Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 2,5TDi 150KM] Brak mocy po przekroczeniu ok.2500 ob

Silniki wysokoprężne
rafalr2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2009, 22:08
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: rafalr2222 » 14 mar 2009, 12:08

MAM IDEBTYCZNY PROBLEM I PO PRZEKROCZENIU 4OOO ZNOWU JEST OK

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 14 mar 2009, 13:00

Witam umnie pojawia sięto po3 tyś.silnik ma potęrznego woła,ale do 3 tyś.idzie jak rakieta.przepływka jest oky
A skąd wiesz że przepływka jest ok... Logowałeś auto?
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

jerzy g-3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 gru 2008, 21:08
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: jerzy g-3 » 15 mar 2009, 11:16

Witam kolega ma A6 C5 2,5 TDI.ni zrobiliśmy przekłatke i sprawdzałem na Vagu.przepływka jest oky.
jerzy-g3

jerzy g-3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 gru 2008, 21:08
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: jerzy g-3 » 15 mar 2009, 11:52

Jak sprawdze szczegułowo na vagu i dam znać, narazie dzięki.pozdrowionka.

[ Dodano: 2009-03-19, 21:31 ]
Witam kolegów odnośnie braku mocy to umnie po 2 godzinnym trzepaniu na vagu wyszło nic ale zaczołem sprawdzac wszystkie węrzyki od podciśnienia i od zaworów no i wam powiem że usterka ustąpila węrzyk od zaworu sącego był szczelony i dusił silnik bo się nie otwieral nieraz lepiej sprawdzić te węrzyki w oplocie .pozdrowionka ,jerzy g-3. :-P :-P :-P :-P :-P :-P
jerzy-g3

Łukasz 1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 2009, 11:08
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Łukasz 1980 » 26 mar 2009, 15:20

witam panowie mam podobny problem w a6 2,5 tdi przy 3 tys. obr. dostaje takiego muła ze szkoda gadac trzeba uciekac z lewego pasa na jakis czas to ustapilo a teraz niedawno znowu zrobił sie taki sam poza tym na zimnym silniku bardzo ciezko pali bardzo ale to bardzo ciezko . co mam zrobic??
Łukasz 1980

Awatar użytkownika
robo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 paź 2009, 06:47
Lokalizacja: Police

Post autor: robo » 29 lis 2009, 15:41

Czy uporał już sie ktoś z tym problemem? moja a6 ma to samo, czasami obciach startowac z lewego pasa. turbina chyba jest ok bo do 2500obr.. zaciaga ladnie lecz powyzej. zaczyna stopniowo zamulac, powyzej 3000 obr. nabieranie predkosci jest problemem. Od czego najlepiej zaczac sprawdzanie przyczyny??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 lis 2009, 21:15

robo pisze:Od czego najlepiej zaczac sprawdzanie przyczyny??
Najlepiej od przeczytania tego tematu. Koledzy podpowiadają co należy najpierw sprawdzić (przewody podciśnienia, drożność, ich stan itd.)żeby od razu kasy nie wywalać i poprzez własna diagnostykę przybliżać się do szczęśliwego finału. Skorzystaj także z szukajki bo ostatnio kilka podobnytch tematów było. No i przede wszystkim VAG- jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś- a może coś pokazuje(np.:bardzo często błąd 575). Jeżeli tak to napewno będzie łatwiej. Pozdrawiam i czekamy na diagnostykę.

qbas62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qbas62 » 01 gru 2009, 10:38

Witam. W swoje a6 2,5 tdi miałem to samo. Do 3000 obr i koniec. Przeczyściłem przepływke-nic. Po poczytaniu wielu postów wziąłem sie za zawory tj. N75 i ten obok. Dysze w nich były całkowicie zawalone. Po przeczyszczeniu śmiga jak nówka. "Fachowcy" chcieli mi wymieniać już pół silnika., no może troszkę mniej ale mówili że turbina padnięta a to tylko te zaworki. Opis czyszczenia-rozbierania ty zaworów jest gdzieś na forum.
Z pozdrowieniami.

Awatar użytkownika
robo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 paź 2009, 06:47
Lokalizacja: Police

Post autor: robo » 03 gru 2009, 14:59

Przeczyscilem zaworki N75 i N18(w sumie były czyste), wymienilem wszystkie filtry, sprawdzilem też przewody a także tą małą sztange przy turbinie, wszystko jest ok ale pozytywnego efektu brak, dalej muł. Dodam jeszcze tylko że nie moge rozpędzić jej szybciej niż 140km/h. obroty sie zatrzymuja niezaleznie od tego czy to 5 czy 6 bieg. :-?.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 04 gru 2009, 15:21

U mnie przy podobnych objawach było tak ze zciągnąłem wężyk z membramy do sterowania turbiną i dmuchnąłem. Z boku uciekało powietrze otworkiem który jest za małą osłonką oraz u dołu przy śrubie. Na forum po dopytaniu się i opisaniu objawów , swoich spostrzeżeń ,m.in.Piotra wyrok padł na tą membranke. Kupiłem nówkę,gościu chciał 480pln a ja zhandlowałem do 420. Po założeniu samochodzik odżył , wkręca się ładnie i z silnikiem BDG (163KM) który ma kolega praktycznie w odchodzeniu nie ma różnicy . Spróbuj sprawdzić tą membrankę -oczywiście na wyłączonym silniku.
Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie trza bedzie zrobić logi. Przyczyną może być tłoczek w pompie wtryskowej sterujący dawką paliwa.Pozdrawiam

zeba28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:11
Lokalizacja: szczecin/stavanger

Post autor: zeba28 » 04 gru 2009, 17:54

robo, powiem stary tak mialem podobny problem a pod gorke jak sie zmulil potrafil jechac 30km/godz wiesz jaki to obciach jak wszyscy trabia ze blokujesz droge... ;-) silnik wracal do normy po zgaszeniu ale jak tylko przeciagnolem obroty do okolo 2500-3000 zmulal sie znow..........naprawa....... w mojej sytuacji sam nie wiem tak naprawde przeczyscilem zaworki ale mysle ze wine mial przeplywomierz bo po wymianie na nowy autko smiga jak nowe.....taka moja historia..;-)
jak sie dba to sie jezdzi..;-)

AndreD83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 28 paź 2009, 15:37
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: AndreD83 » 06 gru 2009, 14:59

Miałem to samo w Vektrze B tylko przy 3 tys obrotów i był to zawór od turbiny. W Vektrze są 3 w A6 nie wiem.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 06 gru 2009, 15:17

Zaraz po kupnie auta też nie miałem mocy powyżej 2,5 tys rpm. Wszystko posprawdzane, wężyki, zaworki N75, n18, czyszczenie kolektora ssącego, wymiana wszystkich filtrów i dalej nic.
Podejrzenie padło na zapieczone łopatki w turbosprężarce. Znajomy mechanik wyciągnął turbo na stół, wyczyścił kierownice - były zapieczone, praktycznie się nie ruszały, i od czasu wyczyszczenia kierownic tj od 14 lutego 2009r aż do dzis nie mam najmniejszych kłopotów z utratą mocy powyżej 2,5 tys rpm mocy <ok>

Ponoć zapieczone kierownice w sprężarce są efektem PSJ. Auto kupione od kobiety (ale kto nim jeździł naprawdę tego nie wiem :P ) wiec ta teoria kobieta = PSJ trochę jakby miała sens i turbo przy zmulaszczej jeździe zakleiło się sadzą. Unikam PSJ i póki co jest <ok>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

karnas84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 lis 2010, 09:31
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: karnas84 » 22 lis 2010, 09:54

WITAM MAM PROBLEM KUPILEM AUDI W SIERPNIU I ZARAZ NA DRUGI DZIEN NIE MIALO MOCY JECHALO SIE JAK MALUCHEM OKAZALO SIE ZE TO KATALIZATOR BYL ZAPCHANY WIEC GO USUNOLEM... ZACZELO HULAC...TERAZ NIE DAWNO Z DNIA NA DZIEN PRZESTALO ZNOWU NIE MA MOCY...TURBINE SLYCHAC .......AUTO ZBIERA SIE DO 2000 TYS OBROTÓW POZNIEJ JEST TOTALNA PUSTKA WOGOLE JAK DODAJE GAZU TO AUTO NIE CHCE SIE WKRECIC NA OBROTY...SCIAGAM KABEL Z PRZEPLYWKI WTEDY SAMOCHOD GOLI ALE JEST W TRYBIE AWARYJNYM...I NIE WIEM CZY TO PRZEPLYWKA CZY COS INNEGO.... OD CZEGO WOGOLE ZACZAC SZUKANIE USTERKI....POMOCY DZIEKI

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 07 sty 2011, 11:14

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem. Auto Kiepsko pali na zimnym silniku, do tego przy dużym mrozie kopci jak cholera(ale tylko przy odpalaniu po 30sek/1 minucie jest spoko)Do tego na luzie obroty są ok, można przeciągnoć spokojnie powyżej 2,5 tyś obrotów, ale jak sie jedzie to niestety 2,2 tyś i ni grama więcej. samochód zamiast przyspieszać to jakby zwalniał. Przepływomierz wymieniłam co prawda jakieś 10 miesięcy z zupełnie innego powodu, dodam że wcale nie musiałam, ale taki zajebisty servis DOBRUCKI no cóz nic dodac nic ując...Mam już dosyć tego auta, naprawy kosztowały mnie juz więcej niż zapłaciłam za samochód. Czasem mówie nigdy więcej AUDI...
Pozdrawiam:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja