[C5 ALL] Zwalnia szyba przy zamykaniu
No tam tez jest prowadnica ale szyba mocowana jest na prowadnicy pionowej, tam się znajdują fasolki do regulacji ( jak w skodach tylko ze w skodach widac ja od przodu a w A6 regulacja jest schowana ZA prowadnica dlatego trzeba uzyc lusterka zeby to zobaczyc ).
Ta prowadnica ktora pokazałes to tylko prowadnica i nic wiecej, cała wina w blokowaniu szyby lezy w jej nieodpowiednim polozeniu, tzn ma zły kąt względem słupka drzwi, bo musi przylegać.
Możesz też sprawdzić czy masz luz na fasolce poprzez złapanie szyby w obie rece i poruszajac ja do przodu i do tyłu. Ustaw szybe w polowie wysokosci i zobacz czy sie rusza. Troszke luzu oczywioscie nie zaszkodzi ale jak bedziesz czul za przeskakuje to masz odpowiedz.
Ta prowadnica ktora pokazałes to tylko prowadnica i nic wiecej, cała wina w blokowaniu szyby lezy w jej nieodpowiednim polozeniu, tzn ma zły kąt względem słupka drzwi, bo musi przylegać.
Możesz też sprawdzić czy masz luz na fasolce poprzez złapanie szyby w obie rece i poruszajac ja do przodu i do tyłu. Ustaw szybe w polowie wysokosci i zobacz czy sie rusza. Troszke luzu oczywioscie nie zaszkodzi ale jak bedziesz czul za przeskakuje to masz odpowiedz.
Ja sie uporalem z problemem jak narazie wszytko smiga popsikalem WD40 prowadnice,pootwieralem i zamykalem kilka razy i smigaja.
A co do mocowania na fasolke za prowadnica tak jak jest na zdjeciu to ja nie mam nic takiego jedyne dwie sruby to te ktore trzymaja szybe
http://img268.imageshack.us/i/img0352o.jpg/
A co do mocowania na fasolke za prowadnica tak jak jest na zdjeciu to ja nie mam nic takiego jedyne dwie sruby to te ktore trzymaja szybe
http://img268.imageshack.us/i/img0352o.jpg/
Panowie pomóżcie u mnie niestety niespodzianka (lewe tylnie drzwi)
Nie ma żadnej fasolki do regulacji. (A6 C5 2003r)
Szyba w dół zjeżdża bez problemów w górę dojeżdża do pewnego
położenia i staje lub odbija w dół, dodam że odchyla się do tyłu.
Gdy dociśnie się ją do przodu przy podnoszeniu przejedzie przez to miejsce
i wszystko OK nawet jak tylko szybę uchylimy o kilkanaście centymetrów
można ją domknąć bez problemów problem gdy przejedziemy w dół pewno
miejsce. Próbowałem posmarować smarem wewnątrz i na zewnątrz
prowadnicę nic to nie zmieniło. Zrobiłem zdjęcie odbicia w lusterku
tyłu ślizgu gdzie powinna być fasolka ale poza otworkiem w kształcie
fasoli (pionowo umieszczonym) niczego nie ma żadnej śruby ani elementu
do którego można by ją wkręcić. Dodam że gdyby szyba nie przesunęła się
do tyłu w pewnym położeniu po przesunięciu to nie blokowała by się.
ÂŚlizgi nie wydają się być pęknięte ani uszkodzone.
Spróbuję wkleić zdjęcia do postu jeszcze tego nie robiłem ale może wyjdzie.
Proszę o pomoc.
1.Zdjęcie odbicia w lusterku tyłu prowadnicy:
![Obrazek]()
2.Zdjęcie szyby która odchyla się do tyłu (widać po zabrudzeniu)
Po odchyleniu szyby palcem do przodu jedzie do góry:
![Obrazek]()
Dodam że prowadnica nie jest zdarta ani skrzywiona
?
Nie ma żadnej fasolki do regulacji. (A6 C5 2003r)
Szyba w dół zjeżdża bez problemów w górę dojeżdża do pewnego
położenia i staje lub odbija w dół, dodam że odchyla się do tyłu.
Gdy dociśnie się ją do przodu przy podnoszeniu przejedzie przez to miejsce
i wszystko OK nawet jak tylko szybę uchylimy o kilkanaście centymetrów
można ją domknąć bez problemów problem gdy przejedziemy w dół pewno
miejsce. Próbowałem posmarować smarem wewnątrz i na zewnątrz
prowadnicę nic to nie zmieniło. Zrobiłem zdjęcie odbicia w lusterku
tyłu ślizgu gdzie powinna być fasolka ale poza otworkiem w kształcie
fasoli (pionowo umieszczonym) niczego nie ma żadnej śruby ani elementu
do którego można by ją wkręcić. Dodam że gdyby szyba nie przesunęła się
do tyłu w pewnym położeniu po przesunięciu to nie blokowała by się.
ÂŚlizgi nie wydają się być pęknięte ani uszkodzone.
Spróbuję wkleić zdjęcia do postu jeszcze tego nie robiłem ale może wyjdzie.
Proszę o pomoc.
1.Zdjęcie odbicia w lusterku tyłu prowadnicy:
2.Zdjęcie szyby która odchyla się do tyłu (widać po zabrudzeniu)
Po odchyleniu szyby palcem do przodu jedzie do góry:
Dodam że prowadnica nie jest zdarta ani skrzywiona

- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Miałem te nsam problem, szyba przy zamykaniu napotykała na opór i opadała ponownie na dółprezes_a pisze:Ja sie uporalem z problemem jak narazie wszytko smiga popsikalem WD40 prowadnice,pootwieralem i zamykalem kilka razy i smigaja.
http://img268.imageshack.us/i/img0352o.jpg/

Też psikałem WD40 i smarowałem wazeliną techniczną ale to NIC NIE DAJE NA DÂŁUÂŻSZÂĄ METę <smuty> Owszem po popryskaniu przez kilka dni szybka śmiga ale później znowu nie daje rady się zamknąć <smuty>
Kupiłem wzmocniony metalem (ori ślizgi audi są z plastiku i z czasem plastik nie wytrzumuje naporu linki i pęka) ślizg na Allegro, 30 minut roboty (ciężkie dojście) i szyyba teraz hula leciutko bez żadnych oporów i już nie trzeba pryskać i smarować co 5 - 6 dni jak to miało miejsce przy ułamanym ślizgu

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
kolego eneron, czy chodzi o ten element który trzyma szybę z dołu,
jeśli tak to czy wymieniłeś sam plastyk czy też wszystko razem z metalem
który trzyma szybę. U mnie plastyk z blachą połączony na stałe.
Czy też trzeba wymienić cały mechanizm podnoszenia - na allegro
nie potrafię od paru dni znaleźć samego ślizgu jest tylko :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=816905324
Proszę podaj więcej szczegółów no i jeśli możesz opisz
sposób wymiany, ewentualnie na co zwracać uwagę.
jeśli tak to czy wymieniłeś sam plastyk czy też wszystko razem z metalem
który trzyma szybę. U mnie plastyk z blachą połączony na stałe.
Czy też trzeba wymienić cały mechanizm podnoszenia - na allegro
nie potrafię od paru dni znaleźć samego ślizgu jest tylko :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=816905324
Proszę podaj więcej szczegółów no i jeśli możesz opisz
sposób wymiany, ewentualnie na co zwracać uwagę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 paź 2009, 22:26
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
Mam problem z el. szybami. Mam pytanie u mnie szyba opuscila sie do samego dolu coś zachrobotało, kiedy zacząłem podnoscić do góry zacięła się w połowie. Musiałem ręką podnieść do samej góry. Teraz wogóle nie działa ani opuszczanie i podnoszenie. Czy wystarczy że wymienie ślizgi czy musze wymieniać cały mechanizm. Prosze o pomoc żeby mnie nikt nie skroił za robote i częsci.
pzdr
Wojtek
pzdr
Wojtek
Audi A6 2.5 TDi Q Avant
Rozrząd - 2500 pln
Termostat - 120 pln
Kpl. wahaczy FEBI + robocizna - 2000 pln
Inne drobiazgi - 1500 pln
Klocki i tarcze TRW - 1600 pln
Ryk V6 - Bezcenny
Rozrząd - 2500 pln
Termostat - 120 pln
Kpl. wahaczy FEBI + robocizna - 2000 pln
Inne drobiazgi - 1500 pln
Klocki i tarcze TRW - 1600 pln
Ryk V6 - Bezcenny
U mnie z szybą jest wszystko ok ale mam właśnie świsty gdzie tam jest regulacja na tej ramię?yourNIGHTMARE pisze:Wymienialem caly mechanizm z miesiac temu. Wyjecie ramy zajmuje mniej wiecej 10 minut wraz ze zdemontowniem tapicerki. Powiem szczerze, ze nigdy w zuciu nie bawilbym sie w wymiane slizgow metoda "lusterkowa". Co prawda robil mi to mechanik, ale jak to zobaczylem to plulem sobie w brode, ze musialem mu za to 30 funtow zaplacic :mrgreen: Proste jak drut. Dobra rada, ktora padla wczesniej to zaznacz sobie czyms miejsce obsadzenie calej ramy w dzwiach, aby zaoszczedzic sobie pozniej niepotrzebnego ustawiania (moj mechanik robil to pierwszy raz i nie zaznaczyl, a pozniej mu glowe suszylem, az w koncu wyregulowal aby nie bylo swistow podczas jazdy). Naprawde zabawa na lusterka i rzucanie miesa na lewo i prawo nie jest tego warte. Wyjecie calej ramy to max 10 minut
A 2 pytanie czy jak są połamane te plastiki to szyba jest lużna czy jak to sprawdzić bez rozbierania