Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8 vs 2.7 biturbo]

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 02 gru 2009, 09:39

fassi1 pisze:Wielu ludzi wypowiada się podobnie do Ciebie więc chcę się dowiedzieć co tak złego widzisz w gazowaniu silnika 2.7 że nazywasz to profanacją.
Dwa razy już napisałem :roll:
Trzeci raz, to już chyba tylko definicja pozostaje żebyś zrozumiał moje stanowisko w tej sprawie :mrgreen:

Profanacja - pojęcie odnoszące się do naruszania sfery sacrum, powodujące pozbawienie poświęconych rzeczy wartości kultowej oraz potraktowania bez należytego szacunku rzeczy, wartości otoczonych powszechnie czcią.

No dobra... Kończmy tą naszą "małą" dyskusję bo pewnie nikogo nie obchodzi co ja na ten temat myślę i zaczynamy odbiegać od tematu ;-)

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 02 gru 2009, 15:15

Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz czy przy spokojnej jeździe powiedzmy 110-130 na trasie zmieszczę się w14-15 l LPG????
A nawet mniej zarówno 2.8 jak i 2.7

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 gru 2009, 19:11

A6TDI pisze:
fassi1 pisze:Wielu ludzi wypowiada się podobnie do Ciebie więc chcę się dowiedzieć co tak złego widzisz w gazowaniu silnika 2.7 że nazywasz to profanacją.
Dwa razy już napisałem :roll:
Trzeci raz, to już chyba tylko definicja pozostaje żebyś zrozumiał moje stanowisko w tej sprawie :mrgreen:

Profanacja - pojęcie odnoszące się do naruszania sfery sacrum, powodujące pozbawienie poświęconych rzeczy wartości kultowej oraz potraktowania bez należytego szacunku rzeczy, wartości otoczonych powszechnie czcią.

No dobra... Kończmy tą naszą "małą" dyskusję bo pewnie nikogo nie obchodzi co ja na ten temat myślę i zaczynamy odbiegać od tematu ;-)
Cztery posty w temacie a żadnych konkretów. Jak nasi politycy.
Koniec tematu.

grzenio22
ze spalaniem w trasie spokojnie się zmieścisz, ale w mieszanej jeździe już będzie więcej. Zależy też od nogi.

grzenio22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 30 lis 2009, 14:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzenio22 » 03 gru 2009, 07:49

noga raczej lekka:) aczkolwiek jak się wsiądzie do takiego samochodu to sam nie wiem :mrgreen: w takim razie trzeba powoli szukać:)

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 03 gru 2009, 18:04

Pozwolę podłączyć się pod temat.

Nie wiem na jaki silnik zdecydować się w budzie C5. Chciałbym uśrednić walory ekonomiczne oraz użytkowe. Kierując się swoimi potrzebami, wybór padł na jednostkę o nazwie kodowej AJL + MT + Quattro. Tylko weź i kup taki wóz…

Coraz bardziej zaczyna mi chodzić po głowie 2,7BiT, tylko że nie znam tego silnika i nie wiem czym może mnie zaskoczyć w naprawach. Moja skromna prośba, jeżeli ktoś zna bolączki tego motoru ( nie budy C5 tylko samego motoru 2,7Bit) to proszę o jakieś info, najlepiej poparte cenami. Bo jak wiadomo w 1,8T po za turbiną niespodzianek raczej nie ma. Samochód naturalnie swoje lata już ma i w tym wieku i z takimi przebiegami można natrafić na skarbonkę.

Za wszystkie sugestie z góry dziękuję!
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 gru 2009, 21:29

mnie bardzo dziwi brak 2.7bi w C6
ogólnie jednostka bardzo ciekawa, no ale audi zrezygnowało z niej
Ostatnio zmieniony 03 gru 2009, 22:46 przez goly191, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 04 gru 2009, 09:15

rubio pisze:sebos17, może by tak poczytać tu: nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zagladnij- ... t12243.htm

ale wtopa w moim wykonaniu :oops:

chyba zaczne oglądać modele z tym silnikiem :mrgreen:

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 04 gru 2009, 13:16

no to i ja moje 3 grosze.... Ujeżdżam C5 z motorem 2,8 zagazowanym od 1,5 roku. Gdybym dziś miał kupować takie auto byłoby praktycznie identyczne - C5 avant, quattro, tiptronic z dobrym wypasem - tyle że z motorem... 4,2. Dlaczego? ÂŁadniejszy wygląd (szersze błotniki i listwy pieknie dodają agresji autku - wiem - można przerobić, ale nie tylko o to chodzi), duża mozliwość znalezienia egzemplarza max wyposażonego, hamulce bardziej odpowiednie do masy auta ;-), no i sam silnik - moje C5 pali w cyklu mieszanym 15-16 LPG. Powiecie że dużo? dużo, ale raz że instalka jest tak ustawiona żeby nigdy nie było ubogo, a dwa, że lekkiej nogi raczej nie mam ;-). 4,2 spaliłoby 18 (oczywiśce - jak to kolega twierdzi - sprofanowane) - czyli 6zł/100 km (600 zł/10.000 km) więcej za słuchanie pieknego gulgotu spod maski, moc wystarczającą w całym zakresie obrotów, auto jednak zdecydowanie bardziej nietuzinkowe niż "zwykłe" C5... myślę że to nieduża cena ;-)
Ostatnio zmieniony 04 gru 2009, 13:56 przez arthurr, łącznie zmieniany 1 raz.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 04 gru 2009, 22:38

arthurr pisze:4,2 spaliłoby 18 (oczywiśce - jak to kolega twierdzi - sprofanowane) - czyli 6zł/100 km (600 zł/10.000 km)
Fajne cyfry ale kolega się pomylił, 18 litrów gazu to 36zł (liczę średnio 2zł za litr), 10000km na gazie przy spalaniu 18l/100km to 3600zł.

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 05 gru 2009, 12:00

Raf4rb pisze:
arthurr pisze:4,2 spaliłoby 18 (oczywiśce - jak to kolega twierdzi - sprofanowane) - czyli 6zł/100 km (600 zł/10.000 km)
Fajne cyfry ale kolega się pomylił, 18 litrów gazu to 36zł (liczę średnio 2zł za litr), 10000km na gazie przy spalaniu 18l/100km to 3600zł.
tutaj raczej chodziło o różnicę w spalaniu między np 2,8 a 4,2 w skali 10tys km. 6 zł na 100 km to około 3 litrów więcej między 2,8 a 4,2 :mrgreen:

tak mi się wydaje ;-)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 05 gru 2009, 12:06

sebos17 pisze:...tutaj raczej chodziło o różnicę w spalaniu między np 2,8 a 4,2 w skali 10tys km. 6 zł na 100 km to około 3 litrów więcej między 2,8 a 4,2 :mrgreen:

tak mi się wydaje ;-)
dokładnie o to mi chodziło :-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 gru 2009, 16:19

arthurr pisze:lekkiej nogi raczej nie mam ;-) . 4,2 spaliłoby 18
z " nie lekką nogą" pewnie byłoby słabo się zmieścić w 18 :-P

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 07 gru 2009, 15:12

goly191 pisze:
arthurr pisze:lekkiej nogi raczej nie mam ;-) . 4,2 spaliłoby 18
z " nie lekką nogą" pewnie byłoby słabo się zmieścić w 18 :-P
ciiicho.... żonie tak mówię :-P

szebart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 wrz 2008, 23:27
Imię: szebart
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: szebart » 12 gru 2009, 01:19

OK a więc w takim razie dodam swoje 3 gorsze. Moje 2,7 ma zmieniony program na (teoretycznie) 280KM - seria to 230KM. Poprzednio jeździł na OMVL DREAM sekwencja - graty nie dawały rady i nie szło tego ustrojstwa zestroić za cholerę.
Zakupiłem na allegro: reduktor MAGIC, motaż poszedł na dwóch króćcach, listwy MAGIC JET (dysze wyszły na 2,6, ciśnienie na 1,35Bar, miedź 8mm i reszta papindeklów bez zmian). Teraz jednostka centralna to STAG 300. Montaż własnoręczny z kumplem i pomocą teorii z LPG forum. Po strojeniu (też własnoręcznym) bez różnic w osiągach. Spalanie bez ściem: w trepach: ok. 20l/100km wzwyż, w sandałach: 14,5l/100km, trasa: 12l/100km. ÂŚrednie wg. FIS to od pół roku circa 15/100 gdzie 80% to jazda miejska. Teraz zamiast 250zł na 60litrów Pb, na stacji wydaję 120zł na 60litrów LPG i mam w dupie, że pali te 20 jak czasem zechcę pocisnąć. :-> Jedyny problem to znalezienie odpowiedniego fachowca, który wie co do czego. U mnie w mieście takiego nie ma dlatego zmontowałem to sam (z kolegą).
Reasumując dla porównania siostra jeździ C5 2,5 TDi 180KM Quattro automat - spalanie 12,5l/100km ON.....u mnie 15l/100km LPG. Rachunek prosty a osiągi...wiadomo... 8-) (chociaż respekt dla tego silnika diesla bo MA NAPRAWDę SPORE KOPYTO )

Ktoś wyżej pytał o awaryjność 2,7T to po półtora roku u mnie:
- wymiana sond lambda
-wymiana dodatkowej elektrycznej pompki cieczy chłodzącej
-zawieszenie przednie
-wiskoza
- świece, rozrząd (po zakupie), klocki.
Auto bezawaryjne prócz wyżej wymienionych.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2009, 21:17 przez szebart, łącznie zmieniany 1 raz.
Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once.
280 KM BITURBO
viewtopic.php?t=3681

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 12 gru 2009, 16:07

szebart pisze:C5 2,5 TDi 180KM Quattro automat - spalanie 12,5l/100km ON
hmmm nie da się ukryć, że siostra ma ciężką nogę :lol: (albo głównie miasto)
fanie, że podałeś awaryjność tego motora

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja