Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 ALL] Zwalnia szyba przy zamykaniu

Wnętrze
Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 04 cze 2009, 20:19

No tam tez jest prowadnica ale szyba mocowana jest na prowadnicy pionowej, tam się znajdują fasolki do regulacji ( jak w skodach tylko ze w skodach widac ja od przodu a w A6 regulacja jest schowana ZA prowadnica dlatego trzeba uzyc lusterka zeby to zobaczyc ).
Ta prowadnica ktora pokazałes to tylko prowadnica i nic wiecej, cała wina w blokowaniu szyby lezy w jej nieodpowiednim polozeniu, tzn ma zły kąt względem słupka drzwi, bo musi przylegać.
Możesz też sprawdzić czy masz luz na fasolce poprzez złapanie szyby w obie rece i poruszajac ja do przodu i do tyłu. Ustaw szybe w polowie wysokosci i zobacz czy sie rusza. Troszke luzu oczywioscie nie zaszkodzi ale jak bedziesz czul za przeskakuje to masz odpowiedz.

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 04 cze 2009, 23:19

Oby nie :)

prezes_a
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:04
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: prezes_a » 12 cze 2009, 20:14

Ja sie uporalem z problemem jak narazie wszytko smiga popsikalem WD40 prowadnice,pootwieralem i zamykalem kilka razy i smigaja.
A co do mocowania na fasolke za prowadnica tak jak jest na zdjeciu to ja nie mam nic takiego jedyne dwie sruby to te ktore trzymaja szybe
http://img268.imageshack.us/i/img0352o.jpg/

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 28 lis 2009, 15:10

Panowie pomóżcie u mnie niestety niespodzianka (lewe tylnie drzwi)
Nie ma żadnej fasolki do regulacji. (A6 C5 2003r)
Szyba w dół zjeżdża bez problemów w górę dojeżdża do pewnego
położenia i staje lub odbija w dół, dodam że odchyla się do tyłu.
Gdy dociśnie się ją do przodu przy podnoszeniu przejedzie przez to miejsce
i wszystko OK nawet jak tylko szybę uchylimy o kilkanaście centymetrów
można ją domknąć bez problemów problem gdy przejedziemy w dół pewno
miejsce. Próbowałem posmarować smarem wewnątrz i na zewnątrz
prowadnicę nic to nie zmieniło. Zrobiłem zdjęcie odbicia w lusterku
tyłu ślizgu gdzie powinna być fasolka ale poza otworkiem w kształcie
fasoli (pionowo umieszczonym) niczego nie ma żadnej śruby ani elementu
do którego można by ją wkręcić. Dodam że gdyby szyba nie przesunęła się
do tyłu w pewnym położeniu po przesunięciu to nie blokowała by się.
ÂŚlizgi nie wydają się być pęknięte ani uszkodzone.
Spróbuję wkleić zdjęcia do postu jeszcze tego nie robiłem ale może wyjdzie.
Proszę o pomoc.
1.Zdjęcie odbicia w lusterku tyłu prowadnicy:
Obrazek

2.Zdjęcie szyby która odchyla się do tyłu (widać po zabrudzeniu)
Po odchyleniu szyby palcem do przodu jedzie do góry:
Obrazek
Dodam że prowadnica nie jest zdarta ani skrzywiona ???

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 28 lis 2009, 15:45

prezes_a pisze:Ja sie uporalem z problemem jak narazie wszytko smiga popsikalem WD40 prowadnice,pootwieralem i zamykalem kilka razy i smigaja.

http://img268.imageshack.us/i/img0352o.jpg/
Miałem te nsam problem, szyba przy zamykaniu napotykała na opór i opadała ponownie na dół :(

Też psikałem WD40 i smarowałem wazeliną techniczną ale to NIC NIE DAJE NA DÂŁUÂŻSZÂĄ METę <smuty> Owszem po popryskaniu przez kilka dni szybka śmiga ale później znowu nie daje rady się zamknąć <smuty>

Kupiłem wzmocniony metalem (ori ślizgi audi są z plastiku i z czasem plastik nie wytrzumuje naporu linki i pęka) ślizg na Allegro, 30 minut roboty (ciężkie dojście) i szyyba teraz hula leciutko bez żadnych oporów i już nie trzeba pryskać i smarować co 5 - 6 dni jak to miało miejsce przy ułamanym ślizgu <ok>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 29 lis 2009, 13:57

kolego eneron, czy chodzi o ten element który trzyma szybę z dołu,
jeśli tak to czy wymieniłeś sam plastyk czy też wszystko razem z metalem
który trzyma szybę. U mnie plastyk z blachą połączony na stałe.
Czy też trzeba wymienić cały mechanizm podnoszenia - na allegro
nie potrafię od paru dni znaleźć samego ślizgu jest tylko :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=816905324
Proszę podaj więcej szczegółów no i jeśli możesz opisz
sposób wymiany, ewentualnie na co zwracać uwagę.

wajtos@bzi.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:26
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: wajtos@bzi.pl » 19 maja 2010, 21:19

Mam problem z el. szybami. Mam pytanie u mnie szyba opuscila sie do samego dolu coś zachrobotało, kiedy zacząłem podnoscić do góry zacięła się w połowie. Musiałem ręką podnieść do samej góry. Teraz wogóle nie działa ani opuszczanie i podnoszenie. Czy wystarczy że wymienie ślizgi czy musze wymieniać cały mechanizm. Prosze o pomoc żeby mnie nikt nie skroił za robote i częsci.

pzdr
Wojtek
Audi A6 2.5 TDi Q Avant

Rozrząd - 2500 pln
Termostat - 120 pln
Kpl. wahaczy FEBI + robocizna - 2000 pln
Inne drobiazgi - 1500 pln
Klocki i tarcze TRW - 1600 pln

Ryk V6 - Bezcenny

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 04 sty 2011, 17:25

Witam. Mam problem tylko z prawą przednią podczas podnoszenia. No i lewa troszkę zwalnia. Wszystkie 4 ślizgi należy wymienić? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 04 sty 2011, 18:05

No już się dziś dowiadywałem. 15zł/szt. Ale teraz jeszcze pytanko. Czytałem że da to się zrobić bez zdejmowania ramy. Jak?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 04 sty 2011, 23:18

I one more question. Jakie torxy tam idą?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 05 sty 2011, 17:20

Aha ok. Podziękował. Po weekendzie będzie co robić. Ciekawe czy w pt aso będzie otwarte...

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 05 sty 2011, 18:03

Mam do nich 2km :D Więc się przejadę :)

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 02 lip 2011, 13:57

yourNIGHTMARE pisze:Wymienialem caly mechanizm z miesiac temu. Wyjecie ramy zajmuje mniej wiecej 10 minut wraz ze zdemontowniem tapicerki. Powiem szczerze, ze nigdy w zuciu nie bawilbym sie w wymiane slizgow metoda "lusterkowa". Co prawda robil mi to mechanik, ale jak to zobaczylem to plulem sobie w brode, ze musialem mu za to 30 funtow zaplacic :mrgreen: Proste jak drut. Dobra rada, ktora padla wczesniej to zaznacz sobie czyms miejsce obsadzenie calej ramy w dzwiach, aby zaoszczedzic sobie pozniej niepotrzebnego ustawiania (moj mechanik robil to pierwszy raz i nie zaznaczyl, a pozniej mu glowe suszylem, az w koncu wyregulowal aby nie bylo swistow podczas jazdy). Naprawde zabawa na lusterka i rzucanie miesa na lewo i prawo nie jest tego warte. Wyjecie calej ramy to max 10 minut ;-)
U mnie z szybą jest wszystko ok ale mam właśnie świsty gdzie tam jest regulacja na tej ramię?
A 2 pytanie czy jak są połamane te plastiki to szyba jest lużna czy jak to sprawdzić bez rozbierania
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
robert73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 05 lis 2010, 13:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: robert73 » 14 lip 2011, 22:26

jak są wyłamane to nie podniesie szyby do końca,do regulacji są kliny zdejmij boczek są one na dole po jednej jak i po drugiej stronie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja