Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 23 sty 2010, 18:18

To chyba jakaś Audica z"demobilu"! Znam mnóstwo ludzi, którzy maja A6 C6 i nic takiego im się nie dzieje!

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 16 maja 2010, 03:53

:) :) :)

To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 17 maja 2010, 15:14

arekjask pisze:
Praulinka pisze:Zobaczymy co będzie dalej :)
Odwiedź ten wątek za jakieś 20 - 30 tys. km. i napisz, co słychać pod maską. Silnik, czy napinacz ;-) ?
No i wyszło na twoje :)

Znowu słychać napinacz. Nie wiem tylko czy ten co wymieniałem, czy drugi. Jutro dzwonię do ASO, zobaczymy jak wygląda sprawa gwarancji na tą ich wymianę...

Nie pamiętam ile miałem jak wymieniałem, chyba coś koło 180tyś. km, czyli przejechałem 35tyś bez rzępolenia.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 17 maja 2010, 15:22

Praulinka, i jak znowu ten sam napinacz? czy teraz druga strona?

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 18 maja 2010, 00:47

Praulinka pisze: Znowu słychać napinacz. Nie wiem tylko czy ten co wymieniałem, czy drugi. Jutro dzwonię do ASO, zobaczymy jak wygląda sprawa gwarancji na tą ich wymianę...
Jak ten sam to chyba znowu do Turbo ktoś musi napisać co by Kluczyk się wypowiedział :)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 18 maja 2010, 14:24

Kolega wymienił napinacze i po 37 tys zaczeło sie na nowo...

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 18 maja 2010, 14:31

ale wyminil dwa? moze to drugi zaczal chalasowac?

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 19 maja 2010, 09:26

Dwa górne :-D
ten silnik juz tak po prostu ma

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 19 maja 2010, 09:37

Pablo200 pisze:Dwa górne :-D
ten silnik juz tak po prostu ma
Nie wymieniałem dwóch, tylko jeden, ten który został przekonstruowany w SPAM do mojego rocznika auta. Jakby się przeczytało mój wpis kilka stron wcześniej nie byłoby wątpliwości.
Może dzisiaj wpadnę do ASO, ale jestem na 100% pewny, że każą mi teraz wymienić ten drugi, a nie mam na to czasu do czerwca (urlop :) ) że coś się okaże za 2-3 tygodnie.

Oczywiście problem jest taki jak poprzednio, napinacz słychać 2 sekundy po odpaleniu, potem cisza, że nie zamierzam się tym przejmować.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 08 cze 2010, 19:52

Praulinka pisze:
Pablo200 pisze:Dwa górne :-D
ten silnik juz tak po prostu ma
Nie wymieniałem dwóch, tylko jeden, ten który został przekonstruowany w SPAM do mojego rocznika auta. Jakby się przeczytało mój wpis kilka stron wcześniej nie byłoby wątpliwości.
Może dzisiaj wpadnę do ASO, ale jestem na 100% pewny, że każą mi teraz wymienić ten drugi, a nie mam na to czasu do czerwca (urlop :) ) że coś się okaże za 2-3 tygodnie.

Oczywiście problem jest taki jak poprzednio, napinacz słychać 2 sekundy po odpaleniu, potem cisza, że nie zamierzam się tym przejmować.
Ten drugi slychac jest inaczej niema metalicznego dzwieku tylko tak jak by byl luzny lancuch.

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 01 lip 2010, 11:15

Przeczytalem watek od dechy do dechy i jestem głupszy niż przed przeczytaniem. Nie wiem czy wymieniać czy nie.Jeśli wymieniać to tylko górne czy cały rozrząd?? Poza tym nie mam pojęcia jakie są ceny wymiany poza ASO bo w ASO wiem. Kto oprócz ASO wymieni rozrząd dobrze i rzetelnie Danecki, Sopa?? Znam ich tylko z opowieści, ale nie miałem styczności. Czy są bardzo rzetelni w swojej pacy?? Tyle pytań a tak mało odp :P Ale i tak moja niunia mi się strasznie podoba i cudownie mi się nią jeździ, dlatego chcę jej dać to co najlepsze :P i o pomoc proszę Was moi koledzy. Dziekuję za odp.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 01 lip 2010, 14:56

mest1987 pisze:.Jeśli wymieniać to tylko górne czy cały rozrząd?? Poza tym nie mam pojęcia jakie są ceny wymiany
Wymienić należy oczywiście cały kompletny rozrząd, bo jak wymienisz tylko "górę" to nie masz pewności, że nie przeskoczy ci łańcuch na dole. Wymiana jest tak kosztowna, że trzeba rozważyć nie wymienianie a w przypadku awarii wymianę całego silnika. Koszt będzie podobny, a za tą kasę kupisz silnik nowszej konstrukcji (ASB). Generalnie żeby przeskoczył łańcuch trzeba mieć dość dużego pecha, jednak niestety takie sytuację się zdarzają...

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 01 lip 2010, 17:07

Wiem, że są kosztowne chodziło mi o konkretne kwoty i osoby które podejmują się takich napraw. Ile np. taka naprawa kosztuje u Sopy robił ktos?? Chodzi mi konkrety.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 01 lip 2010, 19:57

Najszybszy i najskuteczniejszy sposób to zadzwonić do niego (Sopy) i zapytać ;-)
Dowiadywałem się o same części do kompletnego rozrządu około 3 tyg temu, to powiedziano mi tak:
- Mechanik, który zamawiał by kompletny rozrząd rozmawiał przy mnie przez tel. to otrzymał cenę ok. 6.000,- (plus minus 500zł) + robocizna ok. 1.500 - 2.000 + uzupełnienie płynów.
- ASO - powiedzieli mi koszt części 3.500,- domyślam się, że nie policzyli tego wszystkie co mechanik + robocizna ok. 4.000 w zależności co by dokładnie wymieniali i ile czasu by to im zajęło. W kosztorysie z ASO dostałem m.in. Wyjęcie motoru (2000n netto), aby wyjąć motor trzeba demontować pas przedni (200 netto) i jeszcze jakieś inne elementy (około 4, gdzie za każdy demontaż płacisz). Do tego wszystkie nowe uszczelki, a one nie kosztują po 5zł i śruby

Do tego po demontażu silnika uzupełnić płyny (wspomaganie, silnik, skrzynia, chłodnica, klima).

Pamiętaj, że w ASO masz gwarancję, ale wymiana pociągnie grubo... Spróbuj dostać namiar na głównego mechanika z ASO i dowiedzieć się, czy może zrobić to "po godzinach" za normalne pieniądze.

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 05 lip 2010, 14:23

Rozmowiałem dzisiaj ze znajomym który pracuje w ASO w NIemczech i powiedział mi, że ten problem jest im dobrze znany i jeśli wymieniać to napinacze na górze nic nie wspominał o dole mimo że pytałem go o to więc sam już nie wiem o co tam chodzi, ale chyba się zdecyduję na wymianę górnych napinaczy tylko nie wiem gdzie?? ASO czy SOPA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga