Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 2.8] sonda lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

[2.8Q 210KM] Sonda Lambda-małe pytanko?

Post autor: fhroma » 29 sie 2009, 08:47

Mam 4 sondy.Jedna z drugich sond ta w katalizatorze na biegu jałowym praktycznie stoi 0.10-o.15v a w czsie jazdy pracuje normalnie 0.1-o.8v.Czy jest do wymiany czy inna przyczyna.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 18:16 przez fhroma, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sie 2009, 10:54

Czyli masz 2 sondy na stronę i dwa katalizatory na stronę jak ja. Pierwsza sonda, przedkatalizator, druga sonda o której mówisz i katalizator. Odczyty drugiej sondy służą do diagnozowania wydajności katalizatora i zazwyczaj sygnał z tych sąd powinien być stały.
Jeśli vag nie zgłasza żadnego błędu to ja bym się nie przejmował.

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 29 sie 2009, 11:40

Błędy zwiazane z sondami były ale odłączałem wtyczki i narazie wykasowałem zobacze co dalej.Ta sonda o której mówimy jest na poczatku drugiego kata więc diagnozuje ten pierwszy za kolektorem czy tak?tak na marginesie to ta na drugiej stronie chodzi w zakresie 0.1-0.8 i to niezaleznie na jwłowym czy w czasie jazdy.Draże temat bo duzo pali 18-20lpg.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sie 2009, 11:53

To zostaw sondy w spokoju tylko jedź do gazownika. Jeśli vag nie pokazuje błędów związanych z sondami to są ok. Wina tkwi w źle wyregulowanej instalce LPG.

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 31 sie 2009, 08:19

W tej chwili sa 2 błedy 16814 i 17584 Ten pierwszy to mi wyskakuje już dwa lata ,zrobiłem tak 100 tys ale ten drugi pojawił sie niedawno

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 sie 2009, 12:21

fhroma pisze:W tej chwili sa 2 błedy 16814 i 17584 Ten pierwszy to mi wyskakuje już dwa lata ,zrobiłem tak 100 tys ale ten drugi pojawił sie niedawno
16814 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Catalist system prawa strona wydajność poniżej progu

Przedkatalizator może być już zajechany i odczyty z drugiej sondy tej wkręconej na wejściu drugiego dużego katalizatora nie zgadzają się z normami. Czy to jest ta strona na której mówiłeś, że odczyty z drugiej sondy są takie same jak z pierwszej czyli pomiędzy 0 - 1?

17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached

Szczerze ten błąd sam miałem u siebie ale dobre regulacja LPG i błąd się nie pojawia.
Przyczyną może być też padnięta sonda albo lewe powietrze w dolocie, może gazownicy źle ponawiercali kolektor i gdzieś ssie lewe powietrze albo odma popękana. Kup samostart do diesla i na postoju z odpalonym silnikiem pryskaj po dolocie, okolice wtrysków benzyny i nawiertów kolektora do wtrysków gazu. Jeśli będzie ciągnął gdzieś lewe powietrze to pociągnie samostart i silnik powinien zmienić charakterystykę pracy typu zafalowanie lub podobne zachowanie. Ja jednak obwiniałbym LPG mimo że nie ma żadnych błędów odnośnie mieszanki.

[ Dodano: 2009-09-03, 23:10 ]
U mnie dwie sondy za katalizatorami na biegu jałowym oscylują między 0 a 0.1.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:10 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 08 lis 2009, 12:05

Do fassi1
[ Dodano: 2009-09-03, 23:10 ]
U mnie dwie sondy za katalizatorami na biegu jałowym oscylują między 0 a 0.01.[/quote]
Odświeżę temat bo jeszcze sie nie uporałem z tym.Czyli stoją praktycznie w miejscu
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 12:11 przez fhroma, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lis 2009, 12:10

fhroma pisze:Do fassi1
[ Dodano: 2009-09-03, 23:10 ]
U mnie dwie sondy za katalizatorami na biegu jałowym oscylują między 0 a 0.01.
Odświeżę temat bo jeszcze sie nie uporałem z tym.0-0.01 czy 0-0.1?[/quote]

Fakt od 0 do 0.1. Pomyliłem się z tymi zerami.

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 08 lis 2009, 12:19

U mnie to wyglada tak że na jednej prawej pokazuje np. 0.12,014.018 a na lewej 0.14 0.22.075 czyli pierwsza prawie stoi a druga oscyluje .Na wykresie 3sondy oscyluja a ta jedna ma linie poziomą

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lis 2009, 12:46

Dwie pierwsze sondy powinny oscylować pomiędzy 0 a 0.9 a dwie za katalizatorami mierzą wydajność katalizatorów więc dobrze wydajne katalizatory powinny dawać ubogą mieszankę czyli od 0 do 0.1 jest dobrze. Przy okazji sprawdzę jeszcze raz u siebie.

fhroma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fhroma » 08 lis 2009, 12:57

Bedę wdzieczny bo byłem na emisji spalin i wszystko jest w najlepszym porzadku wiec chyba te katalizatory są ok ale tak naprawdę kto to wie.

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

[a6 2.8] sonda lambda

Post autor: william » 24 lis 2009, 14:37

witam koledzy byłem ostatnio na pierwszym przegladzie u gazownika i mialem kilka zastrzezen po zalozeniu instalacji dosyc mocno szarpal na jalowym biegu i max do 1100 obrotow jak dodawalem gaz i stwierdzi ze to wina swiec i sondy lambdy sonda miala odczyty na pierwszysch trzech cylindrach 4.1 a nastepnych 4.5-4-8 czy kwalifikuje sie ona do wymiany ?? dodam tez ze po jego regulacji szarpanie zmniejszylo sie i nie wiem czy musze wymieniac sonde on kazal mi to wymienic i jeszcze raz przyjechac na ten przeglad

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja