Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.0 16V 136KM ACE] problemy z rozruchem,faluja obroty

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

[2.0 16V 136KM ACE] problemy z rozruchem,faluja obroty

Post autor: lesdud » 01 maja 2009, 10:46

Witam jak w temacie posiadam Audiczkę A6 C4 Avant Quattro 2.0 16V ACE Benz.-LPG (wtrysk mechaniczny). Od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem silnika-szczególnie gdy jest zimny po całej nocy, ale jak postoji godzinkę zgaszony to tez zbyt rewelacyjnie nie odpala. Dodatkowym problemem jest to że jak jadę na "luzie" to obroty falują-najpierw spadają tak że prawie gaśnie a nagle podwyższają się na chwilę do 1500 i znów spadają.

Co zauważyłem- jak odpalam go rano to muszę długo kręcić rozrusznikiem i jak tak kręce kręcę to patrzę na blat i mi tam pokazuje temperaturę na powietrzu minus 45. jak już odpali to pokaże temperaturę rzeczywista jaka jest. Po przekręceniu zapłonu też pokazuje rzeczywista a podczas pruby startu -45.
Wystrzału nie było, świece i przewody wymienione 10tyś km temu na nówki NGK.
Problem ten pojawił sie u mnie jakiś miesiac temu.

Gdzie w tym modelu silnika znajduje sie czujnik temperatury? Czy to on może być winny. Prosze o sugestie
Dodam jeszcze tyle że według mnie problemy z odpaleniem są poprzez zalewanie się silnika bo strasznie czuć benzyną od razu po odpaleniu, wykręcałem także świece po próbie pierwszej odpalenia i były zalane
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 16:03 przez lesdud, łącznie zmieniany 1 raz.

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 01 maja 2009, 23:02

Jutro odłączę ten czujnik i ponoć po odłączeniu czujnika ECU powinien przejsc w tryb awaryjny i odpalic normalnie jesli to wina czujnika. Czyli z rysunku wynika że czujnik jest gdzieś w okolicy chłodnicy???

drevnil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:22
Lokalizacja: podlasie

Post autor: drevnil » 23 cze 2009, 11:35

Hej lesdud i jak, pomogła ci ta wymiana czujnika?

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 23 cze 2009, 18:30

Niestety nie kupiłem tego czujnika bo go odłączyłem i tak samo mam problemy z rozruchem. Kupiłem już nawet silnik krokowy nowiutki oryginał i też nie pomogło. Puki co się poddałem i narazie nioe mam sił walczyć z tym prioblemem

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 23 cze 2009, 18:38

a co ciekawe jak go odpiąlem to na blacie i tak mi wyswietlalo temperature

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 23 cze 2009, 21:46

Kolego jedyny błąd jaki mi wyrzuca to
regulacja lambda - przekroczona warytość kontrolna - bład sporadyczny
Ale wynikma z tego że jak podepnę przewód od regulacji mojego sterownika LPG- BingoM to na LPG sonda oscyluje ok od 0,01 do 0,8V, natomiast na benzynie jest około 0,73V i nie oscyluje jak na lpg.
Czy możliwe że sonda jest zużyta i na LPG jeszcze żyje resztkami sił a na PB już nie chce?
Ale co ma sonda z odpalaniem skoro sterownik przez pierwsze sekundy nie bierze ponoć z niej sygnału?
Co zaobserwowałem to na LPG auto nie dymi nic a na benzynie jak ostro dołożę gazu na biegu jałowym to z wydechu wydobywa się czarna chmurka- jak by auto nie przepalało mieszanki. nie wiem już co sprawdzać.
Aha no i jak pisałem już wymieniłem silnik krokowy i obrotu już są w miarę stabilne więc problem pozostaje z rozruchem szczególnie zimnego silnika, a na ciepłym bywa różnie

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 18 lis 2009, 22:40

Temat można już zamknąć. Problemy rozwiązane. za zapalanie i nierówne obroty odpowiedzialna była kopułka i palec. po wymianie tych elementów auto chodzi prawie jak nówka

drevnil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:22
Lokalizacja: podlasie

Post autor: drevnil » 19 lis 2009, 00:27

lesdud, a możesz napisać ile cie to wyniosło i jakiej firmy kupiłeś?

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 19 lis 2009, 10:56

KOPUÂŁKA AP.ZAPÂŁ.AUDI 1.306.248 SYST.BOSCH +
PALEC ROZDZIEL.1.406.121R SYST.BOSCH
Zamawiałem ze stronki http: //motohurt.info/sklep/
całkowity koszt z ptrzesyłką kurierską 155zł
stary palec trzeba rozgnieść w imadle bo jest wklejany na klej.
Naprawde warto autko chodzi aż miło

drevnil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:22
Lokalizacja: podlasie

Post autor: drevnil » 19 lis 2009, 12:35

To koszty nie są jeszcze aż takie straszne, będę musiał u siebie też wymienić:)

lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Rocznik: 1998
Moje auto: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Post autor: lesdud » 19 lis 2009, 12:46

Polecam polecam- to nie jest kasa wyrzucona w błoto. Jak zdjąłem moją kopułkę starą to wszystko było powypalane, a świece były non stop czarne pozalewane, po wymianie kopułki i palca świece są jasne - tak jak to powinno być przy jeździe na lpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja