[a6 c5] Wymiana odmy 2.5 TDI
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Według mnie to całkowicie normalne. Ja swoją odmę wymieniałem w wakacje 2008 i wygląda u mnie to identycznie jak u Ciebie z tą różnica, że korek się nie kręci w miejscu. Co deo dymku to jest to mgła olejowa jak najbardziej normalne zjawisko występujące po odkręceniu korka.Mundek2009 pisze:Jechałem za nowa A6, 2 letnia z 3,0 TDI i jemu zawsze przy zmianie biegu na biało kopciło ? Staram sie ten filmik zamieścic to dam linka.
[ Dodano: 2009-12-29, 16:35 ]
oto mój filmik
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Dzięki. To sie ucieszyłem, że mam jeszcze te odme dobrą. Za 6000 km czeka mnie wymiana rozrządu i teraz już szykuje sie powoli do zbierania materiałów i te odme tez chyba za jednym razem każe wymienić. Ktoś wskaże gdzie kupic dobre części do rozrządu? Przynajmniej co i jakiej firmy aby było wytrzymałe. Wałki u mnie chodza cichutko a oleju na 15 000 km ubywa mi na miarce z 4-5 mm, ale każę wałki sprawdzić. Potrzebuje namiarów na te podzespoły czyli rozrząd, wałki z osprzętem termostat i odmę aby je szybko w razie potrzeby do wymiany ściągnąć.
Mundek
Ja bym proponowal ASO tam napewno kupisz dobre wytrzymale czesciMundek2009 pisze:...Ktoś wskaże gdzie kupic dobre części do rozrządu? Przynajmniej co i jakiej firmy aby było wytrzymałe. Wałki u mnie chodza cichutko a oleju na 15 000 km ubywa mi na miarce z 4-5 mm, ale każę wałki sprawdzić. Potrzebuje namiarów na te podzespoły czyli rozrząd, wałki z osprzętem termostat i odmę aby je szybko w razie potrzeby do wymiany ściągnąć.
na jakichs tam "dobrych zamiennikach " na do rozrzadu mozna sie niezle przejechac.
A i o dobrego mechanika, który zrobi to zgodnie ze sztuka ciezko , a to polowa sukcesu :-D
druciarzy jest pelno :evil:
Jest > Allroad C5 2,5 TDI BAU 180KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
trochę pogrzebałem a że jestem na etapie wymiany odmy znalazłem coś takiego może się komuś przyda
http://www.cenzura/vb/showthread ... escription
i z tego co koleś napisał i dzisiaj dzwoniłem do aso to nowy model filtra można także zastosować tak przynajmniej powiedzieli w ASO że i tak sprzedaja już te nowe ale jak ktoś chce to mogą zamówić stary typ ktoś to przerabiał
http://www.cenzura/vb/showthread ... escription
i z tego co koleś napisał i dzisiaj dzwoniłem do aso to nowy model filtra można także zastosować tak przynajmniej powiedzieli w ASO że i tak sprzedaja już te nowe ale jak ktoś chce to mogą zamówić stary typ ktoś to przerabiał
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
A co powiecie na mój przypadek: ??
Według tego co tutaj wyczytałem, w przypadku takiego zachowania sie korka oleju powinienem wymienić, bądź wyczyścić filtr odmy i samą odme, z tym że ja mam 2.0tdi (blb) i filtr odmy (czy cokolwiek to jest) jest wbudowany w pokrywe zaworów.
Czy to sie jakoś czyści, jeśli tak to czym / jak i co dokładnie przeczyścić? Może ktoś to już robił w 2.0tdi ??
Auto na chwile obecną oleju nie bierze, nie zauważyłem też kopcenia, ale to ciśnienie zdaje sie jest niepokojące. Przebieg 170kkm
Z góry wielkie dzięki.
Według tego co tutaj wyczytałem, w przypadku takiego zachowania sie korka oleju powinienem wymienić, bądź wyczyścić filtr odmy i samą odme, z tym że ja mam 2.0tdi (blb) i filtr odmy (czy cokolwiek to jest) jest wbudowany w pokrywe zaworów.
Czy to sie jakoś czyści, jeśli tak to czym / jak i co dokładnie przeczyścić? Może ktoś to już robił w 2.0tdi ??
Auto na chwile obecną oleju nie bierze, nie zauważyłem też kopcenia, ale to ciśnienie zdaje sie jest niepokojące. Przebieg 170kkm
Z góry wielkie dzięki.
Audi A6 C6 2.0tdi 140hp '05
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Witam, parametrów po czyszczeniu nie będzie miało jak nowa, ale za to udrożnią się drogi na powietrze i olej. Można przy regeneracji wstawić nowe o-ring i na parę kkm powinno wytrzymać (na pewno więcej niż 200km). Poprzednio miałem 1.9 TDi, tam też mi się zatkała odma - wyciągnąłem, wyczyściłem bardzo dokładnie (około 2 godziny roboty) i założyłem ponownie. Przejechałem na tej zregenerowanej odmie prawie 10 kkm po czym i tak autko opchnąłem.rs6maniak pisze:z tą odmą to radze uważać koledze w 2.5 tdi bodajże po wyczyszczeniu odmy auto dostało strasznego kopa wcześniej było zamulone i po przejechaniu 200 km rozwaliło mu blok silnika
Od przeszło pół roku posiadam 2.5 TDi AFB, wymieniłem wszystkie filtry + rozrząd (oprócz odmy). Mam zamiar się za niego wziąć i zrobić tak jak ktoś opisał wcześniej. Tylko, teraz zastanawiam się czemu niby mu rozwaliło blok silnika. Jedynie co mi przychodzi przez myśl jest to, że jeździł sporo km na zatkanej odmie i przez to klawiatury dostały po tyłku. Owszem, nie jestem mechanikiem ale patrząc na proste zasady fizyki i działania silnika wysokoprężnego, ciężko mi jest uwierzyć, że po prostu mu blok poszedł od tej zregenerowanej odmy
Jak odma się zatyka, to lepiej nie ruszać lub ograniczyć do minimalnej ilości przejechanych kilometrów i szybko wymienić lub ewentualnie dokładnie wyczyścić odmę.
Pozdrawiam
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Ciekawy link kolego Abdul jak bedę w ASO przy okazji zapytam w serwisie co o tym myślą. Cenowo ten stary typ wychodzi deko drożej (jak kupowałem niecały rok temu) i faktycznie musiałem czekać 2 dni, ale chyba to norma w ASO
A może inaczej, jest jakaś znacząca różnica w budowie silnika AFB że wymaga zastosowania starszego typu odmy ? :roll: Czy faktycznie stary typ odmy utrzymuje "inne ciśnienie" w porównaniu do nowego typu (labirynt) ?
A może inaczej, jest jakaś znacząca różnica w budowie silnika AFB że wymaga zastosowania starszego typu odmy ? :roll: Czy faktycznie stary typ odmy utrzymuje "inne ciśnienie" w porównaniu do nowego typu (labirynt) ?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
A może inaczej, jest jakaś znacząca różnica w budowie silnika AFB że wymaga zastosowania starszego typu odmy ? :roll: Czy faktycznie stary typ odmy utrzymuje "inne ciśnienie" w porównaniu do nowego typu (labirynt) ?[/quote]
Powiem ci tak jak widzisz ja jeżdze na niej już od sierpnia i jak na razie nie zauwarzyłem żadnych anomali więc uważam że jeśli pasuje , jest nowsza konstrukcyjnie w aso ją sprzedawają także do silników AKN to nie widzę problemów w jej zastosowaniu i tyle moją opinia i mój silnik
Powiem ci tak jak widzisz ja jeżdze na niej już od sierpnia i jak na razie nie zauwarzyłem żadnych anomali więc uważam że jeśli pasuje , jest nowsza konstrukcyjnie w aso ją sprzedawają także do silników AKN to nie widzę problemów w jej zastosowaniu i tyle moją opinia i mój silnik
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga