[2.0 16V 136KM ACE] problemy z rozruchem,faluja obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: S8 D2
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.0 TFSI 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: INOWROCŁAW
[2.0 16V 136KM ACE] problemy z rozruchem,faluja obroty
Witam jak w temacie posiadam Audiczkę A6 C4 Avant Quattro 2.0 16V ACE Benz.-LPG (wtrysk mechaniczny). Od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem silnika-szczególnie gdy jest zimny po całej nocy, ale jak postoji godzinkę zgaszony to tez zbyt rewelacyjnie nie odpala. Dodatkowym problemem jest to że jak jadę na "luzie" to obroty falują-najpierw spadają tak że prawie gaśnie a nagle podwyższają się na chwilę do 1500 i znów spadają.
Co zauważyłem- jak odpalam go rano to muszę długo kręcić rozrusznikiem i jak tak kręce kręcę to patrzę na blat i mi tam pokazuje temperaturę na powietrzu minus 45. jak już odpali to pokaże temperaturę rzeczywista jaka jest. Po przekręceniu zapłonu też pokazuje rzeczywista a podczas pruby startu -45.
Wystrzału nie było, świece i przewody wymienione 10tyś km temu na nówki NGK.
Problem ten pojawił sie u mnie jakiś miesiac temu.
Gdzie w tym modelu silnika znajduje sie czujnik temperatury? Czy to on może być winny. Prosze o sugestie
Dodam jeszcze tyle że według mnie problemy z odpaleniem są poprzez zalewanie się silnika bo strasznie czuć benzyną od razu po odpaleniu, wykręcałem także świece po próbie pierwszej odpalenia i były zalane
Co zauważyłem- jak odpalam go rano to muszę długo kręcić rozrusznikiem i jak tak kręce kręcę to patrzę na blat i mi tam pokazuje temperaturę na powietrzu minus 45. jak już odpali to pokaże temperaturę rzeczywista jaka jest. Po przekręceniu zapłonu też pokazuje rzeczywista a podczas pruby startu -45.
Wystrzału nie było, świece i przewody wymienione 10tyś km temu na nówki NGK.
Problem ten pojawił sie u mnie jakiś miesiac temu.
Gdzie w tym modelu silnika znajduje sie czujnik temperatury? Czy to on może być winny. Prosze o sugestie
Dodam jeszcze tyle że według mnie problemy z odpaleniem są poprzez zalewanie się silnika bo strasznie czuć benzyną od razu po odpaleniu, wykręcałem także świece po próbie pierwszej odpalenia i były zalane
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 16:03 przez lesdud, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: S8 D2
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.0 TFSI 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: INOWROCŁAW
Kolego jedyny błąd jaki mi wyrzuca to
regulacja lambda - przekroczona warytość kontrolna - bład sporadyczny
Ale wynikma z tego że jak podepnę przewód od regulacji mojego sterownika LPG- BingoM to na LPG sonda oscyluje ok od 0,01 do 0,8V, natomiast na benzynie jest około 0,73V i nie oscyluje jak na lpg.
Czy możliwe że sonda jest zużyta i na LPG jeszcze żyje resztkami sił a na PB już nie chce?
Ale co ma sonda z odpalaniem skoro sterownik przez pierwsze sekundy nie bierze ponoć z niej sygnału?
Co zaobserwowałem to na LPG auto nie dymi nic a na benzynie jak ostro dołożę gazu na biegu jałowym to z wydechu wydobywa się czarna chmurka- jak by auto nie przepalało mieszanki. nie wiem już co sprawdzać.
Aha no i jak pisałem już wymieniłem silnik krokowy i obrotu już są w miarę stabilne więc problem pozostaje z rozruchem szczególnie zimnego silnika, a na ciepłym bywa różnie
regulacja lambda - przekroczona warytość kontrolna - bład sporadyczny
Ale wynikma z tego że jak podepnę przewód od regulacji mojego sterownika LPG- BingoM to na LPG sonda oscyluje ok od 0,01 do 0,8V, natomiast na benzynie jest około 0,73V i nie oscyluje jak na lpg.
Czy możliwe że sonda jest zużyta i na LPG jeszcze żyje resztkami sił a na PB już nie chce?
Ale co ma sonda z odpalaniem skoro sterownik przez pierwsze sekundy nie bierze ponoć z niej sygnału?
Co zaobserwowałem to na LPG auto nie dymi nic a na benzynie jak ostro dołożę gazu na biegu jałowym to z wydechu wydobywa się czarna chmurka- jak by auto nie przepalało mieszanki. nie wiem już co sprawdzać.
Aha no i jak pisałem już wymieniłem silnik krokowy i obrotu już są w miarę stabilne więc problem pozostaje z rozruchem szczególnie zimnego silnika, a na ciepłym bywa różnie