[A6 C5 2,5 TDI] brak tiptronika
[A6 C5 2,5 TDI] brak tiptronika
Witam.
posiadam A6 98r i niestety pojawił się kolejny problem tym razem ze skrzynią biegów, a mianowicie automat działa lecz tip tronik przestał działać i na wyświetlaczu są podświetlone wszystkie biegi natomiast nie wyświetla biegów tip tronika. Czy ktoś sobie poradził sam z tym problemem????? proszę o pomoc ponieważ już nie daje rady z tym autem:(
Pozdrawiam
Arek
posiadam A6 98r i niestety pojawił się kolejny problem tym razem ze skrzynią biegów, a mianowicie automat działa lecz tip tronik przestał działać i na wyświetlaczu są podświetlone wszystkie biegi natomiast nie wyświetla biegów tip tronika. Czy ktoś sobie poradził sam z tym problemem????? proszę o pomoc ponieważ już nie daje rady z tym autem:(
Pozdrawiam
Arek
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
masz racje kolego, rozebrałem lewarek i wszystko wygląda o.k, magnesy na swoim miejscu a styki czyste. Niestety to chyba grubsza sprawa:( Poczekam do 7 listopada na przypływ gotówki i udam się pod vag-a, tymczasem jeśli ktoś mógłby mi jeszcze coś doradzić, lub podać ewentualne przyczyny tego zdarzenia to byłbym bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
Arek
Pozdrawiam
Arek
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
no a jak piszesz ze "przestał działać" to miałeś wcześniej jakieś objawy itp ,czy przyjechałeś do domu zdrowym tiptroniciem ,a potem odpalasz i tryb awaryjny?? bo jezeli tak ,to wina może leżeć po stronie elektronicznej ... jak masz kanał to wejdz do niego ,bo usterka może leżeć w kostce przy skrzyni ,nie raz lubia styki pordzewieć itd
aha jeszcze komputer sterujący skrzynią jest pod wykładziną fotela pasażera,luknij tam bo bywało tak ze zatkane odpływy na podszybiu nie odprowadzał deszczówki i lało się pod wykładzinę ..(nie jestem pewnien na 100% czy tam jest moduł komfortu ,czy sterownik skrzyni) ale luknij tam
aha jeszcze komputer sterujący skrzynią jest pod wykładziną fotela pasażera,luknij tam bo bywało tak ze zatkane odpływy na podszybiu nie odprowadzał deszczówki i lało się pod wykładzinę ..(nie jestem pewnien na 100% czy tam jest moduł komfortu ,czy sterownik skrzyni) ale luknij tam
wyglądało to tak, wracałem do domu i nagle wyłączyło mi się zasilanie radia, więc postanowiłem zjechać na pobocze i sprawdzić kostkę radia czy przypadkiem się nie wypięła, ale niestety nie, także zlokalizowałem brak zasilania radia i postanowiłem jechać dalej, odpaliłem auto i już tip nie działał. wcześniej nie miałem żadnych objawów ani awarii skrzyni, po prostu stało się to nagle i od tego czasu tip już nie działa:( Boje się o skrzynie podczas jeżdżenia na trybie awaryjnym
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Witaj,
Odłączyłeś, poczekałeś ... i auto samo się nie naprawiło ... jesteś zdziwiony???
Gdyby tak można było każdą usterkę naprawić to byłoby fajnie ... ale auto to nie komórka nokii i twardy reset nie wystarczy
Zamiast marnować czas na pisanie na forum ciągle tego samego podjedź gdziekolwiek (VAG-a mają wszędzie przy dzisiejszych cenach tego sprzętu), postaw piwo kolesiowi i spisz numer błędu... nikt Ci tu nie pomoże bez informacji ... po wróżenie z fusów natomiast możesz się zgłosić do wróżki ...
Sorki, że tak napastliwie piszę ... ale musisz dostać "pstryczek", żeby podjechać na diagnostykę - to (prawie) nic nie kosztuje ...
Pozdrawiam i czekamy na nr będów...
Tora
Odłączyłeś, poczekałeś ... i auto samo się nie naprawiło ... jesteś zdziwiony???
Gdyby tak można było każdą usterkę naprawić to byłoby fajnie ... ale auto to nie komórka nokii i twardy reset nie wystarczy

Zamiast marnować czas na pisanie na forum ciągle tego samego podjedź gdziekolwiek (VAG-a mają wszędzie przy dzisiejszych cenach tego sprzętu), postaw piwo kolesiowi i spisz numer błędu... nikt Ci tu nie pomoże bez informacji ... po wróżenie z fusów natomiast możesz się zgłosić do wróżki ...
Sorki, że tak napastliwie piszę ... ale musisz dostać "pstryczek", żeby podjechać na diagnostykę - to (prawie) nic nie kosztuje ...
Pozdrawiam i czekamy na nr będów...
Tora
Witam
Właśnie wróciłem z ASO i wykazało mi następujące błędy:
P0741 Sprzęgło mostkowania przetwornika, brak przenoszenia napędu
P1750 Napięcie akumulatora-Za niski
P1761 Elektromagnes blokady przełączania-zwarcie do masy
P0706 Czujnik biegu-sygnał niezrozumiały
Szczerze mówiąc niewiele mi to mówi ponieważ o motoryzacji nie mam pojęcia, natomiast mechanik od razu zakwalifikował mnie do remontu skrzyni- wymiana sterownika, wymiana elektrozaworów i coś kinetyczne, ale nie zrozumiałem o co chodzi i podsumowując podał mi cenę za ten remont ok-5000zł <smuty> czy powinienem brać do serca jego diagnozę???? błędy skasował i jak na razie przejechałem 30km i jest o.k tip tronik działa. Bardzo proszę o fachowe opinie na ten temat, bo szczerze mówiąc przeraziła mnie ta kwota za ten remont <smuty>
Właśnie wróciłem z ASO i wykazało mi następujące błędy:
P0741 Sprzęgło mostkowania przetwornika, brak przenoszenia napędu
P1750 Napięcie akumulatora-Za niski
P1761 Elektromagnes blokady przełączania-zwarcie do masy
P0706 Czujnik biegu-sygnał niezrozumiały
Szczerze mówiąc niewiele mi to mówi ponieważ o motoryzacji nie mam pojęcia, natomiast mechanik od razu zakwalifikował mnie do remontu skrzyni- wymiana sterownika, wymiana elektrozaworów i coś kinetyczne, ale nie zrozumiałem o co chodzi i podsumowując podał mi cenę za ten remont ok-5000zł <smuty> czy powinienem brać do serca jego diagnozę???? błędy skasował i jak na razie przejechałem 30km i jest o.k tip tronik działa. Bardzo proszę o fachowe opinie na ten temat, bo szczerze mówiąc przeraziła mnie ta kwota za ten remont <smuty>
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Odrazu lepiej ... 
Jak na podstawie tych błędów facet chce Ci robić remont, wymianę sprzęgła hydrokinetycznego i bloku sterującego ... to wiej od niego na kilometry
Pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić stan oleju w skrzyni, mam na myśli poziom oleju. To prosta czynność na kanale. W razie potrzeby dolać. Jeśli poziom będzie OK trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam
aha ... i nie czekaj z tym, aż wróci tryb awaryjny!

Jak na podstawie tych błędów facet chce Ci robić remont, wymianę sprzęgła hydrokinetycznego i bloku sterującego ... to wiej od niego na kilometry

Pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić stan oleju w skrzyni, mam na myśli poziom oleju. To prosta czynność na kanale. W razie potrzeby dolać. Jeśli poziom będzie OK trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam
aha ... i nie czekaj z tym, aż wróci tryb awaryjny!
wielkie dzięki za radę
A czy mógłbyś mi powiedzieć dlaczego na podstawie tych błędów ta skrzynia nie kwalifikuje się do takiego remontu?. Natomiast jeżeli chodzi o dolanie oleju to z tego co wyczytałem to muszę mieć vag-a i robić to na odpalonym silniku przy temp 30 stopni oleju. Czy mam się tym kierować? czy może poradzisz mi inny sposób?

A czy mógłbyś mi powiedzieć dlaczego na podstawie tych błędów ta skrzynia nie kwalifikuje się do takiego remontu?. Natomiast jeżeli chodzi o dolanie oleju to z tego co wyczytałem to muszę mieć vag-a i robić to na odpalonym silniku przy temp 30 stopni oleju. Czy mam się tym kierować? czy może poradzisz mi inny sposób?
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Na samej górze tego działu na forum w przylepionych wątkach masz wszystko jak na dłoni:
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
poczytaj!
Nie chodzi narazie o wymianę oleju. Sprawdż tylko stan. Poprzez śrubę wlewową paluchem zwyczajnie. jak jest stan to może być większy problem.
Dlaczego te błędy nie kwalifikują do remontu:
Pierwszy to częsty błąd pojawiający się przy braku oleju.
Od tego zacznij zanim zabierzesz się za skrzynię!
Pozdro
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
poczytaj!
Nie chodzi narazie o wymianę oleju. Sprawdż tylko stan. Poprzez śrubę wlewową paluchem zwyczajnie. jak jest stan to może być większy problem.
Dlaczego te błędy nie kwalifikują do remontu:
Pierwszy to częsty błąd pojawiający się przy braku oleju.
Od tego zacznij zanim zabierzesz się za skrzynię!
Pozdro