Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] Philips ColorMatch 6000k czy warto

Elektryka
krajza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:36
Lokalizacja: Warszawa

[a6 c6] Philips ColorMatch 6000k czy warto

Post autor: krajza » 25 paź 2009, 22:32

Czy ktos moze sie orjentuje czy te zarniki sfieca duzo lepiej od normalnych xenonowych zarnikow bo cena jest kosmiczna za nie?[/i]
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 19:43 przez krajza, łącznie zmieniany 1 raz.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 25 paź 2009, 23:23

ÂŚwiecą gorzej bo na niebiesko.
I wszystkie burki ze sparszywiałych 20-letnich beemek chcą się z Tobą ścigać. Jest to tyleż męczące, co niebezpieczne (i ten niebieski kolor i te burki).
Dlatego u siebie zdemontowałem 6000k philipsy i położyłem do szufladki w garażu (co też i innym polecam) :)

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 26 paź 2009, 02:02

kup philips 85122+ ale koniecznie ten, nie inny np bez tego "+" na końcu. To są najlepsze żarniki, świecą najjaśniej i nie na niebiesko. Ich temperatura świecenia to 4800K tyle samo co d4s :) Pozdrawiam.

krajza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krajza » 26 paź 2009, 19:48

ok dzieki za pomoc :mrgreen: musze wykrecic lampe i sprawdzic jakiej firmy siedzi zarnik bo cos slabe mam swiatla albo mi sie wydaje chyba ze od nowego nie byly wymieniane i juz tak nie swieca jak powiny moze tak byc co wy na to :?:

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 26 paź 2009, 23:48

krajza pisze:i juz tak nie swieca jak powiny moze tak byc co wy na to :?:
To samo w moim aucie. Właśnie też się zastanawiam czy to tak już jest w C6 czy to już lampy się wypaliły?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
vipsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: vipsan » 27 paź 2009, 00:05

Wydaje mi sie ze audi nie ma zbyt dobrego oswietlenia! :evil:
Mialem A3 stare i swiecilo lipnie
Mialem A3 nowe i swiecilo lipnie
Tych bi xenonow w A6 tez nie ma za co pochwalic :cry:
A co do dlugich to myslalem ze bi xsenony to beda ostro dawac a tak naprawde to w mojej zonki Fordzie Fiesta Swieca duzo lepiej i dalej :shock:

Taki urok swiatel w naszych cudach techniki :-(
Pozdrawiam!
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO

Tomas

Post autor: Tomas » 27 paź 2009, 02:09

Nie wiem chlopaki co macie na mysli mowiac ze bi xenony w c6 swieca kiepsko,czy chodzi o natezenie swiatla o zasieg czy moze o barwe swiatla,mialem c6 ze standartowymi lampami i teraz mam bi xenon ,nie ma ich co porownywac xenon daje lepiej ,robilem takze porownanie z bmw e60 i E klasa mesia xenon i nie zauwazylem zbytniej roznicy a po za tym co tam moze sie wypalic w tej soczewce poza zarnikiem?Niech ktos poda dla przykladu ktore lampy xenon swieca lepiej od c6 marke lub model :lol: pozdro

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 27 paź 2009, 12:06

Tomas pisze:ktore lampy xenon swieca lepiej od c6 marke lub model :lol: pozdro
Ksenon:
Lexus ls 430
Honda s2000
Honda civic type r
Honda HRV
Lexus RX

Bi-ksenon:
Honda HRV
Infinity FX
Nissan 350z
Nissan Murano
Niektóre Land Rover
Subaru impreza

*wszystkie powyższe światła mają soczewki!

Nie faworyzuję tu japońskich marek, ale niestety prawda jest taka, że Hella robi marne światła w porównaniu do Stanley i Koito, choć i tym zdarzały się wpadki. Jako, że przez ręce przewinęło mi się sporo soczewek, mogę śmiało powiedzieć, że każdy odbłyśnik marki Hella, Valeo, ZKW trzeba regenerować już po około 5-7 latach.

Porównanie świateł Merca E i A6 nie jest miarodajne, bo w obu tych samochodach producentem oświetlenia jest Hella i bardzo prawdopodobne, że sama soczewka, jest taka sama. W Bmw producentem najczęściej jest ZKW, który zawsze odbłyśnik robi z plastiku, który równie szybko matowieje. Przesiadka z normalnych świateł na xenon zawsze będzie powodować banan na twarzy, ale jak wysiądziemy z porządnego ksenonu, na słabszy - to zostaje niedosyt.
Dla potwierdzenia mojego krótkiego wywodu zamieszczam zdjęcia pokazujące jak szeroko świeci soczewka w Audi i Lexusie:
Hella Audi:
Obrazek
Lexus Ls 430:
Obrazek

Chyba widać o czym mówię.

Tomas

Post autor: Tomas » 27 paź 2009, 13:32

John czy roznica bi xenonu :japonskiego: do c6 jest taka jakbym sie przesiadl z normalnych lamp na bi xenon ?(oczywiscie nie chodzi o barwe tylko natezenie swiatla),czy moze sa juz to sprawy mniej widoczne ,bo na zdjeciu widac tylko szersza smuge ale natezenie i barwa sa podobne.ps.musze gdzies dorwac jakiegos lexusa i na zywo to ocenic bo jak faktycznie jest tak jak piszesz i roznica jest kolosalna to warto pokombinowac z tymi odblysnikami w c6 :-D

[ Dodano: 2009-10-27, 13:36 ]
ps.bo z tego wynika ze przetwornice i zarnik sa podobne tylko ten odblysnik w soczewce robi lepsza robote

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 28 paź 2009, 11:58

Tomas pisze:John czy roznica bi xenonu :japonskiego: do c6 jest taka jakbym sie przesiadl z normalnych lamp na bi xenon ?(oczywiscie nie chodzi o barwe tylko natezenie swiatla),czy moze sa juz to sprawy mniej widoczne ,bo na zdjeciu widac tylko szersza smuge ale natezenie i barwa sa podobne.ps.musze gdzies dorwac jakiegos lexusa i na zywo to ocenic bo jak faktycznie jest tak jak piszesz i roznica jest kolosalna to warto pokombinowac z tymi odblysnikami w c6 :-D

[ Dodano: 2009-10-27, 13:36 ]
ps.bo z tego wynika ze przetwornice i zarnik sa podobne tylko ten odblysnik w soczewce robi lepsza robote
Tak soczewka i odbłyśnik jest troszkę lepiej wykonana.

Czy różnica jest kolosalna? Między Ksenonem skrętnym - żadna, a między ksenonem zwykłym odczuwalna. Jak widać na zdjęciach, nie tylko świeci szerzej, ale zwróć uwagę na rozkład światła. Soczewka Helli ma taki gorący (jasny) punkt w miejscu załamania przesłony, dzięki temu świeci ona daleko, ale już nie daje tyle światła przed autem, a zwłaszcza na szerokość. Czy opłaca się kombinować? Moim zdaniem gra nie warta świeczki, napisałem o tym tylko po to by pokazać, że są lepsze ksenony niż te w c5/c6, po prostu dbajmy o to by w środku był markowy żarnik i zdrowy odbłyśnik. A jeśli ktoś nie ma co robić z kasą, to jak najbardziej można spróbować w miejsce oryginalnej soczewki wpasować soczewkę z infinity fx, z pewnością będzie to lepiej świecić, ale nie będzie takiego szoku jak przesiadka z halogenu na ksenon.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 28 paź 2009, 15:11

John pisze:Czy różnica jest kolosalna? Między Ksenonem skrętnym - żadna, a między ksenonem zwykłym odczuwalna
John, w bixenonie skrętnym i nieskrętnym w A6 C6 jest ten sam odbłyśnik i ta sama odlewana soczewka... :)
Blenda bixenonu oczywiście też taka sama...
Z czego według Ciebie wynika różnica o której piszesz? :roll:
Poza wszystkim: w A6 zarówno w bixenonie zwykłym jak i skrętnym osie świateł mają biec równolegle, a nie zbieżnie (żaden kąt zbiegu nie jest dozwolony) - wtedy nie będzie tego typowego "jasnego punktu" w miejscu ugięcia przesłony/przesłon - a "obraz" oświetlenia na murze (tak jak pokazałeś na rysunku) - będzie bardziej "znośny" w przypadku A6 C6 z bixenonem.
Co do jednego całkowicie się zgadzam: odlewy soczewek Helli (aktualnie chyba prowincja Schenzen w Chinach :) ) - to zupełne dziadostwo... :-P .... szkoda że nie można się do nich dobrać...

pozdr
_TMr
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 28 paź 2009, 16:15

John pisze:kup philips 85122+
Czy tylko te będą lepsze od seryjnych ?
Bo chyba i u mnie przyszedł czas na wymianę żarników ;-)
Może ktoś poleci coś dobrego ? (bi xenony)

aa i najważniejsze, czy da rade wymienić żarniki samemu, czy trzeba to warsztatu ?
Edit
Zna ktoś jakie parametry ma seryjnie montowany żarnik w C6 ?

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 28 paź 2009, 16:33

"85122+" philpsa będą o tyle lepsze od seryjnych "85122" że po rozświetleniu temperatura ich światła nie zmieni się zbytnio (startowo 4100K )
Standardowe 85122 (te montowane w audi) - mają początkowo 4300K a po kilkuset godzinach ich temperatura (światła oczywiście :) ) wzrasta do 5000K i więcej. ÂŚwiecą wtedy słabiej i z niebieską poświatą , no i zaczyna się odwieczny problem z plackami w beemkach. Na sam koniec świecą zupełnie słabo i z delikatną poświatą fioletu i wtedy już masz na karku wszystkich gości z kalibr.
Co do wymiany - jeśli nie masz rąk w gipsie, nie jesteś po udarze (takim "większym"), nie masz takiej czy innej formy pląsawicy (niebezpieczeństwo złamania palnika przy wtykaniu go w reflektor), nie jesteś nerwowy i nie masz czynników ryzyka rozwoju choroby niedokrwiennej serca (niebezpiczeństwo zawału serca przy zbyt dużym wzruszeniu, bądź stresie - i wpadnięcie do komory silnika fury), etc... - powinieneś dać radę bez warsztatu... <rotfl>
Nie zmienia to faktu że ja okresowo po prostu lubię nic nie robić i właśnie wtedy jeżdżę z różnymi rzeczami do warsztatów.
Pozdr
_TMr

John
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 22 sty 2009, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: John » 28 paź 2009, 18:09

tmr pisze:"85122+" philpsa będą o tyle lepsze od seryjnych "85122" że po rozświetleniu temperatura ich światła nie zmieni się zbytnio (startowo 4100K )
Standardowe 85122 (te montowane w audi) - mają początkowo 4300K a po kilkuset godzinach ich temperatura (światła oczywiście :) ) wzrasta do 5000K i więcej
O rany skąd takie teorie?

Oczywiście że Philips 85122+ jest najlepszy i tylko takie kupujemy:
Philips 85122 4100 K, 3200 lm
Philips 85122+ 4200 K, 3400 lm
Philips 85122CM ("ColorMatch")4800 K, 3100 lm

Dla rozjaśnienia sytuacji, temperatura świecenia mierzona w kelwinach (K) nie jest równoznaczna z ilością produkowanego światła - tą najlepiej odzwierciedlają lumeny (lm).
Tak więc z przytoczonej powyżej specyfikacji można wywnioskować, że najjaśniej (najbardziej niebiesko) świeci Philips 85122CM, ale najwięcej światła otrzymamy z Philipsa 85122+ i te polecam kupować, choć przeważnie są około 20-30% droższe.

Teraz sprostowanie co do różnicy między bi-ksenonem zwykłym, a skrętnym. Owszem budowa soczewki i odbłyśnika jest w obu tych rozwiązaniach identyczna, lecz w przypadku ksenonów skrętnych skręcają one w zależności od tego jak skręcimy kierownicą, dzięki temu mamy tak jakby teoretyczne poszerzone pole oświetlone przed autem. Teoretyczne, bo z drugiej strony tego światła brakuje. Biorąc pod uwagę amplitudę wychylenia świateł w oba kierunki, można napisać, że bi-ksenon skrętny świeci szerzej niż zwykły, to oczywiście tylko teoria, ale w praktyce się sprawdza, bo jadąc np w zakręcie, światła doświetlają nam wewnętrzne pobocze. Zwykły bi-ksenon świeci cały czas tak samo.

To, że światło wydobywające się z obu soczewek jest do siebie zawsze równoległe to również jest prawda, lecz nie dostrzegłeś chyba, że na zdjęciach które ja dołączyłem jest uchwycony snop światła z JEDNEJ! soczewki. I pisząc "jasny punkt" miałem na myśli światło wydobywające się z jednej soczewki. To, że soczewki w samochodzie mamy dwie nic nie zmienia, bo otrzymujemy wtedy dwa "jasne punkty" a my chcemy by nasz ksenon nie tylko świecił daleko, ale jeszcze szeroko.

Pozdrawiam.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 28 paź 2009, 18:15

John pisze:O rany skąd takie teorie?
ze strony producenta tych żarników :)
John pisze:Teraz sprostowanie co do różnicy między bi-ksenonem zwykłym, a skrętnym. Owszem budowa soczewki i odbłyśnika jest w obu tych rozwiązaniach identyczna, lecz w przypadku ksenonów skrętnych skręcają one w zależności od tego jak skręcimy kierownicą
na serio? :)
John pisze:nie dostrzegłeś chyba, że na zdjęciach które ja dołączyłem jest uchwycony snop światła z JEDNEJ! soczewki.
nie dostrzegłem :)

pozdr
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja