prosze napsizcie co najpierw sprawdzic
[2.8 193KM] piszczenie spod maski i dziurawy wydech
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
[2.8 193KM] piszczenie spod maski i dziurawy wydech
witam panowie , dzis wsiadlem sobie w auto odpalilem i z pod maski zaczelo cos dosc glosno psizczec(taki pisk jak przy luznym pasku alternatora) , no i mysalem ze to alternator , ale po minimalnym zwiekszeniu obrotow piszczenie ustaje , jak wroci na wolne to piszczy, wlaczylem -wylaczylem klime bez zmiam , poczekalem az silni sie rozgrzeje ale dalej to samo , powiem tylko ze auto duzo czasu stoi i nieraz jest tak ze robie tylko kilka km na tydzien, ladowanie pokazuje pravie 16 v , mozliwe ze przez wyladowany akumulator pasek jest za bardzo obciazony na wolnych
? , czytalem tez o zacierajacych sie lozyskach klimy jak sprawdzic czy to nie to??, jak otworzylem maske to pisk dobiega z okolicy tych wszszystkich kól napedzanych paskami ale nie wiem ktory doklanie bo dzis strasznie ciemno juz a glowy miedzy kola a chlodnice wsadzic nie moge
,
prosze napsizcie co najpierw sprawdzic
prosze napsizcie co najpierw sprawdzic
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 15:13 przez sikor, łącznie zmieniany 2 razy.
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
sikor, jak Ty to słyszysz i nie wiesz co halasuje, to jak my mamy Ci to zgadnąć ?sikor pisze: jak otworzylem maske to pisk dobiega z okolicy tych wszszystkich kól napedzanych paskami ale nie wiem ktory doklanie bo dzis strasznie ciemno juz a glowy miedzy kola a chlodnice wsadzic nie moge ,
Ze szklanej kuli, czy jak :?: :mrgreen:
Niewatpliwie to żródłem jest którys z elementów obracających sie : pasek, rolka, napinacz . Podpowiedzi od nas możesz dostać tyle ile jest tych elementów
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
RomanS pisze:sikor, jak Ty to słyszysz i nie wiesz co halasuje, to jak my mamy Ci to zgadnąć ?sikor pisze: jak otworzylem maske to pisk dobiega z okolicy tych wszszystkich kól napedzanych paskami ale nie wiem ktory doklanie bo dzis strasznie ciemno juz a glowy miedzy kola a chlodnice wsadzic nie moge ,
Ze szklanej kuli, czy jak :?: :mrgreen:
Niewatpliwie to żródłem jest którys z elementów obracających sie : pasek, rolka, napinacz . Podpowiedzi od nas możesz dostać tyle ile jest tych elementów. Która wybierzesz ? Rzut monetą, czy co :?:
myslaem ze moze mial ktos podobny problem , moze tez wie ktos w jakiej kolejnosci zaczac sprawdzac , nie wiem tez czy moge jezdzic czy nie jesli np jakies lozysko pada ,
ale kolego jak bym mial szklana kule to bym sobie sam wywrozyl , gdybym wiedzial co piszczy to bym nie pytal czy ktos wiec cos o tym , wiec twoj post ............................
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
sikor, no i co chciałeś napisac ?sikor pisze:myslaem ze moze mial ktos podobny problem , moze tez wie ktos w jakiej kolejnosci zaczac sprawdzac , nie wiem tez czy moge jezdzic czy nie jesli np jakies lozysko pada ,
ale kolego jak bym mial szklana kule to bym sobie sam wywrozyl , gdybym wiedzial co piszczy to bym nie pytal czy ktos wiec cos o tym , wiec twoj post ............................
ÂŻe mój post jest do d... :?: :mrgreen:
A co chciałeś przeczytać ? Mam Ci wypisac wszystkie elementy (paski, rolki, napinacze...) po kolei w punktach abyś sprawdził ? Któryś z nich hałasuje
Który ? no wlaśnie, Ty tego nie wiesz, mimo, że słyszałeś odgłos a ja lub ktokolwiek inny mamy wiedzieć :?:
To, że tak pisze, to nie dowód, że nie chcę Ci pomóc. Udzielałem odpowiedzi na takie pytania jak miałem 20 lat, właśnie skończyłem technikum samochodowe i myslałem, że wszystko wiem :lol:
Potem oczywiście życie nauczyło pokory :mrgreen:
Powiedz zresztą sam: jakie miałbyś zaufanie do diagnozy lekarskiej postawionej na podstawie rozmowy telefonicznej :?:
Daj mi tego "pacjenta" a powiem Ci co piszczy
Piszę to po raz nie wiadomo który na którymś z kolei forum samochodowym a i tak ciągle w kółko natrafiam na takie "pobożne" pytania typu: coś mi stuka z tyłu, napiszcie co to jest ?
sikor, napisz może co już sprawdziłeś, co wyeliminowałeś, co obejrzałeś i dotknąłeś. A jak już nie będziesz miał pomysłów albo logicznie nie będzie Ci pasowało to będziemy radzić
Przecież to, że komus piszczała rolka "x" (np. jedna z kilku) i ten ktoś to napisze to wcale nie znaczy, że u Ciebie ta sama rolka piszczy :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
RomanS, co Ty bredzisz kolego?Gość się chce dowiedzieć co mu piszczy, a Ty tutaj wypisujesz jakiś OT totalny o lekarzach itp.
Odnośnie pytanie.Tak jak napisał Andi 2.5 tdi, weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.Przerabiałem to parę dni temu, u mnie pasek mimo że niedawno wymieniany okazał się badziewny i piszczał.Daj znać.Pozdro
Odnośnie pytanie.Tak jak napisał Andi 2.5 tdi, weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.Przerabiałem to parę dni temu, u mnie pasek mimo że niedawno wymieniany okazał się badziewny i piszczał.Daj znać.Pozdro
usunieto 
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jak wiesz co piszczy u kolegi sikor, to moze bys mu to napisał, co :?: :mrgreen:stasiuszef pisze:RomanS, co Ty bredzisz kolego?Gość się chce dowiedzieć co mu piszczy, a Ty tutaj wypisujesz jakiś OT totalny o lekarzach itp.
A Ty tymczasem piszesz:
czyli każesz mu sprawdzać po kolei różne elementy :-Pstasiuszef pisze:weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.
A skąd wiesz, że to nie np. jakaś rolka z rozrządu :?:
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
tak problem znikl , znaczy jest pewne ze to pasek nie daje rady , albo nie daje rady napedzic rolkiAndi 2.5 tdi pisze:sikor, sprawdz czy polewajac troche wody na rolke napinajaca ten pasek problem zanika ? i daj znac.
[ Dodano: 2009-11-22, 10:04 ]
z ta woda zrobilem tak jak kolega wczesniej i ty poradziliscie , piszesz ze pasek 10 minut , napsiz jak to zrobic , bo ja tam miesca nie widze zeby cokolwiek zrobic a nie chce czegos schanic , nie ejstem nobem w tych sprawach ale v6 nie mialem wczensije , jak juz uporam sie z paskiem , to napsize i mam andziejje ze ktos dobroduszny poinstuuje mnie z tym sprzegielkiem i sprezarkastasiuszef pisze:RomanS, co Ty bredzisz kolego?Gość się chce dowiedzieć co mu piszczy, a Ty tutaj wypisujesz jakiś OT totalny o lekarzach itp.
Odnośnie pytanie.Tak jak napisał Andi 2.5 tdi, weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.Przerabiałem to parę dni temu, u mnie pasek mimo że niedawno wymieniany okazał się badziewny i piszczał.Daj znać.Pozdro
[ Dodano: 2009-11-22, 10:11 ]
romans widzialem nieraz towje posty i calkiem madre rzeczy psizesz , ale mi za bardzo nie pomogles , napsialem ze psizczy , keidy skad dochodzi psizczenie i poprosilem o rade jak to najszybciej zdjagnozowac i kooledzy pomogli mimo ze jak podejrzewam nie maja kul do wrozenia , wiec jednak bez pacjenta tez sie dalo pomoc (mysle powpli powoli naprawie to na podstawie rad z klubu), ale nie ma co sie droczyc bo nas zaraz jakis moder pouczy pozdrawaim
ps.gdyby sied alo przynzac punkt "nie pomogl " to bym sie chyba nie powstrzymal
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
teraz pewnie dla wielu smieszne pytanie :rolka napinajaca tot a ktora jako jedyna ma kontakt z paskiem od płaskiej strony 
nie jetsme pewien ale to piszczenie jakby dobiegało z któregoś z kol a nie z rolki(jeśli to ta o której napisałem wyzej) , tam jest razem 6 kol , jesli ktos wie dokaldnie ktore od czego ejst to niech mnie poinformuje
no i jak zdjac ten pasek w 10 minut???? moze byc nawet w godizne byle zdjac
, wtedy tez bede chyba mógł sprawdzic czy ktores kolo nie ma luzu albo nie stawia oporu ..........
nie jetsme pewien ale to piszczenie jakby dobiegało z któregoś z kol a nie z rolki(jeśli to ta o której napisałem wyzej) , tam jest razem 6 kol , jesli ktos wie dokaldnie ktore od czego ejst to niech mnie poinformuje
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Też się zastanawiałem jak zdjąć ten pasek ale okazuje się że jest to banalnie proste.Miałem cały opis obrazkowy jak to zrobić, ale gdzieś mi się zapodział.Przede wszystkim chodzi o to żeby zrobić sobie trochę więcej miejsca.Musisz odkręcić wlot powietrza ten co jest z przodu.Na napinaczu jest łeb sześciokątny na klucz 17.Musisz mieć klucz nasadowy 17 z jakąś pezedłużką, jakąś lampę żeby sobie poświecić.Zauważysz na pewno ten łeb, wystaje wyraźnie.Jak już założysz na niego klucz po prostu nagnij w prawo(w stronę wskazówek zegara)Poczujesz opór spręzyny.Jedną ręką trzymasz napięty klucz a drugą zrzucasz pasek.Później to już intuicyjnie, sprawdź czy wszystkie rolki się dobrze kręcą, czy żadne koło pasowe nie wydaje jakichś podejrzanych dźwięków, sprawdź koło pasowe na alternatorze(jeśli ono u CIebie występuje), wygląda ono tak:
http://moto.allegro.pl/item790771053_ko ... a_tdi.html
Jak wsadzisz śrubokręt w tę uzębioną cześć to w prawo powinno się kręcić(środek czyli tak jak laternator pracuje, natomiast w lewo powinien być opór.Jeśli okaże się że kręci się w obie strony to rolka do wymiany.
Jak zrzucisz pasek to zobacz czy w tych rowkach nie ma powbijanych takich malutkich opiłków aluminiowych.Ja miałem nowy pasek a był cały w tych opiłkach.Stawiam że masz tylko pasek do wymiany.Powodzenia to na prawdę banalna robota.Pozdro
Proszę wklejać fotki, nie tylko podawać link, który wkrótce będzie nieaktywny!
http://moto.allegro.pl/item790771053_ko ... a_tdi.html
Jak wsadzisz śrubokręt w tę uzębioną cześć to w prawo powinno się kręcić(środek czyli tak jak laternator pracuje, natomiast w lewo powinien być opór.Jeśli okaże się że kręci się w obie strony to rolka do wymiany.
Jak zrzucisz pasek to zobacz czy w tych rowkach nie ma powbijanych takich malutkich opiłków aluminiowych.Ja miałem nowy pasek a był cały w tych opiłkach.Stawiam że masz tylko pasek do wymiany.Powodzenia to na prawdę banalna robota.Pozdro
Proszę wklejać fotki, nie tylko podawać link, który wkrótce będzie nieaktywny!
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 15:33 przez stasiuszef, łącznie zmieniany 1 raz.
usunieto 
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Andi 2.5 tdi, a pokaż mi gdzie napisałem, że nie chcę pomóc :?: :roll:Andi 2.5 tdi pisze:RomanS,
jak nie chesz pomagac to nie pisz wogole , nikt cie nie zmusza,
Kolega sikor, napisał, że coś mu piszczy pod maską ale jest ciemno i nie mógł nic zobaczyć. No to normalne, żeby najpierw postawić diagnozę, czy może nie ?
Tekst o "szklanej kuli" napisałem z przymrużeniem oka, nawtykałem tyle emotikonów ile się dało aby podkreslić atmosferę. Zdaje się, że kolega Sikor zinterpretował toodpowiednio, a koledzy "wróżbici" się nadęli
Przeciez i tak wiadomo bylo, że będzie to pasek, koło, rolka, napinacz, itp. , tyle, że żaden z Kolegów nie napisał który to element.
Zresztą i tak wymiana paska może nie rozwiązać na dlugo problemu, znam paski które pracowały kolkadziesiąt tysięcy km, były całe spękane i w kiepskim stanie i nie piszczały. Znam też takie, które po wymianie na nowe w krótkim czasie zaczęły piszczeć. Nalezy zawsze sprawdzić stan kół współpracujących z paskiem wielorowkowym. Ich zuzycie (niezbyt widoczne "na oko" - przecież rowki nie zużyją się do zera) spowoduje, że po krótkim czasie i nowy pasek może piszczeć.
A może parafrazując: Oceniać innych wprawdzie każdy może, ale nie każdy powinien?Andi 2.5 tdi pisze:pisac wprawdzie kazdy moze , ale nie kazdy powinien.
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
sikor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
panowie , od czasu kiedy zalozylem temat pada deszcz i jeszcze nie wymieniem tego pska , ale mam nowy problem , przepalil/rozczelinil sie uklad wydechowy , mialem nadzieje ze to jaks dziura i do powrotu do polski zakleje jakims uszczelnaiczem w tubie , jedna rozszczelinilo sie elastyczne laczenie miedzy kolektorem a tlumikiem(taka plecionka z metalu) , auto slychac jak wrc , nie wiem co robic , czy ktos ma pojecie ile to moze kosztowac?? , albo jak to naprawic chociaz na troche czasu , czy mozliwe alby to sie rozszczelnilo przez zatkane katalizatory
,
zmirnilem troche tema i dopisalem tutaj zeby nie zakladac kolejnego tematu
zmirnilem troche tema i dopisalem tutaj zeby nie zakladac kolejnego tematu
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:








