[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
No i wyszło na twojearekjask pisze:Odwiedź ten wątek za jakieś 20 - 30 tys. km. i napisz, co słychać pod maską. Silnik, czy napinacz ?Praulinka pisze:Zobaczymy co będzie dalej
Znowu słychać napinacz. Nie wiem tylko czy ten co wymieniałem, czy drugi. Jutro dzwonię do ASO, zobaczymy jak wygląda sprawa gwarancji na tą ich wymianę...
Nie pamiętam ile miałem jak wymieniałem, chyba coś koło 180tyś. km, czyli przejechałem 35tyś bez rzępolenia.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
Jak ten sam to chyba znowu do Turbo ktoś musi napisać co by Kluczyk się wypowiedziałPraulinka pisze: Znowu słychać napinacz. Nie wiem tylko czy ten co wymieniałem, czy drugi. Jutro dzwonię do ASO, zobaczymy jak wygląda sprawa gwarancji na tą ich wymianę...
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Nie wymieniałem dwóch, tylko jeden, ten który został przekonstruowany w SPAM do mojego rocznika auta. Jakby się przeczytało mój wpis kilka stron wcześniej nie byłoby wątpliwości.Pablo200 pisze:Dwa górne :-D
ten silnik juz tak po prostu ma
Może dzisiaj wpadnę do ASO, ale jestem na 100% pewny, że każą mi teraz wymienić ten drugi, a nie mam na to czasu do czerwca (urlop ) że coś się okaże za 2-3 tygodnie.
Oczywiście problem jest taki jak poprzednio, napinacz słychać 2 sekundy po odpaleniu, potem cisza, że nie zamierzam się tym przejmować.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazury
Ten drugi slychac jest inaczej niema metalicznego dzwieku tylko tak jak by byl luzny lancuch.Praulinka pisze:Nie wymieniałem dwóch, tylko jeden, ten który został przekonstruowany w SPAM do mojego rocznika auta. Jakby się przeczytało mój wpis kilka stron wcześniej nie byłoby wątpliwości.Pablo200 pisze:Dwa górne :-D
ten silnik juz tak po prostu ma
Może dzisiaj wpadnę do ASO, ale jestem na 100% pewny, że każą mi teraz wymienić ten drugi, a nie mam na to czasu do czerwca (urlop ) że coś się okaże za 2-3 tygodnie.
Oczywiście problem jest taki jak poprzednio, napinacz słychać 2 sekundy po odpaleniu, potem cisza, że nie zamierzam się tym przejmować.
Przeczytalem watek od dechy do dechy i jestem głupszy niż przed przeczytaniem. Nie wiem czy wymieniać czy nie.Jeśli wymieniać to tylko górne czy cały rozrząd?? Poza tym nie mam pojęcia jakie są ceny wymiany poza ASO bo w ASO wiem. Kto oprócz ASO wymieni rozrząd dobrze i rzetelnie Danecki, Sopa?? Znam ich tylko z opowieści, ale nie miałem styczności. Czy są bardzo rzetelni w swojej pacy?? Tyle pytań a tak mało odp :P Ale i tak moja niunia mi się strasznie podoba i cudownie mi się nią jeździ, dlatego chcę jej dać to co najlepsze :P i o pomoc proszę Was moi koledzy. Dziekuję za odp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Wymienić należy oczywiście cały kompletny rozrząd, bo jak wymienisz tylko "górę" to nie masz pewności, że nie przeskoczy ci łańcuch na dole. Wymiana jest tak kosztowna, że trzeba rozważyć nie wymienianie a w przypadku awarii wymianę całego silnika. Koszt będzie podobny, a za tą kasę kupisz silnik nowszej konstrukcji (ASB). Generalnie żeby przeskoczył łańcuch trzeba mieć dość dużego pecha, jednak niestety takie sytuację się zdarzają...mest1987 pisze:.Jeśli wymieniać to tylko górne czy cały rozrząd?? Poza tym nie mam pojęcia jakie są ceny wymiany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Najszybszy i najskuteczniejszy sposób to zadzwonić do niego (Sopy) i zapytać
Dowiadywałem się o same części do kompletnego rozrządu około 3 tyg temu, to powiedziano mi tak:
- Mechanik, który zamawiał by kompletny rozrząd rozmawiał przy mnie przez tel. to otrzymał cenę ok. 6.000,- (plus minus 500zł) + robocizna ok. 1.500 - 2.000 + uzupełnienie płynów.
- ASO - powiedzieli mi koszt części 3.500,- domyślam się, że nie policzyli tego wszystkie co mechanik + robocizna ok. 4.000 w zależności co by dokładnie wymieniali i ile czasu by to im zajęło. W kosztorysie z ASO dostałem m.in. Wyjęcie motoru (2000n netto), aby wyjąć motor trzeba demontować pas przedni (200 netto) i jeszcze jakieś inne elementy (około 4, gdzie za każdy demontaż płacisz). Do tego wszystkie nowe uszczelki, a one nie kosztują po 5zł i śruby
Do tego po demontażu silnika uzupełnić płyny (wspomaganie, silnik, skrzynia, chłodnica, klima).
Pamiętaj, że w ASO masz gwarancję, ale wymiana pociągnie grubo... Spróbuj dostać namiar na głównego mechanika z ASO i dowiedzieć się, czy może zrobić to "po godzinach" za normalne pieniądze.
Dowiadywałem się o same części do kompletnego rozrządu około 3 tyg temu, to powiedziano mi tak:
- Mechanik, który zamawiał by kompletny rozrząd rozmawiał przy mnie przez tel. to otrzymał cenę ok. 6.000,- (plus minus 500zł) + robocizna ok. 1.500 - 2.000 + uzupełnienie płynów.
- ASO - powiedzieli mi koszt części 3.500,- domyślam się, że nie policzyli tego wszystkie co mechanik + robocizna ok. 4.000 w zależności co by dokładnie wymieniali i ile czasu by to im zajęło. W kosztorysie z ASO dostałem m.in. Wyjęcie motoru (2000n netto), aby wyjąć motor trzeba demontować pas przedni (200 netto) i jeszcze jakieś inne elementy (około 4, gdzie za każdy demontaż płacisz). Do tego wszystkie nowe uszczelki, a one nie kosztują po 5zł i śruby
Do tego po demontażu silnika uzupełnić płyny (wspomaganie, silnik, skrzynia, chłodnica, klima).
Pamiętaj, że w ASO masz gwarancję, ale wymiana pociągnie grubo... Spróbuj dostać namiar na głównego mechanika z ASO i dowiedzieć się, czy może zrobić to "po godzinach" za normalne pieniądze.
Rozmowiałem dzisiaj ze znajomym który pracuje w ASO w NIemczech i powiedział mi, że ten problem jest im dobrze znany i jeśli wymieniać to napinacze na górze nic nie wspominał o dole mimo że pytałem go o to więc sam już nie wiem o co tam chodzi, ale chyba się zdecyduję na wymianę górnych napinaczy tylko nie wiem gdzie?? ASO czy SOPA
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga