[A6 C5 AFN] Wymiana uszczelki pod miską olejową
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
[A6 C5 AFN] Wymiana uszczelki pod miską olejową
Witam!
Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelkę pod miską olejową w motorze 1.9TDI AFN? Jest z tym dużo roboty czy wystarczy tylko miskę wykręcić i wymienić uszczelkę? I jeszcze takie pytanie jaka powinna być prawidłowa temperatura oleju?
Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelkę pod miską olejową w motorze 1.9TDI AFN? Jest z tym dużo roboty czy wystarczy tylko miskę wykręcić i wymienić uszczelkę? I jeszcze takie pytanie jaka powinna być prawidłowa temperatura oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 17:12
- Lokalizacja: toruń
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
W naszych silnikach tj.2.5 TDI jest trochę inaczej. Mamy podwójną michę i żeby ją uszczelnić trzeba rozbebłać rozrząd. Wcale nie musi lecieć z miski tylko spod takiego dekla co jest za rozrządem. Ponoć kupa roboty,trzeba nawet ściągnąć łańcuch od wałka wyrównoważającego.K@MiL pisze:Właśnie u mnie też jest miska morka od dołu i wydaje mi się, że tego oleju troche mi ucieka za dużo i właśnie wydaje mi się, że to przez tą nieszczelność.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Ja wymieniałem, znaczy mechanik to robił, wraz z wymianą rozrządu, ale musiał to poprawiać bo mu się nie udało za pierwszym razem :evil:K@MiL pisze:w tym temacie chodzi mi o 1.9TDI AFN
Jak przyjechałem na poprawkę rozkręcił tylko o dspodu dał nową uszczelkę potem jeszcze poprawił specjalnym silikonem i teraz już jest git.
A jeżeli chodzi o szczegóły to nic więcej nie wiem, najważniejsze jest to że wycieki z miski AFN, dwumas i ewentualnie turbo to wszystkie usterki jakie nas mogą spotkać.
(ja już dwumas wymieniłem. :-x , ale wiem że się nie zespuje. :mrgreen: )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Hmmm, temperatura ma być stabilna około 80-90 stopni. Ewentualnie trochę wyższa zaraz po butowaniu. Zbyt duża nie jest wskazana bo olej traci właściwości smarne. Zbyt niska też nie dobra bo olej jest za gęsty.K@MiL pisze:A tak w ogóle lepiej jak temeperatura oleju jest niższa czy wyższa??
Ważna jest klasa gęstości, ale o olejach to na forum było ze 100 tematów.
all-tdi-jaki-olej-do-tdi-vt2962.htm
Pozro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza