[A6 C5 Allroad]pompa podnoszenia zawieszenia
[A6 C5 Allroad]pompa podnoszenia zawieszenia
witam mam takie pytanko wysiadła mi pompa podnoszenia zawieszenia w audi allroad c5 2002r czy nie pasowała by taka pompa od A8 z podobnego rocznika?? bo moge taką kupić,proszę o odpowiedż kogoś kto zna temat pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2009, 17:51 przez ryniu-ry, łącznie zmieniany 2 razy.
Stary kompresor strasznie głośno pracuje i wydaje mi się, że zaworki regulujące ciśnienie nie działają właściwie - kiedy opuszczam zawieszenie, nie wszystke poduszki są posłuszne. Np. spuszczając samochód z 4 na 2 poziom, 3 poduszki się opuszczają, a jedna nie...
Kompresor się zużył z uwagi na nieszczelność jednego miecha (już wymienionego), którego musiał dopompowywać;(
Zamówiłem kompresor z modelu C6 i będę starał się go spasować...
Kompresor się zużył z uwagi na nieszczelność jednego miecha (już wymienionego), którego musiał dopompowywać;(
Zamówiłem kompresor z modelu C6 i będę starał się go spasować...
TBart
na "przytykające" zaworki w rozdzielaczu zawieszenia jest rada, sprawdzona przez chłopaków "zza wielkiej wody(USA)".
Zapodać do kompresora kilka kropel oleju do kompresorów.
Po angielsku "Air tool oil"...
Na audiworld.com jest opisywane kilka przypadków że olej "zdziałał cuda".
Trzeba wejść pod auto(przed taką opreacją zawsze właczamy tryb podnośnik, aby nam auto na głowe się nie opuściło) zlokalizować przewód (dość gruby) wchodzący w ściankę od koła zapasowego. Na wężu znajduje się osuszacz, a za nim mamy metalową obejmę którą ściągamy i zapodajemy olej do wężyka w kierunku kompresora...
Później odpalić furę przelecieć po poziomach i obserwować "poprawę".
Zapodać do kompresora kilka kropel oleju do kompresorów.
Po angielsku "Air tool oil"...
Na audiworld.com jest opisywane kilka przypadków że olej "zdziałał cuda".
Trzeba wejść pod auto(przed taką opreacją zawsze właczamy tryb podnośnik, aby nam auto na głowe się nie opuściło) zlokalizować przewód (dość gruby) wchodzący w ściankę od koła zapasowego. Na wężu znajduje się osuszacz, a za nim mamy metalową obejmę którą ściągamy i zapodajemy olej do wężyka w kierunku kompresora...
Później odpalić furę przelecieć po poziomach i obserwować "poprawę".

A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Dzięki za pomoc,
Niestety okazuje się, że sprawa jest bardziej poważna, niż wydawało mi się na początku...
O ile kompresor z modelu C6 spasował bez problemu o tyle przepłukanie zaworków nie przyniosło pożądanego efektu. Co więcej okazało się, że czujnik zawieszenia prawego koła (przód) nie działa i konieczna była jego wymiana...Następnie wykasowano błędy w komputerze.
W chwili obecnej zawieszenie całkowicie odmawia współpracy i ni jak nie chce się podnieść...miechy i przewody szczelne, czujniki zawieszenia OK, kompresor OK, zaworki przepłukane...przyznaję, że powoli brakuje mi pomysłu co powinienem dalej zrobić...Zastanawiam się czy wymiana zaworków coś da? A może problem leży gdzie indziej, np. w oprogramowaniu zawieszenia?
Znając serwis to zaczną wszystkie części wymieniać po kolei i z budżetem się nie pozbieram do gwiazdki <mikołaj>
Będę wdzięczny za sugestie co do opisanej powyżej usterki...
Niestety okazuje się, że sprawa jest bardziej poważna, niż wydawało mi się na początku...

O ile kompresor z modelu C6 spasował bez problemu o tyle przepłukanie zaworków nie przyniosło pożądanego efektu. Co więcej okazało się, że czujnik zawieszenia prawego koła (przód) nie działa i konieczna była jego wymiana...Następnie wykasowano błędy w komputerze.
W chwili obecnej zawieszenie całkowicie odmawia współpracy i ni jak nie chce się podnieść...miechy i przewody szczelne, czujniki zawieszenia OK, kompresor OK, zaworki przepłukane...przyznaję, że powoli brakuje mi pomysłu co powinienem dalej zrobić...Zastanawiam się czy wymiana zaworków coś da? A może problem leży gdzie indziej, np. w oprogramowaniu zawieszenia?
Znając serwis to zaczną wszystkie części wymieniać po kolei i z budżetem się nie pozbieram do gwiazdki <mikołaj>
Będę wdzięczny za sugestie co do opisanej powyżej usterki...
TBart
Głównym problemem jest nie działający kompresor - ani stary, ani nowy;( więc chyba tu tkwi problem...
Naprawą zajmuje się b.doświadczony mechanik, który serwisuje rózne ciekawe pojazdy - od Porsche po Subaru.
Sprzęt diagnostyczny to VAS 50-52, czyli następca VAG`a.
Masz sugestię w jaki sposób pobudzić ten kompresor?
Naprawą zajmuje się b.doświadczony mechanik, który serwisuje rózne ciekawe pojazdy - od Porsche po Subaru.
Sprzęt diagnostyczny to VAS 50-52, czyli następca VAG`a.
Masz sugestię w jaki sposób pobudzić ten kompresor?
TBart
Witam
Dolacze sie do tematu. Zauwazylem u siebie ze co jakis czas wlacza mi sie kompresor. Niema zadnych bledow w zawieszeniu. Podaje logi i prosil bym o ich ocenienie.
http://img682.imageshack.us/img682/7350/003004n.jpg
http://img682.imageshack.us/img682/2453/005006007.jpg
Defacto
Dolacze sie do tematu. Zauwazylem u siebie ze co jakis czas wlacza mi sie kompresor. Niema zadnych bledow w zawieszeniu. Podaje logi i prosil bym o ich ocenienie.
http://img682.imageshack.us/img682/7350/003004n.jpg
http://img682.imageshack.us/img682/2453/005006007.jpg
Defacto
Witam klubowiczy.
Jestem odniedawna posiadaczem A6 allroad z 2003r 2.5TDI.
Mam nadzieje wspierać i korzystać z porad kolegów.
Mam wątpliwości co do poprawności działania pneumatycznego zawieszenia.
Syczy obok sprężarki jakby przewód strzelił no i po jakimś czasie przód opada.
Pozatym szukam dobrego diagnosty od Vag. w okolicy Warszawy.
Mieszkam w województwie mazowieckim i myśle że zagoszcze na dłużej w waszym gronie.
Pozdrawiam
Marcin
Jestem odniedawna posiadaczem A6 allroad z 2003r 2.5TDI.
Mam nadzieje wspierać i korzystać z porad kolegów.
Mam wątpliwości co do poprawności działania pneumatycznego zawieszenia.
Syczy obok sprężarki jakby przewód strzelił no i po jakimś czasie przód opada.
Pozatym szukam dobrego diagnosty od Vag. w okolicy Warszawy.
Mieszkam w województwie mazowieckim i myśle że zagoszcze na dłużej w waszym gronie.
Pozdrawiam
Marcin
cza
Witam.
Jak syczy to sprawdz gdzie syczy.
Normalne jest że "syk" dochodzi z tyłu bo tam masz "rozdzielacz zawieszenia".
Jak np.: wysiadasz z auta, zamykasz drzwi i odchodzisz i słyszysz że "syczy" tzn. że auto się wyrównuje bo pozbyło się trochę "balastu" :mrgreen: ...
Pozdrawiam.
Jak syczy to sprawdz gdzie syczy.
Normalne jest że "syk" dochodzi z tyłu bo tam masz "rozdzielacz zawieszenia".
Jak np.: wysiadasz z auta, zamykasz drzwi i odchodzisz i słyszysz że "syczy" tzn. że auto się wyrównuje bo pozbyło się trochę "balastu" :mrgreen: ...
Pozdrawiam.

A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
Witam. Dzieki za podpowiedz.Mam jeszcze takie pytanie.Ostatnio po paru godzinach opada całkiem przód a czasem trzyma sie dość długo. Po postoju nocnym po odpaleniu pompa zaczyna pracować i w pewnym momencie przestaje.Muszę jescze raz odpalić i zawiecha leci do góry.A to syczenie raz jest raz niema mimo że samochód nie zmieniał obciążenia i pracował cały czas.Czy to może być kwestia adaptacji zawieszenia bo wiem że samochód stał jakieś 2 miesiące i akumulator zdechł tak że zegary sie pokasowały(tzn. data zegar itp)
Pozdrawiam i zgóry dzięki za podpowiedż.
Marcin
Pozdrawiam i zgóry dzięki za podpowiedż.
Marcin
cza
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
to duzo wyjasnia. Zanim zdechl aku allroad dopompowywal powietrza do poduch, zeby utrzymac poziom. Potem siadl aku i auto siadlo do dolu (nawet ja poduchy sa zdrowe to auto siadzie po 2 miechach. Dla allroada to nie jest zdrowe. Prowdopodobnie przez to uwaliles poduche lub dwie z przodu. Przod teraz opada, bo nie trzymaja cisnienia. Kompresor sie wlacza i pompuje ile moze, wylacza sie gdy osiagnie wysoka temperature, musi sie wtedy wychlodzic troszke i pompuje dalej. To z kolei nie jest zdrowe dla kompresora. Jak dalej pojezdzisz z nieszczelna poducha to zarzniesz kompresor. Jedz szybko na diagnostyke zawieszenia to powiedza Ci ktora poduch strzelila. Pozdrawiamiceman7 pisze:wiem że samochód stał jakieś 2 miesiące i akumulator zdechł