Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2,5TDI C5] zmielona MYSZ-ka w układzie rozrządu.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

[A6 2,5TDI C5] zmielona MYSZ-ka w układzie rozrządu.

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 14:23

Witam..
Jak w temacie, trochę to może dziwne i śmieszne ale prawdziwe :-P dzisiaj rano przy "próbie" odpalenia samochodu coś dziwnie chrupneło, ponowiłem próbę i już bez żadnego podejrzanego odgłosu silnik nie odpalił :-/ na chwile pojawiła sie na FIS kontrolka oleju na czerwono, nie kręciłem wiec dalej. Nie czekając długo otworzyłem maske i z latarką w reku zaczynam oględziny...

Filtr powietrza, osłony górne rozrządu OUT i co widze, owinięte resztki myszy wokół paska napędzajacego pompę wtryskową oraz paska rozrządu strona lewa ! Wspólnie z kolega recznie obracając kołami rozrządu wyczyścilismy z resztek ( flaki itp. ) paski i koła. Po w/w czynnościach próba odpalenia, bez skutku ! ! !

Pytanie:
-Czego mogę sie spodziewać po wizycie u mechanika ? (umówiłem sie juz na diagnoze).
-Czy mogło sie coś poważnie uszkodzić przy probie odpalenia ?
-Czy moge holować samochód na wyłączonym silniku (odległość 8km)
-Na jakie ew. wymiany moge sie wczesniej przygotowac (zakupić, zamówić) ?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2010, 22:24 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 04 gru 2009, 14:56

jaka masz skrzynie biegów ??

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 04 gru 2009, 15:01

mysz w rozrządzie- nie źle. nie jestem fachowcem ale może pasek przeskoczył o jeden ząbek. co do holowania to może być ciekawie ponieważ bez działającego silnika nie masz wspomagania kierownicy i hamulców. Więc trzeba będzie się nasiłować, żeby kręcić kierownicą, jak również przy hamulcach też będziesz musiał mocniej wduszać pedał.
Zakup części pozostaw do momentu diagnozy przez mechanika.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 15:02

alukard pisze:jaka masz skrzynie biegów ??
manual 6 biegów

pojęcia nie mam żadnego do czego sie teraz przyczepić, na pewno trzeba bedzie rozebrac przód i dojść do całego rorządu (poki co wizualnie mam górną część). Moze na spodzie coś jeszcze sie owineło :-P tylko ze ręcznie na 2 klucze 24 obróciłem z kolegą cały rozrząd, wydawało by sie ze nic nie blokuje... przy przeskoczeniu mogło by nie odpalić ? Może sam pasek pompy wtryskowej, on jest zdecydowanie mniejszy ale z kolei napinacz jest bardzo blisko i cięzko mi to sobie wyobrazic... :-/

Obrazek

tam gdzie zaznaczyłem na czerwono było co czyścić :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
ziuta94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:21
Lokalizacja: Mikołajewo

Post autor: ziuta94 » 04 gru 2009, 15:33

Witam kolego! Ja też mam 2,5 TDI 6 biegów. Miałem też podobny problem gdyż chciałem wyjechać w nocy (dokładnie od dzisiaj 1 miesiąc) po inne auto (500km ode mnie) postanowiłem posprawdzać czy wszystko działa i jest sprawne (płyny, hamulce, światła). Odkręciłem filtr powietrza aby wymieni wkład filtra na nowy i musiałem pozmieniać światła postojowe na białe ponieważ miałem niebieskie i się bałem o policję że mi zabiorą dowód na trasie. Jeszcze wyciągnąłem akumulator żeby go podładować ponieważ był trochę słaby. Gdy włożyłem akumulator, odpaliłem i podjechałem pod bramę. Poszedłem po jakiejś 1 godzinie odpalić samochód żeby się rozgrzał przed wyjazdem. Samochód kręcił i tak jakby w ogóle paliwa nie dostawał. Kręcił kręcił ale nie odpalił. Więc pożyczyłem samochód od kolegi i pojechałem po samochód. Nazajutrz zadzwoniłem do mechanika co by mogło się stać. Mechanik powiedział że mam przywieźć samochód do niego ponieważ trudno jest zgadnąć co jest pacjentowi jeżeli go nie widzi, powiedział że jak będę go holował to mam włączyć 3 bieg i delikatnie spróbować zaciągnąć i gdy tak zrobiłem samochód odpalił i chodzi do dzisiaj.

Spróbuj też zaciągnąć na 3 biegu może odpali. :-)

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 15:38

ziuta94 pisze:Spróbuj też zaciągnąć na 3 biegu może odpali.
kurde a jak jest przestawiony rozrząd (czego nie jestem pewnien w 100%) to narobię większego syfu niż mam teraz... chyba :-/ a tego sie nie da wykluczyć po tym jak coś chrupneło przy 1 próbie odpalenia (pewnie ostatnie chwile życia myszy) :-P bo nic innego mi nie przychodzi do głowy...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 16:47

Piotruś pisze:Jeżeli dysponujesz Vag-Com'em to włącz zapłon i odczytaj błędy
i tak zrobie zaraz po powrocie z pracy...
Piotruś pisze:Byłoby genialnie gdybyś wszedł na kanał 019 i zrobił dla nas skrinszota ...
nie bardzo zrozumiałem... mam odczytać i zapisać wartości na włączonym zapłonie za pomocą VAG-a na kanale 019 ? czyli gdzie mam kliknąć bo tego to jesio nie robiłem... chyba :-P

00550- Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku. Rozumiem ze jezeli nie bedzie tego błędu wyeliminuje przestawienie rorządu na pompie wtryskowej...?

Oczywiście wszystkie pomiary i wszelkie dodatkowe info. umieszczę w tym temacie !

Dzięki Piotruś . . . ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 18:29

Piotruś pisze:Możesz zalogować jeśli się da (nie wiem, nigdy nie logowałem 019 ale szanse są ).
Mówiąc o skrinszocie miałem na myśli zrzut z ekranu ale w razie problemów zapisz na kartce i przepisz do posta i też wystarczy
rozumiem, tylko jak mam dojść do kanału 019 ? Bo nigdy nie robiłem pomiarów bez odpalania silnika, pojęcia nie mam co i jak poza tym co juz poznałem i zrobiłem ( czytanie błedów, logi statyczne i dynamiczne oraz logi BS ). Siedze w googlach od 8h i NIC na ten temat nie widze...

Piotruś mozesz troche jaśniej w temacie kanału 019 ? Chciał bym jeszcze dzisiaj zamieścic PrtScr z tego odczytu ;-)
ÂŁaże w robocie od 14:00 jak bym conajmniej na AH1/N1 chorował z powodu tego rozrzadu :-P Każde dodatkowe info dla mnie to poprawa humoru ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 18:45

greg25 pisze:eldo, jak wejdziesz w zakładkę ENGINE czy tam SILNIK
potem BLOKI POMIAROWE
tak zrobię... może o to wlaśnie chodziło ;-)
Ostatnio zmieniony 04 gru 2009, 18:51 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 19:00

Piotruś pisze:Eldo - czy takie wskazówki są wystarczające ??? Jeżeli nie są napisz czego nie rozumiesz lub co ja Ci źle tłumaczę ... . Będziemy "walczyć" do skutku
zrobiło sie troche nie w temacie, sorki juz wiem co i jak ;-)

ja nie wiem jakie szkody może narobić kot pod maska jak mała mysz narobiła takiego bajzlu... :-/ wracając do osłon układu rozrządu... od strony silnika górne pokrywy dzielone ( te z uchwytami mocujacymi ) maja wystarczajaco miejsca na przecisniecie gryzonia ! Mam je odłożone na boku i na 100-we nie są idealnie dopasowane do bloku silnika a są nienaruszone. Z przodu ( od strony chłodnicy) owszem, wszystko jest zasłonięte GITT ! Musze to przeanalizować na spokojnie po diagnozie VAG-iem

p.s. Piotruś mam w domu 3 koty, znaczy sie kota i 2 kotki ;-) nie pisze tego w kontekście ze " to tylko kot " z reszta temat jest o szkodach wynikających z przyczyn od nas niezależnych ! Jeżeli bym był świadomy ze w rorządzie siedzi mi MYSZ to bym nie odpalał samochodu :-P to samo dotyczy kota czy innego stworzenia pod maską ! Mimo ze Ci podpadłem liczę na to ze dojdziemy do jakiegoś sensownego wyjścia z tematu...

- tydzien temu KUNA zmłóciła wszystkie kable WN w Fordzie Fiesta taty pod domem ! pojadla sobie i znikła . . . nie szukałem jej w celu zemsty ;-) Mysza juz zapłaciła za wchodzenie nie tam gdzie jej miejsce, kot szefowej kolegi też... teraz próbujemy dojść ile ja na tym straciłem, trzymajmy sie tego :-|
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 22:41

no wiec tak, błędu nie ma zadnego a nizej log 019

Obrazek
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 04 gru 2009, 23:12

od czasu do czasu podpinam Vag-a i sprawdzam profilaktycznie czy nie ma jakiegos błedu. Do dnia dzisiejszego nie mialem problemow z odpaleniem itp. w sumie nic specjalnego sie nie dzialo ( cos czego bym nie odczówał ). Calkiem nie dawno nawet robilem logi dynamiczne po czyszczeniu turbiny i szczerze... zero jakich kolwiek problemów, błędów itp.

Może to ma jakies znaczenie, przy próbie rozruchu dzisiaj rano ( w tedy gdy miało miejsce tytułowe zdarzenie ) odniosłem wrazenie jak by akumulator słabo ciagną... nie wiem czy sam od siebie czy "coś" nie nie pozwalało na normalny rozruch...

We wtorek jestem umówiony z mechanikiem. Problem został mu przedstawiony dokładnie tak samo jak w tym temacie, bedzie sprawdzany rozrzad czyli... demontarz całkowity przodu, przy tej czynności bedzie można cos wiecej powiedzieć w temacie ew. przegryzionych przewodów i ew. wiecej dziwnych, niecodziennych niespodzianek...

na dzien dzisiejszy dziekuje Piotruś za zainteresowanie i poświecony czas ;-) gdyby nie odległosć uwierz mi zaholował bym te 2,5TDI do Ciebie 8-)

jezeli wpadnie mi jakies, ciekawe info dot. w/w problemu napisze...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 05 gru 2009, 09:14

eldo,
a sprawdzales czy dochodzi napiecie do pompy wtryskowej??

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 05 gru 2009, 11:53

alukard pisze:a sprawdzales czy dochodzi napiecie do pompy wtryskowej??
a nie wywaliło by błędu przy zaniku (spadku) napięcia na pompie ? sprawdze...

- Dzisiaj zaobserwowałem spadnięty kabelek z jedenej z świec żarowych :-? Założyłem, i podjołem krótka próbę odpalenia. Przy tej próbie przygasły mi zegary i spadło napięcie do 8V na wskaźniku, yyy... z silnika nic specjalnego (podejzanego) nie usłyszałem poza tym ze słabo go kręciło i po ok. 3sek wyswietlilo czerwoną kontrolke oleju na FIS a sam rozruch miał podobny efekt jak krecenie recznie przy czyszczeniu paska i kół a efekt oporu z powodu kompresji .

- Aku ładowałem cała noc :-P do tej pory kręcił OK, zbieg okoliczności ? Vag nie powinien wyświetlić błędu od zaniku napięcia ?
- Czask przy 1 próbie odpalenia który wzbudził mój niepokój też raczej został wyeliminowany, przy ogledzinach z latarką w reku namiezyłem kawałek peknietej obudowy (osłony) rozrzadu w miejscu blisko paska, wystarczyło ze "coś" tam siedziało i z chwila ruchu paska spotkało sie z obudową i czask murowany ! ÂŚwierze pęknięcie, wiec wliczam to w problem...

- Czy czerwony symbol oleju na FIS miał prawo sie pojawić ?

logowanie 019 po probie odpalenia (dzisiaj).

Obrazek
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 05 gru 2009, 16:21

Eldo - mam Ci przekazac od Piotrusia ze powinienes sprawdzic czujnik obrotow walu korbowego. Ja zreszta mysle tak samo, poniewaz w pierwszym okienku nie zapisuja sie zadne obroty. Normalnie jest powyzej 300 obr/min. Powyzej 350 obr/min musialby odpalac na zawolanie. Mozesz podjac jeszcze jedna probe z jednoczesna obserwacja obrotow na vagu lub zegarach. O napiecie na pompie sie nie martw jesli wtyczka siedzi prawidlowo. To jest temat zastepczy a VP44 nie jest sterowana tak samo prosto jak VP37..
O czujniku obrotow podobno jest na Forum duzo napisane przez Piotrusia i chyba Pawelka600 rowniez. Moze akurat ??

[ Dodano: 2009-12-05, 17:02 ]
PS: Przewody sygnalowe czujnikow walu ipredkosci sa poprowadzone razem po scianie grodziowej komory silnika ale cowazniejsze - bywaja najczesciej nadgryzane przez kuny i laski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja