Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 1.9 TDI AFN] Ile oleju może brać silnik?

Silniki wysokoprężne
Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Rocznik: 2003
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

[C5 1.9 TDI AFN] Ile oleju może brać silnik?

Post autor: Robson » 21 maja 2008, 22:34

Mam pytanko:

Zmieniłem olej, przejechalem 10000mil (16000km) i przez ten czas dolałem niecałe 2 litry oleju, teraz bedzie znowu wymiana.
Nie mam pojęcia czy to dużo czy mało.
Czy jest jakaś na to norma?
Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL

macieja910

Post autor: macieja910 » 21 maja 2008, 22:35

To jest norma raczej, ale radze robic mniejsze przebiegi miedzy wymianami ;-)

Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Rocznik: 2003
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

Post autor: Robson » 21 maja 2008, 22:39

To nie czekać aż mi sie zapali service oil? :shock:
Full Led i Full Led Matrix A6Klub.PL / A7Klub.PL

macieja910

Post autor: macieja910 » 21 maja 2008, 23:40

Ja nie czekam :-) wiesz jak wolisz :-D Nie wiem jak w dieslu u ciebie ale ja zmieniam co 11 - 12 tys. i nie czekam az zapali mi sie kontrolka ;-)

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 28 maja 2008, 22:36

No ja w dieslu zmieniam co 10 tys no maximum 12 tys.

Chociaz mowia ze do 15tys mozna jezdzic ale ja kocham wiec daje im ta przyjemnosc czucia swiezego oleju w silniku co 10 tys

Pozdro
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 12 gru 2009, 19:22

a tak z ciekawosci ile oleju wchodzi?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 12 gru 2009, 20:17

Ja wymieniam co 10 tysi i u mnie od wymiany do wymiany nic nie dolewam i po 10 tys km na bagnecie trudno zaobserowować jakiś spadek poziomu oleju

Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, autko dostało nowe uszczelniacze zaworowe :) chociaż zanim dostało te nowe uszczelniacze to mięzy wymianami też nie robiłem dolewek.

Kiedyś we Fiacie Tempra dolewałem 1 litr oleju na 500km :mrgreen: Przy prędkościach powyżej 100km z tyłu niebieska mgła. W traskę do Torunia do bagażnika brałem 4 litry oleju na dolewki <rotfl>

[ Dodano: 2009-12-12, 20:20 ]
slawekl98 pisze:a tak z ciekawosci ile oleju wchodzi?
Ja kupuje 4 litry i wlewam całość, na bagnecie stan jest jakby "pół na pół".

Mnie bardziej martwi kontrolka oleju a raczej je brak :/ Nie mam FISa i po przekręceniu zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki łącznie z kontrolką ciśnienia oleju lecz po kilku sek nawet bez odpalania silnika wszystkie kontrolki gasną łącznie z tą od oleju :roll: :evil: :-x
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 gru 2009, 22:42

AFN jest tak stworzony ze musi brac olej <ok>
i nic na to nie poradzimy

ja dolewam ~ pol litra na 10tys km

[ Dodano: 2009-12-12, 22:43 ]
Robson pisze:To nie czekać aż mi sie zapali service oil? :shock:
to jak na vagu ustawil bym ci ze service oil bedzie zapalal ci sie po 50tys km to tez bys tak wymienial ?? :shock: :oops: :oops:

dales du..... :-?

[ Dodano: 2009-12-12, 22:44 ]
slawekl98 pisze:a tak z ciekawosci ile oleju wchodzi?
3,8 wiadomo ze nigdy nie scieknie wszystko i wlewam zawsze 3,6 pozniej ewentualnie koryguje

[ Dodano: 2009-12-12, 22:47 ]
eneron pisze:Ja wymieniam co 10 tysi
i to jest max przy tak malej ilosci oleju w silniku
zreszta zauwazylem ze wiekszosc olei traci swoje wlasciwosci juz przy 8tys km :-/

eneron pisze: Ja kupuje 4 litry i wlewam całość, na bagnecie stan jest jakby "pół na pół".
:shock: :shock: :shock: :shock:

albo masz bagnet nie z AFN albo .....

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 12 gru 2009, 22:48

alukard pisze:
eneron pisze: Ja kupuje 4 litry i wlewam całość, na bagnecie stan jest jakby "pół na pół".
:shock: :shock: :shock: :shock:

albo masz bagnet nie z AFN albo .....
że co ??????????

Jutro postaram się pstryknąć foto z poziomem oleju na bagnecie ;-)
alukard pisze:AFN jest tak stworzony ze musi brac olej <ok>
i nic na to nie poradzimy

ja dolewam ~ pol litra na 10tys km
No to, że KAÂŻDY silnik zużywa jakieś tam ilości oleju to normalne ale nei tyle, żeby miedzy wymianami dolewać aż 1 czy 2 litry. Zużycie nadmiernie oleju przez silnik nie jest regułą "bo ten typ tak ma" nasze AFN nie są nowe, często przebiegi mają po 400 tys km i więcej, olej może się spalać przez zużyte pierścienie, przez twarde nieszczelne uszczelaniacze zaworowe, turbina może puszczać olej, jakieś wycieki, których bez zdjęcia osłony nie widać bo nie zostaje plama pod autem itp itd różnych przyczyn może być wiele i dużo ma do tego stan i zużycie silnika. W jednym będzie żarł olej jak głupi bo silnik jest już mocno zużyty w innym mniej lub prawie w ogóle. Znam to z autopsji, że przebieg i stan silnika to główne przyczyny zużycia oleju (wyżej wspomniany Fiat Tempra - spalał i gubil duużo oleju a wymiana pierścieni, uszczelniaczy, gumek zaworowych itp w moim przypadku wyniosła by więcej niż wartoć Fiacika :-) )

Z koleii Ford Mondeo, którego mialem przed A6 od wymiany do wymiany co 15 tys km w ani razu, nigdy nie musiałem robić dolewek tak samo jak w obecnej A6 i oby tak dalej było <piwo>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 gru 2009, 08:35

zgodze sie ze litr to troche duzo dolewki na 10tys km

tylko zaglab sie w nasza odme to zrozumiesz dlaczego "ten typ tak ma" ze sila zeczy musi spalac olej

ja dolewam jak pisalem pol litra ale...
mam wyciek z pod sroby dekla zaworow i z podstawy filtra oleju
narazie tego nie robie bo uszczelniane na sile silnika raczej nie ma sensu
zrobie to po zimie ......
gdy.....
przyjdzie czas na wymiane rozrzadu , :arrow: pompy wtryskowej :!: <ok> :mrgreen:

i zobacze ile moj tak naprawde tego oleju wcina

AndreD83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 28 paź 2009, 15:37
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: AndreD83 » 21 gru 2009, 18:52

Ja mam AVG 1.9tdi od kupna zrobiłem 2500 km i mam już prawie minimum na bagnecie.
Masakra :-x
Auto ma prawie 390 tys na zegarze.
Od 6 lat jest podkręcony do 130 KM może to dlatego takie zużycie teraz jest.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 21 gru 2009, 18:57

Kiedyś czytałem, że koncern VW dopuszcza zużycie oleju na poziomie 1l na 1000km :!: :!: :!: :!: :!: Napiszę jeszcze raz słownie: JEDEN LITR NA TYSIÂĄC KILOMETRÓW. Także patrząc pod to, to nasze autka jeszcze mało palą oleju...

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 21 gru 2009, 19:09

eneron pisze:Nie mam FISa i po przekręceniu zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki łącznie z kontrolką ciśnienia oleju lecz po kilku sek nawet bez odpalania silnika wszystkie kontrolki gasną łącznie z tą od oleju
jesli chodzi o te kontrolki to wszystko jest w najlepszym porządku, ;-) tak ma być

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 gru 2009, 09:01

AndreD83 pisze:Ja mam AVG 1.9tdi od kupna zrobiłem 2500 km i mam już prawie minimum na bagnecie.
Masakra :-x
Auto ma prawie 390 tys na zegarze.
Od 6 lat jest podkręcony do 130 KM może to dlatego takie zużycie teraz jest.
tylko powiedz mi ile masz wyciekow :mrgreen:

AndreD83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 28 paź 2009, 15:37
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: AndreD83 » 22 gru 2009, 09:55

Patrząc z góry to silnik jest czysty jak łza.
Plam pod autem też nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja