problem z płynnością wchodzenia biegów [A6C5]
problem z płynnością wchodzenia biegów [A6C5]
Witam wszystkich chciałabym się dowiedzieć co dolega mojej audiczce tzn.
Mam problem z płynnym wrzucaniem biegów, biegi wchodzą ale z delikatnym oporem
czy ktoś ma jakiś pomysł?????????????
Mam problem z płynnym wrzucaniem biegów, biegi wchodzą ale z delikatnym oporem
czy ktoś ma jakiś pomysł?????????????
To się nazywa zużycie mechaniczne... Na mrozie wyjdzie wszystko Mi dla przykładu zaczyna padac guziczek od blokowania szyb z tyłu... Jak jest ciepło ok jak nie to nie chce się wcisnąć... Dziwne ale furacz ma swoje lata...
Aby oszczędzic Twojej skrzyni bolączek po włączeniu autka oczywiście na wcisnietym sprzęgle pomachaj z 3 na 4 kilka razy porem 2 i 5 rozmaite kombinacje oczywiście pedał sprzęgła pracuje na każdy cykl wciskamy na nowo. Powiem prościej rób to tak jak byś wysprzęglał podwójnie SIę rozrusza i będzie ok tylko nic na siłę!!
Aby oszczędzic Twojej skrzyni bolączek po włączeniu autka oczywiście na wcisnietym sprzęgle pomachaj z 3 na 4 kilka razy porem 2 i 5 rozmaite kombinacje oczywiście pedał sprzęgła pracuje na każdy cykl wciskamy na nowo. Powiem prościej rób to tak jak byś wysprzęglał podwójnie SIę rozrusza i będzie ok tylko nic na siłę!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Qris pisze:wysprzęglał
Chyba wysprzęglała
Moim zdaniem, jeżeli było dobrze przed mrozami,, to nic się złego nie dzieje.
W takich przypadkach najczęściej wymiana oleju pomaga.
W sobotę w audi a4 1,9 130KM manual kolega miał to samo. Wymieniłem olej i jest pięknota. Za olej zapłaciłem ok 160pln. Katalogowo wchodzi chyba 2,2 ale w A6 manual nie wiem. Nie działa mi ETKA.Ale sprawdzę to napiszę. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to na pewno w sklepie powiedzą ile wchodzi. Pozdrawiam :-D
Aby oszczędzic Twojej skrzyni bolączek po włączeniu autka oczywiście na wcisnietym sprzęgle pomachaj z 3 na 4 kilka razy porem 2 i 5 rozmaite kombinacje oczywiście pedał sprzęgła pracuje na każdy cykl wciskamy na nowo. Powiem prościej rób to tak jak byś wysprzęglał podwójnie SIę rozrusza i będzie ok tylko nic na siłę!!
Spróbowałam tak robić i po jakimś czasie 1 i 2 blokowały się. trochę lżej to wchodzi ale z takim jakby delikatnym oporem tak jakby bieg wchodził na dwa razy.
Moim zdaniem, jeżeli było dobrze przed mrozami,, to nic się złego nie dzieje.
W takich przypadkach najczęściej wymiana oleju pomaga.
W sobotę w audi a4 1,9 130KM manual kolega miał to samo. Wymieniłem olej i jest pięknota. Za olej zapłaciłem ok 160pln. Katalogowo wchodzi chyba 2,2 ale w A6 manual nie wiem. Nie działa mi ETKA.Ale sprawdzę to napiszę. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to na pewno w sklepie powiedzą ile wchodzi. Pozdrawiam
tylko chodzi o to że przed mrozami nie było dobrze było tak samo . Boję się że jak wymienię olej to usterka zostanie.
czytałam gdzieś że może to być wina synchronizatora. ale nie wiem
Czepialstwo :-Pcitrin pisze:Qris pisze:wysprzęglał
Chyba wysprzęglała
Moim zdaniem, jeżeli było dobrze przed mrozami,, to nic się złego nie dzieje.
W takich przypadkach najczęściej wymiana oleju pomaga.
W sobotę w audi a4 1,9 130KM manual kolega miał to samo. Wymieniłem olej i jest pięknota. Za olej zapłaciłem ok 160pln. Katalogowo wchodzi chyba 2,2 ale w A6 manual nie wiem. Nie działa mi ETKA.Ale sprawdzę to napiszę. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to na pewno w sklepie powiedzą ile wchodzi. Pozdrawiam :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Oczywiście,jest taka opcja. Nic tylko jechać do fachowca na przegląd, który zapewne zacznie od wymiany oleju, bo przecież to najtańsze. No chyba ze na pierwszy rzut oka po ściągnięciu dekla będzie coś widoczne lub za pomocą jakiegoś endoskopu coś uwidzi. PozdrawaimMONIKAAA pisze:czytałam gdzieś że może to być wina synchronizatora
Jeździć można choc do czasu aż zniknie bieg..
Każda wymiana/ naprawa to wyjęcie skrzyni
Koszt części nie będzie za duży ale robocizny już owszem
Gdyby mnie to dotkneło kupił by inną skrzynię, na pewno młodszą
Nie wiem bo nie chciało mi się czytać wpisów innych ale jak ma się Twoje sprzęgło? Bo wiesz tam jest siłownik docisk koło zamachowe i w końcu tarcza... A (bez urazy) kobiety są znane z tego że sprzęgło to opurka dla nogi co w audi prowadzi do usterki...
Na początek sprawdź poziom płynów tj tego przy podszybiu pojedź odpowietrz sprzęgło sprawdź siłownik.
Skąd te domysły? A więc audi zrobiło 2 mas który podwaja żywotność skrzyni biegów a co za tym idzie pierwsza awaria skrzyni to jakoś przy 600-800 tysięcy wystąpi... Dlatego tez w moim świecie to nie problem skrzyni a sprzęgła. Po wizycie u mechanika i diagnozie napisz czy miałem racje:-)
Każda wymiana/ naprawa to wyjęcie skrzyni
Koszt części nie będzie za duży ale robocizny już owszem
Gdyby mnie to dotkneło kupił by inną skrzynię, na pewno młodszą
Nie wiem bo nie chciało mi się czytać wpisów innych ale jak ma się Twoje sprzęgło? Bo wiesz tam jest siłownik docisk koło zamachowe i w końcu tarcza... A (bez urazy) kobiety są znane z tego że sprzęgło to opurka dla nogi co w audi prowadzi do usterki...
Na początek sprawdź poziom płynów tj tego przy podszybiu pojedź odpowietrz sprzęgło sprawdź siłownik.
Skąd te domysły? A więc audi zrobiło 2 mas który podwaja żywotność skrzyni biegów a co za tym idzie pierwsza awaria skrzyni to jakoś przy 600-800 tysięcy wystąpi... Dlatego tez w moim świecie to nie problem skrzyni a sprzęgła. Po wizycie u mechanika i diagnozie napisz czy miałem racje:-)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga