[2.8 vs 2.7 biturbo]
[2.8 vs 2.7 biturbo]
Witam Wszystkich,
to mój pierwszy post więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie przywitać:). Mam następujące pytanie do wszystkich posiadaczy A6 C5 z ww silnikami tzn chodzi mi o spalanie(po kupnie chciałbym założyć instalację LPG) głównie na trasie bo po przejrzeniu wszystkich tematów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czy spalanie jest podobne?? Nie ukrywam że korci mnie ten silnik 2.7 biturbo aczkolwiek rozważam i ten drugi. Drugim ważnym dla mnie aspektem jest awaryjność tych jednostek na LPG czy któryś jest bardziej bądź mniej polecany??? Wiem że był podobny temat ale nie chciałem się podłączać boto nie było to samo. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc 2.5 TDI odpada bo ponoć i tak wyjdzie drożej niż benzyniaki na LPG czy to prawda???
P.S. przepraszam że tak się rozpisałem:)
pozdrawiam
to mój pierwszy post więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie przywitać:). Mam następujące pytanie do wszystkich posiadaczy A6 C5 z ww silnikami tzn chodzi mi o spalanie(po kupnie chciałbym założyć instalację LPG) głównie na trasie bo po przejrzeniu wszystkich tematów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czy spalanie jest podobne?? Nie ukrywam że korci mnie ten silnik 2.7 biturbo aczkolwiek rozważam i ten drugi. Drugim ważnym dla mnie aspektem jest awaryjność tych jednostek na LPG czy któryś jest bardziej bądź mniej polecany??? Wiem że był podobny temat ale nie chciałem się podłączać boto nie było to samo. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc 2.5 TDI odpada bo ponoć i tak wyjdzie drożej niż benzyniaki na LPG czy to prawda???
P.S. przepraszam że tak się rozpisałem:)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 11:01 przez grzenio22, łącznie zmieniany 4 razy.
Jeżeli chcesz zakładać gaz, to sensowniejszy będzie silnik 2.8.
Z tego co słyszałem, to przy turbinach:
- spaliny LPG mają większą temperaturę -> turbiny dostają bardziej w kość
- instalacja LPG nie może być kompromisowa -> konieczność dostarczenia dużej ilości paliwa - do ogarnięcia jak najbardziej, kwestia kosztów
Silnik z turbinami - duży potencjał chiptuningu - będzie ograniczany przez LPG.
Jeżeli zależy Ci przede wszystkim na ekonomii (rozważasz LPG) to silnik wolnossący. 2.8, może 3.0.
Jeżeli zależy Ci na osiągach - 2.7 - spalanie nie jest tragiczne (wręcz powiem, że jak na wrażenia z jazdy, to jest mocno OK).
Z tego co słyszałem, to przy turbinach:
- spaliny LPG mają większą temperaturę -> turbiny dostają bardziej w kość
- instalacja LPG nie może być kompromisowa -> konieczność dostarczenia dużej ilości paliwa - do ogarnięcia jak najbardziej, kwestia kosztów
Silnik z turbinami - duży potencjał chiptuningu - będzie ograniczany przez LPG.
Jeżeli zależy Ci przede wszystkim na ekonomii (rozważasz LPG) to silnik wolnossący. 2.8, może 3.0.
Jeżeli zależy Ci na osiągach - 2.7 - spalanie nie jest tragiczne (wręcz powiem, że jak na wrażenia z jazdy, to jest mocno OK).
- jahro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 297
- Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
ogólnie jeżeli zależy Ci na "ekonomi" a nie na osiągach(chociaż te i tak są OK, ale jest to jednak wollnySSak :roll: ) to bierz 2.8 tylko wrzuć dobrą instalkę, typu: stag, brc, landi renzo, prins i będziesz zadowolony. ja mam zenita i dopeiro po 4 miesiącach udało mi się dograć sprawę gazu ale przynajmniej teraz jest przyzwoicie :-P nie mniej jednak jeśli miał bym na dzień dzisiejszy wybierać czy kupić 2.8 czy 2.7 bT to zdecydowanie brał bym 2.7 i się nie zastanawiał. a co do gazu w takim aucie to się nie wypowiem zabardzo ale osobiście umył bym od tego ręce i cieszył się mimo spalania od około 12 w górę 

A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Dobre porównanie, też bym między tymi wybierał ale 2.7biturbo ma coś w sobie i korciłoby mnie w jego stronę. W końcu to 255KM. Zagazować można zarówno 2.8 jak i 2.7biturbo. Trzeba tylko dobrego gazownika i dobre graty. Pełna instalka Landi renzo albo Stag 300 premium. Dobrze dobrany wydajnościowo reduktor, szczególnie do 2.7 i porządne wtryskiwacze. Jednym słowem nie próbować oszczędzać na instalce, żadne Zenity, KME czerwone walteki, raile itp. Nie takie auta gazują. Do 2.7 zawsze można zamontować 2 reduktory a wtedy przy szybkich wtryskach nie ma to tamto pójdzie jak pocisk. Jak ktoś mówi że gazowanie 2.7 to profanacja to widocznie ma mało wiedzy na ten temat. Jak by się przejechał dobrze zagazowanym 2.7biturbo to by szybko zdanie zmienił.
Chłopaki... Ja nie mówię, że nie można, że się nie da, itd.fassi1 pisze:Jak by się przejechał dobrze zagazowanym 2.7biturbo to by szybko zdanie zmienił.
Po prostu mam zdanie, że jak mnie stać na takie auto to stać mnie na tankowanie go jak trzeba

A to, że nie takie cuda ludzie gazują, to ja dobrze wiem :mrgreen:
Jak widzę na mieście Meśka za 100 tys. + albo Subaru Imprezę z gazem to ręce opadają :shock:
Rozumiem Espero, Astra, Civic, ale nie takie "zabawki"

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ale co rozumiesz mówiąc nie takie zabawki? W czym paliwo gazowe jest gorsze od benzyny, jak szkodzi silnikowi, jakie ma negatywne wpływy? Proszę o konkretne argumenty przeciwko gazowi a nie opowiadanie o nie gazowaniu takich zabawek bo to niczego nie argumentuje.
Skoro stać Cię na A6 2002r to dlaczego nie kupiłeś 2.8 lub 2.7 biturbo albo 4.2 tylko zakupiłeś 1.9tdi?
Skoro stać Cię na A6 2002r to dlaczego nie kupiłeś 2.8 lub 2.7 biturbo albo 4.2 tylko zakupiłeś 1.9tdi?
Ale żeś się kolego nakręciłfassi1 pisze:Proszę o konkretne argumenty przeciwko gazowi a nie opowiadanie o nie gazowaniu takich zabawek bo to niczego nie argumentuje.

Wyraziłem swoją opinię, a Ty mi z tekstami wyskakujesz "konkretne argumenty przeciwko gazowi" :roll:
Nie mam nic przeciwko instalacjom gazowym ! Po prostu śmieszą mnie drogie i sportowe samochody przerobione na gaz :mrgreen:
Kupiłem 1.9 TDI bo stać mnie żeby takim jeździć i tankować na Shellu, a nie 2.8 i przerabiać na gaz bo mnie na wachę nie stać :evil:fassi1 pisze:dlaczego nie kupiłeś 2.8 lub 2.7 biturbo albo 4.2 tylko zakupiłeś 1.9tdi?
Obojetnie ile bym nie zarabial to nie widze powodow zebym mial drozej jezdzic byle na stcji nie stac pod dystrybutorem gazu. Skoro nie ma roznicy to po co przeplacac? Gaz tez mozna tankowac na shellu. tak samo mozna powiedziec ze wkladanie 4 cylindrowego diesla do limuzyny jest profanacją(żeby nie bylo,tak nie uwazam)
Tez wybierajac pomiedzy 2.8 a 2.7bt wybralbym ten drugi i gazowal.
Tez wybierajac pomiedzy 2.8 a 2.7bt wybralbym ten drugi i gazowal.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie szukam żadnej zaczepki. To jest forum i wypowiedzieć się każdy może. Opowiedziałeś się przeciwko instalacji gazowej więc chcę usłyszeć twoje powody, dlaczego tak uważasz? Co kieruje Cię przeciwko gazowaniu szczególnie dużych silników. To właśnie te największe silniki najbardziej nadają się do gazowania, bo ich zużycie paliwa jest dużo większe, a przy paliwie gazowym dużo więcej zaoszczędzamy, niż zagazowując np. silnik 1.4. Po co wydawać więcej jak można zaoszczędzić i cieszyć się taką samą jazdą jak na benzynie.Wielu ludzi wypowiada się podobnie do Ciebie więc chcę się dowiedzieć co tak złego widzisz w gazowaniu silnika 2.7 że nazywasz to profanacją.A6TDI pisze:Ale żeś się kolego nakręciłfassi1 pisze:Proszę o konkretne argumenty przeciwko gazowi a nie opowiadanie o nie gazowaniu takich zabawek bo to niczego nie argumentuje.Zaczepki szukasz czy co ?
Wyraziłem swoją opinię, a Ty mi z tekstami wyskakujesz "konkretne argumenty przeciwko gazowi" :roll:
Nie mam nic przeciwko instalacjom gazowym ! Po prostu śmieszą mnie drogie i sportowe samochody przerobione na gaz :mrgreen:
Kupiłem 1.9 TDI bo stać mnie żeby takim jeździć i tankować na Shellu, a nie 2.8 i przerabiać na gaz bo mnie na wachę nie stać :evil:fassi1 pisze:dlaczego nie kupiłeś 2.8 lub 2.7 biturbo albo 4.2 tylko zakupiłeś 1.9tdi?
Powracając do tematu, chyba wziąłbym 2.7 biturbo, bardziej można się nacieszyć z jazdy. Jak najbardziej nie mam nic przeciwko 2.8 bo to dobra wolnossąca jednostka i może wymaga mniej troski, ale 2.7 ma coś w sobie i bardziej korci.
dzięki za tak wielki odzew:)
czyli jednoznacznej odpowiedzi nie ma i dobrze bo w takim razie będę oglądał modele 2.8 jak i 2.7 biturbo choć nie ukrywam że będę się skłaniał ku temu drugiemu:) nie wiem dlaczego niektórzy uważają że to profanacja a czy taki benzyniak jest tak strasznie droższy od dieselka że skoro mnie na niego stać to i na pb będzie mnie stać robię miesięcznie ok 3500-4000 km do roboty więc to sporo i uważam że nawet instalacja na 6k PLN się dość szybko zwróci:)
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz czy przy spokojnej jeździe powiedzmy 110-130 na trasie zmieszczę się w14-15 l LPG????
czyli jednoznacznej odpowiedzi nie ma i dobrze bo w takim razie będę oglądał modele 2.8 jak i 2.7 biturbo choć nie ukrywam że będę się skłaniał ku temu drugiemu:) nie wiem dlaczego niektórzy uważają że to profanacja a czy taki benzyniak jest tak strasznie droższy od dieselka że skoro mnie na niego stać to i na pb będzie mnie stać robię miesięcznie ok 3500-4000 km do roboty więc to sporo i uważam że nawet instalacja na 6k PLN się dość szybko zwróci:)
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz czy przy spokojnej jeździe powiedzmy 110-130 na trasie zmieszczę się w14-15 l LPG????