzynie od poczatku z 5K PLN ale bylo warto. Od tamtej pory nie mialem z nia zadnych wiekszych klopotow.
Niestety mam tamte przygody caly czas w pamieci i nie pozbylem sie dziwnego przyzwyczajenia do nieustannego kontrolowania pracy mojej skrzyni. To niestety ujmuje troche komfortowi i spokojowi jazdy bo caly czas mysle tylko o tym, ze zaraz znow moze mi sie ta skrzynia wysypac i problemy zaczna sie od nowa. Mimo tego sam komfort jazdy z Multitronikiem jest boski! Nie mialem w zyciu okazji pojezdzic wiecej innymi automatami ale ten automat to bajka!
Ostatnio musialem wymienic akumulator a co za tym idzie wykonac od nowa adaptacje skrzyni. Zrobilem to dokladnie wedlug opisu kolegi paw1972. Skrzynka chodzi bardzo ladnie i silnik pieknie wchodzi na obroty. Mimo tego mam nieodparte wrazenie ze pracuje zupelnie inaczej niz po poprzedniej adaptacji wykonanej niemal rok temu. Jest teraz duzo "delikatniejsza" - dluzej trzyma silnik na nizszych obrotach a samchod rusza z miejsca duzo plynniej. Nie wiem niestety czy to lepiej czy gorzej. Nie mam tez mozliwosci porownaj pracy tej skrzyni z jakimkolwiek innym Multitronikiem zeby sie przekonac czy jest OK czy nie. Nikt z moich znajomych nie ma A6-tki
W zwiazku z tym planuje wycieczke do SSerwisu na ostateczne starcie moj-Multi vs. Mechnik-Pro. Mam nadzieje, ze to ostatecznie pozwoli orzec stan mojej skrzyni i uspokoi moje obawy (lub tez je zaogni ale tak czy inaczej bede widzial na czym stoje
).
Jesli ktokolwiek z Was drodzy Klubowicze mialby jeszcze jakies pytania na temat moich przygod z Multi to chetnie sluze informacjami i pomoca jesli tylko bede w stanie.
Wlasciciele A6-tek z Multitronikami laczcie sie! :-D
Pozdrawiam Was,
paveu
PS: pomyslnosci w Nowym 2010 Roku i niech Wasze Niunie klopotu Wam nie sprawiaja!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...