Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] brak tiptronika

Układ napędowy i skrzynie biegów
arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

[A6 C5 2,5 TDI] brak tiptronika

Post autor: arczi224 » 26 paź 2009, 22:46

Witam.
posiadam A6 98r i niestety pojawił się kolejny problem tym razem ze skrzynią biegów, a mianowicie automat działa lecz tip tronik przestał działać i na wyświetlaczu są podświetlone wszystkie biegi natomiast nie wyświetla biegów tip tronika. Czy ktoś sobie poradził sam z tym problemem????? proszę o pomoc ponieważ już nie daje rady z tym autem:(

Pozdrawiam
Arek

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 27 paź 2009, 11:13

Witam
może wystarczy przeczyścić styki pod wajchą? Miał już ktoś podobną sytuacje?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 27 paź 2009, 13:34

arczi224 pisze:Witam
może wystarczy przeczyścić styki pod wajchą? Miał już ktoś podobną sytuacje?
na 100% to nie styki pod wajchą ,po podłączeniu kompa miałbyś usterkę jak na dłoni

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 27 paź 2009, 13:59

masz racje kolego, rozebrałem lewarek i wszystko wygląda o.k, magnesy na swoim miejscu a styki czyste. Niestety to chyba grubsza sprawa:( Poczekam do 7 listopada na przypływ gotówki i udam się pod vag-a, tymczasem jeśli ktoś mógłby mi jeszcze coś doradzić, lub podać ewentualne przyczyny tego zdarzenia to byłbym bardzo wdzięczny

Pozdrawiam
Arek

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 27 paź 2009, 14:09

no a jak piszesz ze "przestał działać" to miałeś wcześniej jakieś objawy itp ,czy przyjechałeś do domu zdrowym tiptroniciem ,a potem odpalasz i tryb awaryjny?? bo jezeli tak ,to wina może leżeć po stronie elektronicznej ... jak masz kanał to wejdz do niego ,bo usterka może leżeć w kostce przy skrzyni ,nie raz lubia styki pordzewieć itd
aha jeszcze komputer sterujący skrzynią jest pod wykładziną fotela pasażera,luknij tam bo bywało tak ze zatkane odpływy na podszybiu nie odprowadzał deszczówki i lało się pod wykładzinę ..(nie jestem pewnien na 100% czy tam jest moduł komfortu ,czy sterownik skrzyni) ale luknij tam

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 27 paź 2009, 15:27

wyglądało to tak, wracałem do domu i nagle wyłączyło mi się zasilanie radia, więc postanowiłem zjechać na pobocze i sprawdzić kostkę radia czy przypadkiem się nie wypięła, ale niestety nie, także zlokalizowałem brak zasilania radia i postanowiłem jechać dalej, odpaliłem auto i już tip nie działał. wcześniej nie miałem żadnych objawów ani awarii skrzyni, po prostu stało się to nagle i od tego czasu tip już nie działa:( Boje się o skrzynie podczas jeżdżenia na trybie awaryjnym

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 27 paź 2009, 23:35

dzięki za radę. Natomiast ktoś już pisał na forum, iż jeździ na awaryjnym od dłuższego czasu i nic się nie dzieje.
Jutro rano spróbuje z tym akumulatorem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 paź 2009, 08:58

arczi224 pisze:iż jeździ na awaryjnym od dłuższego czasu i nic się nie dzieje.
nie wierz we wszystko co jest napisane na forach, bo się można przejechać o parę tysi
wyskrobaj te 30zł i leć jak najszybciej na sprawdzenie błędów
to będzie najmądrzejsza decyzja na chwilę obecną

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 28 paź 2009, 14:47

taką kwotą dysponuje :-D natomiast wydaje mi się że jak już tam pojadę to auto będzie musiało zostać do usunięcia usterki co wiąże się z kilkaset zł więcej także jestem zmuszony poczekać do przyszłego tyg na przypływ gotówki, ale dziękuję za ostrzeżenie

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 28 paź 2009, 16:06

Odłączyłem akumulator na pół godzinki i po ponownym podłączeniu nic się nie zmieniło, także w dalszym ciągu skrzynia jest na awaryjnym :-/

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 29 paź 2009, 17:00

Witaj,

Odłączyłeś, poczekałeś ... i auto samo się nie naprawiło ... jesteś zdziwiony???

Gdyby tak można było każdą usterkę naprawić to byłoby fajnie ... ale auto to nie komórka nokii i twardy reset nie wystarczy ;)

Zamiast marnować czas na pisanie na forum ciągle tego samego podjedź gdziekolwiek (VAG-a mają wszędzie przy dzisiejszych cenach tego sprzętu), postaw piwo kolesiowi i spisz numer błędu... nikt Ci tu nie pomoże bez informacji ... po wróżenie z fusów natomiast możesz się zgłosić do wróżki ...

Sorki, że tak napastliwie piszę ... ale musisz dostać "pstryczek", żeby podjechać na diagnostykę - to (prawie) nic nie kosztuje ...

Pozdrawiam i czekamy na nr będów...

Tora

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 29 paź 2009, 17:02

Witam
Właśnie wróciłem z ASO i wykazało mi następujące błędy:
P0741 Sprzęgło mostkowania przetwornika, brak przenoszenia napędu
P1750 Napięcie akumulatora-Za niski
P1761 Elektromagnes blokady przełączania-zwarcie do masy
P0706 Czujnik biegu-sygnał niezrozumiały

Szczerze mówiąc niewiele mi to mówi ponieważ o motoryzacji nie mam pojęcia, natomiast mechanik od razu zakwalifikował mnie do remontu skrzyni- wymiana sterownika, wymiana elektrozaworów i coś kinetyczne, ale nie zrozumiałem o co chodzi i podsumowując podał mi cenę za ten remont ok-5000zł <smuty> czy powinienem brać do serca jego diagnozę???? błędy skasował i jak na razie przejechałem 30km i jest o.k tip tronik działa. Bardzo proszę o fachowe opinie na ten temat, bo szczerze mówiąc przeraziła mnie ta kwota za ten remont <smuty>

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 29 paź 2009, 17:12

Odrazu lepiej ... ;)

Jak na podstawie tych błędów facet chce Ci robić remont, wymianę sprzęgła hydrokinetycznego i bloku sterującego ... to wiej od niego na kilometry :)

Pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić stan oleju w skrzyni, mam na myśli poziom oleju. To prosta czynność na kanale. W razie potrzeby dolać. Jeśli poziom będzie OK trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.

Pozdrawiam

aha ... i nie czekaj z tym, aż wróci tryb awaryjny!

arczi224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:17
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: arczi224 » 29 paź 2009, 17:59

wielkie dzięki za radę ;-)

A czy mógłbyś mi powiedzieć dlaczego na podstawie tych błędów ta skrzynia nie kwalifikuje się do takiego remontu?. Natomiast jeżeli chodzi o dolanie oleju to z tego co wyczytałem to muszę mieć vag-a i robić to na odpalonym silniku przy temp 30 stopni oleju. Czy mam się tym kierować? czy może poradzisz mi inny sposób?

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 29 paź 2009, 21:44

Na samej górze tego działu na forum w przylepionych wątkach masz wszystko jak na dłoni:

all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm

poczytaj!

Nie chodzi narazie o wymianę oleju. Sprawdż tylko stan. Poprzez śrubę wlewową paluchem zwyczajnie. jak jest stan to może być większy problem.

Dlaczego te błędy nie kwalifikują do remontu:

Pierwszy to częsty błąd pojawiający się przy braku oleju.

Od tego zacznij zanim zabierzesz się za skrzynię!

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja