[a6 2.8] sonda lambda
[2.8Q 210KM] Sonda Lambda-małe pytanko?
Mam 4 sondy.Jedna z drugich sond ta w katalizatorze na biegu jałowym praktycznie stoi 0.10-o.15v a w czsie jazdy pracuje normalnie 0.1-o.8v.Czy jest do wymiany czy inna przyczyna.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 18:16 przez fhroma, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli masz 2 sondy na stronę i dwa katalizatory na stronę jak ja. Pierwsza sonda, przedkatalizator, druga sonda o której mówisz i katalizator. Odczyty drugiej sondy służą do diagnozowania wydajności katalizatora i zazwyczaj sygnał z tych sąd powinien być stały.
Jeśli vag nie zgłasza żadnego błędu to ja bym się nie przejmował.
Jeśli vag nie zgłasza żadnego błędu to ja bym się nie przejmował.
Błędy zwiazane z sondami były ale odłączałem wtyczki i narazie wykasowałem zobacze co dalej.Ta sonda o której mówimy jest na poczatku drugiego kata więc diagnozuje ten pierwszy za kolektorem czy tak?tak na marginesie to ta na drugiej stronie chodzi w zakresie 0.1-0.8 i to niezaleznie na jwłowym czy w czasie jazdy.Draże temat bo duzo pali 18-20lpg.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
16814 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Thresholdfhroma pisze:W tej chwili sa 2 błedy 16814 i 17584 Ten pierwszy to mi wyskakuje już dwa lata ,zrobiłem tak 100 tys ale ten drugi pojawił sie niedawno
P0430 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Catalist system prawa strona wydajność poniżej progu
Przedkatalizator może być już zajechany i odczyty z drugiej sondy tej wkręconej na wejściu drugiego dużego katalizatora nie zgadzają się z normami. Czy to jest ta strona na której mówiłeś, że odczyty z drugiej sondy są takie same jak z pierwszej czyli pomiędzy 0 - 1?
17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
Szczerze ten błąd sam miałem u siebie ale dobre regulacja LPG i błąd się nie pojawia.
Przyczyną może być też padnięta sonda albo lewe powietrze w dolocie, może gazownicy źle ponawiercali kolektor i gdzieś ssie lewe powietrze albo odma popękana. Kup samostart do diesla i na postoju z odpalonym silnikiem pryskaj po dolocie, okolice wtrysków benzyny i nawiertów kolektora do wtrysków gazu. Jeśli będzie ciągnął gdzieś lewe powietrze to pociągnie samostart i silnik powinien zmienić charakterystykę pracy typu zafalowanie lub podobne zachowanie. Ja jednak obwiniałbym LPG mimo że nie ma żadnych błędów odnośnie mieszanki.
[ Dodano: 2009-09-03, 23:10 ]
U mnie dwie sondy za katalizatorami na biegu jałowym oscylują między 0 a 0.1.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:10 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.
Do fassi1
[ Dodano: 2009-09-03, 23:10 ]
U mnie dwie sondy za katalizatorami na biegu jałowym oscylują między 0 a 0.01.[/quote]
Odświeżę temat bo jeszcze sie nie uporałem z tym.Czyli stoją praktycznie w miejscu
[ Dodano: 2009-09-03, 23:10 ]
U mnie dwie sondy za katalizatorami na biegu jałowym oscylują między 0 a 0.01.[/quote]
Odświeżę temat bo jeszcze sie nie uporałem z tym.Czyli stoją praktycznie w miejscu
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:11 przez fhroma, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[a6 2.8] sonda lambda
witam koledzy byłem ostatnio na pierwszym przegladzie u gazownika i mialem kilka zastrzezen po zalozeniu instalacji dosyc mocno szarpal na jalowym biegu i max do 1100 obrotow jak dodawalem gaz i stwierdzi ze to wina swiec i sondy lambdy sonda miala odczyty na pierwszysch trzech cylindrach 4.1 a nastepnych 4.5-4-8 czy kwalifikuje sie ona do wymiany
dodam tez ze po jego regulacji szarpanie zmniejszylo sie i nie wiem czy musze wymieniac sonde on kazal mi to wymienic i jeszcze raz przyjechac na ten przeglad
