Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI] cisnienie doładowania

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

[A6 C5 2,5TDI] cisnienie doładowania

Post autor: radekboguslaw » 07 lis 2009, 17:30

witam o ile pamientam wyskoczył bład 0609 przeładowanie cisnienia doładowania na turbo.w jaki sposób moge to naprawic czy mam starac sie juz o kolejne turbo to bedzie chyba juz 4 turbo.obecnie autko jest troszke słabsze ale w trasie jdzie do 2800/3000 obrotuw i wiecej nie moze i osiaga predkosc jakies 160 km/h z bulem gdzie predzej szedł 210 km/h bez problemu.nie mam tylko wymienionego przepływomierza czy to moze cos pomuc

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Re: [A6 C5 2,5TDI] cisnienie doładowania

Post autor: Levuss » 07 lis 2009, 19:04

radekboguslaw pisze:witam o ile pamientam wyskoczył bład 0609 przeładowanie cisnienia doładowania na turbo.w jaki sposób moge to naprawic czy mam starac sie juz o kolejne turbo to bedzie chyba juz 4 turbo.obecnie autko jest troszke słabsze ale w trasie jdzie do 2800/3000 obrotuw i wiecej nie moze i osiaga predkosc jakies 160 km/h z bulem gdzie predzej szedł 210 km/h bez problemu.nie mam tylko wymienionego przepływomierza czy to moze cos pomuc
Pomóc pomoże i to bardzo. Opisany objaw pasuje do uszkodzonego lmm. Po wymianie auto dostanie wigoru.
Rozumiem, że turbina była regenerowana. Jeśli tam to mam pytanie czy od momentu pierwszej regeneracji w tym aucie wymieniany był zawór N75?.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 07 lis 2009, 19:28

turbo jest od audi rocznik 2003 z przebiegiem 70 tys.jest to 3 turbo nie liczac mojego kture sie rozleciała i miało podobne przyczyny .ale zaden zawór nie był wymieniany.dzis byłem na kompie i powiedziano mi tak jak napisałem w poprzednim poscie pozdrawima,a i co to jet ten Imm i czy ma cos z tym wspulnego przepływomierz

Dodano: 2009-11-07, 19:34
czy w jakis sposób moge sam sprawdzic ten zaworek n75 i gdzie on sie znaiduje

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 07 lis 2009, 21:58

Obrazek
Sprawdż,czy występuje podciśnienie przed i za zaworem n75,szczelność całego układu podciśnieniowego,ewentualnie przedmuchaj zaworek powietrzem.
Poza tym na forum jest sporo postów związanych z tym problemem.

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 07 lis 2009, 22:30

A powiec dlaczego wtedy komputer nie pokazal ze jest zepsuty zaworek.Mam rozumiec ze zaworek mam wyciagnac i przedmuchac powietrzem

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 08 lis 2009, 00:28

radekboguslaw pisze:A powiec dlaczego wtedy komputer nie pokazal ze jest zepsuty zaworek.Mam rozumiec ze zaworek mam wyciagnac i przedmuchac powietrzem
Tak przedmuchaj go powietrzem. Możesz też nim potrząsać, jak będzie coś w środku latało to wymieniaj na nowy. LMM to inaczej przepływomierz. Możesz opisać dokładniej co stało się z poprzednimi turbinami?. Chodzi mi o to co się uszkadzało.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 lis 2009, 07:09

Radek, masz dwa tematy z tym samym problemem tylko inaczej nazwałeś. No nie wiem jak moderatorzy sie do tego odniosą. Kolega Levuss dobrze ci podpowiada w tym temacie , podobnie ja k w temacie "obroty do 3 tyś" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 08 lis 2009, 10:14

To samo z membrama na turbince,jezeli będzie w bardzo słabej kondycji to takze powinno wykazać błąd.
Powiem prawdę, że z takim czymś się nie spotkałem. Membrana nie ma żadnego czujnika i jak padnie to VAG może wywalić błąd 00575. U mojej znajomej w poprzednie wakacje właśnie auto straciło ciśnienie doładowania. Podłączam VAGA i widzę błąd 00575. Zaczynam od sprawdzenia czujnika temperatury powietrza zasysanego, który był ok. Później sprawdzam i podmieniam na inny (sprawny) zawór N75. Poprawy brak. W końcu organoleptyczne diagnozuję membranę w gruszce od turbo. Robi się to w banalny sposób. ÂŚciągamy wężyk od gruszki, zakładamy innym. Jeden koniec na króciec w gruszce a drugi wkładamy do ust i zasysamy powietrze. Jeśli będziemy czyli opór, tzn w pewnym momencie nie będziemy mogli wysysać powietrza to jest OK, a jak będziemy "ssać" cały czas to znaczy, że membrana nie trzyma ciśnienia. U kolegi Radka problem raczej nie tkwi w gruszce. W końcu to jest 4 już turbo. Ja obstawiałbym zanik smarowania T lub tak cholernie wysoko podniesione dawki doładowania (inaczej mówiąc chłamski chip), który niszczy kolejne turbiny. Radek dobrze byłóby gdybyś zamieścił tutaj logi grup dynamicznych 008, 010 i 011.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 08 lis 2009, 10:28

poprzednie turbo miało podobne obiawy tylko na dodatek kopciło okropnie i brało olej obroty osiagał do 2400 na maxa.teraz pod kompem był podłonczony i gruszka funkcionuje tak jak powinna wiec z membrama chyba jest wszystko ok.wystepuje tylko cisnienie przeładowaniano i w trasie osiagi tak jak pisałem i nieraz jak sie rozpedzam i juz nie jdzie to jak delikatnie popuszczam gaz wtedy auto powoli zaczyna sie rozpendzac.czy ten zaworek ma jakis napis na sobie widoczny

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 08 lis 2009, 11:47

radekboguslaw pisze:poprzednie turbo miało podobne obiawy tylko na dodatek kopciło okropnie i brało olej obroty osiagał do 2400 na maxa.teraz pod kompem był podłonczony i gruszka funkcionuje tak jak powinna wiec z membrama chyba jest wszystko ok.wystepuje tylko cisnienie przeładowaniano i w trasie osiagi tak jak pisałem i nieraz jak sie rozpedzam i juz nie jdzie to jak delikatnie popuszczam gaz wtedy auto powoli zaczyna sie rozpendzac.czy ten zaworek ma jakis napis na sobie widoczny
Pierwsza rzecz to jak sam pisałeś masz niesprawny lmm, który za pewne obcina już dawki. Druga sprawa to prawdopodobnie pozaładowuje Ci turbo i auto wpada w tryb awaryjny. Czy będziesz mógł zrobić logi dynamiczne grup 010 i 011?.
Zawór N75 znajdziesz przed podszybiem od strony pasażera.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 23dfcaa39d
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 08da62b51d
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 08 lis 2009, 11:59

imm napewno jet nie sprawny w 100% bo rok temu jak byłem na kompie powiedziano mi ze z odczytu wynika,że imm jest sprawny w 70%.a czy login dynamiczny musze robic w serwisie czy wszystko wykarze podczas jazdy z podłonczonym kompem

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 08 lis 2009, 12:27

radekboguslaw pisze:imm napewno jet nie sprawny w 100% bo rok temu jak byłem na kompie powiedziano mi ze z odczytu wynika,że imm jest sprawny w 70%.a czy login dynamiczny musze robic w serwisie czy wszystko wykarze podczas jazdy z podłonczonym kompem
Wszystko zrobisz we własnym zakresie jak masz kabel i kompa (lapka). Tutaj opisana cała procedura jak testuje się autko:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 14 lis 2009, 13:37

wyczysciłem imm moc wruciła brak trybu awaryjnego wszystko ok pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja