Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AFN] Wymiana uszczelki pod miską olejową

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

[A6 C5 AFN] Wymiana uszczelki pod miską olejową

Post autor: K@MiL » 01 lis 2009, 13:59

Witam!

Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelkę pod miską olejową w motorze 1.9TDI AFN? Jest z tym dużo roboty czy wystarczy tylko miskę wykręcić i wymienić uszczelkę? I jeszcze takie pytanie jaka powinna być prawidłowa temperatura oleju?

Danielo222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Danielo222 » 01 lis 2009, 15:18

U mnie temp oleju wskazuje troszke ponad te 60 stopni.Ale równiez dołączam sie do tematu co mogło byc z miską nie tak ze po ściągnięciu pokrywy od spodu okazało sie ze miska jest upaprana jakimś silikonem a pokrywa jest mokra od oleju. Dobrze będzie zmienić uszczelkę?
:)

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 01 lis 2009, 16:09

Właśnie u mnie też jest miska morka od dołu i wydaje mi się, że tego oleju troche mi ucieka za dużo i właśnie wydaje mi się, że to przez tą nieszczelność.

wojtekaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 wrz 2008, 17:12
Lokalizacja: toruń

Post autor: wojtekaudi » 01 lis 2009, 17:00

witam też mi leciało zanim wymienicie uszczelke sprawdzcie odpowietrzanie skrzyni korbowej koło filtra oleju tam przeważnie leci na miske

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 01 lis 2009, 18:01

K@MiL pisze:Właśnie u mnie też jest miska morka od dołu i wydaje mi się, że tego oleju troche mi ucieka za dużo i właśnie wydaje mi się, że to przez tą nieszczelność.
W naszych silnikach tj.2.5 TDI jest trochę inaczej. Mamy podwójną michę i żeby ją uszczelnić trzeba rozbebłać rozrząd. Wcale nie musi lecieć z miski tylko spod takiego dekla co jest za rozrządem. Ponoć kupa roboty,trzeba nawet ściągnąć łańcuch od wałka wyrównoważającego.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 01 lis 2009, 18:06

piotrekkawa, w tym temacie chodzi mi o 1.9TDI AFN

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 02 lis 2009, 12:27

Sorrensen,niedoczytałem :oops:

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 02 lis 2009, 13:42

K@MiL pisze:w tym temacie chodzi mi o 1.9TDI AFN
Ja wymieniałem, znaczy mechanik to robił, wraz z wymianą rozrządu, ale musiał to poprawiać bo mu się nie udało za pierwszym razem :evil:
Jak przyjechałem na poprawkę rozkręcił tylko o dspodu dał nową uszczelkę potem jeszcze poprawił specjalnym silikonem i teraz już jest git.

A jeżeli chodzi o szczegóły to nic więcej nie wiem, najważniejsze jest to że wycieki z miski AFN, dwumas i ewentualnie turbo to wszystkie usterki jakie nas mogą spotkać.
(ja już dwumas wymieniłem. :-x , ale wiem że się nie zespuje. :mrgreen: )

wiesiek-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: wiesiek-02 » 02 lis 2009, 17:14

Często wygląda to tak że leci z pod miski olejowej ale można się mylić ponieważ nawet jak leci z innego miejsca to i tak zawsze cieknie po misce , więc wstępne oględziny mogą być mylące , radzę dobrze popatrzeć,(np.przy filtrze lub przy mocowaniu odmy do bloku silnika )..
w.j.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 02 lis 2009, 21:59

A i co do temperatury to jaka jest u Was? Bo u mnie w trasie przeważnie 80stopni. Czy jest prawidłowa? Bo z tego co mi się wydaję temp oleju ma też jakiś wpływ na turbinę.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 03 lis 2009, 10:11

U mnie temperatura jest zawsze około 80-90 stopni to zależy jak but siądzie. Oczywiście że ma wpływ na turbinę - odpowiada za jej chłodzenie - dlatego zaraz po butowaniu nie można gasić silnika. Z tego co się orientuję. W razie czego wyprowadźcie mnie z błędu.

Pozdro.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 03 lis 2009, 19:14

Wydaje mi się, że pewnie sam olej też ma znaczenie. A tak w ogóle lepiej jak temeperatura oleju jest niższa czy wyższa??

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 04 lis 2009, 10:52

K@MiL pisze:A tak w ogóle lepiej jak temeperatura oleju jest niższa czy wyższa??
Hmmm, temperatura ma być stabilna około 80-90 stopni. Ewentualnie trochę wyższa zaraz po butowaniu. Zbyt duża nie jest wskazana bo olej traci właściwości smarne. Zbyt niska też nie dobra bo olej jest za gęsty.
Ważna jest klasa gęstości, ale o olejach to na forum było ze 100 tematów.
all-tdi-jaki-olej-do-tdi-vt2962.htm

Pozro.

Danielo222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Danielo222 » 04 lis 2009, 12:43

Ja mam A6 2.5tdi i olej podnosi mi sie jedna kreske nad 60stopni.Możecie mi powiedzieć dlaczego i co może być przyczyną?Przy 180tys wlałem olej Mobile 1 5 w 30 .
:)

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 04 lis 2009, 14:44

Danielo222 pisze:Ja mam A6 2.5tdi i olej podnosi mi sie jedna kreske nad 60stopni.
Z tego co ja pamiętam jedna kreska to jest 20 stopni, więc u ciebie temperatura jest 80 czyli ok. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga