[a6c5 2,5tdi]EGR-problem
[a6c5 2,5tdi]EGR-problem
Witam wszystkich.
Kupiłem niedawno Vag i zlogowałem swoją Audi.
Niepokoja mnie odczyty w grupie 003 i 003 BS
W grupie 003 wartości w poz.2 i 3 powinny wynosić ok 200,a u mnie poz.3 to 420
W003BS niezależnie czy EGR jest otwarty czy zamknięty u mnie 420,czyli silnik chodzi cały czas na powietrzu.Gdy EGR off wysterowanie 100%
Zrobiłem mały experyment ,na odpalonym silniku odłączyłem wąż od tego zaworu na podszybiu i zaciągłem nim z EGR powietrze,otwierając EGR.Wskazanie w kompie zmieniło sie na 180.
Moje pytanie co mam uszkodzone,dlaczego EGR bez mojej pomocy sie nie otwiera?
Kupiłem niedawno Vag i zlogowałem swoją Audi.
Niepokoja mnie odczyty w grupie 003 i 003 BS
W grupie 003 wartości w poz.2 i 3 powinny wynosić ok 200,a u mnie poz.3 to 420
W003BS niezależnie czy EGR jest otwarty czy zamknięty u mnie 420,czyli silnik chodzi cały czas na powietrzu.Gdy EGR off wysterowanie 100%
Zrobiłem mały experyment ,na odpalonym silniku odłączyłem wąż od tego zaworu na podszybiu i zaciągłem nim z EGR powietrze,otwierając EGR.Wskazanie w kompie zmieniło sie na 180.
Moje pytanie co mam uszkodzone,dlaczego EGR bez mojej pomocy sie nie otwiera?
Porównałem dzisiaj połączenie wszystkich wężyków ze schematem ,który mi Przesłałeś.Wszystko jest o.k.Sprawdziłem drożność też o.k.
Natomiast uruchomiłem silnik,włączyłem VAG i weszedłem w 003BS.Zciągnąłem wężyk przy EGR i przytkałem palcem.Moim zdaniem,gdy jest EGR ON powinno wystąpić podciśnienie w wężyku spowodowane zadziałaniem N18.U mnie zero reakcji- podciśnienia brak.
Czy to koniec N18,czy można go jakos wyczyścić.Króciec wychodzący z N18 czysty.
Jak wysterować N 18?U mnie jakoś ten output test nie działa.
Natomiast uruchomiłem silnik,włączyłem VAG i weszedłem w 003BS.Zciągnąłem wężyk przy EGR i przytkałem palcem.Moim zdaniem,gdy jest EGR ON powinno wystąpić podciśnienie w wężyku spowodowane zadziałaniem N18.U mnie zero reakcji- podciśnienia brak.
Czy to koniec N18,czy można go jakos wyczyścić.Króciec wychodzący z N18 czysty.
Jak wysterować N 18?U mnie jakoś ten output test nie działa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam. Poszukałem kilka podobnych tematów (wydrukowałem do czytania w pociągu) na forum o EGR i zaworkach N18 i N75 i zdecydowałem się właśnie tutaj zadać kilka pyt. Wyskakuje mi ostatnio błąd 575 i faktycznie zamula moje autko.Chce zaopatrzyć się w spray CRC i psiknąć w przepływomierz-zgodnie z zaleceniami oczywiście. Chce przejrzeć te zaworki n...-wyczyścić je oraz egr-takze . I tu pytanie: zeby rozebrać zawory n..trzeba odgiąć tą blaszkę aluminiową od dołu-czy tak? Nie chcę niczego spieprzyć...A jak dmucham w EGR to z boku ma taką małą osłonkę od strony turbinki i tam słychać wydobywajace się powietrze.CZy to prawidłowość czy mam nieszczelny EGR?? Zrobiłbym jakies logi na kanale np..11 i podpytał o prawidłowość ale na vag z programem 2,5 lub 4,9 poprostu nie wiem jak mozna zrobić to w formie tabelki(w temacie o vag nic nie znalazłem jak zrobić to w tej formie). A moze na tym VAG-COM 2,5 czy 4,9 nie mozna? Poprostu siedze na tym Vagu i nic, tylko pojedyńcze odczyty na kanałach to owszem ale jakaś tabelka to ni cholery. Duzo jeszcze nauki przedemną ! Proszę o odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Jestem przekonany. Sciagam z zaworu na turbince wężyk,podłączam krótki ,aby zbytnio sie nie gimnastykować i dmucham ustami. Za małą osłonką tego zaworka , słychać ulatujące powietrze. Tak jak pisałeś Piotrze-wyrok oczywisty. Na alegro chodza od 200 i więcej PLN,ale skusze sie na jakiegoś orginała. Zaraz wyjezdzam do Starogardu Gd. i podpytam co i za ile,a przy okazji przetestuje czy autko ma ciąg czy nadal nie.Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-11-02, 12:20 ]
Witam .
Chciałbym się podzielić z wami moimi doświadczeniami.
Na początek chciałbym podziękować Piotrowi z naszego forum za szybka pomoc w rozgryzieniu problemu ,szybka reakcja, szybka podpowiedź i jest 100% trafień. Jestem tak zadowolony ze autko odżyło ze nie macie pojęcia. Dlatego Piotrze, ode mnie +1 za pomoc na twoje konto no i zwykłe DZIęKUJE.
Po wymianie "puszki" (orginał za 420pln) do sterowania kierownicami turbo, audiczka jak szalona zasuwa . Pięknie przyśpiesza od samego dołu. Jeszcze mnie zastanawia regulacja skoku i jak to sprawdzić na VAG czy jeżeli wyskakuje jakaś wartość czy to dobrze czy za mało czy za dużo. Ustawiłem nakrętkę kontrująca na wysokości co poprzedni zawór, więc jak się pomyliłem to max. do 2mm. Więc może jest ok. i nic nie kręcić?. Aaa...; no i nie wyskakuje błąd 575.
Mam także zdjęcia z rozbiórki mambramy które zamieszczam w celach edukacyjnych aby przestrzec przed podróbkami.
Element uszczelniający to siateczka w którą wtopiona jest gumopodobna , elastyczna maź.
Tam gdzie materiał membrany styka się z "tłokiem" (wpływ temperatury przekazywanej z turbo poprzez śrubę ) elastyczna maź jest rozpuszczona i przepuszcza powietrze jak "pończocha". Nasuwa mi się jeden wniosek : czas eksploatacji to ok. 9lat takiej membranki, w moim przypadku- oryginał. Przy zakupie podróby, myślę ze jakość zastosowanych materiałów na membrane jest gorsza, mniej przemyślana a co za tym idzie czas eksploatacji dużo krótszy. Dlatego jeżeli przyszedł czas na nasze zawory EGR stosujmy oryginały które na pewno dłużej wytrzymają.
[ Dodano: 2009-11-02, 12:20 ]
Witam .
Chciałbym się podzielić z wami moimi doświadczeniami.
Na początek chciałbym podziękować Piotrowi z naszego forum za szybka pomoc w rozgryzieniu problemu ,szybka reakcja, szybka podpowiedź i jest 100% trafień. Jestem tak zadowolony ze autko odżyło ze nie macie pojęcia. Dlatego Piotrze, ode mnie +1 za pomoc na twoje konto no i zwykłe DZIęKUJE.
Po wymianie "puszki" (orginał za 420pln) do sterowania kierownicami turbo, audiczka jak szalona zasuwa . Pięknie przyśpiesza od samego dołu. Jeszcze mnie zastanawia regulacja skoku i jak to sprawdzić na VAG czy jeżeli wyskakuje jakaś wartość czy to dobrze czy za mało czy za dużo. Ustawiłem nakrętkę kontrująca na wysokości co poprzedni zawór, więc jak się pomyliłem to max. do 2mm. Więc może jest ok. i nic nie kręcić?. Aaa...; no i nie wyskakuje błąd 575.
Mam także zdjęcia z rozbiórki mambramy które zamieszczam w celach edukacyjnych aby przestrzec przed podróbkami.
Element uszczelniający to siateczka w którą wtopiona jest gumopodobna , elastyczna maź.
Tam gdzie materiał membrany styka się z "tłokiem" (wpływ temperatury przekazywanej z turbo poprzez śrubę ) elastyczna maź jest rozpuszczona i przepuszcza powietrze jak "pończocha". Nasuwa mi się jeden wniosek : czas eksploatacji to ok. 9lat takiej membranki, w moim przypadku- oryginał. Przy zakupie podróby, myślę ze jakość zastosowanych materiałów na membrane jest gorsza, mniej przemyślana a co za tym idzie czas eksploatacji dużo krótszy. Dlatego jeżeli przyszedł czas na nasze zawory EGR stosujmy oryginały które na pewno dłużej wytrzymają.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
czytam posty powyżej i wnioskuję ,że przyczyną zamulania nie był jednak EGR ,tylko zawór sterowania turbiną -tak wnioskuję po ostatnim poście....,mam podbny problem -autko ciągnie dopiero od 2.5tyś. obr, mam jescze pytanko czy zawór umieszczony przy lewym kielichu (chyba n239)sterujący klapą gaszącą k do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe -po dmuchnięciu w wężyk zamontowany do niego słychać przepuszczanie powietrza jakby górną częścią ,podobnie jest jak się zrobi podciśnienie -czy to normalny objaw
znalazłem też w wężyku przychodzącym do EGR śrubkę -blokadę tego wężyka -czy to może mieć wplyw na brak dynamiki auta
znalazłem też w wężyku przychodzącym do EGR śrubkę -blokadę tego wężyka -czy to może mieć wplyw na brak dynamiki auta
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To zależy w który węzyk dmuchasz.ari pisze:czy zawór umieszczony przy lewym kielichu (chyba n239)sterujący klapą gaszącą k do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe -po dmuchnięciu w wężyk zamontowany do niego słychać przepuszczanie powietrza jakby górną częścią ,podobnie jest jak się zrobi podciśnienie -czy to normalny objaw
Jesli w ten od klapy gaszącej to jest OK. U góry zaworka, pod "czapeczką" jest wylot do połączenia z atmosferą. Podciśnienie dochodzące do zaworka w czasie pracy silnika nie jest przekazywane dalej. W momencie gaszenia silnika, po przekręceniu kluczyka na "0" elektrozawór dostaje sygnał i przesyła podcisnienie do siłownika klapy gaszącej. Klapa się zamyka. Po kilku sekundach elektrozawór odpuszcza, wężyk od klapy łączy się z atmosferą (poprzez wlot pod "czapeczką"), silnik juz nie pracuje (bo i tak zgasnie bardzo ładnie bez klapy), słychać charakterystyczne "klik-klak" klapy.
To tak "na chłopski rozum"
Części samochodowe online - Motostacja pl
Problem z N18 i N75
Witam wszystkich mam problem z napięciami w zaworkach N18 i N75 jakie powinno być z góry dzięki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga