Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI AFB] 99rok 'sławny' błąd 575 i pare pytań...

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bartopoland
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2009, 11:22
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.5 TDI AFB] 99rok 'sławny' błąd 575 i pare pytań...

Post autor: bartopoland » 28 gru 2009, 11:22

Witam,
otóż jak zdążyłem się zorientować w temacie to praktycznie każdy użytkownik AUDI spotkał się ze znienawidzonym przezeń błędem 00575 dot. ciśnienia...

Mam pytanie do fachowców:
w mojej A6 powstał problem z dość potężnym kopceniem z wydechu i co za tym idzie znaczącym ubytkiem oleju (nawet 1l na 400km) jak się okazało i w przepalaniu oleju przez silnik jak i wyrzucaniem go przez rurę wydechową no i o zalewaniu intercoolera olejem nie wspominając...

do momentu gdy intercooler nie został zalany zupełnie olejem samochód nawet całkiem dobrze sobie dawał radę póżniej o wyprzedzaniu można było zapomnieć (ze 150KM było może z 70KM) :)

VAG skazywał błąd 575

spekulacje niektórych (2-3) mechaników: - pierścionki do roboty, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą...
ostatecznie po naradzie chyba z 13 mechanikami/zakładami doszliśmy do wniosku, że jest to wina tylko i wyłącznie turbiny.

Turbina poszła do regeneracji (całkowitej --> 1200PLN) i kopcenie jak ręką odjął.
Wymieniłem również odmę (z pomocą fotostory z forum :) )

Samochód w konfiguracji 1-2 osoby jeszcze całkiem nieźle się zbiera ale w 5 osób z bagażem to max 120km/h i wyprzedzanie też znacznie utrudnione... (problem z przekroczeniem 3000rpm)

po wykasowaniu 575 pojawia się on ponownie w momencie gdy wskazówka rpm dojdzie do miejsca, w którym nie ma siły dalej pompować paliwa...

z tego co wiem to teraz przydałoby się wyczyścić intercooler (dolewa do silnika ok 0,7l na 400-500km i trzeba odsysać) no i wymiana katalizatora

PYTANIE:
1) czy intercooler i zapchany katalizator może powodować te spadki mocy przy większym obciążeniu? (spalanie jest normie --> 6,5-7,5l ON)
2) czy lepiej może byłoby wyjąć katalizator i zastąpić go np strumienicą?
3) jeżeli już np wymieniłbym katalizator na strumienicę to trzebaby przeprogramować dawki paliwa?
4) czy również po cyrkach z turbiną należałoby wymienić filtr paliwa (filtr oleju i odma wymieniona?)

mogę podesłać ewentualnie logi... tylko, które obrazowały najlepiej ten problem?

z góry dziękuję za odp. i pozdrawiam
Bartek.

bartopoland
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2009, 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartopoland » 28 gru 2009, 13:20

OK, wpierw zrobię i zamieszczę logi statyczne i nastawy podstawowe...
Robić na zimnym silniku czy dopiero po rozgrzaniu?

bartopoland
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2009, 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartopoland » 12 sty 2010, 11:22

niestety warunki pogodowe póki co nie pozwalają mi wykonać odpowiednich logów-testów...

co do tego słabnięcia samochodu, to jak te 4 osoby wysiadły i zabrały swój bagaż :) to nadal ledwo co samochód miał moc przyśpieszać (vmax~110km/h na 6 biegu) więc przegoniłem go na 1,2,3,4 biegu dość intensywniej w pojedynkę (prawie do odcięcia) i nabrał chęci do jazdy ale jeszcze nie jest to jak na V przestało. (teraz na 4 daje radę 100km/h ale najwięcej na 6 to będzie ze 140-150km/h)
Oczywiście nie chodzi mi o uzyskanie większej prędkości bo to jest wystarczająco i w granicach rozsądku ale przyśpieszenie i ew. redukcja na niższy bieg jest istotna, co w chwili obecnej kuleje).

wydaje mi się, że chyba katalizator po prostu jak dostał po tyłku olejem i go mocno dymiło to po prostu zaniemówił i stąd ten brak dostatecznej mocy...?

dodam, że spalanie ON jest w normie ~8l ON
po odessaniu oleju, silnik trzyma stan (zrobiłem ok 3000 km i jest OK)

PYTANIE: przy ilu obrotach np na 3 biegu następuje (powinno nastąpić) odcięcie paliwa?

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 12 sty 2010, 21:32

u mnie ciągnie do ok.4400-4600 obr.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 12 sty 2010, 22:07

bartopoland pisze:niestety warunki pogodowe póki co nie pozwalają mi wykonać odpowiednich logów-testów...

co do tego słabnięcia samochodu, to jak te 4 osoby wysiadły i zabrały swój bagaż :) to nadal ledwo co samochód miał moc przyśpieszać (vmax~110km/h na 6 biegu) więc przegoniłem go na 1,2,3,4 biegu dość intensywniej w pojedynkę (prawie do odcięcia) i nabrał chęci do jazdy ale jeszcze nie jest to jak na V przestało. (teraz na 4 daje radę 100km/h ale najwięcej na 6 to będzie ze 140-150km/h)
Oczywiście nie chodzi mi o uzyskanie większej prędkości bo to jest wystarczająco i w granicach rozsądku ale przyśpieszenie i ew. redukcja na niższy bieg jest istotna, co w chwili obecnej kuleje).

wydaje mi się, że chyba katalizator po prostu jak dostał po tyłku olejem i go mocno dymiło to po prostu zaniemówił i stąd ten brak dostatecznej mocy...?

dodam, że spalanie ON jest w normie ~8l ON
po odessaniu oleju, silnik trzyma stan (zrobiłem ok 3000 km i jest OK)

PYTANIE: przy ilu obrotach np na 3 biegu następuje (powinno nastąpić) odcięcie paliwa?
Raczej przy tylu co na innych pozostałych czyli 5krpm

Może o tym pomyślałeś i zrobiłeś ale podpowiem myślę że nie zaszkodzi: wymień filtr powierza bo może on też dostał jakimś sposobem olej i jest zalepiony a suszarka musi mieć co pchać i może wyczyść przepływkę, oczywiście w "bezpieczny sposób"...

Roman A6 Qattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2012, 16:04
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: Roman A6 Qattro » 02 lis 2012, 18:19

POMOCY NIE MOGE SIE POZBYC 575 MASAKRA MECZE SIE JUZ PONAD 3MSC POMOCY!!

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 06 mar 2013, 22:38

i jak kolego dales sobie rade z tym roblemem bo mam podobnie do tego jeszcze czasami jak puszcze gaz slychac takie chrobotanie powietrze trudno to okreslic i strasznie mi duzo pali ... jak cos bedziesz wiedzial daj znac

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 07 mar 2013, 08:48

Roman A6 Qattro pisze:POMOCY NIE MOGE SIE POZBYC 575 MASAKRA MECZE SIE JUZ PONAD 3MSC POMOCY!!
Regenerowałeś turbinę? Zrób komplet logów statycznych i wrzuć w odpowiedni dział.

[ Dodano: 2013-03-07, 08:51 ]
bartopoland pisze:niestety warunki pogodowe póki co nie pozwalają mi wykonać odpowiednich logów-testów...

co do tego słabnięcia samochodu, to jak te 4 osoby wysiadły i zabrały swój bagaż :) to nadal ledwo co samochód miał moc przyśpieszać (vmax~110km/h na 6 biegu) więc przegoniłem go na 1,2,3,4 biegu dość intensywniej w pojedynkę (prawie do odcięcia) i nabrał chęci do jazdy ale jeszcze nie jest to jak na V przestało. (teraz na 4 daje radę 100km/h ale najwięcej na 6 to będzie ze 140-150km/h)
Oczywiście nie chodzi mi o uzyskanie większej prędkości bo to jest wystarczająco i w granicach rozsądku ale przyśpieszenie i ew. redukcja na niższy bieg jest istotna, co w chwili obecnej kuleje).

wydaje mi się, że chyba katalizator po prostu jak dostał po tyłku olejem i go mocno dymiło to po prostu zaniemówił i stąd ten brak dostatecznej mocy...?

dodam, że spalanie ON jest w normie ~8l ON
po odessaniu oleju, silnik trzyma stan (zrobiłem ok 3000 km i jest OK)

PYTANIE: przy ilu obrotach np na 3 biegu następuje (powinno nastąpić) odcięcie paliwa?
Chłopie wyczyść intercooler jak mówi Oli80. Jak silnik zassie olej to na wlasne zyczenie znienawidzisz CCCO!
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja