Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8 193KM tiptronic] Biały dym po odpaleniu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:54
Lokalizacja: OTWOCK

[2.8 193KM tiptronic] Biały dym po odpaleniu

Post autor: arcioo » 18 paź 2009, 23:44

Witam.
Od jakiegoś czsu pojawia się biały dym po dłuższym postoju i znika po 20, 30 sekundach .
Mam się tym martwć czy to normalne
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 15:21 przez arcioo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
GrzesiekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: GrzesiekA6 » 18 paź 2009, 23:52

Zimno się ostatnio zrobiło więc taka kolej rzeczy że coś paruje^^

Awatar użytkownika
arcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:54
Lokalizacja: OTWOCK

Post autor: arcioo » 19 paź 2009, 01:05

co to może być .

sikor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
Lokalizacja: wielkopolska/Poznan

Post autor: sikor » 19 paź 2009, 07:56

hmm, bialy dym po odpaleniu , jak na moje amatorskie oko to cos nieszczelnego w silniku i jak dluzej posti to sie pare kropel oleju w cylindrach nazbiera , ale to gdybanie nie jestem mechanikiem , z ciekawosci sprawdzilem u siebie (mam taki sam sinik) i nic nie dymi , lekka jakby para wodna tylko leci ledwo ja widac, chyba ze w polsce jest bardzo zimno i moze mylisz dym z para taka jaka mozesz zrobic dmuchajac ustami :lol:
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 19 paź 2009, 09:31

To bardzo proste jeśli tylko rano przy odpaleniu nie ważne od pory roku to na 100% uszczelniacze na zaworach. Koszt w zależności od mechanika jeden będzie chciał zrzucić głowice ja znam takich co to bez robią. Jeden uszczelniacz 2-3zł + robocizna.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 19 paź 2009, 13:49

Cin pisze:uszczelniacz 2-3zł + robocizna
chcąc nie chcąc, przód trzeba zwalić i rozrząd też, z tego co słyszałem

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 paź 2009, 14:58

goly191 pisze:chcąc nie chcąc, przód trzeba zwalić i rozrząd też, z tego co słyszałem
Nawet na pewno, bo wałki trzeba ściągać <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 19 paź 2009, 15:21

nie straszcie kolegi. biały "dym" przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu silnika, szczególnie jak jest zimno to normalny objaw. Puszczające uszczelniacze dają niebieski dym - efekt spalania oleju. do tego taki "dym" śmierdzi palonym olejem - para nie ;-)

Awatar użytkownika
arcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:54
Lokalizacja: OTWOCK

Post autor: arcioo » 05 lis 2009, 10:05

UUUuu to nie dobrze NIE dobrze

Jak wygląda zrzucenie wałków , jest to bardzo trudne czy poradzę sobie sam
Przy okazji wymienił bym sobie łańcuszki bo trochę rechotają i uszczelkę pod napinaczem.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 05 lis 2009, 10:39

Samo zrzucenie wałków jest proste, ale do tego trzeba demontować cały przód, jak do rozrządu (w końcu musisz ściągnąć pasek).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
arcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:54
Lokalizacja: OTWOCK

Post autor: arcioo » 05 lis 2009, 17:36

Zdjąć przód to nie problem ale jak mówisz że wałki też nie stanowią problemu to może jakiś manual uda mi się skleić i wrzucę na forum za kilka dni.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 05 lis 2009, 18:11

Demontowałem wałki, bo wymieniałem łańcuch rozrządu. Kupę śrubek, ale robota spokojna i prosta. Oczywiście koniecznie należy oznaczyć elementy mocujące wałki i montować je w te same miejsca (!). Dobrze mieć ściągacz do kół rozrządu. Na tym etapie polecam również wymianę uszczelek napinacza łańcucha (półkole i płaska, metalowo-gumowa uszczelka). Nie jest to drogie, jak będziesz miał wszystko na wierzchu, to wymiana łatwiutka, a i o jeden potencjalny wyciek oleju mniej ;)
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
arcioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:54
Lokalizacja: OTWOCK

Post autor: arcioo » 06 lis 2009, 16:35

Ok wielkie dzięki jak bym miał jakiś mały problem to napiszę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja