Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8 193KM] piszczenie spod maski i dziurawy wydech

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

[2.8 193KM] piszczenie spod maski i dziurawy wydech

Post autor: sikor » 21 lis 2009, 18:28

witam panowie , dzis wsiadlem sobie w auto odpalilem i z pod maski zaczelo cos dosc glosno psizczec(taki pisk jak przy luznym pasku alternatora) , no i mysalem ze to alternator , ale po minimalnym zwiekszeniu obrotow piszczenie ustaje , jak wroci na wolne to piszczy, wlaczylem -wylaczylem klime bez zmiam , poczekalem az silni sie rozgrzeje ale dalej to samo , powiem tylko ze auto duzo czasu stoi i nieraz jest tak ze robie tylko kilka km na tydzien, ladowanie pokazuje pravie 16 v , mozliwe ze przez wyladowany akumulator pasek jest za bardzo obciazony na wolnych ??? , czytalem tez o zacierajacych sie lozyskach klimy jak sprawdzic czy to nie to??, jak otworzylem maske to pisk dobiega z okolicy tych wszszystkich kól napedzanych paskami ale nie wiem ktory doklanie bo dzis strasznie ciemno juz a glowy miedzy kola a chlodnice wsadzic nie moge :) ,

prosze napsizcie co najpierw sprawdzic
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 15:13 przez sikor, łącznie zmieniany 2 razy.
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2009, 18:43

sikor pisze: jak otworzylem maske to pisk dobiega z okolicy tych wszszystkich kól napedzanych paskami ale nie wiem ktory doklanie bo dzis strasznie ciemno juz a glowy miedzy kola a chlodnice wsadzic nie moge ,
sikor, jak Ty to słyszysz i nie wiesz co halasuje, to jak my mamy Ci to zgadnąć ?
Ze szklanej kuli, czy jak :?: :mrgreen:

Niewatpliwie to żródłem jest którys z elementów obracających sie : pasek, rolka, napinacz . Podpowiedzi od nas możesz dostać tyle ile jest tych elementów ;-) . Która wybierzesz ? Rzut monetą, czy co :?: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 21 lis 2009, 21:16

RomanS pisze:
sikor pisze: jak otworzylem maske to pisk dobiega z okolicy tych wszszystkich kól napedzanych paskami ale nie wiem ktory doklanie bo dzis strasznie ciemno juz a glowy miedzy kola a chlodnice wsadzic nie moge ,
sikor, jak Ty to słyszysz i nie wiesz co halasuje, to jak my mamy Ci to zgadnąć ?
Ze szklanej kuli, czy jak :?: :mrgreen:

Niewatpliwie to żródłem jest którys z elementów obracających sie : pasek, rolka, napinacz . Podpowiedzi od nas możesz dostać tyle ile jest tych elementów ;-) . Która wybierzesz ? Rzut monetą, czy co :?: <ok>

myslaem ze moze mial ktos podobny problem , moze tez wie ktos w jakiej kolejnosci zaczac sprawdzac , nie wiem tez czy moge jezdzic czy nie jesli np jakies lozysko pada ,

ale kolego jak bym mial szklana kule to bym sobie sam wywrozyl , gdybym wiedzial co piszczy to bym nie pytal czy ktos wiec cos o tym , wiec twoj post ............................
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lis 2009, 22:16

sikor pisze:myslaem ze moze mial ktos podobny problem , moze tez wie ktos w jakiej kolejnosci zaczac sprawdzac , nie wiem tez czy moge jezdzic czy nie jesli np jakies lozysko pada ,

ale kolego jak bym mial szklana kule to bym sobie sam wywrozyl , gdybym wiedzial co piszczy to bym nie pytal czy ktos wiec cos o tym , wiec twoj post ............................
sikor, no i co chciałeś napisac ?

ÂŻe mój post jest do d... :?: :mrgreen:

A co chciałeś przeczytać ? Mam Ci wypisac wszystkie elementy (paski, rolki, napinacze...) po kolei w punktach abyś sprawdził ? Któryś z nich hałasuje <ok>

Który ? no wlaśnie, Ty tego nie wiesz, mimo, że słyszałeś odgłos a ja lub ktokolwiek inny mamy wiedzieć :?:

To, że tak pisze, to nie dowód, że nie chcę Ci pomóc. Udzielałem odpowiedzi na takie pytania jak miałem 20 lat, właśnie skończyłem technikum samochodowe i myslałem, że wszystko wiem :lol:

Potem oczywiście życie nauczyło pokory :mrgreen:

Powiedz zresztą sam: jakie miałbyś zaufanie do diagnozy lekarskiej postawionej na podstawie rozmowy telefonicznej :?: <ok>
Daj mi tego "pacjenta" a powiem Ci co piszczy <ok>

Piszę to po raz nie wiadomo który na którymś z kolei forum samochodowym a i tak ciągle w kółko natrafiam na takie "pobożne" pytania typu: coś mi stuka z tyłu, napiszcie co to jest ?

sikor, napisz może co już sprawdziłeś, co wyeliminowałeś, co obejrzałeś i dotknąłeś. A jak już nie będziesz miał pomysłów albo logicznie nie będzie Ci pasowało to będziemy radzić <ok>

Przecież to, że komus piszczała rolka "x" (np. jedna z kilku) i ten ktoś to napisze to wcale nie znaczy, że u Ciebie ta sama rolka piszczy :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 21 lis 2009, 23:18

RomanS, co Ty bredzisz kolego?Gość się chce dowiedzieć co mu piszczy, a Ty tutaj wypisujesz jakiś OT totalny o lekarzach itp.
Odnośnie pytanie.Tak jak napisał Andi 2.5 tdi, weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.Przerabiałem to parę dni temu, u mnie pasek mimo że niedawno wymieniany okazał się badziewny i piszczał.Daj znać.Pozdro
usunieto !!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 lis 2009, 00:37

stasiuszef pisze:RomanS, co Ty bredzisz kolego?Gość się chce dowiedzieć co mu piszczy, a Ty tutaj wypisujesz jakiś OT totalny o lekarzach itp.
Jak wiesz co piszczy u kolegi sikor, to moze bys mu to napisał, co :?: :mrgreen:

A Ty tymczasem piszesz:
stasiuszef pisze:weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.
czyli każesz mu sprawdzać po kolei różne elementy :-P

A skąd wiesz, że to nie np. jakaś rolka z rozrządu :?: <ok> Tez ma polewać wodą ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 22 lis 2009, 10:00

Andi 2.5 tdi pisze:sikor, sprawdz czy polewajac troche wody na rolke napinajaca ten pasek problem zanika ? i daj znac.
tak problem znikl , znaczy jest pewne ze to pasek nie daje rady , albo nie daje rady napedzic rolki

[ Dodano: 2009-11-22, 10:04 ]
stasiuszef pisze:RomanS, co Ty bredzisz kolego?Gość się chce dowiedzieć co mu piszczy, a Ty tutaj wypisujesz jakiś OT totalny o lekarzach itp.
Odnośnie pytanie.Tak jak napisał Andi 2.5 tdi, weź nalej do kieliszka wody i jak silnik będzie chodził to polej pasek wodą i zobacz czy przestanie.Jeśli tak tzn na 100% że pasek do wymiany( 10 min robota), a jeśli nie to musisz sprawdzić sprzęgiełko jednokierunkowe w rolce alternatora, albo koło pasowe w sprężarce klimy.Przerabiałem to parę dni temu, u mnie pasek mimo że niedawno wymieniany okazał się badziewny i piszczał.Daj znać.Pozdro
z ta woda zrobilem tak jak kolega wczesniej i ty poradziliscie , piszesz ze pasek 10 minut , napsiz jak to zrobic , bo ja tam miesca nie widze zeby cokolwiek zrobic a nie chce czegos schanic , nie ejstem nobem w tych sprawach ale v6 nie mialem wczensije , jak juz uporam sie z paskiem , to napsize i mam andziejje ze ktos dobroduszny poinstuuje mnie z tym sprzegielkiem i sprezarka

[ Dodano: 2009-11-22, 10:11 ]
romans widzialem nieraz towje posty i calkiem madre rzeczy psizesz , ale mi za bardzo nie pomogles , napsialem ze psizczy , keidy skad dochodzi psizczenie i poprosilem o rade jak to najszybciej zdjagnozowac i kooledzy pomogli mimo ze jak podejrzewam nie maja kul do wrozenia , wiec jednak bez pacjenta tez sie dalo pomoc (mysle powpli powoli naprawie to na podstawie rad z klubu), ale nie ma co sie droczyc bo nas zaraz jakis moder pouczy pozdrawaim <piwo>


ps.gdyby sied alo przynzac punkt "nie pomogl " to bym sie chyba nie powstrzymal ;-)
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 22 lis 2009, 11:02

teraz pewnie dla wielu smieszne pytanie :rolka napinajaca tot a ktora jako jedyna ma kontakt z paskiem od płaskiej strony ??


nie jetsme pewien ale to piszczenie jakby dobiegało z któregoś z kol a nie z rolki(jeśli to ta o której napisałem wyzej) , tam jest razem 6 kol , jesli ktos wie dokaldnie ktore od czego ejst to niech mnie poinformuje :) no i jak zdjac ten pasek w 10 minut???? moze byc nawet w godizne byle zdjac ;-) , wtedy tez bede chyba mógł sprawdzic czy ktores kolo nie ma luzu albo nie stawia oporu ..........
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 22 lis 2009, 11:36

Też się zastanawiałem jak zdjąć ten pasek ale okazuje się że jest to banalnie proste.Miałem cały opis obrazkowy jak to zrobić, ale gdzieś mi się zapodział.Przede wszystkim chodzi o to żeby zrobić sobie trochę więcej miejsca.Musisz odkręcić wlot powietrza ten co jest z przodu.Na napinaczu jest łeb sześciokątny na klucz 17.Musisz mieć klucz nasadowy 17 z jakąś pezedłużką, jakąś lampę żeby sobie poświecić.Zauważysz na pewno ten łeb, wystaje wyraźnie.Jak już założysz na niego klucz po prostu nagnij w prawo(w stronę wskazówek zegara)Poczujesz opór spręzyny.Jedną ręką trzymasz napięty klucz a drugą zrzucasz pasek.Później to już intuicyjnie, sprawdź czy wszystkie rolki się dobrze kręcą, czy żadne koło pasowe nie wydaje jakichś podejrzanych dźwięków, sprawdź koło pasowe na alternatorze(jeśli ono u CIebie występuje), wygląda ono tak:
http://moto.allegro.pl/item790771053_ko ... a_tdi.html

Obrazek

Jak wsadzisz śrubokręt w tę uzębioną cześć to w prawo powinno się kręcić(środek czyli tak jak laternator pracuje, natomiast w lewo powinien być opór.Jeśli okaże się że kręci się w obie strony to rolka do wymiany.
Jak zrzucisz pasek to zobacz czy w tych rowkach nie ma powbijanych takich malutkich opiłków aluminiowych.Ja miałem nowy pasek a był cały w tych opiłkach.Stawiam że masz tylko pasek do wymiany.Powodzenia to na prawdę banalna robota.Pozdro

Proszę wklejać fotki, nie tylko podawać link, który wkrótce będzie nieaktywny!
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 15:33 przez stasiuszef, łącznie zmieniany 1 raz.
usunieto !!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 lis 2009, 11:58

Andi 2.5 tdi pisze:RomanS,
jak nie chesz pomagac to nie pisz wogole , nikt cie nie zmusza,
Andi 2.5 tdi, a pokaż mi gdzie napisałem, że nie chcę pomóc :?: :roll:

Kolega sikor, napisał, że coś mu piszczy pod maską ale jest ciemno i nie mógł nic zobaczyć. No to normalne, żeby najpierw postawić diagnozę, czy może nie ?

Tekst o "szklanej kuli" napisałem z przymrużeniem oka, nawtykałem tyle emotikonów ile się dało aby podkreslić atmosferę. Zdaje się, że kolega Sikor zinterpretował toodpowiednio, a koledzy "wróżbici" się nadęli :-/

Przeciez i tak wiadomo bylo, że będzie to pasek, koło, rolka, napinacz, itp. , tyle, że żaden z Kolegów nie napisał który to element.

Zresztą i tak wymiana paska może nie rozwiązać na dlugo problemu, znam paski które pracowały kolkadziesiąt tysięcy km, były całe spękane i w kiepskim stanie i nie piszczały. Znam też takie, które po wymianie na nowe w krótkim czasie zaczęły piszczeć. Nalezy zawsze sprawdzić stan kół współpracujących z paskiem wielorowkowym. Ich zuzycie (niezbyt widoczne "na oko" - przecież rowki nie zużyją się do zera) spowoduje, że po krótkim czasie i nowy pasek może piszczeć.
Andi 2.5 tdi pisze:pisac wprawdzie kazdy moze , ale nie kazdy powinien.
A może parafrazując: Oceniać innych wprawdzie każdy może, ale nie każdy powinien?
Części samochodowe online - Motostacja pl

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 25 lis 2009, 15:17

panowie , od czasu kiedy zalozylem temat pada deszcz i jeszcze nie wymieniem tego pska , ale mam nowy problem , przepalil/rozczelinil sie uklad wydechowy , mialem nadzieje ze to jaks dziura i do powrotu do polski zakleje jakims uszczelnaiczem w tubie , jedna rozszczelinilo sie elastyczne laczenie miedzy kolektorem a tlumikiem(taka plecionka z metalu) , auto slychac jak wrc , nie wiem co robic , czy ktos ma pojecie ile to moze kosztowac?? , albo jak to naprawic chociaz na troche czasu , czy mozliwe alby to sie rozszczelnilo przez zatkane katalizatory ??,


zmirnilem troche tema i dopisalem tutaj zeby nie zakladac kolejnego tematu
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 25 lis 2009, 23:17

Ja ostatnio wymieniałem.Wymienia się obydwa na raz, wymiana jednego to nie robota.Ja zapłaciłem 200 zł za sztukę(oryginał VW Audi) razem z robotą, razem 400 zł.
usunieto !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja