[C5 1.9 TDI AFN] Ile oleju może brać silnik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2003
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
- Kontakt:
[C5 1.9 TDI AFN] Ile oleju może brać silnik?
Mam pytanko:
Zmieniłem olej, przejechalem 10000mil (16000km) i przez ten czas dolałem niecałe 2 litry oleju, teraz bedzie znowu wymiana.
Nie mam pojęcia czy to dużo czy mało.
Czy jest jakaś na to norma?
Zmieniłem olej, przejechalem 10000mil (16000km) i przez ten czas dolałem niecałe 2 litry oleju, teraz bedzie znowu wymiana.
Nie mam pojęcia czy to dużo czy mało.
Czy jest jakaś na to norma?
Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
No ja w dieslu zmieniam co 10 tys no maximum 12 tys.
Chociaz mowia ze do 15tys mozna jezdzic ale ja kocham wiec daje im ta przyjemnosc czucia swiezego oleju w silniku co 10 tys
Pozdro
Chociaz mowia ze do 15tys mozna jezdzic ale ja kocham wiec daje im ta przyjemnosc czucia swiezego oleju w silniku co 10 tys
Pozdro
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Ja wymieniam co 10 tysi i u mnie od wymiany do wymiany nic nie dolewam i po 10 tys km na bagnecie trudno zaobserowować jakiś spadek poziomu oleju
Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, autko dostało nowe uszczelniacze zaworowe
chociaż zanim dostało te nowe uszczelniacze to mięzy wymianami też nie robiłem dolewek.
Kiedyś we Fiacie Tempra dolewałem 1 litr oleju na 500km :mrgreen: Przy prędkościach powyżej 100km z tyłu niebieska mgła. W traskę do Torunia do bagażnika brałem 4 litry oleju na dolewki
[ Dodano: 2009-12-12, 20:20 ]
Mnie bardziej martwi kontrolka oleju a raczej je brak
Nie mam FISa i po przekręceniu zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki łącznie z kontrolką ciśnienia oleju lecz po kilku sek nawet bez odpalania silnika wszystkie kontrolki gasną łącznie z tą od oleju :roll: :evil: :-x
Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, autko dostało nowe uszczelniacze zaworowe

Kiedyś we Fiacie Tempra dolewałem 1 litr oleju na 500km :mrgreen: Przy prędkościach powyżej 100km z tyłu niebieska mgła. W traskę do Torunia do bagażnika brałem 4 litry oleju na dolewki

[ Dodano: 2009-12-12, 20:20 ]
Ja kupuje 4 litry i wlewam całość, na bagnecie stan jest jakby "pół na pół".slawekl98 pisze:a tak z ciekawosci ile oleju wchodzi?
Mnie bardziej martwi kontrolka oleju a raczej je brak

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
AFN jest tak stworzony ze musi brac olej
i nic na to nie poradzimy
ja dolewam ~ pol litra na 10tys km
[ Dodano: 2009-12-12, 22:43 ]
:shock: :oops: :oops:
dales du..... :-?
[ Dodano: 2009-12-12, 22:44 ]
[ Dodano: 2009-12-12, 22:47 ]
zreszta zauwazylem ze wiekszosc olei traci swoje wlasciwosci juz przy 8tys km
albo masz bagnet nie z AFN albo .....

i nic na to nie poradzimy
ja dolewam ~ pol litra na 10tys km
[ Dodano: 2009-12-12, 22:43 ]
to jak na vagu ustawil bym ci ze service oil bedzie zapalal ci sie po 50tys km to tez bys tak wymienialRobson pisze:To nie czekać aż mi sie zapali service oil? :shock:

dales du..... :-?
[ Dodano: 2009-12-12, 22:44 ]
3,8 wiadomo ze nigdy nie scieknie wszystko i wlewam zawsze 3,6 pozniej ewentualnie korygujeslawekl98 pisze:a tak z ciekawosci ile oleju wchodzi?
[ Dodano: 2009-12-12, 22:47 ]
i to jest max przy tak malej ilosci oleju w silnikueneron pisze:Ja wymieniam co 10 tysi
zreszta zauwazylem ze wiekszosc olei traci swoje wlasciwosci juz przy 8tys km

:shock: :shock: :shock: :shock:eneron pisze: Ja kupuje 4 litry i wlewam całość, na bagnecie stan jest jakby "pół na pół".
albo masz bagnet nie z AFN albo .....
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
że coalukard pisze::shock: :shock: :shock: :shock:eneron pisze: Ja kupuje 4 litry i wlewam całość, na bagnecie stan jest jakby "pół na pół".
albo masz bagnet nie z AFN albo .....

Jutro postaram się pstryknąć foto z poziomem oleju na bagnecie

No to, że KAÂŻDY silnik zużywa jakieś tam ilości oleju to normalne ale nei tyle, żeby miedzy wymianami dolewać aż 1 czy 2 litry. Zużycie nadmiernie oleju przez silnik nie jest regułą "bo ten typ tak ma" nasze AFN nie są nowe, często przebiegi mają po 400 tys km i więcej, olej może się spalać przez zużyte pierścienie, przez twarde nieszczelne uszczelaniacze zaworowe, turbina może puszczać olej, jakieś wycieki, których bez zdjęcia osłony nie widać bo nie zostaje plama pod autem itp itd różnych przyczyn może być wiele i dużo ma do tego stan i zużycie silnika. W jednym będzie żarł olej jak głupi bo silnik jest już mocno zużyty w innym mniej lub prawie w ogóle. Znam to z autopsji, że przebieg i stan silnika to główne przyczyny zużycia oleju (wyżej wspomniany Fiat Tempra - spalał i gubil duużo oleju a wymiana pierścieni, uszczelniaczy, gumek zaworowych itp w moim przypadku wyniosła by więcej niż wartoć Fiacikaalukard pisze:AFN jest tak stworzony ze musi brac olej![]()
i nic na to nie poradzimy
ja dolewam ~ pol litra na 10tys km

Z koleii Ford Mondeo, którego mialem przed A6 od wymiany do wymiany co 15 tys km w ani razu, nigdy nie musiałem robić dolewek tak samo jak w obecnej A6 i oby tak dalej było

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
zgodze sie ze litr to troche duzo dolewki na 10tys km
tylko zaglab sie w nasza odme to zrozumiesz dlaczego "ten typ tak ma" ze sila zeczy musi spalac olej
ja dolewam jak pisalem pol litra ale...
mam wyciek z pod sroby dekla zaworow i z podstawy filtra oleju
narazie tego nie robie bo uszczelniane na sile silnika raczej nie ma sensu
zrobie to po zimie ......
gdy.....
przyjdzie czas na wymiane rozrzadu , :arrow: pompy wtryskowej :!:
:mrgreen:
i zobacze ile moj tak naprawde tego oleju wcina
tylko zaglab sie w nasza odme to zrozumiesz dlaczego "ten typ tak ma" ze sila zeczy musi spalac olej
ja dolewam jak pisalem pol litra ale...
mam wyciek z pod sroby dekla zaworow i z podstawy filtra oleju
narazie tego nie robie bo uszczelniane na sile silnika raczej nie ma sensu
zrobie to po zimie ......
gdy.....
przyjdzie czas na wymiane rozrzadu , :arrow: pompy wtryskowej :!:

i zobacze ile moj tak naprawde tego oleju wcina