Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 01 gru 2009, 11:50

Masz w zupełności rację arekjask
arekjask pisze:Dobrze, że wypowiedziałeś się wprost o tym, co należałoby wymienić w silniku. Dla wielu osób to prostszy przekaz niż dywagacje na temat technicznych aspektów budowy silnika (ja lubię wiedzieć, co mam pod maską, ale inni chcą tylko wygodnie dojechać "z punktu A do punktu B").

Mam nadzieję, że nasza dyskusja przyda się wszystkim, którzy planują zakup aut z tymi silnikami z tych roczników i tym, którzy już je mają.
Ja też przez cały czas śledzę tematy związane z tym silnikiem, gdyż taki właśnie mnie interesuje, jednakże tak jak napisałeś
arekjask pisze:Ja sam zamierzałem kupić taki silnik (3.0TDI Avant z 2005r), ale zabrakło trochę kasy. Teraz widzę, że musiałbym przygotować worek talarów na "pakiet startowy", żeby jeździć bez stresu, że coś się może stać.
i niestety widzę, że bez tych talarów to nic nie da się zrobić - albo trzeba je mieć na "pakiet startowy", albo na nowszy rocznik! :cry:

No i jeszcze te wtryski!!!! :cry:

jaro850
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: Mazowieckie

Wymiana rozrządu w 3.0TDI

Post autor: jaro850 » 17 gru 2009, 15:27

Witajcie

Jestem świeżo po wymianie rozrządu w swoim 3.0TDI. Po wymianie silnik cicho zapala (problem hałasu napinaczy został wyeliminowany) . W linkach zamieściłem fotki z wymiany rozrządu. Zainteresowanych wymianą rozrządu w rozsądnych pieniądzach proszę o kontakt emailowy. jaro850@gmail.com

Pozdrawiam.
Jaro850

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jaro850T5

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 18 gru 2009, 09:02

panowie, od kilkunastu dni przygladam sie temu postowi, przeczytalem go od poczatku do konca.. i halasliwa praca rozrzadu przez kilka sekund po rozruchu wg tego co napisane w instrukcji.. jest niczym groznym!!:)

zrozumialem kontrukcje napinaczy lancuszka i wydalo mi sie od razu to logiczne, ze olej potrzebuje cisnienia, zeby napinac z wlasicwa sila naciagu!

mimo, ze jestem nowy.. nie rozumie, czemu taki poploch niektorzy sieja z tym konczacym sie lancuszkiem, czy napinaczem :mrgreen:

oto link do tego co w instrukkcji:))


<ok> Obrazek

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 gru 2009, 12:33

pama pisze:panowie, od kilkunastu dni przygladam sie temu postowi, przeczytalem go od poczatku do konca.. i halasliwa praca rozrzadu przez kilka sekund po rozruchu wg tego co napisane w instrukcji.. jest niczym groznym!!:)

zrozumialem kontrukcje napinaczy lancuszka i wydalo mi sie od razu to logiczne, ze olej potrzebuje cisnienia, zeby napinac z wlasicwa sila naciagu!

mimo, ze jestem nowy.. nie rozumie, czemu taki poploch niektorzy sieja z tym konczacym sie lancuszkiem, czy napinaczem :mrgreen:

oto link do tego co w instrukkcji:))


<ok> Obrazek
kolego ale to nie jest jakas kosztowna naprawa

poprostu kupujesz samochod slyszysz napinacz to wymieniasz

koszt ori czesci w aso razem z robota to 1600zl czyli jak w przypadku zakupu innego auta i jego wymiana

wymienisz i bedziesz mial spokoj na kolejne 150tys

ja tez poniekad nie rozumie po co to wymieniac
bo logiczne ze jak cos nie ma oleju musi halasowac

zobaczymy po kilku tys km co sie dzieje u ludzi ktorzy ten napinacz wymienili

temat napewno bedzie caly czas goroacy i to pewnie pare lat ....

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana rozrządu w 3.0TDI

Post autor: ArabaT » 18 gru 2009, 13:00

jaro850 pisze:Witajcie

Jestem świeżo po wymianie rozrządu w swoim 3.0TDI. Po wymianie silnik cicho zapala (problem hałasu napinaczy został wyeliminowany) . W linkach zamieściłem fotki z wymiany rozrządu. Zainteresowanych wymianą rozrządu w rozsądnych pieniądzach proszę o kontakt emailowy. jaro850@gmail.com

Pozdrawiam.
Jaro850
A może rozwiniesz pojęcie "rozsądnych".

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu w 3.0TDI

Post autor: pama » 18 gru 2009, 13:21

ArabaT pisze:
A może rozwiniesz pojęcie "rozsądnych".
ja w swoim 8N wymienilem za rozsadne 860PLN netto <ok>
ale sam jestem ciekawy tej kwoty :)

jaro850
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: Mazowieckie

3.0 TDI- wymiana rozrządu

Post autor: jaro850 » 18 gru 2009, 13:47

Witajcie
alukard pisze:kolego ale to nie jest jakas kosztowna naprawa

poprostu kupujesz samochod slyszysz napinacz to wymieniasz

koszt ori czesci w aso razem z robota to 1600zl czyli jak w przypadku zakupu innego auta i jego wymiana

wymienisz i bedziesz mial spokoj na kolejne 150tys

ja tez poniekad nie rozumie po co to wymieniac
bo logiczne ze jak cos nie ma oleju musi halasowac

zobaczymy po kilku tys km co sie dzieje u ludzi ktorzy ten napinacz wymienili

temat napewno bedzie caly czas goroacy i to pewnie pare lat ....
W silnikach w których rozrząd został zmieniony problem nie powróci. Nowe napinacze posiadają zawory zwrotne oleju, są przekonstruowane technicznie, posiadają inny materiał ślizgaczy. Powiem jedno pierwszy raz w życiu widziałem żeby plastik wytarł metal. A tak właśnie jest w starych napinaczach rozrządu. Kwestię trzeba nie trzeba wymieniać rozrządu pozostawię każdemu do własnej oceny i decyzji. Wiem jedno patrząc na zużycie tłoczków w napinaczach widać iż nadmiernie pracują przy rozruchu co nie służy łańcuchom, w konsekwencji może nastąpić przeskok łańcucha a czym to grozi każdy wie. Najbardziej zużyta powierzchnia tłoczka jest na najmniejszym napinaczu na głównym łańcuchu synchronizującym wał korbowy z kołami pośrednimi wałków rozrządu (przenosi on największe obciążenia) Niestety żeby wymienić ten mały napinacz trzeba wyjąć jednostkę napędową wraz z skrzynią biegów z samochodu.

Pozdrawiam
Jaro850

Obrazek
Obrazek
Jaro850T5

Darek218
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 17 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Darek218 » 18 gru 2009, 17:08

Witam.
Chyba niepotrzebnie przeczytałem ten post "od dechy do dechy".
Jestem właścicielem omawianego egzemplarza z 2005 roku, zakupiony w lipcu tego roku.
Tyle, że nie słychać tego hałasu przy rozruchu silnika albo jestem przygłuchy.
Za to przy porannym rozruchu spaliny wydobywają się spod maski przedniej... hehe to " chyba ÂŹLE" cóż...
Muszę zaznaczyć iż moje cacko ma dość spory przebieg zbliżający się do 200k.
W poniedziałek wybieram się do ASO na przegląd , popytam się co oni mi powiedzą i podzielę się z Wami info.
Choć to nie na temat, ale doradźcie, czy wymieniać olej w skrzyni, czy nie?
W ASO twierdzą, że w Tiptronic-u się nie wymienia.
Pozdrawiam
Darek

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 18 gru 2009, 18:50

Jeśli te spaliny to po lewej stronie silnika i z zew. wypada tak raczej z tyłu lewego koła to włącza Ci się dogrzewanie silnika. Tak powinno byc.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 21 gru 2009, 11:14

pama pisze:panowie, od kilkunastu dni przygladam sie temu postowi, przeczytalem go od poczatku do konca.. i halasliwa praca rozrzadu przez kilka sekund po rozruchu wg tego co napisane w instrukcji.. jest niczym groznym!!:)

zrozumialem kontrukcje napinaczy lancuszka i wydalo mi sie od razu to logiczne, ze olej potrzebuje cisnienia, zeby napinac z wlasicwa sila naciagu!

mimo, ze jestem nowy.. nie rozumie, czemu taki poploch niektorzy sieja z tym konczacym sie lancuszkiem, czy napinaczem :mrgreen:

oto link do tego co w instrukkcji:))
Kolego, nie wprowadzaj innych w błąd!

W instrukcji jest napisane:
Po uruchomieniu zimnego silnika, jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie.

Problem jest z napinaczami łańcuchów rozrządu, a nie z "dzwonieniem" zaworów! Mówiąc po żołniersku ;-) : zawory masz na górze silnika, a napinacze łańcuchów są z tyłu silnika, od strony kabiny.

W wielu postach pojawia się informacja, że te napinacze w pierwszych modelach C6 były wadliwe.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

pezar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:15
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: pezar » 03 sty 2010, 10:15

witam od paru miesięcy jestem posiadaczem a6 3,0tdi imam taki sam problem przy zapaleniu czy zimny czy ciepły słychać trajkot czyli znaczy że powinienem zmienić napinacze górne czy lepiej wymienic cały rozrzad :?: :?: ,a jaro850 podaj jakieś namiary bo też bym skożystał z kogoś co juz to robił .

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 05 sty 2010, 18:33

pezar pisze:witam od paru miesięcy jestem posiadaczem a6 3,0tdi imam taki sam problem przy zapaleniu czy zimny czy ciepły słychać trajkot czyli znaczy że powinienem zmienić napinacze górne czy lepiej wymienic cały rozrzad :?: :?:
Według tego, co ludzie piszą na tym forum, problemem są same napinacze łańcuchów, wymiana całego rozrządu nie jest wymagana. Lepiej wymienić wszystkie (górne i dolny).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

piotr.82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sty 2010, 18:11
Lokalizacja: lodz

Post autor: piotr.82 » 18 sty 2010, 18:03

no to jeszcze ja ddolacze do wasz z tym samym problemem przy rozruchu
W12

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 19 sty 2010, 08:29

arekjask pisze:
pama pisze: oto link do tego co w instrukkcji:))
Kolego, nie wprowadzaj innych w błąd!

W instrukcji jest napisane:
Po uruchomieniu zimnego silnika, jego praca chwilowo może być głośniejsza, ponieważ w układzie hydraulicznej kompensacji luzów zaworów musi się najpierw wytworzyć ciśnienie.

no to wybaczcie, zle zrozumialem co napisali w instrukcji.

Przegladalem kilka innych aut.. i.. po kilkakroc wsluchiwalem sie w odlgos silnika.. nie dotarlo do mnie zadne niepokojace brzmienie. Auta mialy od 93k do 130k km :shock:

czolgista778
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2009, 08:49
Lokalizacja: Amsterdam

Post autor: czolgista778 » 23 sty 2010, 10:35

Panowie mam pytanie, mój tato jeździ A6ką 3.0TDI z 2005r. i 194tyś na liczniku i przy zapalaniu zawsze słychać takie "puknięcie" spod maski tak jakby o plastik czy to normalne ? Potem chodzi już ok, nic złego się nie dzieje.

Powiem wam że mechanicznie jest ok ale elektronika woła o pomstę do nieba, po zdjęciu dolnej osłony silnika (auto jest obniżone, uderzył w śpiącego policjanta i osłona poszła się kochać), i ACC przestało działać, wczoraj się pokazał jakiś parking brake error (wystarczyło włączyć i wyłączyć ręczny i przeszło),komunikat o klockach hamulccowych (moze 10tys maja przejechane :shock:) .Parktronic się zawiesił i cały czas piszczy (komputer nic nie pokazuje) .10-15 tys po przeglądzie już ma luzy na kierownicy, plastiki we wnętrzu się wycierają, szkoda że jest wyraźnie gorsza jakościowo od C5.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga