Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 1.9TDI AVF ] problem z obrotami, szarpie i odcina obroty

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
piertuszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:09
Lokalizacja: Kępno

[C5 1.9TDI AVF ] problem z obrotami, szarpie i odcina obroty

Post autor: piertuszka » 23 gru 2009, 01:06

Witam wszystkich
Na początek chcę podziękować za rady z których nie razjuż korzystałem przeglądając to forum. Wielki szacunek i wielkie dzięki że dzielicie sie swoją wiedzą i doświadczeniami. Może zbyt póżno bo po kilku latach zdecydowalem sie do Was dołączyć <piwo> i gdyby nie problem z którym sie borykam moze znalazłbym 1000 powodów i wymówek żeby sie nie zarejestrować na tej stronie.
A teraz pokrótce opowiem jakie bolączki mojego Audiczka przyparły mnie do ściany :cry:
Jest to Audi A6 2003r 1.9TDI 130KM silnik AVF multitronic
Silnik nie wchodzi na obroty adekwatnie do użycia pedału gazu, np. podczas ruszania nie reaguje na gaz a potem skoczy o 400 obrotów w góre, ale potrafi równie dobrze spaść o 400 w dół i takim kangurem próbuje sie zebrać. Nie zawsze sie tak dzieje czasem rusza płynnie i nic dodać nic ująć. Takie problemy zaczęły sie już około 6 miesięcy temu ale były to sporadyczne teraz nie da sie wogóle jeżdzić. problem z obrotami również występuje podczas jazdy nie tylko przy ruszaniu i wtedy zakres falowania obrotów to jakieś 200-300 obrotów w góre lub w dół. Myślałem że to może skrzynka sie kończy ale na postoju jeśli przytrzymam np. gaz na jakieś 1500-1700 obrotów sytuacja jest taka jak podczas jazdy jak już wcześniej wspomniałem. Pod Vag-iem zero jakich kolwiek błędów. Ostatnio do tego wszystkiego doszło to że przy takiej pracy silnika zapala się ESP na zegarach i często gęsto wtedy wyłączajż sie obroty podczas jazdt na jakieś 950 obrotów. Można cisnąć but do końca i ani drgną. Wtedy zapisuje sie błąd 18047. więc postanowiłem wymienić potencjometr gazu- i tak też zrobiłem ( używka ale 100% sprawna ) efekt taki sam odłącza obroty i dalej szarpie. Wymieniłem wszystkie filtry ,sprawdziłem dolot , wyczyściłem zawór ERG, sprawdziłem okablowanie dochodzące do potencjometru gazu i w skrzynce koło komputera wyeliminowałem jakąkolwiek wilgoć i nic dalej to samo. Nie bardzo już wiem gdzie szukać i wobec powyższego zwracam się do was Drodzy koledzy , może ktoś miał już taki przypadek albo sie z tym zetkną- bede wdzięczny za każdą nawet najmniejszą pomoc.
pozdrawiam
PIERTUSZKA
C4 2.8 ; C5 2,8 30V ; C5 1,9TDI 130KM

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 gru 2009, 09:00

zrob dla ciekowosci 008 dynamiczne

piertuszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:09
Lokalizacja: Kępno

Post autor: piertuszka » 23 gru 2009, 11:08

Dzięki za odpowiedż alukard. Ja jestem ze tak powiem bystry w chryslerach ;-) . Jeśli chodzi o Audi czy Vw to mam owszem Vag-a ale nie bardzo znam sie na adaptacji o o takim czymś jak sie domyślam piszesz. Jeśli mógłbyś mi troche jeszcze podpowiedzieć to z góry dziękuje.
PIERTUSZKA
C4 2.8 ; C5 2,8 30V ; C5 1,9TDI 130KM

piertuszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 2009, 19:09
Lokalizacja: Kępno

Post autor: piertuszka » 23 gru 2009, 11:35

Dzieki kuna. Zrobie jak piszesz i napisze co z tego wyszło.

[ Dodano: 2009-12-25, 21:42 ]
Witam
Niestety nie udało mi sie zrobić tych logów :-( ponieważ jak pisałem odcina mi obroty na około 1000 i tak sie dzieje coraz częściej . Dochodzi to tego że nie umie ruszyć albo po kilkunastu metrach odcina obroty . Musze wtedy wyłączyć zapłon i ponownie odpalić autko . czasem powtarzam tą czynność kilkakrotnie bo po uruchomieniu silnika i wciśnięciu pedału nie ma żadnej reakcji i obroty stoją w miejscu,więc narazie stoje w miejscu :roll: i nie bardzo wiem co robić. Jak mi sie uda zrobić te logi to zaraz daje znać ,a jak ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki to poprosze ;-)

[ Dodano: 2010-02-10, 20:29 ]
Sorki ze nie pisałem ale jakoś czas uciekał ;-)
poradziłem sobie z odcinającymi obrotami- poprostu wymieniłem czyli stworzyłem całą wiązkę kabli od potencjometru gazu aż do kompa i efekt - jak ręką odjął <ok> . jeśli chodzi o falujące obroty wymieniłem zawór ERG <piwo> . Na wolnych jest igiełeczka jednak przy ruszaniu lub jeżdzie przy stałej prędkości nawet na tempomacie obroty falują ale różnica jest około 25-50 0brotów.Mam chyba uszkodzone sprzęgiełko na alternatorze i być może napinacz paska ( choć zmienilem na nowe - jednak mi sie on nie podoba bo chuba go słychać ) nie wiem czy może to być powodem lekko falujące te obroty :roll: . Pozdrawiam wszystkich
PIERTUSZKA
C4 2.8 ; C5 2,8 30V ; C5 1,9TDI 130KM

lugerek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2016, 21:21
Lokalizacja: holandia

Post autor: lugerek1986 » 23 lip 2016, 22:19

Witam,mam audi a6 3.0 benzyna 2001 multitronik,mam problem z automatem,mianowicie szarpie przy ruszaniu przy malym dodaniu gazu do 65 pozniej juz idzie normalnie,a dzieje sie to przez to ze biegi szybko przelacza i chodzi w sumie na obrotach 1.100 ok,jak dam wiecej gazu idzie normalnie nic nie szarpie,rowniez jak puszcze gaz np z 100 na godzine spadnie do 65 wtedy jest na 6 bigu i obroty niskie sa te 1.1000 i tez szarpie do samego zatrzymania sie i sa stuki pod autem,biegi przelacza normalnie,olej nie sprawdzany,ale nie ma wyciekow czysto sucho,dzieje sie to na zimnym jak i cieplym,zaw w stanie idealnym,wymienilem przeguby wew i zew,wahacze dolne bo mialy tez luzy,klocki tarcze przod i tyl.mechanicy obstawiaja skrzynie,ale to duze koszta,a wydaje mi sie ze problem jest inny,
na kompie wyskakuje blad ktory mozna skasowac wykrycie przerwania zaplonu na x cylindrze,za niska wartosc rezystancji oraz magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie innego zaworu,i mam prawdopodobnie gdzies jakas chyba dziurke w przelocie wydechowym,bo nieraz syczy,juz mi rece opadaja,przymiezam sie do wymiany sprzegla z dwumasem,tylko nie wiem czy inwestowac pieniadze,dzieki za info,pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja