Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6c5 2,5tdi]EGR-problem

Silniki wysokoprężne
falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

[a6c5 2,5tdi]EGR-problem

Post autor: falco » 14 mar 2009, 18:11

Witam wszystkich.
Kupiłem niedawno Vag i zlogowałem swoją Audi.
Niepokoja mnie odczyty w grupie 003 i 003 BS
W grupie 003 wartości w poz.2 i 3 powinny wynosić ok 200,a u mnie poz.3 to 420
W003BS niezależnie czy EGR jest otwarty czy zamknięty u mnie 420,czyli silnik chodzi cały czas na powietrzu.Gdy EGR off wysterowanie 100%
Zrobiłem mały experyment ,na odpalonym silniku odłączyłem wąż od tego zaworu na podszybiu i zaciągłem nim z EGR powietrze,otwierając EGR.Wskazanie w kompie zmieniło sie na 180.
Moje pytanie co mam uszkodzone,dlaczego EGR bez mojej pomocy sie nie otwiera?

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 14 mar 2009, 19:54

Nie,błędów nie wyświetla.
Wężyk też raczej drożny,bo przy zaciąganiu nim powietrza na zgaszonym silniku słyszę jak EGR działa.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 14 mar 2009, 20:14

W grupie 011BS sztanga podnosi się i opada.
Nie robiłem jeszcze logów dynamicznych bo mam padnietą baterię w laptopie

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 15 mar 2009, 11:42

Porównałem dzisiaj połączenie wszystkich wężyków ze schematem ,który mi Przesłałeś.Wszystko jest o.k.Sprawdziłem drożność też o.k.
Natomiast uruchomiłem silnik,włączyłem VAG i weszedłem w 003BS.Zciągnąłem wężyk przy EGR i przytkałem palcem.Moim zdaniem,gdy jest EGR ON powinno wystąpić podciśnienie w wężyku spowodowane zadziałaniem N18.U mnie zero reakcji- podciśnienia brak.
Czy to koniec N18,czy można go jakos wyczyścić.Króciec wychodzący z N18 czysty.
Jak wysterować N 18?U mnie jakoś ten output test nie działa.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 15 mar 2009, 13:11

Podciśnienie przed zaworem jest,za zaworem nie ma.
Output Test bada tylko:J-52,K-29,J-138,J-359,J-360.
Sprawdziłem jeszcze omomierzem wartości na wtykach N-18 i N-75 obie maja tyle samo 15 Ohm

Awatar użytkownika
kali113
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:41
Lokalizacja: mazury

Post autor: kali113 » 24 maja 2009, 00:28

Czyściłem ostatnio obydwa zaworki i n18 ma inną sprężynkę w środku od N75.Nie wiem czy będzie działał.Mi ciśnienie powróciło ale tylko do 2.5 tyś obr. po ściągnięciu wtyczki elekt. z N18.i Też się zastanawiam czy to napewno zawór ,ponieważ mechanicznie wygląda w środku
dobrze.
mazury

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 27 paź 2009, 13:02

Witam. Poszukałem kilka podobnych tematów (wydrukowałem do czytania w pociągu) na forum o EGR i zaworkach N18 i N75 i zdecydowałem się właśnie tutaj zadać kilka pyt. Wyskakuje mi ostatnio błąd 575 i faktycznie zamula moje autko.Chce zaopatrzyć się w spray CRC i psiknąć w przepływomierz-zgodnie z zaleceniami oczywiście. Chce przejrzeć te zaworki n...-wyczyścić je oraz egr-takze . I tu pytanie: zeby rozebrać zawory n..trzeba odgiąć tą blaszkę aluminiową od dołu-czy tak? Nie chcę niczego spieprzyć...A jak dmucham w EGR to z boku ma taką małą osłonkę od strony turbinki i tam słychać wydobywajace się powietrze.CZy to prawidłowość czy mam nieszczelny EGR?? Zrobiłbym jakies logi na kanale np..11 i podpytał o prawidłowość ale na vag z programem 2,5 lub 4,9 poprostu nie wiem jak mozna zrobić to w formie tabelki(w temacie o vag nic nie znalazłem jak zrobić to w tej formie). A moze na tym VAG-COM 2,5 czy 4,9 nie mozna? Poprostu siedze na tym Vagu i nic, tylko pojedyńcze odczyty na kanałach to owszem ale jakaś tabelka to ni cholery. Duzo jeszcze nauki przedemną ! Proszę o odpowiedź.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 paź 2009, 07:49

Dziękuję za odpowiedz. To pewnie dlatego wyskakuje błąd 575 no i autko zamula. Przedmucham zaworki N.... oraz zaopatrze sie w nowy zawór EGR. O skutkach poinformuje w najbliższym przedziale czasowym. Pozdrawiam.
PS. Nigdy nie załowałem ze trafiłem na to forum.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 paź 2009, 11:20

Witam. Widze Piotrze ze krążysz na forum.
Na mojej ETKA 7 nie znalazłem zadnego numeru EGR-a, tylko mam numer do zaworu recylkulacji spalin 059 131 503 czy to ten sam co na turbince.? Czy szukać i zamawiać EGR po numerze turbiny?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 paź 2009, 09:57

Jestem przekonany. Sciagam z zaworu na turbince wężyk,podłączam krótki ,aby zbytnio sie nie gimnastykować i dmucham ustami. Za małą osłonką tego zaworka , słychać ulatujące powietrze. Tak jak pisałeś Piotrze-wyrok oczywisty. Na alegro chodza od 200 i więcej PLN,ale skusze sie na jakiegoś orginała. Zaraz wyjezdzam do Starogardu Gd. i podpytam co i za ile,a przy okazji przetestuje czy autko ma ciąg czy nadal nie.Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-11-02, 12:20 ]
Witam .
Chciałbym się podzielić z wami moimi doświadczeniami.
Na początek chciałbym podziękować Piotrowi z naszego forum za szybka pomoc w rozgryzieniu problemu ,szybka reakcja, szybka podpowiedź i jest 100% trafień. Jestem tak zadowolony ze autko odżyło ze nie macie pojęcia. Dlatego Piotrze, ode mnie +1 za pomoc na twoje konto no i zwykłe DZIęKUJE.

Po wymianie "puszki" (orginał za 420pln) do sterowania kierownicami turbo, audiczka jak szalona zasuwa . Pięknie przyśpiesza od samego dołu. Jeszcze mnie zastanawia regulacja skoku i jak to sprawdzić na VAG czy jeżeli wyskakuje jakaś wartość czy to dobrze czy za mało czy za dużo. Ustawiłem nakrętkę kontrująca na wysokości co poprzedni zawór, więc jak się pomyliłem to max. do 2mm. Więc może jest ok. i nic nie kręcić?. Aaa...; no i nie wyskakuje błąd 575.

Mam także zdjęcia z rozbiórki mambramy które zamieszczam w celach edukacyjnych aby przestrzec przed podróbkami.
Element uszczelniający to siateczka w którą wtopiona jest gumopodobna , elastyczna maź.
Tam gdzie materiał membrany styka się z "tłokiem" (wpływ temperatury przekazywanej z turbo poprzez śrubę ) elastyczna maź jest rozpuszczona i przepuszcza powietrze jak "pończocha". Nasuwa mi się jeden wniosek : czas eksploatacji to ok. 9lat takiej membranki, w moim przypadku- oryginał. Przy zakupie podróby, myślę ze jakość zastosowanych materiałów na membrane jest gorsza, mniej przemyślana a co za tym idzie czas eksploatacji dużo krótszy. Dlatego jeżeli przyszedł czas na nasze zawory EGR stosujmy oryginały które na pewno dłużej wytrzymają.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 05 gru 2010, 23:02

czytam posty powyżej i wnioskuję ,że przyczyną zamulania nie był jednak EGR ,tylko zawór sterowania turbiną -tak wnioskuję po ostatnim poście....,mam podbny problem -autko ciągnie dopiero od 2.5tyś. obr, mam jescze pytanko czy zawór umieszczony przy lewym kielichu (chyba n239)sterujący klapą gaszącą k do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe -po dmuchnięciu w wężyk zamontowany do niego słychać przepuszczanie powietrza jakby górną częścią ,podobnie jest jak się zrobi podciśnienie -czy to normalny objaw ??
znalazłem też w wężyku przychodzącym do EGR śrubkę -blokadę tego wężyka -czy to może mieć wplyw na brak dynamiki auta ??

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 gru 2010, 20:33

ari pisze:do niego słychać przepuszczanie powietrza jakby górną częścią ,podobnie jest jak się zrobi podciśnienie -czy to normalny objaw
Przepuszczanie powietrza w układzie podciśnieniowym, to nie jest nic dobrego :!: . To może być przyczyną podobnych objawów. ;-)
Pozdr.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2010, 21:23

ari pisze:czy zawór umieszczony przy lewym kielichu (chyba n239)sterujący klapą gaszącą k do którego dochodzą wężyki podciśnieniowe -po dmuchnięciu w wężyk zamontowany do niego słychać przepuszczanie powietrza jakby górną częścią ,podobnie jest jak się zrobi podciśnienie -czy to normalny objaw ??
To zależy w który węzyk dmuchasz.

Jesli w ten od klapy gaszącej to jest OK. U góry zaworka, pod "czapeczką" jest wylot do połączenia z atmosferą. Podciśnienie dochodzące do zaworka w czasie pracy silnika nie jest przekazywane dalej. W momencie gaszenia silnika, po przekręceniu kluczyka na "0" elektrozawór dostaje sygnał i przesyła podcisnienie do siłownika klapy gaszącej. Klapa się zamyka. Po kilku sekundach elektrozawór odpuszcza, wężyk od klapy łączy się z atmosferą (poprzez wlot pod "czapeczką"), silnik juz nie pracuje (bo i tak zgasnie bardzo ładnie bez klapy), słychać charakterystyczne "klik-klak" klapy.

To tak "na chłopski rozum" <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
ari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2010, 23:44
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: ari » 12 gru 2010, 22:09

czytam temat i mam pytanie :gdyby EGR był zblokowany caly czas w pozycji ,,otwarty'' to czy mogloby to powodować duże mulenie od startu do 2500obr ?
błogosławieni Ci co nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa .....

maudi636
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2011, 16:07
Lokalizacja: Śląsk lubliniec

Problem z N18 i N75

Post autor: maudi636 » 31 lip 2011, 16:21

Witam wszystkich mam problem z napięciami w zaworkach N18 i N75 jakie powinno być z góry dzięki <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga